Частни училища - информативно-дискусионна тема 51

  • 30 416
  • 748
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 5 655
Малко го пресолявате с тая академичност до 4 клас.
НУКК има едно предимство и то е добрата база безплатно.

# 691
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 744
Shumanska, няма да съжалявате с прогресивен ПУК в БШ.
Но нагоре в класовете- много зависи какви са ви децата. Ако ученето не ги влече и са по-артистични, ше бъдат щастливи и спокойни, но е възможно да започне една пукнатина в академичните умения, която ако не я работите вкъщи- може да стигне до пропаст.
Ако са осъзнати и самоорганизирани и напред с уменията- всичко е наред, ще имат лек преход в първи клас.

# 692
  • София
  • Мнения: 90
Съгласна съм, че е трудно да се вслушаш в аргумент, поставен толкова емоционално "на въпреки", но всъщност  Фенси  поставя добри въпроси - как се преминава от едното към другото образование, още повече ако класическото е допълнено с профил, който още повече да утежни нещата.

Да. Така е. Всъщност и мен това ме притеснява - ако не успея да плащам частно училище в един момент (знае ли човек какво му предстои) и трябва да ги запиша в държавно, дали ще се адаптират достатъчно бързо и дали няма да е пагубно за тях... Не знам... А паричките никак не са много, 14 400 на година (не знам обновено ли е в първия пост)
Иначе ако продължи там е ок, защото в 4ти клас започва смесена система между текуща и IB с навлизането на преподаватели от горен курс, така че преходът да е плавен и в 5ти клас да са напълно подготвени. Нооо.. как да знам след 5 години какво ще мисля и дали ще искам да продължат там?
И аз съм доста объркана, честно казано. Хареса ми подхода, но не сме взели решение какво да правим


Shumanska, няма да съжалявате с прогресивен ПУК в БШ.
Но нагоре в класовете- много зависи какви са ви децата. Ако ученето не ги влече и са по-артистични, ше бъдат щастливи и спокойни, но е възможно да започне една пукнатина в академичните умения, която ако не я работите вкъщи- може да стигне до пропаст.
Ако са осъзнати и самоорганизирани и напред с уменията- всичко е наред, ще имат лек преход в първи клас.

Амииии единият е много артистичен и с н икакъв интерес към учене, никаква организираност, пълен хаос. Другият е коренна противоположност, вероятно има черти от аутистичния спектър, които се проявяват основно в нездрав интерес към ученето. Ако споделя какво знае и то е напълно самоук, ще ме нахранят половината хора тук Grinning Но то не е нормално, наистина. Той иска вечер като си легнат да не им чета приказки, а задачи... Е как да чета задачи, подяволите Grinning Той е организиран и подреден. Но определено към него трябва по-индивидуален подход...

Искам да ги запиша в едно училище, но не искам да ги вкарвам в една рамка, защото са различни хора.
Много благодаря за изказаното мнение, наистина е ценно за мен

Последна редакция: пт, 18 фев 2022, 15:10 от Shumanska

# 693
  • София
  • Мнения: 9 563
Ахам, до 4 клас учи под формата на игра, лежерно, без натиск, не е научено да пише домашни, дори и ако му се играе или не му е интересно. После, IB програмата като с магическа пръчка изгражда навиците, които са проспани до 4 клас. Само човек, който не е минал през прехода от начално към прогимназиално образование може да вярва в подобни обещания.

Горното е същата утопия, както и прием в СМГ/ПЧМГ  благодарение на преподаденото е ДУ. Ако преди 5-6 години можеше да се случи с курсове само в 4 клас, то сега подготовката започва още от 2-ри (било на курсове, било вкъщи с мама/тате/баба...).

Иначе чета за подобни случаи, но все пак тук не ядем домати с колците Wink

# 694
  • София
  • Мнения: 8 306
Ох, колко клишета накуп?!!?!?!?

Шуманска, в ПУК може и да е подходяща тази алабалистика. Може да е подходяща до към 1-2 клас. После става пагубна.
Освен това имате много грешна представа за случващото се в други училища и извън разказаното на прогресивната паралелка в БШ.
А запитвали ли сте как ще прескочат пропастта между прогресивната глупост и IB?


Някаква рекламна кампания на Джонев ли тече в момента? И във фейса са се активизирали любителите на прогресивната методика.

БШ наистина става страшна манджа с грозде. Освен IB, май имаха паралелка с математика от 5 клас. Абе всички родителски течения, претенции и пазарни ниши да бъдат покрити.
Добре де, защо все с лошо? Кому е нужно това? Нямам никаква представа кой е Джонев и не ме интересува. Споделям мнението си като майка, която търси най-доброто за децата си. Нали затова е този форум, или греша? Възпитанитаните хора умеят да уважават мнението на околните дори да не съвпада с тяхното собствено, нали? За пореден път те моля да се държиш като възпитан човек, а не така сякаш целия свят се върти около твоето мнение и всички сме длъжни да го споделяме, нали?

Всъщност Фенси даже леко го е казала. 2ри клас всъщност е доста съществен, та е по-добре границата да е до него.

Джонев в гуруто на "прогресивното", има клипчета из нета.
Звездата/Славата му изгря през 2008 г. със старта на системата за Софийските общинските ДГ.

# 695
  • София
  • Мнения: 12 255
Shumanska, няма да съжалявате с прогресивен ПУК в БШ.
Но нагоре в класовете- много зависи какви са ви децата. Ако ученето не ги влече и са по-артистични, ше бъдат щастливи и спокойни, но е възможно да започне една пукнатина в академичните умения, която ако не я работите вкъщи- може да стигне до пропаст.
Ако са осъзнати и самоорганизирани и напред с уменията- всичко е наред, ще имат лек преход в първи клас.
Е, ти я уби! Аз бях склонна да обещая, че до втори клас всичко ще е щастие и рози, а ти предрече крах още след ПУК. Joy

# 696
  • София
  • Мнения: 90
Цитат
Desem

     Домашни нямат, което доста ми допада Grinning Не виждам как ще се върна от работа в 19ч и ще седнем тепърва с малко дете да учим.. Не мисля, че аз ще съм много адекватна, пък не знам за него Grinning
    От другата страна ако втори клас проблемът е таблицата за умножение - моите я знаят одавна, та няма да се потят с нея сега, но пък по-генерално погледнато ако няма да научат нищо там и ще трябва хем да плащам за ЧУ, хем да уча с тях вечер, то това никак, ама никак не е ок. Има ли някоя майка тук от прогресивно в начален етап в БШ, за да сподели мнение. Ще е доста полезно, за мен поне.

# 697
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 376
Че то за прием в СМГ/ ПЧМГ масово и децата от ЧУ се готвят допълнително.

# 698
  • София
  • Мнения: 90
Цитат
rosi_ta

Да, обещания са и за съжаление не познавам нито една майка на дете в прогресивна паралелка там, за да имам поне едно реално мнение.
Мисля, че сега вече съм още по-объркана Grinning

# 699
  • София
  • Мнения: 12 255
Детето на Пипи е в начален етап в прогресивна паралелка в БШ. Тя говори от личен опит.

# 700
  • Мнения: 5 942
Че то за прием в СМГ/ ПЧМГ масово и децата от ЧУ се готвят допълнително.

Масово? Децата от нашето училище, които аз познавам и отидоха в ПЧМГ, изобщо не са ходили на курсове за подготвка.

# 701
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 376
В ПЧМГ е доста по-лесен изпита след 4 клас. Колко деца от випуска кандидатстваха в СМГ и ПЧМГ без подготовка, колко с и колко бяха приети?

# 702
  • София
  • Мнения: 62 595


Да. Така е. Всъщност и мен това ме притеснява - ако не успея да плащам частно училище в един момент (знае ли човек какво му предстои) и трябва да ги запиша в държавно, дали ще се адаптират достатъчно бързо и дали няма да е пагубно за тях... Не знам... А паричките никак не са много, 14 400 на година (не знам обновено ли е в първия пост)
Иначе ако продължи там е ок, защото в 4ти клас започва смесена система между текуща и IB с навлизането на преподаватели от горен курс, така че преходът да е плавен и в 5ти клас да са напълно подготвени. Нооо.. как да знам след 5 години какво ще мисля и дали ще искам да продължат там?
И аз съм доста объркана, честно казано. Хареса ми подхода, но не сме взели решение какво да правим


Амииии единият е много артистичен и с н икакъв интерес към учене, никаква организираност, пълен хаос. Другият е коренна противоположност, вероятно има черти от аутистичния спектър, които се проявяват основно в нездрав интерес към ученето. Ако споделя какво знае и то е напълно самоук, ще ме нахранят половината хора тук Grinning Но то не е нормално, наистина. Той иска вечер като си легнат да не им чета приказки, а задачи... Е как да чета задачи, подяволите Grinning Той е организиран и подреден. Но определено към него трябва по-индивидуален подход...

Искам да ги запиша в едно училище, но не искам да ги вкарвам в една рамка, защото са различни хора.
Много благодаря за изказаното мнение, наистина е ценно за мен

Тук вече ме развесели! Дай да го видим детето какъв толкова нездрав интерес има към ученето!  Това ли му е нездравият интерес, че не иска приказки? И какво, това нещо не ти харесва? И че иска да решава задачи! Искам да се запозная с него, впечатлена съм! При това положително впечатлена. Едва ли на него ще му трябва индивидуален подход, но виж, за  артистичния, с никакъв интерес към учене, никаква организираност и хаос вече ще има да си говорите с учителките като започне учебната година, пък нека да е в точно в Прогресивното, където твърдят, че са "с темпото на детето".

# 703
  • София
  • Мнения: 9 563
В ПЧМГ е доста по-лесен изпита след 4 клас.
Скрит текст:
Колко деца от випуска кандидатстваха в СМГ и ПЧМГ без подготовка, колко с и колко бяха приети?

В голяма грешка си или имаш много стара информация. Препоръчвам ти да погледнеш изпитите за ПЧМГ и СМГ от последните 2 години.

# 704
  • Мнения: 5 942
В ПЧМГ е доста по-лесен изпита след 4 клас. Колко деца от випуска кандидатстваха в СМГ и ПЧМГ без подготовка, колко с и колко бяха приети?

Нищо от това не е вярно.
Нямам статистика колко деца са кандидатствали, но всички, които знам, че са искали да отидат в ПЧМГ и СМГ, са приети. И не са ходили на курсове. И това е съвсем логично. Просто отидоха деца, които са математици и бяха част от състезателите на випуска. Не всикич обаче, някои останаха при нас.

Общи условия

Активация на акаунт