Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 2

  • 23 205
  • 444
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 507
В навечерието на резултатите от пролетните състезания в Патриарх Евтимий имате ли представа приблизително до кой номер се влиза обикновено в паралелката с БЕЛ?

# 76
  • Мнения: 5 374
Антим I нямат занималния за петокласници.
Напротив, в Антим 1 има занималня за петокласници. Информацията ми е от тази година.
Райна Княгиня не ни е опция, има огромно текучество на колеги и сред съсловието не се слави с добра работна среда.
От Душо-то много близко семейство не са доволни.
Досега не съм се интересувала от Кочо Ч, дори не съм го виждала, а като локация ни е удобно.
В Антим 1 ходихме на отворени врати, запознахме се с учители, разведоха ни из стаите, предстои да заведем и детето да го види.

Последна редакция: ср, 03 май 2023, 10:03 от Лятo

# 77
  • Мнения: 2 623
Според приятелите на дъщеря ми, петокласници в Антима нямат занималния. И според майките им е така, но може да е невярна информация предадена по трасето. Или за догодина да планират.

# 78
  • Мнения: 5 374
Имам познато дете в Антим 1, което е в 5 клас, и е на занималня.

А на тях харесва ли им училището? Средата, учителите...?

# 79
  • Пловдив
  • Мнения: 14 093
В Антима откриха занималня за 5 клас преди 6 години.
В Райната занимални от 5 клас няма.

Лично аз бих предпочела Антима. Съжалявам, че не записах дъщеря ми там, но щях да съм ангажирана всеки ден да я водя и прибирам, докато в Райната ходеше и се прибираше сама.

# 80
  • Мнения: 2 623
Имам познато дете в Антим 1, което е в 5 клас, и е на занималня
А на тях харесва ли им училището? Средата, учителите...?
Едното от децата учи в иновативна паралелка с ноутбук. Като всеки ученик има любими учители/предмет и такива, които недолюбва.
Другото дете (момче) учи в стандартна паралелка, но явно пак по иновативен начин. Имат много интересни проекти оценявани съвместно по география и математика напр. за Япония - освен географски и любопитни факти, трябваше да изчисляват разстояния, площ, координати и пр. Дъщеря ми такива не е имала.
За фрапантни оплаквания не съм чула. Но явно и за занималнята не бях разбрала.

# 81
  • Мнения: 5 374
ЗлаВещица, за Кочо-то информация някаква, по-вътрешна, имаш ли?

# 82
  • Пловдив
  • Мнения: 14 093
Ами знам, че има голям наплив, но нямам познати нито учители, нито деца на приятелки. Само заместник директора познавам, но тя не е критерий, естествено си хвали училището.

# 83
  • Пловдив
  • Мнения: 20
Здравейте, 
може ли някой със скорошен опит с кандидатстване в ОМГ след 4 кл да ми пише  - как са се готвили за приема. Приема за 2023/2024 г ще е бало -образуващ от
 1.НВО
математика    
2.Средноаритметична стойност на оценките
от удостоверението за завършен начален
етап по учебните предмети от раздел А на УУП
3. Двата най-добри резултата от:
математическо състезание
„Математика за всеки“ и/или
Пролетно математическо
състезание и/или
областния кръг на
олимпиадата по математика

За точки 1 и 2 ок, но по точка 3 - нужно ли е детето да се бори и в трите състезания или си насочихте усилията към конкретно две  - моля, за съвет.
 
Ако е възможно да ми препоръчате сборници, по които  сте се готвили.
Допълнително посещение в школи по математика или частни учители- моля за мнения и препоръки.
За първи път ми предстои такова преживяване със сина ми и се опитвам да се насочим колкото е възможно в правилна посока в подготовката, а не да се разпиляваме и накрая ...
ако е възможно някой да сподели вече своя опит.
Благодаря!

# 84
  • Пловдив
  • Мнения: 1 567
Споделям опита ни от прием за учебна 2021/2022г. Не е нужно детето да се бори и в трите състезания, но ако се яви и на трите, увеличава шансовете си за по-добро представяне. Ако се яви само на 2, трябва задължително да се представи добре. А ако се яви на три, ще вземе най-добрите си 2 резултата. Олимпиадата е първото състезание. Общинският кръг е лесен, безплатен и се провежда в училището което учи в момента. Не виждам причина да не се яви. Ако изкара 16 и над 16 точки има право да се яви на Областен кръг, който всъщност се взема в балообразуването. Там задачите са по-трудни, но нищо не губи. Отново е безплатен, но се явява в МГ-то, в обявен от тях ден за това. Ние се класирахме успешно с по-добрия резултат от Олимпиадата и Пролетно математическо състезание.
Другото което мога да споделя, че без посещаването на школа е много трудно да успее да влезе в МГ. Не че не е възможно, но е трудно! Просто защото в състезанията има типове задачи, които не се изучават в училище, а школите обръщат внимание на всички тези типове задачи и начините им на решаване. Ние посещавахме Академия 21 век във втори и трети клас и Авигея в четвърти клас. Без да сме свръхамбициозни, детето решаваше само дадените му домашни и нищо повече и това беше напълно достатъчно. Ако трябва да оценя двете школи, Академията беше по-строга, стриктна и изискваща. Там неприятният момент е директорката. Но пък няколко срещи се изтрайват, за сметка на обучението. Сега ни предстои 7 клас и сме решили наесен с песен пак в Академията, за да даде едно рамо по Мат и по БЕЛ.
За резервен вариант се явявахме по Мат и БЕЛ и в Патриарха на техните състезания. Те са много по-леки от трите за МГ. Първо Патриарха изкарват резултати.
Мнението ми, колкото повече състезания, по-добре. Свикват децата да не се панират и притесняват, трупат опит и всяка решена задача (в школа, домашна, състезание) ги доближава до успешния прием.
Ако имате някакви конкретни въпроси, питайте Simple Smile
Сборници не мога да препоръчам. В Академията им раздаваха техни сборници и работеха по тях и по подготвени от тях листове със задачи. В Авигея работеха по НЕМО.

# 85
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Аз подкрепям горното мнение , без школи мисията е (почти ) невъзможна. И това, че някой ще дойде и каже, че неговото дете се е справило без школи, няма да промени факта. Имам много близко семейство, момчето беше супер по математика, баща му го подготвяше, всеки ден задачи, задачи, задачи , супер много сборници реши, добре се представяше на състезания, но не влезе. Просто задачите са специфични. И обикновено в 4 клас е почти късно да се започне подготовка. Има и изключения - в класа на дъщеря ми в 4 клас едните родители решиха, че детето трябва да учи в МГ, взеха учител (всеки ден), и те се занимаваха уикенда - налагаше се да решава задачи по 6 часа на ден, а уикенда по цял ден (Детето така се оплакваше, де). Та то влезе, но с много труд само в 4 клас. Но от опит глава не боли, ако човек иска , има начин. Разбира се, има и деца с математическо мислене, за тях ще е по-лесно. Успех!

# 86
  • Мнения: 492
Ние сега сме на тази вълна и сме от тези, които не ходят на школи, та мога да кажа другата страна.
Хубавото на школите е, че подготовката е систематизирана, точно според материала, който им е необходим, учат ги и как се разписват задачи. Освен това самоподготовката е много лесен начин да си развалите отношенията с детето Satisfied
Лошото за мен е, че малко шаблонно ги карат, заучават готови модели и решения и в момента, когато срещнат нов тип задача и някои деца блокират (пример е тазгодишното Пролетно математическо състезание, на което масово деца не бяха решили една от по-лесните задачи, защото я бяха причислили към грешен тип - т.н. "рачешки" задачи, а тя не беше такава).
Също е много важно да ходи детето по възможно най-много състезания. Много добре подготвени деца се провалят заради стреса на самото състезание (едно познато детенце, изключително добре подготвено, получи паник атака на едно от важните състезания).
За мен лично има как да станат нещата и със самоподготовка, но трябва време, постоянство, да не се претовари детето и да му втръсне. Като сборници ние ползваме "Немо", "Математическата читанка" и "Математика за таланти". Гледала съм на места препоръчват също "Умник-математик" и "И 4-класник може да реши, и професор може да сгреши".
Общо всето който и вариант да изберете, колкото по-рано започне да се готви детето, толкова по-добре.

# 87
  • Мнения: 494
Здравейте, моля, ако някой може да сподели мнение за Драган Манчов след 4ти клас. Като прегледах резултатите от НВО 7 клас от миналата година, след МГ и Лиляната са те.

# 88
  • Пловдив
  • Мнения: 576
Хм, не знам къде гледате, но по общ среден успех от двете НВО за миналата година, Драган Манчов не са дори в първите 5. Изключвам частното Слънчев лъч, тъй като от там се е явило само едно дете и се изкривява резултатът. Иначе както горе някой спомена, след светата троица МГ, Патриарха и Княза, обикновено са Алеко, Душо и Райна Княгиня, като е имало години, в които третото място се мени с някои от тези. Виждам, че само по БЕЛ Драган Манчов миналата година са се промъкнали до четвърто място, но това е по-скоро единичен случай, като цяло класацията на първите 5 е горе-долу една и съща с леки размествания на 3-то до 5-то място.
Тази година очаквам да е различна и следя с интерес, тъй като е единствената година, в която има трета паралелка в МГ, първо там ще се разводни мноооого резултата, отделно в Патриарха и Княза този набор ги приеха без състезания, и по до сега миналите състезания по БЕЛ си правя извода, че за първа година МГ може и да не е на върха по БЕЛ. Но това са само мои догадки, ще видим. И не, нямам седмокласник, просто се интересувам от статистики и анализи

# 89
  • Мнения: 507
Някой, който следи статистиките и има понятие от класиране, може ли да каже дете с 47 т. по БЕЛ на пролетното състезание има ли шанс за класиране в Патриарха в паралелките с БЕЛ?

Общи условия

Активация на акаунт