Шестокласници 2021/2022 - 2

  • 33 536
  • 733
  •   1
Отговори
# 60
  • Б
  • Мнения: 578
Здравейте, имам шестокласник, на който българския и литературата са му по - трудни от математиката. От кога започвате уроците и след това в 7 клас при същите школи /учители ли ще продължите или ще изберете други?

# 61
  • Sofia
  • Мнения: 4 491
Моят син също има повече затруднения по БЕЛ, най-вече по литература. Имам голямо желание да не ходи на никакви уроци, защото според мен изобщо не е непостижимо да изкара добри резултати на НВО. Тази работа с паралелното образование ми е много противна. Но като имам предвид, че той е сравнително мързелив, инертен и неинициативен, омръзнало ми е да го ръчкам и в крайна сметка около него всички ще получат допълнителна подготовка ,ще трябва да го запиша на уроци. Мисля си, че за него ще е по-добър вариант отделен учител да намеря. По МАТ ще видим как вървят нещата другата година.

# 62
  • Мнения: 2 078
Дали ще ходи на уроци и курсове един седмокласник, според мен, зависи от кой град е, в каква гимназия се цели и в какво училище учи до 7 клас. Разбира се, всеки родител познава детето си и би трябвало обективно да прецени докъде може да се прострат възможностите му. Не е за подценяване и финансовия фактор. София е ясна - там борбата е жестока. Варна и Пловдив - малко по-добре, но пак за топ-гимназиите си трябват над 2х90 т., а за МГ с немски и повече 😄. Определено деца от МГ 5-7 клас и от училища с подбор ще имат по-малка нужда от доп.уроци, най-малкото там часовете по Мат и БЕЛ са почти двойни на хорариумите в останалите училища. Обаче и в тези училища има калпазани 🤣, та ако се случите от тях - пак уроци. В Добрич например в ЕГ с немски се влиза с мин.бал 264 т ( справка РУО-Добрич), ами това са две шестици от дипломата и по 41 т на НВО - за какво да ходи на уроци?

Последна редакция: сб, 22 яну 2022, 12:43 от BoeL

# 63
  • София
  • Мнения: 12 241
Здравейте, имам шестокласник, на който българския и литературата са му по - трудни от математиката. От кога започвате уроците и след това в 7 клас при същите школи /учители ли ще продължите или ще изберете други?
Елена съм решила от догодина да я записвам. Можем според мен и без уроци да минем, тоест няма да има отлични резултати, но аз и с курсовете не очаквам. Опита ми с каките показва, че ако детето му се отдава и си учи с или без курс ще има много добри резултати и обратното курса в никакъв случай не е панацея.
Все пак за да стане без уроци, трябва някаква допълнителна работа и подготовка вкъщи, да решава допълнително тестове  и задачи, а това означава да има някакъв контрол и помощ от моя страна. Ето с това не ми се занимава на мен и затова ще си плащам. Миналото лято преговаряхме математиката, защото се оказа, че е изпуснала много, тази година следя една идея по-отблизо мат и се опитвам отвреме на време да я карам по бел нещо допълнително да прави.
За догодина вече съм заявила в една школа, че искам да я запиша. Имам добри отзиви за нея и което ми е още по-важно е близо до нас и няма да се наложи да я карам до там. Надявам се догодина вече и школите да са присъствено.
Бях решила още от втори срок да я записвам, но просто няма къде да го вмъкна. Трябва да видя догодина за да ходи на школа по бел и мат, кое от досегашните занимания да отпадне.
Два пъти седмично има немски по  два часа и 40 минути и приключва в 5.20 училище.
Други два дни има английски на школа по час и нещо и след това тренировка от леката атлетика близо  2 часа. Като петък е пак на лека атлетика. Така през седмицата едвам и остава време да се подготви за следващият ден, а уикенда си допопълва учебни тетрадки ако има, решава нещо допълнително и учи за следващата седмица. Гледаме поне единият ден да и остане свободен. За да вмъкна от сега курсове за НВО трябваше да отпадне единственият свободен ден. Но какво ще отпадне догодина не знам, най-вероятно ще е или немският или английският. Ако беше платен английският със сигурност щеше да е той, но към момента заради записаните каки в АВО тя ми е безплатна и гледам да се възползвам от това
Когато близначките бяха седми клас, на едната и спрях немският  и английският, което никак не помогна за съсредоточаването и по-добрата оценка, докато другата продължи и с езиците и с тренировките, като имаше време и за филми и книги и беше с отлични резултати, така че си е до дете.
Ще видим догодина как ще е натовареността и ще поговоря с Ели кое би искала да отпадне. Със сигурност ще иска да  е немският, но тъй като надали ще търсим училище с първи език немски ми се иска да си приключи и седми клас в Шилер с немски и да вземе В1.

Последна редакция: сб, 22 яну 2022, 22:00 от Aila

# 64
  • Мнения: 4 263
И при нас си мисля, че щеше да е добре ако можех да спестя школата, но виждам какво е нивото в училище и не мога да разчитам.Иначе моите деца не са толкова заети, но предпочитам да имат някакво свободно време на тази възраст, че да не почнат да играят на 18-20, като не съм им на главата Simple Smile

# 65
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 995
Aila, а каките не можеш ли да включиш в обясненията по математика на Елена? От близначките едната закъса жестоко по история, а учителката много помогна това да се случи. Помагам й аз, а от зимната ваканция се включи и сестра й и то доста успешно. Хем й помага, хем си затвърждава материала. Започнаха и във видео чат във вайбър да се изпитват, разказват и обясняват децата от класа. Голяма мъка е историята тази година, пада колективна молитва преди всеки час. Ще споделиш ли коя е школата по бел с близка локация? Аз ще пробвам с индивидуален учител, ще пробвам тези дни да говоря с една препоръчана от познат родител с успешно изкарало матурата дете от вашето училище.
Въпросната госпожица ми е в тотален срив, основно от онлайн обучението, но и в комбинация с пубертет и смяна на училището след 4  клас. Виждам, че когато са присъствено, детето успява да се събере и видимо е щастливо, намери си среда, приятелки. Дано да ги пуснат пак присъствено след ваканцията. Проучвам за психолог, който да й помогне да излезе от дупката. Тя категорично отказваше в началото, но вече взе да приема идеята, като че ли. Стигнах дотам, че да уговоря и учител по мат за догодина, защото дори и там, в най-силния й предмет, сривът е тотален. За час седмично, колкото за самочувствие и увереност. Учителката е убедена, че няма нужда, защото са в математическа паралелка, но след поредицата провали и в училище, и по състезания, не ми се рискува. Направо ми се реве вече и толкова съм набрала и на властите, и на обществото за пустото ДО, че едва се побирам в кожата си.
По математика са на степенуване. Вървят напред с идеята да вземат и алгебрата за 7 клас тази година и догодина да се готвят за матурата втория срок, без нов материал. С нова учителка сме тази година, доволна съм.
По БЕЛ са на бъдеще време в миналото, по литература на "Представлението", скоро и "Радини вълнения. Госпожата яко  ги стяга. Класното беше 4 страници тест по бел и литература, 2 малки тези. Отделно правиха контролно на сбит преразказ. Но като цяло не правим преразкази тази година и не знам това трябва ли да ме притеснява. Не ходят на курс, но в момента се справят на нивото или една идея по-ниско от съучениците, които ходят на такъв. На входното ниво бяха трагедия, наложи се да учим вкъщи. Накупила съм помагала, имаме и абонамент в уча.се. А най-много ме е яд, че вместо да наблягаме на БЕЛ и МАТ, ние учим по история като хахави, заради госпожата.

# 66
  • София
  • Мнения: 3 569
Жабче, ако не се лъжа твоите девойки бяха в 125. Кой им е по история? Големият ми син изкара срок и половина (5 и първи срок на 6клас) в една от математическите паралелки в 125то, но има некъсметът да попадне на Мадлен Христова и Цацева. Математиката от любим предмет се превърна в бреме. Реших да го махна докато е време. Та на него класна му беше Никлева по история. Той я харесваше, но впоследствие след като върна в старото си училище, разбрах, че и на нея й се носи "слава"...

# 67
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 995
Стоева е по история. Миналата година всичко беше наред, но тази година е някакъв ад. Материалът е по-сложен, учебникът е написан безумно, а тя изисква ужасно много на фона на ДО и съкратените часове. Контролните примерно са 3 отворени въпроса, или тест а ла олимпиада. Постоянно нарочва щерката, че преписва, а тя се мъчи да наизустява, защото не разбира. Съответно бива забивана на въпроси какво значи тази или онази чуждица - какво е авторитет, какво е административен. Иначе я харесвам, кара ги да разсъждават, да анализират, да изказват мнение. Но този исторически анализ тип преразказ с елементи на разсъждения и за възрастен е труден...
На Цацева й ядохме попарата миналата година. Последва колективна жалба от випуска и ни я смениха.
По математика не сме помирисвали още Мадлен, там няма драма. Като цяло съм доволна от училището и най-вече от класа, от средата.
Понеже започнаха вече разговорите между децата кой къде иска да учи, има ли такова чудо като ден на отворени врати за кандидат-гимназисти. Особено в пандемия... Иска ми се да свързват името на училището с нещо конкретно.

Последна редакция: нд, 23 яну 2022, 10:05 от Жабче

# 68
  • Мнения: 11 819
Някой обмисля ли частно училище като целенасочен избор? Аз напоследък все по-често се замислям и искам отсега да го измислим и евентуално планираме в дългосрочен план. Като това не означава, че ако го решим, ще се неглижират изпитите за НВО!

# 69
  • Мнения: 1 175
Ние мислим по-скоро за ЧУ като бекъп вариант, ако алтернативата е да попаднем в случайно училище (в най-лошия случай). Не че са лоши ЧУ, но има ДУ според мен които се справят доста по-добре. Нашият набор е абсурдно голям и не мисля да побъркам детето в 7ми клас. Правим най-доброто усилие и така...ако не, има и ЧУ.

# 70
  • София
  • Мнения: 12 241
Аз не съм привърженик на частните училища или заплащането на обучението преди университет.
Смятам, че има доста добри държавни училища, където децата ми да се чувстват добре, а парите които спестяваме ще може да ги използваме за университет и почивки. Предполагам, че за едната ми дъщеря определени частни училища щяха да са по-добър вариант от досегашните.
Въпреки това както и peppia е писала реших да пусна едната близначка и в АК на изпит като застраховка. Освен това АК ни е съвсем наблизо. Притеснявах се най-вече от риска поради някаква причина да не може да се яви на НВО. След като изкара много добри оценки на НВО, макар и да беше приета в АК, единственото и желание беше едно държавно училище и я записах там. Наскоро исках да преместя сестра и, заради по-голямото натоварване, което не е за нея и отново започнах да издирвам училища и да разпитвам за частни такива. Набелязах няколко частни, както и кандидатства и я приеха в друго държавно училища ,но в последният момента детето се отказа.
За момента за Елена не планирам частно училище, като се надявам да се класира за прилично държавно такова от т.нар втори ешалон.
Имам и аз един въпрос - вашите деца ориентирали ли са се какво искат да учат? Преди няколко години Елена искаше да е нещо с биология, защото щяла да става ветеринар. Сега споменава езикови гимназии с английски, нещо от което не виждам аз лично особено смисъл, но ако наистина няма желание за нищо конкретно ще се съобразя с нея. Въпреки това смятам, че ако е език ще е по-добре да е нов такъв, който да научи, но все пак крайното решение е нейно. С близначките писахме училища само с немски и английски език, като за испански лично аз бях поставила мораториум, но и те самите не искаха.

# 71
  • София
  • Мнения: 9 558
Има две частни училища, които си заслужават - АК и ПЧМГ. Не сме мислили още за училище след 7 клас, но определено ще имаме предвид горните две.
За мен сумите дадени за частното образование на децата ми, са най-смислено изхарчени пари.

# 72
  • София
  • Мнения: 12 241
Аз също държа много на образованието и смятам, че парите дадени за обучение са едни от най-добре похарчените пари.
Но при три деца, макар да мога да си позволя да плащам и частно училище, нивото което получавам в 145-то и Шилер както и СМГ за мен е достатъчно добро. Децата харесват повечето учители и съучениците си и се чувстват добре, което е най-важно за мен. За висшето образование зависи и от децата, но най-вероятно тогава вече ще имам разходи.
За АК, тъй като Ники искаше единствено и само СМГ, дори не съм подавала молба за финансови отстъпки след излизане на класирането. Ако искаше и държеше да учи в АК, най-вероятно щяхме да опитаме да кандидатстваме, макар финансовото ни състояние да не предполага да дадат отстъпка или поне сериозна такава. Може би щяхме да получим някаква възможност за отстъпка предвид класирането и, но не съм сигурна. Тъй като обаче тя не желаеше да учи там, реших да не рискувам да отнема възможността на друго дете, което искрено иска да учи там и има нужда от стипендия.
Един съвет към кандидатващите в АК, поне от малкият ни опит с едната близначка от изпита. Математиката явно е от огромна полза, поне по-предната година при кандидатстването беше така, нямаше дете от СМГ или с афинитет към математиката, което да не е прието. За съчинението пък е важно детето да пише по всеки един въпрос, без да пропуска нито една точка. Ако пише добре, аргументира се и изказа е ок, както и пише по всичко ще получи учудващо добри точки на съчинението.

# 73
  • Мнения: 5 913
Айла, това са строго профилирани математически училища. За дете, на което му е зор математиката не бих причинила нито едно от тях. И ти сама си го разбрала това за едното си дете. Нивото в Шилер няма нищо общо с ЧУ за което ние плащаме. Направи ми впечатление, че след учене на немски колко години?!?!, децата ще излязат в 7 клас на ниво B1? Това е твърде ниско ниво за времето и усилията, които са положени. Нашите половината излизат с C1 по английски. И изобщо не говорим за разликите в нивото на другите предмети.
Парите, които съм платила до сега за частно образование на детето ми са най-добре похарчените за нея пари до тук. Но това може да го оцени само родител, който наистина е плащал за качествено частно училище.
В началното образование съм на 100% сигурна, че си заслужава напълно да плащаш за няколко добри частни повече отколкото да се пъне детето в няколкото профилирани държавни математически. Само заради славата им на добри училища.
В гимназиален етап е малко по-различно. Държавните гимназии предлагат по-голямо разнообразие от частните. Но АК и ПЧМГ са напълно достойни конкуренти.
Моето дете ще кандидатства в АК, за ПЧМГ още мислим. Освен няколкото държавни гимназии, които сме харесали.

# 74
  • Мнения: 4 263
Не съм мислела за частно, защото не ми е опция. Бих платила само в случай, че е толкова зле държавното училище, в което ще ходим, че няма накъде. Много машинки за пари се нароиха и тук и по света. Не е ясно какво ще правят след 12 клас, не натискам и да питам. Обяснили сме си някои положения за живота  и да си решават.

Последна редакция: пн, 24 яну 2022, 08:43 от malinkap

Общи условия

Активация на акаунт