Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 14 393
  • 172
  •   2
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 114
И ние от такива имаме до 250 кубика разлика. Как да не искам да минем всички на дистанционни водомери?! Но сме на финала, почти всички са с умни водомери за студена вода и 100% за топлата.
От Софийска вода не получих никакво съдействие за тази над 20% разлика.

# 46
  • Мнения: 9 794
Има нормална разлика между сумата от показанията на индивидуалните водомери и показанията на общия водомер, заради различната чувствителност на уредите. Но не трябва да е голяма.

# 47
  • Мнения: 2 114
И аз това казвам, не трябва да е над 200 кубика от общия.
Надявам се да приемат норматив и за студените водомери, също да бъдат задължително с дистанционно отчитане.

# 48
  • Мнения: 1 263
Сменихме топломер и два топли водомера към Техем-цена 456 лв. всичко с монтажа. Те ще предават на Софийска вода по служебен път.
Предложиха да сменят и студените, беше към 80-90лв. на водомер и 4лв. такса за предаване на информация към Софийска вода. Стори ми се неизгодна оферта и не смених студените,засега.

# 49
  • Мнения: 9 794
Тази такса от 4 лв. за колко време е - годишна ли е, месечна ли е?

# 50
  • Мнения: 1 263
Месечна мисля, но може и да бъркам, понеже изначално ми се стори глупава идея дружество,което няма нищо общо със самия уред да го слага, а после да препредава информацията.

 В сайта на Софийска вода може да се подава самоотчет доста лесно. Проблемът, заради който сложихме дистанционни водомери, е измислените сметки на Топлофикация, надявам се да ги няма вече.

# 51
  • Мнения: 9 794
Хич даже не са малко тези 4 лв. месечно. Дано поне да е на партида (апартамент), а не на водомер. Отделно се плаща такса и към топлинния счетоводител за ежемесечен отчет, която такса би трябвало да покрие разходите за инкасатор, който обикаля и сваля показанията.
Но прехвърлянето на данни, при това едва ли е за 1 абонат само, би трябвало да става автоматизирано.
Отчитането само от едното дружество и автоматизираното прехвърляне на данни към другото спестява разходи за персонал на второто, би трябвало да се договорят за заплащане между себе си, а не да товарят потребителите.

# 52
  • Мнения: 2 114
Не може да е 4 лв. таксата на Техем. На мен ми предложиха 60 ст. месечно с двугодишна предплата.
Софийска вода не плаща на отчетниците, които не са техни служители, а са сружители на Бруната, Техем и разни такива.

Последна редакция: вт, 01 юни 2021, 12:34 от mama_na_nana

# 53
  • Мнения: 211
Звънях в Директ и ме записаха за подмяна на топломери. Сега нямало да може, заети били с изравнителните сметки...

# 54
  • Мнения: 9 794
На мен ми предложиха 60 ст. месечно с двугодишна предплата.
Софийска вода не плаща на отчетниците, които не са техни служители, а са сружители на Бруната, Техем и разни такива.

Съжалявам да го кажа, ама пак липсва четене с разбиране.
Ще се опитам да го обясня по-достъпно:

След като няма 2 пъти да се отчитат уредите дистанционно, единият монополист (топлинен счетоводител или ВиК оператор, в София е Софийска вода) спестява разходи за заплати за отчетници. Въпрос на договор между двете дружества (между топлинния счетоводител и Софийска вода) е да се разберат каква сума да се плаща на дружеството, което реално извършва отчитането и изпращането на данните на другото дружество. Цената на ежемесечното дистанционно отчитане те я набутват на потребителя, при това двойно. Веднъж за отчитане, втори път за изпращане на данните на другото дружество. А при Софийска вода специално, цената на отчитането веднъж на тримесечие е включена в цената на кубик вода.
Нали не смяташ, че при дистанционно отчитане и обобщаване на данните и след това структурираното им изпращане на другото дружество това се прави ръчно, водомер по водомер? Става дума за автоматично генериран файл с данни, съдържащ данните на (примерно казано) 1000 абоната, и това отнема няколко часа работа, айде, цял ден да е, ама е само един ден работа на 1 човек. Ако всеки абонат е платил по 0,60 лв. за прехвърляне на данните от Техем на Софийска вода, това са 600 лв. месечно приход на Техем само за генериране и изпращане в цифров вид по мейл да речем. И 600 лв. месечно приход за Софийска вода, която е спестила в допълнение към това и заплата за N-броя отчетници за тези 1000 абоната (апартамента). Но заплатите на тези отчетници на Софийска вода са ти включени в цената на кубик вода. И дори да става дума за 1-2 лева месечно от сметката ти за вода, с натрупване това си е печалба без извършена работа за Софийска вода, т.е. неправомерна печалба. Защото Софийска вода няма да каже на КЕВР - дайте да намалим цената на кубик, защото вече имам по-малко отчетници.

# 55
  • Мнения: 2 114
Мандаринка, нямам нужда от иронията ти. Но благодаря за положения труд и обясненията!

И дори да е така, какво да направим ние?!
Да кажем няма да ни отчитате дистанционно с такса, искаме безплатно, щото една потребителка така каза...
Мен вече ми е все тази колко ще плащам на разни дружества за услугата им месечен отчет, защото ми писна да плащам чужда вода всеки месец, толкова години, защото безплатно засичащата ми водата инкасаторка не си върши работата /въпреки жалби и писма до омбудстман, Софийска вода и КЕВР, и министъра на РРБ, и въпреки че отделям от личното си време, за да върша и нейната работа по събирането на отчетите на 3  месеца!/
Защото администрацията няма желание за промяна на наредбите и законите, така че тези такси да бъдат урегулирани в полза на потребителя, а не на монополиста.
Аз Софийска вода не мога да сменя, дори и да не съм доволна от услугите му, но те да ме защитят от нелоялни потребител и нормативи дори и не помислят.
Затова искам месечен електронен отчет, при който няма лично или субективно отношение и съм съгласна да си платя за него.

# 56
  • Мнения: 9 794
Положението е такова и няма да се промени, защото на много потребители им е все едно колко ще плащат. А другите, които за разлика от теб нямат възможност да плащат всичко, което им поискат, просто не плащат. И се получава омагьосан кръг - ти обвиняваш "прошляците", те обвиняват държавата и се опитват да минат метър,  всеки обвинява другия.

# 57
  • Мнения: 68 654
Тя поне прави нещо, за да промени нещата.

# 58
  • Мнения: 1 196
Съвсем съвестно всеки месец си подавам самоотчет към Софийска вода.Разхода ми е 10-11 кубика обикновено.Обаче на всеки 3 месеца ми трясват още толкова почти, защото някой сладък съсед не си плащал сметките.
Обадих се да питам защо се получава това и ми обясниха,че нищо не може да се направи,освен да ги търсим тези добри съседи кои са !?
Нещо мога ли да направя според вас?Това са все едно още 4 допълнителни сметки на година.
За дистанционни водомери едва ли ще се съгласят от входа.А в случая май ще ми излезе по-добър вариант да се сложат такива и да се спре с тия кражби веднъж за винаги.Така ще се вижда кой колко изразходва.
Но крадците никога не биха си сложили главата в торбата... Sad

# 59
  • Мнения: 68 654
Вариант 1...искаш проверка, ако разликата между общ водомер, и сбор от индивидуалните, е повече от 20%.

Вариант 2...просто подаваш и ти по-малко кубици от реалните, така ще ти слагат и по-малко от общите, когато има разлика между общ и сбора от инд.в-ри..

Друг вариант не съм открила.

Общи условия

Активация на акаунт