И за да е ясно, не, не съм против ранно изучаване на език, когато е направено по правилата, а именно детето да е билингва със съответните методи за това (единият родител говори на един език, другият на друг или детето израства в съответната двуезична среда - един език вкъщи, втори език в яслата, навън от семейството) или езикът да е въведен след 3-4 г. НО! Тук става въпрос за дете, което не е билингва, не расте в двуезична среда, майчиният му език не е английски, а български, което означава именно, както е казала Andariel, детето се е самоотглеждало с устройства. И преди да кажете, че е вундеркинд, ще ви насоча към скалата Денвър за оценка на ранното детско развитие, където ясно е посочено, че дете на 3г. вече трябва да може да прави прости изречения, да използва прилагателни и прочие на МАЙЧИН ЕЗИК. Или иначе казано детето на авторката е със забавено развитие заради устройствата на чужд език, защото същото не може да комуникира на майчиния си такъв. Чужд език се вкарва именно след 3-4 г. възраст не случайно - детето трябва да е усвоило майчин език на някакво примитивно ниво/да може да комуникира на майчин език, затова и в ДГ обикновено услугата "преподаване на английски език" е след 3 г.
Но забавената реч е най-малкият проблем на авторката, защото рано и късно това дете ще се научи да говори, но другият демидж от екраните ще си остане - нетърпение, дефицит на вниманието, превъзбуденост, агресивност, да не говорим за реалната промяна в мозъка му и т.н., и т.н. Не случайно напоследък се говори за "синдром на екранните деца" и то не с хубаво. Така че не се успокоявайте и не си мислете, че децата ви са вундеркинди, те попиват като гъби, само че не от вас, а от устройствата, които им тикате, за да не се занимавате и играете с тях, за да си свършите домакинската работа или нещо от тоя сорт.
Авторке, не пиша горното, за да те плаша. Радвам се наистина, че си взела мерки и си посетила логопед, ако реално си го посетила. Ще ми е интересно да споделиш все пак какво е казал логопеда.