Как да създам интерес към "спокойни" игри при дете на 2г.

  • 3 851
  • 52
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 579
Такова пресипване на вода и при нас не е имало, защото детето още от годинка насам се опитва да яде само и в момента се справя доста успешно.
За сядането до/срещу него, да, когато играе с конструктори или пъзели, правя го, защото и той самият си показва, че има нужда от компания, а понякога и от помощ.

# 46
  • Мнения: 919
Такова пресипване на вода и при нас не е имало, защото детето още от годинка насам се опитва да яде само и в момента се справя доста успешно.
За сядането до/срещу него, да, когато играе с конструктори или пъзели, правя го, защото и той самият си показва, че има нужда от компания, а понякога и от помощ.
Какво общо има преспиването с храненето, питам, защото има много такива коментари, явно аз нещо не схващам. Моето вече 5 годишно обожава да преспива и прелива, макар отдавна да се храни, че и да готви самостоятелно.

# 47
  • Мнения: 2 579
Просто не виждам нуждата от това специално да го карам да го прави, след като той сам си показва и го прави така или иначе. Играта в пясъчника не е ли пак вид пресипване на нещо?

# 48
  • Мнения: 919
Просто не виждам нуждата от това специално да го карам да го прави, след като той сам си показва и го прави така или иначе. Играта в пясъчника не е ли пак вид пресипване на нещо?
  за мен идеята е да предлагам разнообразни неща, а не да карам някого да прави нещо, в смисъл, детето само си избира какво да прави, вие давате само инструментите Simple Smile примерно с 5 годишното често правим състезания като пренасяме бягайки различни предмети с дървена лъжица. И двамата можем да ползваме лъжица, но това занятие развива други умения, използвайки достъпни средства

# 49
  • Мнения: 1 408
И на мен вече ми се струва малко прекалено. Включването на детето в ежедневието ми се струва много по-логично и естествено. По-добре да спретнем една баница отколкото до бягаме с лъжици.
За пресипването пък точно като готвим го прави 😁 ръси подправки, пресипва захар, брашно с лъжица и т.н.

Последна редакция: пн, 20 юни 2022, 18:13 от deska90

# 50
  • София
  • Мнения: 62 595
Игрите с лъжиците са за детската градина - два отбора и децата трябва да загребват, да тичат, да пресипват.
Дете на две години може да бъде приучвано да играе на домино с животни, примерно, или на Черен петър. Може да не може съвсем да разбира, възрастният през половината време ще си играе сам, но детето ще е включено в играта и малко по малко ще се научи да спазва ред и да изпълнява прости правила на колективната игра. Отделно развива и вниманието. Принципът на доминото с животни е лесен и може да се схване - еднакво с еднакво - това е достатъчно като най-просто правило на играта. Дори нищо да не направи детето и само да мести и да слага, да дърпа карти и да слага, да ги държи и после да тегли и да слага, пак е тиха игра. Или игри с редуване - възрастният слага червено - детето слага червено, после възрастният синьо - детето синьо. Това съм го правила с моите деца навремето - едното беше малко над две, а другото малко над годинка - веселбата беше пълна, важното беше да се случва нещо в обща игра.

Давала съм им да пипат подправки и продукти, но не и да разсипват, пресипват на толкова малка възраст - храната  не е за игра, винаги ме ги възпитавали в уважение към продуктите и храната. Абсурд да ги оставя да "готвят" със захар, хол и други и после да ги хвърлям или да чистя.

# 51
  • Мнения: 1 408
Дъщеря ми е на 3г, не е игра, а съвсем сериозно си готвим, не като в инстаграм дето ги оставят да разсипват ориз, боб и т.н. За едно и също нещо говорим 🙂 Иска да ми помага и аз ѝ позволявам, с условието да внимава и да не разсипва, точно, за да няма разхищение. Така че се учи и на отговорност. Разбира и много стриктно спазва всичко. Ако беше другояче, не бих се занимавала.

# 52
  • Бургас
  • Мнения: 3 602
В къщи има всевъзможни играчки: конструктури, колички, сортери, музикални инструменти, плюшки, пъзели, огромно количество книжки с и без пордвижни части и тнт. Нищо от тези неща не е в състояние да задържи вниманието му за повече от 5мин.
Знам, че фината моторика е тясно свързана с проговарянето и ми се иска да работим в тази посока. Simple Smile
Времето, през което детето би могло най-пълноценно, да извършва дадена дейност, дори игра има своите възрастови ограничения. Концентрацията на вниманието на двегодишните рядко надвишава  4 -  10 минути - т.е. няма как да искаме от дете на 2  години да бъде концентрирано и да извършва дадена дейност повече  от 5-10 минути.  
Фината моторика е свързана и с грубата, подобрена груба моторика - означава подготвена основа за фината. Първоначално децата развиват грубата моторика и подобряват контрола върху движенията на по-големите мускулни групи. Генетично двигателното развитие се осъществява от главата към краката и от простите движения към сложни (от единично вдигане на ръка/крак към последователно изкачване на  стълби и тн). Ако има „закъснения“ през периода на развиване на грубата моторика, за децата може да се окаже трудно последващото овладяване на фините движения. Играйте на воля навън, това му е работата сега...има време за книжки и сортери

Общи условия

Активация на акаунт