СЕДМИ КЛАС 2021-2022 Тема 6

  • 28 915
  • 739
  •   1
Отговори
# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
Дидева 😆 Аз пък ООП си го преведох Организация за освобождение на Палестина 😂
Чудя се на тази компютърна графика... Дали няма да сбъркаме.. Или за по-сигурно да си остане в профил математика с език... Нещо някой някъде ми говореше, че нещо имало голям минус тази паралелка, но не помня какво точно 🤔

# 31
  • Мнения: 1 738
Аз също съм запомнила, че професионалните паралелки имат някакъв проблем с това да се кандидатства след това в чужбина. Ясно е, че още нищо не е ясно. Мисля първите по тази схема ще завършат тази година, но имаше някакви такива притиснения.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 172
Ханна паралелката звучи готино, но е доста обвързващо, освен това има ли хорариум по математика или други предмети, ако реши, примерно за кандидадстане в университети в чужбина. Иначе браво на МГ Пловдив и за професионалните паралелки.

# 33
  • Мнения: 8 532
Хана, това което съм написала не важи за професионална паралелка. Объркала съм се, "софтуер и хардуер" не е професионална.

# 34
  • Мнения: 21 455
В добавка бих препоръчала да разгледаш учебните планове на двете паралелки и да ги сравниш - като изучавани предмети и брой часове по тях.
Един частичен пример за балообразуване в СУ - Компютърни науки
С коефициент 3,25:
1. ДЗИ¹ по математика ( ПП)
2. ДЗИ¹ по информатика ( ПП)
                                      ИЛИ
С коефициент 3:
3. изпит по математика
                              ИЛИ
С коефициент 2,75:
4. ДЗИ¹ по информационни технологии ( ПП)
                              ИЛИ
С коефициент 2,5:
5. ДЗИ² по математика ( ООП)

# 35
  • София
  • Мнения: 758
Оф, това за втори гимназиален етап и кандидатстване в университетите в бг или чужбина, не мога все още да го разбера. Дидева, а и други, толкова пъти го обясняват , но моето ниво още е на етап 7 клас. А сега се появиха и коефициенти! Cold Sweat
Не приличам на красива бяла птица, явно съм от посестримите Joy
Благодаря на всички знаещи и с по-големи деца, които разясняват по темата!
Няма да Ви се разсърдя и на по-подробно представяне по темата.Innocent

# 36
  • Мнения: 21 455
Хипотетичен пример. Искаш да учиш Изкуствен интелект в Белоруската Академия за Софтуерно Инженерство ( БАСИ )Joy Обаче хората казват - диплома от средно образование 5, 63, ДЗИ по физика с минимум 5,36 и физика, изучавана в последните две години от гимназиалния етап.
На последното условие отговарят само ученици, които са изучавали физиката като профилиращ предмет. Възможно е да се появи изискване ДЗИ да е върху ПП, но и така е достатъчно трудно при условие, че с физиката се приключва в десети клас.

# 37
  • Мнения: 1 376
Добре че детето няма интерес към БАСИ 🤣🤣🤣
Извинете, не можах да се спра 😜
Имс, споко 🤗 Дорде дойде наше време ще сме се прецакали вече 🤣🤣🤣
Те и сегашните гимназисти масово са се прецакали... Ама малко от тях са наясно 😪

# 38
  • Мнения: 1 738
И аз все си мисля, че от много мислене ще прецакам детето накрая. Знам ли след 5 години МОН, той и някой университет като БАСИ (усмихна ме, Дидева) какво ще измислят. Обичам дългосрочното планиране, но ковида ми прецака системата и съм в хаос отвсякъде в момента.

# 39
  • София
  • Мнения: 3 484
Значи тези, които се готвят за БАСИ е добре да си учат физиката.
Ама лошото е, че тук попадаме в спора за яйцето и кокошката. Моето наблюдение е точно обратното. Първо си избират децата профилите, а после гледат за университетите. Т.е. Тези, които са избрали физика избират БАСИ, а тези, които са избрали Мат+Инф избират НИМА (Новосибирски институт за математически анализ)

# 40
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Аз се чудя в следните казуси. Обикновена гимназия с интензивно изучаване на език и обявени три профилиращи предмета, тогава езика ли е четвъртия? И означава ли ,че могат да се явят на матура по езика в 12 клас, след като това не е езикова гимназия.
Например профил „ОБЩЕСТВЕНИ НАУКИ“ с интензивно изучаване на ИСПАНСКИ ЕЗИК;
задължителни профилиращи предмети – история и цивилизации и география и икономика.
Ами нищо освен испанския не ме интересува тук. Но ако детето попадне тук, дали четвъртия профилиращ предмет е испански? Помня ,че имаше проблем с това, защото се дублирали с езиковите гимназии.
Чудя се и какво се случва с Търговската гимназия. Едната матура е БЕЛ, а другото нали е държавен изпит. Е ,те само с тази матура по БЕЛ ли ще кандидатстват? Божеееее,аз по-лесно завърших университет отколкото да схвана нашето образование.
Погледах обикновените гимназии в нашия град. Ми Пловдив явно е градът на историците. Двете най-известни гимназии са с история. Ще трябва да я заобича девойката.
Гери,
Всъщност почвам да си мисля,че бих принудила девойката да пише френски език ,ако има шанса да попадне в езиковата. Да му мисли един друг човек как ще се оправя с нея. Все ще е по-добре от историята.

Последна редакция: чт, 03 фев 2022, 20:18 от renydent

# 41
  • Мнения: 1 541
В този ред на мисли, дете от Търговската или друга профилирана гимназия, ще може ли да кандидаства медицина например?

# 42
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
За мен объркването идва от това, че ВУЗ-овете приемат по най-различни безумни начини - точки от олимпиади, матури, смятат коефициенти и прочие. Не съм наясно откога е така. По мое време може да си завършил което и да е училище - селскостопански техникум, обикновена гимназия или музикално училище, но ако изведнж в 12 клас решаваш да учиш медицина си се явяваш на изпит към университета по химия и биология и това е. Подготвил си се както си намерил за добре, без значение колко часа по биология и химия си имал.

# 43
  • Мнения: 21 455
Наименование "езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил "Чуждоезиков".

Тоест, това е просто наименование, което се получава при определени условия.
За всеки профил, два от профилиращите предмети се определят на национално ниво ( в примера си посочила какви са те за Обществени науки). Езикът може да е профилиращ предмет в два случая - или е един от определените на национално ниво, или е избран като трети/четвърти от ученика. Ученикът може да положи ДЗИ по чужд език като втори задължителен ДЗИ, ако този чужд език му е бил профилиращ предмет. Може и да положи ДЗИ по чужд език по желание. Тогава има два варианта. Ако предметът е бил профилиращ, ДЗИ се държи върху учебното съдържание от ПП, ако не е бил - върху учебното съдържание от ООП.
В момента е страхотна каша с кандидатстването във ВУЗ. Не съм разглеждала всички, но тези, които погледнах, не са си направили труда да се запознаят с промените в системата на средното образование. Стига се до парадокс, в който учениците, профилирали БЕЛ, имат преимущество пред тези, профилирали биология и химия например при кандидатстването за медицина в СУ.  Вероятно с времето нещата ще се наместят, но настоящите зрелостници, а може би и един-два набора след тях не са в много изгодна позиция.

# 44
  • Мнения: 8 532
Тази година университите промениха условията си за кандидатстване и се оказа че сегашните дванайсетокласници са много ощетени.
Примерът на Дидева за СУ и медицина е показателен. Може с години да се готвиш за даден изпит и накрая да разбереш че си прецакан месеци преди да завършиш.

Общи условия

Активация на акаунт