Петокласници 2022/2023 - Тема 1

  • 19 794
  • 768
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 741
Аз не чета и уча с нея, далеч съм от мисълта да стоим и четем заедно урока......оставям я да свърши всичко сама и после проверявам. Като уговорката е, ако не разбира нещо, да пита...тогава сядаме и разглеждаме какво точно не разбира, показвам и тн...
Често установявам, че термини особено от ЧП или география й убягват и всъщност се наизустяват, затова те също трябва да се обяснят.
Резултатът е, че в момента често я карат, когато никой не отговори в клас, учителят по определен предмет, да я кара тя да отговори и да обясни..

Много ми се иска да разчитам изцяло на нея, обаче опитът ми с по-голямото дете показва друго...така, че ..смятам да продължим в същия дух, докато се уверя, че навикът наистина е създаден.

 

# 751
  • Варна
  • Мнения: 5 560
Не помагам особено. За сега се справя. Снощи обаче трябваше да се пише коя теория за произхода на света счита за вярна. Писа нещо там, но направо се изумявам какви неща се очаква да знаят и разбират в 5 клас. Произхода на живота на земята е нещо толкова оспорвано.
А "любимият" ми предмет е ТП. Там въпросите са направо безумни на база нивото на тези, които трябва да отговорят на тях. Учебника е издаден след тетрадката, съответно тя няма как да е съобразена с него и в него информация за това как да се отговори няма.

# 752
  • Мнения: 69 051
Странно формулирани са някои въпроси, за мен поне са неясни.
Напр.по география мисля беше - кои племена са запазили древни традиции. Това в урока за праисторията там, първобитните хора..
Не разбрах за днешно време ли се пита, ако да..то племена сега има ли? Или друго питат..но не разбирам какво..
Обаче не смянам да си причинявам днешното оброзование и "учебници" Satisfied

# 753
  • Бургас
  • Мнения: 6 561
Изцяло подкрепям казаното от Vache и Pouh. Моята девойка не ходи на никакви извънкласни дейности и пак вечер до 22 ч се разправяме с някой разказвателен. Карам я да си записва в отделна тетрадка най-важното от урока или го диктувам аз с по-прости думи, защото тя го преписва дословно и така се и опитва да го назубри след това. Уча.се ни е незаменим помощник вече трета година.

Все още нямаме насрочена родителска среща, но за сметка на това съм поканена на избора за ново училищно настоятелство.

# 754
  • София
  • Мнения: 13 216
Честито на имениците! Да носят със здраве и късмети хубавите си имена! Heart

Ваче, много добре правиш, но как намираш време?
Честно казано облекчена съм, че работя в близост до дома и се прибирам по-рано. Хубаво е, че географията и ЧП са в по един ден. И все пак си седим до късно, понякога и до 22 ч.Гледам в събота и неделя да действаме. Отделно аз искам всеки ден да учи каквото са взели същия ден. Ако се налага може да попрегледа нещо. Засега се справяме. Както каза  Pouh, да добият навици за учене на разказвателните. Просто ми се изправят косите как потънахме с голямата първия срок на 5 клас по география... и затова реших, че все пак човек не се е родил с тези умения и трябва да му покажеш как да учи. А малкото пък се оказа доста жилаво и се движи с добро темпо, което ме учудва, защото тя по принцип е по-спокойна и бавна, но пък май запомня по-трайно. И още нещо, пак от опит. И аз като  Pouh се опитвам да я науча, че понятията в речника (по история) се учат наизуст, също и правилата. Защо наизуст, ами защото е много по-лесно да запомниш нещо, казано с 2 думи, което изцяло предава смисъла на понятието, важи с пълна сила за математика и природни науки, където е задължително направо.
selleste, моята гледах, че си е вадила на едни листчета важни неща, които трябва да запомни. Учудих се, честно казано...
Относно въпроса дали да "учим" с децата или не, всеки има право да измине своя път с или без грешки и да се поучи от това.
Подпкрепям изцяло  gadamer за математиката. Не са достатъчни упражненията в училище, материята е сложна за децата, ако до 4 клас не са се въртяли по състезанията. Чудесни са сборникът на Коала прес и на Архимед книгата за ученика.
Имаха за домашно по литература да сравнят текста за сътворението в учебника с текста в библията. У нас нямаме библия, атеисти сме. Добре, че е читанка-та Simple Smile Despina, те не претендират за достоверност в историите за произхода на света, просто запознават децата с различни митове и легенди Simple Smile В това няма нищо лошо, дори и с цел да си потвърди човек физичните закони Simple Smile))

# 755
  • София
  • Мнения: 1 641
По-скоро племената са били по история. И да, има още такива в съвремието ни.

Не уча с него. Изпитвам, но от време на време. Карам го да си направи подробен план какво има да свърши по предмета за деня. Напомням напоследък да си прочете какво са писали в тетрадката, защото за това все още няма навик.
Като видя, че нещо не му е ясно и не го осъзнава - обяснявам. Но установя ли, че идва да го изпитам след диагонално прочитане на урока - връщам да чете отново. Забавното е, че като дойде пак - рязко се оказва, че е научил и разбрал на 99%.

Като цяло се "учихме да учим" миналата година. Затова и сега по-скоро сме на смесен тип намеса. Не всеки ден и не за всеки урок, за да свиква и на малко отговорност и самостоятелност.

Последна редакция: ср, 26 окт 2022, 10:26 от gato

# 756
  • Мнения: 29 761
Честно да си кажа, няма по-голяма глупост от това да учат по литература в 5 клас библейски писания..... Който иска, може да се запознае самостоятелно или на неделно училище.
Двеста пъти по-добре да учат Ботев, Елин Пелин и който щете от българските автори.

# 757
  • Мнения: 69 051
Това с листчетата с важните неща и правила при нас го имаше още миналата годината - класната ги караше.

Математиката в 5 клас според мен не е трудна за деца, на които тя им върви. Синът ми по състезания не е ходил, но се справя отлично по този предмет.

Да, май по историята..аз ги бъркам. И кои са тези днешни племена? Аз за кукерството се сетих, такива, но не знам какъв период назад и напред трябва да обхване отговорът...

# 758
  • София
  • Мнения: 28 782
Честно да си кажа, няма по-голяма глупост от това да учат по литература в 5 клас библейски писания.....
Скрит текст:
Който иска, може да се запознае самостоятелно или на неделно училище.
Двеста пъти по-добре да учат Ботев, Елин Пелин и който щете от българските автори.

Ох, да, и на мен много ми бъркат в здравето.

Сетих се за гръцката митология, че и това имат. Нея не я ли учехме по-късно? Или греша?

Математиката засега е безпроблемна, да.

Днес в Школо ми се появи 4-ка по ЧП от устно изпитване. Ако се повтори, ще остане без лаптоп ми се струва.

Нямат листчета, но ги накараха да си купят три цвята маркери за подчертаване, явно с такава цел.

# 759
  • Мнения: 6 373
При нас е тетрадка за понятия:)

# 760
  • Бургас
  • Мнения: 16 354
Старогръцки митове и легенди се учи и в 8 клас.

Моя днес има контролна по математика. Дано се справи добре. Уж тя му е по лесна от Бел. Върви му добре.

Натискам го да си чете уроците. Това,че домашната ми е написана и нямам за ученр,не минава вече. Урока ще се чете!
Яко съм ги набрала с батко му,който е в 8 клас.

# 761
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 359
Митовете за сътворението на света са за обща култура, така че няма лошо. Ботев и Елин Пелин се учат така или иначе, в 5 клас е малко рано да ги разберат както трябва. Освен да научат наизуст някое стихче. Да имаш представа от религии и космогония не означава задължително, че ще станеш вярващ. Космогонията е неизменно свързана с историята, културата, философията и литературата на човечеството от неговото зараждане. А и разбирането на Ботев минава през добро познаване на историческия контекст, който го създава.

По мат материалът не е труден на този етап, факт, но от опита с голямата разбрах, че в училище минаваха с 2-3 лесни задачи след урока, на контролното се даваха по-трудни, а на НВО - съвсем нерешавани, поне последните 3. В момента голямата си решава по свое желание по 1 сборник допълнително и определено има разлика, т.к това, за което стига времето в клас е абсолютният минимум.

# 762
  • Мнения: 29 761
Вероятно си права, но това не пречи да ми е супер неприятен този материал. Аз не го и разбирам, де, но явно и детето не е много наясно...

По математика почти не мога да помагам. Ще видим докъде ще я докараме.....

# 763
  • София
  • Мнения: 1 641
Митовете за сътворението на света са за обща култура, така че няма лошо. Ботев и Елин Пелин се учат така или иначе, в 5 клас е малко рано да ги разберат както трябва. ....

Ще си позволя да допълня, митовете и легендите са един адекватен преход от приказките към другата литература. Освен това е доста полезно за обогатяване на речника.

# 764
  • София
  • Мнения: 13 216
Старогръцките митове и легенди, добре, ама Легенда за Рома... пълни тъпотии. Мен също много ме дразни програмата по литература. Изобщо не мисля, че Елин Пелин е неразбираем. Ами Емилиян Станев.. има какво да се учи. Да отнемеш цяла година в религиозни истории за мен е тенденциозно и излишно. За обща култура всичко това може да се мине за един срок. А пък да не говорим, че Старогръцките аз съм ги учила в по-късен клас. И тогава много мразех античната литература и абсолютно нищо не разбирах, но поне я учех в гимназията.
Отделно ме дразни набутването навсякъде на религията, водосвети и т.н. в светското училище. Религията има място в църквите и неделните училища и не желая да я пробутват на децата ми повече от необходимото за обща култура. Не, че ще повярват в бог, ама.. досадно е. Голямата ми дъщеря учеше физика в НПМГ и не можеше да проумее защо учебната година в училище по природни науки се открива с водосвет Smile

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт