🌷Истанбул🌷 [тема 59]

• София
Благодаря, Беличке!
Идеята ми беше, не защото ни е зор да спестим 80 стотинки, а защото като излезем и се таксуваме пак ще останем последни на опашката и хубавите места ще заминат. Затова явно ще е най-добре да слезем на Сърайер, да направим 2 тегела и то ще дойде обратния ферибот.
Ако слезете на Саръйер, има какво да се прави и до следващия ферибот. Малко да се позяпа, да се хапне нещо и е минало времето. Ние затова не сме и помисляли за Румели Каваъ, макар да ми е любопитно да го видя. Там курсовете са много разредени и ако не се качиш на същия кораб, трябва да се търси друг начин за връщане. Дори линията Анадолу Каваъ- Румели Каваъ- Саръйер в повечето курсове го прескачат.

Скрит текст:
Идвам в уютната ви тема - предстои ни пътуване до Истанбул от 1 до 5 септември. За първи път ще посетим този невероятен град, а и изобщо Турция. Много се вълнувам. Ще ви чета и предишни тема колкото успея. Ще сме с автомобил и започнахме да правим планове, после да ги преправяме с ясното съзнание, че това не е град за едно посещение. Нямаме амбиции за програма максимум, но все се появяват нови изкушения. Когато стигнем до консенсус ще споделя с вас, за да внесете екпертни корекции.
Докато обсъждахме желаните места за посещение и по-специално Капълъ Чарши, си помислих, че нямам някаква конкретна нужда да пазарувам, освен нещо дребно за хапване за близки и роднини.
Сетих се обаче, че много, ама много много искам пещемал (не съм сигурна как е правилно да се изпише). Купували ли сте такова нещо и от къде? Не може да няма, нали все пак е традиционна за региона хавлия за баня.
То в Капълъ чарши се влиза повече като в исторически обект, а не търговски. Продават най-вече злато и сувенири. За златото не мога да коментирам, но повечето други неща са на високи цени.

Здравейте прекрасна група ❤️Нашето пътешествие до Истанбул за три дни приключи.Пътувахме от Бургас с автобус на Метро и в двете посоки.В града бяхме отседнали в Sultanhill hotel точно зад синята джамия-прекрасно малко хотелче с изключително гостоприемство.Обикаляхме доста в повечето време пеша-Таксим,Балат цял ден изкарахме и в Кадъкьой.Направи ми впечатление че Истанбул е станал доста скъп град,но пък все така прекрасен и завладяващ,♥️♥️♥️ Надявам се скоро отново да го посетя...

• Част от тайното общество на К.О.Т.К.И.-те
Танче, нещо такова ще стане - ще слезем и ще се мотаем, макар че според гугъл мапс нищо интересно няма наоколо. Смисъл, не е живописно като Кузгунджук, например. Не че там съм била, ама поне по снимките.
Щеше ми се и нещо с пресичане на Босфора да направим, и да продължим към Бейлербей, например. За двореца с автобус се слиза на едноименната спирка, нали?

Дидката, разкажи повече, моля те. И в какъв смисъл много скъп - основните атракции с вход, да. Ама другото не ми се струва никак скъпо.

• София
Наистина няма забележителности, освен няколкото красиви къщи по крайбрежието. Но пък има вкусно ядене. Simple Smile

Това, което ние направихме в един от дните по време на лалетата е:
1. Със същия ферибот слязохме на Емиргян. Разгледахме лалета.
2. Качихме се на ферибота за Ченгелкьой, но слязохме на Анадолу Хисар. Пеша отидохме до Кючюксу. Разходихме се, хапнахме гюзлемета в Учителското.  https://www.sehirhatlari.istanbul/tr/seferler/ic-hatlar/bogaz-ha … elkoy-istinye-170
3. Хванахме ферибот за Юскюдар. Минава пред Бейлербей, но дворецът затваря рано. https://www.sehirhatlari.istanbul/tr/seferler/ic-hatlar/bogaz-ha … avagi-uskudar-172

Да, с автобус се слиза на едноименната спирка.

Последна редакция: нд, 14 авг 2022, 17:23 от Тaня67

• Бургас / UK
Шебече, Благодаря за Новата тема 🌷

Беличке, пренесох се пак в Истанбул 😊
Благодаря!
Скоро може и на мен да ми се отвори парашута и да го видя отново 😜

• Част от тайното общество на К.О.Т.К.И.-те
Мерси, Танче, нещо такова ми се ще, ама вариантите са оскъдни. Ще го мисля, пък дано го измисля.
Чефи, пожелаваме ти го Heart

Благодаря, Беличке!
Не съм и помислила, че е заради 80-те ст. Просто за жалост няма как да се получи без слизане и повторно качване. Но пък има и вероятност да няма много хора за/от това пристанище и да не е толкова невъзможно да се вредите за хубави места.
Не знам колко хора реално пътуват до Румели каваъ, макар от корабчето по линията Анадолу каваъ - Румели каваъ - Саръйер в 18:30 да се изсипа неподозирано количество народ.
Ако слезете на Саръйер и изчакате същия ферибот (междувременно отишъл до Румели каваъ), пак ще сте след хората, качили се от крайната спирка, че и ще се надпреварвате с качилите се заедно с вас.
Та, вариантът е да отидете до Румели каваъ и да се върнете със същото фери (с риск да не разполагате с еднакви места в двете посоки) или да сте напълно независими от курсовете до това пристанище и да си ползвате удобни за вас курсове до/от Саръйер. А след поглед върху разписанието на линията Анадолу каваъ - Румели каваъ - Саръйер виждам възможност да направиш и програма с отиване до Румели каваъ (с тръгване от Еминьоню в 11),престой там около час и половина, после фери до Саръйер (в 14:10 е удобният) и после разходка из квартала или друг тип занимания до избран час на тръгване обратно.
Въпрос на избор дали искате да съчетаете с разглеждане на района или само да си направите хубава разходка по Босфора.
Ако пък искате да съчетаете с Азия, имаш разни варианти. Таня е дала идеи, които ще си запиша и аз.

Чефко, пожелавам всички парашути да се отворят! Wink Стискаме си палци взаимно. Всички!

Здравейте. Имал ли някой проблем с  хотел в Истанбул, ако е платен през сайта му. Става въпрос за: https://www.hotelmaywood.com/

Последна редакция: пн, 15 авг 2022, 10:28 от ini2

Здравейте, върнах да чета назад но не успях да намеря как да стигна от лалели до water garden  моля ви да ми помогнете за маршрут ?

• Russe, Ruse, Bulgaria
Планираме посещение на Истанбул с 2 деца за 6 и 11 години. Ще бъдем 3 дни и желаем да ги посветим на развлечения само за тях. Ще посетим Сапфир, Миниатюрк, музеят на Рахми коч. Бихме искали и аквариум. Моля, споделете кой аквариум е най- добър. Приемам и други идеи, като предварително благодаря на отзовалите се.

Варианти:
- От Laleli до Eminönü или Karaköy с трамвая, после фери до Kadıköy и от там - 8А до сп. Ataşehir Belediyesi (предпочитам го).
- Пак с трамвая до някое пристанищата, после фери до Üsküdar и от там - маршрутка до Watergarden.
- С Marmaray от Yenikapı до Üsküdar, после с маршрутката.
- С Marmaray от Yenikapı до Söğütlüçeşme, а от там - пак 8А от сп. Belediye (Kadıköy Belediyesi) до сп. Ataşehir Belediyesi.
Има и други, но тези, смятам, са достатъчни. Има Гугъл за още варианти.

И като стана дума за Watergarden, да разкажа за понеделник, третия ни ден...

От хотела отидохме отново до търговската зона между Капалъ чарши и Египетския, за да направим набелязаните покупки.
Скрит текст:
Този път влязохме от Чемберлиташ, покрай Нуросмание и надолу. Като се понатоварихме (не много, но все пак щеше да ни пречи) ММ отиде до хотела да остави нещата, а аз минах през Гратис в улицата срещу Сиркеджи. Тук е моментът да обърна внимание, че поради липса на карта за намаленията, предния ден в гратис в Саръйер се наложи касиерката да помоли една клиентка да си даде номера (въпрос на късмет и желание от страна на служител и клиент), докато тук изобщо не поставиха въпрос за карта. Очаквах да ме таксуват на високата цена, но покупката ми беше спешна и се бях примирила (всеки пазарувал знае колко са големи отстъпките в Гратис). Оказа се, че момичето ми маркира покупката на промоционалната цена. Та, имайте предвид, че може би там е практика, предвид многото туристи. Проверявайте, разбира се.
После изчаках мъжа ми отново на брега до терминалите на Еминьоню и след това взехме фери до Кадъкьой.
Там се разходихме из квартала и хапнахме риба с бира тук. Не отидохме до бика, защото сме решили да заведем и децата да го видят. После разбрахме, че е добро решение...
По някое време се ориентирахме към спирката до пристанището
Скрит текст:
(отново ще кажа, че тези спирки приличат на автогари в голям български град), където по-рано с помощта на огромното светлинно табло бях сверила спомените си, че 8А потегля от 5-и перон. Автобуси по линията има на често. Мисля, че на 13 мин., поне по това време - около и след 17 ч. Можехме да се качим и от втората спирка, при чаршията, но предпочитам варианта от първата, за да можем да седнем, защото пътуването е дълго... понякога твърде... Автобусът беше на перона и скоро след това потегли. Хм... всъщност само потегли. На следващата спирка качи хора и... след 5 метра спря. И оттам се почна едно пъплене в задръстването, което продължи повече от 40 мин... за две спирки разстояние. Причината - мач на Фенербахче на намиращия се наблизо стадион на клуба. Навсякъде се виждаха хора, облечени в екипи на отбора, а около бика беше стълпотворение, та затова не съжалявам, че не отидохме и сега. След това се забърза, но по спирките имаше много хора, които бавеха. На няколко места се наложи шофьорът да им викне, че след него идват празни коли, та да не се трупат всичките в неговия автобус. Когато слязохме, наистина веднага след нас дойде празен автобус по същата линия. Слязохме спирка по-рано, защото таблото в автобуса вече беше превключило на обратния маршрут и предпочетохме да слезем, въпреки че не видяхме познатото фонтанче на сп. Ataşehir Belediyesi. Предната спирка е Begonya Sokak и примерно е на 300-400 м по-нагоре по улицата. Кметството се вижда по-надолу, то е добър ориентир.
Съвсем скоро бяхме в сградата и се озовахме около фонтаните,
където отново седнахме в познатото ни от миналото лято заведение Tost Akademesi. За наше учудване този път не предлагаха паста и салати, които миналия път бяхме харесали много. В линка е видимо менюто, така че след кафето, от което имахме огромна нужда, вечеряхме с по един тост. За следващия път си набелязахме съседното Tavuk Dünyası (каквото, междувпрочем, предстои да открият и в миниМОЛ-а в Къркларели, та вероятно още там ще пробваме... в другата тема го хвалят доста, но в Одрин имаме други кулинарни приоритети, а в Истанбул не сме го и търсили).
Леко бяхме разочаровани от това, че след пристигането ни около 19:30 ч. имаше само две програми - в 20 и в 21 ч. Миналата година влязохме със започването на шоуто в 20 ч. и изгледахме поне 3-4 програми до последната в 22 ч. Сега последната беше в 21 ч. Може би при по-къс ден е добре да се отиде преди 19 ч., та поне да се видят 3 програми. Разредили са ги, а са си атракция, която осмисля ходенето на другия край на града. Разбира се, може и по-рано, но по тъмно са далеч по-впечатляващи. Не знам дали някъде има достъпна актуална и достоверна информация какъв е графикът на програмите. Около фонтаните има броячи, които ориентират колко време остава до следващото шоу и след последното такъв вече не се показва. Затова твърдя, че след 21 ч. (а миналата година беше след 22 ч.) повече не пускат програмата. Двата пъти поне беше с различна музика, както и миналата година имаше поне 2 варианта, ако не и повече.
Ранното приключване на атракциона ни позволи да се върнем с автобус до Кадъкьой,
Скрит текст:
вместо отново да висим пред входа и да се лашкаме в неудобните маршрутки. Автобус 8А има курсове в 21:40, 22:00 и последният е в 22:20. И по-рано, де. Това - в работни дни, но и в почивните последният е в 22:20 ч. Взехме първия от посочените от удобната сп. Ataşehir Belediyesi. Разбира се, в обратната посока. За 2-3 мин. бяхме на спирката (тя се вижда от входа на AVM-а (или като минете няколко метра нагоре към кметството), има и навес, та няма как да объркате), а до Кадъдьой ни закара за няма 30 мин., което на фона на близо два часа на отиване беше идеално. Имаше по няколко човека в автобуса, а до последната спирка бяхме само ние. Шофьорът завъртя към перона, от който щеше да тръгне отново по маршрута и ни остави от страната на пристанището. Имахме достатъчно време дори да почакаме за ферито в 22:30, а после и да поседим на палубата преди да потеглим. За пръв път ни се случи да се качим на този модел фери. Очаквано возенето беше много плавно и приятно. Не че имам претенции към останалите, просто отбелязвам, че тези возят една идея по-меко, струва ми се. Може и от морето да е било. Беше хубаво взимане на "Довиждане!" с морето и града да се насладим на нощната картина и лунната пътека по водата.
Линията по това време е само до Каракьой, така че взехме Т1 от едноименната спирка и се прибрахме към хотела, където пихме студено безалкохолно на прекрасната гледка горе и се предадохме на съня.

На следващия ден след поредния приятен, а и ползотворен разговор с нашите хора от "Пенинсула" потеглихме обратно. Минахме през Forum Istanbul, по традиция. Следващия път обаче ще се отбием в Mall of Istanbul, защото сега вече обърнахме внимание колко е удобна отбивката от магистралата и после връщането на нея. Този път понапазарувахме от Къркларели и с едно поносимо минаване през Дерекьой - Малко Търново малко след полунощ си бяхме у дома.
Няколко часа по-късно започнах да кроя планове за следващия път. Blush

Последна редакция: вт, 16 авг 2022, 09:03 от beljata

• Sofia
Беличке, благодаря за разказите! Чудна компания ми направиха за кафето Heart Eyes
Потвърждавам за Мол Истанбул – много лесно се влиза и излиза при напускане на града в посока Одрин/България.

• на Мелмак
Беличке, този Мол Истанбул го уважаваме всеки път, пазаруваме за учебната година от там, хапваме и тръгваме. Децата са играли в неговия увеселителен парк. Паркинга е огромен.

Благодаря, момичета!
Аз не съм мол-ец, по принцип, но все се налага човек да понапазарува. Форум ни е стар навик, още от времето, когато пътувахме а ТА. Имаха някога прекрасен супермаркет (Реал), а после направиха Карфур и той, заедно с ИКЕА, ни задържат интереса там. В Къркларели има Мигрос, та за разнообразие. Обаче мащабът, а и отзивите за другия МОЛ ни предизвикват да го "прослушаме". Лесният достъп само подпомага това намерение.
Радвам се, че ви доставям удоволствие с разказите си. И друг път съм казвала, че разказвайки за наше пребиваване там или давайки напътствия на някого, аз отново се разхождам и преживявам Истанбул. Така че това е удоволствие и за мен.
Извинявам се отново за многословието си, но със скрити текстове го спестявам на тези, които не обичат да ме четат.
И още малко снимки от втория ден. От третия ще кача допълнително. Надявам се да не забравя да ви "метна" и менютата.
Скрит текст:

Известната... За мен, обаче, е непозната. Само от снимки.

Тази я знам. Фазилет я нямаше. Wink

Гледката от брега на Саръйер.

С наближаването към Еминьоню гледките на града на фона на клонящото към залез слънце бяха една от друга по-красиви.

Аквариума в Емаар не е ли подобен като този в флория ? Какви са цените на аквариума в Емаар ?