(12) (Нова - ДВ, бр. 82 от 2019 г.) Числеността на участниците в екипа за обхват по ал. 11 се определя от директора на образователната институция в зависимост от броя на децата и учениците по чл. 1, ал. 2. В конкретен случай по преценка на директора към екипите за обхват могат да бъдат привличани и други лица от училището или от детската градина, участието на които би спомогнало за по-доброто осъществяване на дейностите по чл. 3а.
Чл. 3а. (Нов - ДВ, бр. 82 от 2019 г.) За предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, които отсъстват по неуважителни причини от детска градина или училище, директорите на образователните институции организират участниците в екипите за обхват по чл. 3, ал. 11 и други лица за:
1. своевременно установяване на причините и прилагане на мерки за предотвратяване отсъствието на децата и учениците;
2. своевременно извършване на посещения по домовете на децата и учениците в риск от отпадане, за които се установи, че отсъстват от детската градина или училището без уважителни причини;
3. системно взаимодействие с родителите с цел мотивирането им за осигуряване на трайното присъствие на детето или ученика в образователната институция;
4. предлагане на мерки за обща и допълнителна подкрепа на децата и учениците в риск от отпадане по чл. 1, ал. 2 в съответствие с държавния образователен стандарт за приобщаващо образование;
5. предлагане на мерки за ангажиране на застрашените от отпадане ученици в училищния живот;
6. прилагане на целенасочени мерки за превенция на отпадането на учениците на прехода между VII и VIII клас;
7. проследяване на изпълнението и на резултатите от предприетите мерки за преодоляване отсъствието на децата и учениците по неуважителни причини и отразяването им в ИСРМ.