Детето ми говори на английски, логопед?

  • 5 625
  • 65
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 042
Изтръпвам при мисълта, че има майки, които смятат това за нормално и даже за добро развитие, че детето говори основно на английски език, който не е основен и майчин такъв. Наистина изтръпвам.
И за да е ясно, не, не съм против ранно изучаване на език, когато е направено по правилата, а именно детето да е билингва със съответните методи за това (единият родител говори на един език, другият на друг или детето израства в съответната двуезична среда - един език вкъщи, втори език в яслата, навън от семейството) или езикът да е въведен след 3-4 г. НО! Тук става въпрос за дете, което не е билингва, не расте в двуезична среда, майчиният му език не е английски, а български, което означава именно, както е казала Andariel, детето се е самоотглеждало с устройства. И преди да кажете, че е вундеркинд, ще ви насоча към скалата Денвър за оценка на ранното детско развитие, където ясно е посочено, че дете на 3г. вече трябва да може да прави прости изречения, да използва  прилагателни и прочие на МАЙЧИН ЕЗИК. Или иначе казано детето на авторката е със забавено развитие заради устройствата на чужд език, защото същото не може да комуникира на майчиния си такъв. Чужд език се вкарва именно след 3-4 г. възраст не случайно - детето трябва да е усвоило майчин език на някакво примитивно ниво/да може да комуникира на майчин език, затова и в ДГ обикновено услугата "преподаване на английски език" е след 3 г.
Но забавената реч е най-малкият проблем на авторката, защото рано и късно това дете ще се научи да говори, но другият демидж от екраните ще си остане - нетърпение, дефицит на вниманието, превъзбуденост, агресивност, да не говорим за реалната промяна в мозъка му и т.н., и т.н. Не случайно напоследък се говори за "синдром на екранните деца" и то не с хубаво. Така че не се успокоявайте и не си мислете, че децата ви са вундеркинди, те попиват като гъби, само че не от вас, а от устройствата, които им тикате, за да не се занимавате и играете с тях, за да си свършите домакинската работа или нещо от тоя сорт. Simple Smile

Авторке, не пиша горното, за да те плаша. Радвам се наистина, че си взела мерки и си посетила логопед, ако реално си го посетила. Ще ми е интересно да споделиш все пак какво е казал логопеда. 

# 46
  • Мнения: 10 745
Ехее, чак пък с "бавно развитие" да го изкарате... Преувеличено е!

Авторката не каза дали знае английски тя самата, за да преценим дали е билингвично детето. Но дете, което се изразява на какъвто и да е език на нивото на което когнитивно е възможно, то не може да се нарече "бавноразвиващо се".

Аз съм полиглот. Детето ми най-вероятно също ще е, защото мога, а и общувам с него на различни езици, не само на майчиния български. Въобще не се впечатлявам на какъв език ще предпочете да се изрази. И като ми каже "къде ми е блю-то?" няма да се втурна да го водя на логопед.

# 47
  • Мнения: X
Не бих нарекла детето бавно развиващо! Ако не знаете децата имат свое темпо с което се движат и така е здравословно. Племеницата ми на 1,5г правеше изречения от типа ,,ще се качите ли да ми прочетете прилазка, защото ще си лягам?”, а не бих казала, че сега (3г) е някакъв гени, който вече говори, като 10г.
И какво като научи английски първо? Никога няма да проговори на български ли? Не се психитай и се радвай на детето си! Ако не знаеш английски започни да слушаш в колата/автобуса някакви филми или аудиокниги на английски. Детето слуша български от теб, бабата к дядото, няма как поне малко да не ви разбира.

# 48
  • Мнения: 1 042
Майката каза, че детето предимно се изразява на английски, а тя не го разбира. За мен е абсурдно да съветвате жената да учи английски, вместо просто да спре чуждия език и да научи детето си на майчиния му. И не знам вие в какъв свят живете, но в моя свят няма знак за равенство между “бавно развиващ” и “забавено детско развитие”. Като не знаете, поне отидете и направете един елементарен сърч в гугъл, не правете свободни интерпретации. И не, не е преувеличено. Да, всяко дете си има темп на развитие, но това развитие се следи и всяко умение се проявява в съответните времеми рамки, в противен случай се работи със съответния специалист - ерготерапевт, логопед, психолог и пр. Така ще ви го кажа, ако бебето ви почне да се обръща на 9 месеца, вместо на 6, или да проходи на 2 годинки вместо до 18 м, ще си помислите имаме проблем, нали? Защото реално ще имате проблем, по който да се работи с ерготерапевт, кинезитерапевт или рехабилитатор, и между другото пак вината ще е у родителя/възрастния, отглеждащ детето. Е, същото е с говора. Ако логопед или детски психолог направо обследване на това дете (което той ше направи именно по скалата Денвър 2), ще установи забавяне в ранното детско развитие почти сигурно в говора и фината моторика, защото двата центъра се намират един до друг в мозъка и защото добре развитата фина моторика предпоставя по-ранно проговаряне. Аз стоя зад думите си, защото за мен по-страшното не е проговарянето на чужд език, по-страшното е другото, защото колкото и да се успокоява авторката от разни потребители, че детето ще проговори (което неминуемо е така), то тя ще има проблеми от съвсем друго естество, които ще имат много по-сложни решения и ще изискват мнооооого работа с детето, несвързани с говоренето на български.

Много се надявам жената да сподели какво се е случило на прегледа при логопеда.

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност за двата "центъра" не е съвсем така. Няма причинно-следствена връзка, а корелация. Двете зони са много близо. Фината моторика не предпоставя проговарянето. Това е малко остаряло разбиране и подход. Фината моторика си е фина моторика, а координацията на мускулите на органите, участващи в произнасянето на звукове и дишането за произвеждане на конкретни звукове и съчетания от звукове е друго нещо.
Скалите са много хубаво нещо, но опитният логопед може много бързо да види каква е цялостната картина.

# 50
  • Мнения: X
Не знам според мен всичкото притеснение на авторката е излишно. Накрая детето ще усети, че майка му е притеснена и изнервена и ще се пренесе върху него. Детето просто повтаря това което е чуло по телевизията. След като майката е самотен родител най-вероятно на детето не се обръща много внимание, нормално и то затова не говори на български. Живее в България след като излезе 10 пъти в седмицата навън и му се пуснат 10 филмчета на български ще проговори! Най-много мразя хора които говорят неща които са теории можещи да не се случат, но от думите им да се случат много по-лоши неща.

# 51
  • Мнения: 1 042
Ма чакайте, тя самата майка го е казала, че е притеснена. Кой ако не майката ще усети пръв, че има проблем? Тя самата говори за проблеми с храненето, буйност, хиперактивност, невъзможност за комуникация. Ако си мислите, че това се оправя току-така с порастването на детето, ми пробвайте го с вашето собствено тогава, но няма да го направите, нали? Нещата хич не са само теория. В никакъв случай никого не плаша, ма трябва да сме реалисти.

# 52
  • Мнения: 1 594
То и аз най-мразя някой, който е абсолютно некомпетентен и няма и обща култура по даден въпрос да се изказва, ама ей на - факт.

На мен също ми е интересно авторката, ако иска да сподели дали е завела детето на логопед и каква е било професионалното мнение.

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще опитам да се изразя по възможно най-простия и практичен начин за фината моторика и говора. Ако карам детето ти по цял ден да рисува или да лепи, то няма да започне да говори. За да се научи да си координира мускулите на лицето и езика, ще правим артикулационна гимнастика и ще посъветвам родителите да работят повече по ежедневни дейности като ядене на твърда храна, стимулиране на дъвченето, пиенето от чаша и др.
Едно дете може съвсем добре да говори, но да е много зле с фината моторика и да е с "кашкавалени ръце".
Ключът е в това, че при работа се работи по всичко, защото често има повече от едно умение, което трябва да се изгражда или да се коригира.

# 54
  • Мнения: 10 745
Ако логопед или детски психолог направо обследване на това дете (което той ше направи именно по скалата Денвър 2), ще установи забавяне в ранното детско развитие почти сигурно в говора и фината моторика, защото двата центъра се намират един до друг в мозъка и защото добре развитата фина моторика предпоставя по-ранно проговаряне. Аз стоя зад думите си, защото за мен по-страшното не е проговарянето на чужд език, по-страшното е другото, защото колкото и да се успокоява авторката от разни потребители, че детето ще проговори (което неминуемо е така), то тя ще има проблеми от съвсем друго естество, които ще имат много по-сложни решения и ще изискват мнооооого работа с детето, несвързани с говоренето на български.


Моето няма добре развита фина моторика. Вече е на 7 и все още не може да оцветява като "хората". Проблеми с говора, както казах, не само че няма, ами и говори различни индоевропейски езици с добро произношение. Значи, да не плашим излишно.

Преди време писах в темата на консултация с логопед, тук във форума. Точно заради "фината моторика". Докато детето не почне първи клас, не може да се установят проблеми свързани с говор и писане. Смяната на млечните зъби играе важна роля при изговарянето на разни фонеми.

# 55
  • Мнения: 1 042
Ма пак казвам, за мен проблемът не е липсата или забавянето на говор. То ще се коригира. Проблемите са други и комплексни и в никакъв случай не се израстват, както масово се твърди, а трябва целенасочена работа със специалист с детето. Не плаша излишно, а съм реалист, описала съм на няколко пъти по-горе какъв е моят проблем. Да, разбира се, че не е само фина моторика, но и тя самата е не малка част, защото по този начин се развива координацията око-ръка, която е необходима при хранене, пиене и прочие.  И като си сравнявате децата, бешким сравнявайте и начините, по които са били отглеждани, защото amy_nka вилно се съмнявам вашето дете да е било основно залепено на телевизор, таблет или нещо подобно.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Проблемите могат да се установят доста лесно още от ранна възраст, включително за това дали езиковата система, включително говорът, както и праксисните функции (прословувата фина моторика е праксисна изява също) и т.н. съответстват на календарната възраст на детето. Отново прочетох постовете на авторката - те са оскъдни откъм информация и не знам как някои хора тук решихте да започнете да пишете за проблеми с фина моторика и какво ли не. Говорът е само външната изява на езиковата система и всички неща, които се случват в ранното детство могат да са маркер за това какво може да се очаква в първи клас при равни други условия (тоест като във физиката - ако оставим нещата така, както са да се развиват на собствен сценарий). Има си определени етапи, маркери за знания, умения и ниво на когнитивните функции и физическото развитие, които говорят достатъчно за хората, на които това им е работата и за това са учили. Моля, не си правете свободни съчинения по темата кога какво може и не може да се установи! Жената е решила вече да направи консултация. Ако реши, може да сподели впечатленията си.

# 57
  • Мнения: 252
Моето момче е на 14 години. На 2 години имах същия проблем- беше се влюбило в бейби тв , сядаше пред телевизора и повтаряше думичките. Разказваше приказките перфектно на английски. Аз се съмнявах, че има аутизъм и го водех при психиатри и психолози, те отричаха да му има нещо, аз не им вярвах. Само една логопедка се изказа , че е с аутизъм и ме вкара в страшен филм. В градината учителката по английски мислеше, че сме живели в Англия. Аз не успях да го откъсна от английския в интернет , а и не положих достатъчно усилия- гледа си клипове, филми и е перфектен по английски. След четвъртата година съмненията ми за аутизъм се разсеяха. В училище до 6-ти клас е бил отличник по всичко. Тази година поразвали успеха. Прави ми впечатление, когато преразказва, че структурата на някои изречения му е малко по- особена. Признава, че не се сеща за някои лесни думи по български език, защото мисли често на английски. Най- неприятното, с което се борим още, е , че не членува правилно. Например вместо " Чудя се защо хораТА мислят така" Той казва: " Чудя се защо хора мислят така" Постоянно го коригирам, надявам се да успее да го преодолее, защото вече е много голям.

# 58
  • Мнения: X
Моето момче е на 14 години. На 2 години имах същия проблем- беше се влюбило в бейби тв , сядаше пред телевизора и повтаряше думичките. Разказваше приказките перфектно на английски. Аз се съмнявах, че има аутизъм и го водех при психиатри и психолози, те отричаха да му има нещо, аз не им вярвах. Само една логопедка се изказа , че е с аутизъм и ме вкара в страшен филм. В градината учителката по английски мислеше, че сме живели в Англия. Аз не успях да го откъсна от английския в интернет , а и не положих достатъчно усилия- гледа си клипове, филми и е перфектен по английски. След четвъртата година съмненията ми за аутизъм се разсеяха. В училище до 6-ти клас е бил отличник по всичко. Тази година поразвали успеха. Прави ми впечатление, когато преразказва, че структурата на някои изречения му е малко по- особена. Признава, че не се сеща за някои лесни думи по български език, защото мисли често на английски. Най- неприятното, с което се борим още, е , че не членува правилно. Например вместо " Чудя се защо хораТА мислят така" Той казва: " Чудя се защо хора мислят така" Постоянно го коригирам, надявам се да успее да го преодолее, защото вече е много голям.

За жалост това е гадното да проговорят перфектно английски, българският им е труден. Най-добре е до 3г на български и после да се вмъкне английския!

# 59
  • Мнения: X
Baby TV е създаден през 2003,пуснат по световните телевизии из Европа през 2004 и естествено Bulsatcom и Vivacom предлагат канала през 2010. Нещо ми куцат изчисленията ли и аз не знам?!?! 😂😂😂😂
Моето момче е на 14 години. На 2 години имах същия проблем- беше се влюбило в бейби тв , сядаше пред телевизора и повтаряше думичките. Разказваше приказките перфектно на английски. Аз се съмнявах, че има аутизъм и го водех при психиатри и психолози, те отричаха да му има нещо, аз не им вярвах. Само една логопедка се изказа , че е с аутизъм и ме вкара в страшен филм. В градината учителката по английски мислеше, че сме живели в Англия. Аз не успях да го откъсна от английския в интернет , а и не положих достатъчно усилия- гледа си клипове, филми и е перфектен по английски. След четвъртата година съмненията ми за аутизъм се разсеяха. В училище до 6-ти клас е бил отличник по всичко. Тази година поразвали успеха. Прави ми впечатление, когато преразказва, че структурата на някои изречения му е малко по- особена. Признава, че не се сеща за някои лесни думи по български език, защото мисли често на английски. Най- неприятното, с което се борим още, е , че не членува правилно. Например вместо " Чудя се защо хораТА мислят така" Той казва: " Чудя се защо хора мислят така" Постоянно го коригирам, надявам се да успее да го преодолее, защото вече е много голям.
Къв “бейби тв” кви “5лв”?! 😃 Боже в тая тема всичките сте ТОП МАЙКИ. Сигурно нито захар,нито сол давате. Пък да не споменавам шоколадче,ужас,ужас. То това е отрова. Живеем във век на технологиите,има едно приложение YouTube му викат,за някой познато и като Утуб,ютюб.Там ще откриете ДЕТСКИ ПЕСНИ НА БУЛГАРСКИ с интересни картинки и клипчета,които аз пускам на 6месечното си бебе. Много лоша майка съм знам,родих ей така щото се налага(т.нар трети или четвърти коментар).
Топ майките да ви питам ваще деца сигурно са “модели за подражание” и вие сигурно от 14те часа,в който е будно се занимавате с детето си постоянно. Я стига. 😂
Ей,тенк ю,майна,посмях се от сърце тая вечер на коментарите в тази тема.

Общи условия

Активация на акаунт