Аз пък явно съм типа майка, която винаги ще угоди на детето си, ако прояви любопитсво към нещо.
И го правя с удоволствие.
В нашата лична библиотека набирам всякакви книги - ако ми харесва, я взимам, дори и да е за по-късна възраст. Виктор намери една от младежките книжки - за скелетите. В момента е една от любимите му книжки. Често я гледа, разказва на какво животно е скелетът, четем обясненията, видове кости, сухожилия и прочие, не мисля, че разбира всичко, но виждам как се интересува. Ходихме даже няколко пъти до един музей, да гледа скелети "на живо". Но съм далеч от мисълта, че ще става доктор.
И затова подкрепям БМР - защо не, ако на детето нещо му е интересно.
Те сега децата влизат в етап, в който въобръжението им е много развито, и това е нещо, което искам да стимулирам.
Иначе и Виктор брои до 15-20 на 4 езика. Но не е от само себе си. В ежедневието винаги съм брояла някакви неща, например качваме се или слизаме по стълбите и броя стъпалата, минаваме някакви паркирани коли и броя или колите или гумите им. То това го правя от както се помня, а ето сега виждам, че си го е усвоил. Защо не и с буквите да е така.. Ако сега представя по някакъв креативен начин буквите, може би след време ще му е по-лесно да ги запомни. Най-вече защото кирилицата само от мен ще я учи, иска ми се да наблегна на нея. Не искам да му е чужда и непривична.
Майка ми ме е научила да чета и пиша на 5 години. Използвала е само един буквар. Може би и аз така ще направя, когато Виктор е достатъчно голям, но се чудех сега как мога да подхраня това негово любопитство. Освен разбира се с книжките ни де...