Частни училища - информативно-дискусионна тема - 56

  • 44 167
  • 780
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 6 587
Магнолия, детето е преуморено. Остави това с искрата, щом не може да превключи между езиците. С 3-езични деца съм (баща им е с 2 майчини), коментирала съм с логопеди и психолози ученето на езиците. Просто ти обръщам внимание.

# 16
  • София
  • Мнения: 3 271
Магнолия, детето е преуморено. Остави това с искрата, щом не може да превключи между езиците. С 3-езични деца съм (баща им е с 2 майчини), коментирала съм с логопеди и психолози ученето на езиците. Просто ти обръщам внимание.

Преуморена от самото учене - не. Просто е уморена от цял ден занимания, без почивка  каквато има в детската градина, най-вече защото сънят й е недостатъчен. През лятото и преди да почне училище беше совичка, която не може да заспи преди 12 часа, дори и по-късно. Не можахме да променим режима съществено преди училище и просто първите 2-3 седмици не се наспиваше. Сега успява да заспи към 21.30 вечерта и се събужда в 7.30 сутринта.

А какво значи, че не може да превключи между езиците? Тя знае малко английски и й е интересно да говори на него. Не е като да говори на английски само (просто няма нужните знания), просто иска да каже нещо на английски, но не знае нужните думи и ме пита.
Казвам, че е запалена искрата, защото отива с удоволствие, след училище понякога сама иска да “учи” (така нарича занимателните книжки) в леглото преди лягане.
Иначе благодаря за мнението, Hug предполагам  е така това, което казваш и не отричам умората, просто тя беше причинена предимно от недоспиване, а не от прекалено учене, защото тя и в къщи лятото, когато не ходеше на градина вече си се занимаваше със задачки по нейно желание.


Само да кажа, че постовете в рима на Мецан ме провокираха и се върнах да чета първите теми Stuck Out Tongue Winking Eye Забавна работа. Четох (понякога по диагонал) до 6-та тема. Четох какви са биели приемните изпити на СС тогава, прокрадваха се мнения за приети по втория начин деца от ЕЖК и т.н. Имало е доста споделена информация. И в началото поне повечето потребители се колебаеха между СС и ПБ, а в Питагор приемните изпити са били не като сега, а под формата на класиране 2 месеца след изпита. Ще чета още, ме ми стана любопитно Blush

# 17
  • Мнения: 42
Тази паралелна вселена май е доста ефективна  https://danybon.com/obrazovanie/klasacia-bg-izpiti-7-class-22/

Те и държавните училища струват колкото частните ако човек тегли чертата. Един мой колега социолог го нарича паралелна образователна система, но е факт, че без уроци не могат да се постигнат високи резултати, заради структурата на програмата. Затова хората все повече се ориентират към частното образование. Не виждам изтритите постове и не мога да им отговоря, но да се включа вместо запис.

# 18
  • Мнения: 5 898
Нещо искаш да кажеш или си сляп и не виждаш, че на първите места са основно МГ-та, които са по-селективни и от най-селективните ЧУ. И, че някои ЧУ подминават дори МГ-та от провинцията?
Или сам не можеш да анализираш информация и да си правиш изводи от нея?

В кое ЧУ си записал децата? Не казваш, или онова също е било провокация?

# 19
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Кое е по-ефективно? Профилираните математически училища? Сред тях другите начело са частни. Кои нематематически ОУ държат трайно челните места? Хайде като имаш теза, развий я с конкретни примери.

Тази паралелна вселена май е доста ефективна  https://danybon.com/obrazovanie/klasacia-bg-izpiti-7-class-22/

Те и държавните училища струват колкото частните ако човек тегли чертата. Един мой колега социолог го нарича паралелна образователна система, но е факт, че без уроци не могат да се постигнат високи резултати, заради структурата на програмата. Затова хората все повече се ориентират към частното образование. Не виждам изтритите постове и не мога да им отговоря, но да се включа вместо запис.

# 20
  • Мнения: 42
Очевидно щом ги питам тези неща тепърва ни предстои записване.


Нещо искаш да кажеш или си сляп и не виждаш, че на първите места са основно МГ-та, които са по-селективни и от най-селективните ЧУ. И, че някои ЧУ подминават дори МГ-та от провинцията?
Или сам не можеш да анализираш информация и да си правиш изводи от нея?

В кое ЧУ си записал децата? Не казваш, или онова също е било провокация?

# 21
  • Мнения: 6 166
Магнолия, и аз се питам дали има деца приети по втория начин. Ето един пример - с лоша фина моторика, не знае сричките, не знае звуковете, не влиза в очертанията на рисунката, използва само един цвят да оцвети, а майката се хвали колко лесно влязло детето с училището. Как да не си зададеш въпроса как точно е влязло лесно като никое от другите деца не е влязло с такива пропуски. По красота ли е избрано .. как.

Последна редакция: нд, 16 окт 2022, 13:52 от Елфичка

# 22
  • София
  • Мнения: 12 218
Тази паралелна вселена май е доста ефективна  https://danybon.com/obrazovanie/klasacia-bg-izpiti-7-class-22/


Какво значи ефективна? Колегата анализира невъзможността едно дете да получи образование без пари. Освен парите, това са и допълнителни часове, та държавното училище само формално е половин ден,  а другата половина децата са на уроци. И това като проблем е проблем на обществото, защото се задълбочава социалното неравенство и след още едно поколение ще имаме вече деца продукт на поколения хора неграмотни. Например, ама ти си имаш явно някаква друга драма, та не ми обръщай внимание.

# 23
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Значи почти все едно описа моето дете с фината моторика и оцветяването 😁 И въпреки това беше приет и в СС, и в Питагор. Че и за забавна математика си издържа теста. Куца му фината моторика, доскоро оцветяваше потресаващо, но пък е силен в логиката, математиката, с езика е добре също.

Магнолия, и аз се питам дали има деца приети по втория начин. Ето един пример - с лоша фина моторика, не знае сричките, не знае звуковете, не влиза в очертанията на рисунката, използва само един цвят да оцвети, а майката се хвали колко лесно влязло детето с училището. Как да не си зададеш въпроса как точно е влязло лесно като никое от другите деца не е влязло с такива пропуски. По красота ли е избрано .. как.

# 24
  • София
  • Мнения: 12 218
Остай, че това ми го каза един доста успешен Българин. Така направил със своето.  И ме хвърли преди време в мат. Аз си мислих , че всички хора с възможности и акъл ги записват в частни (за София).

[/quote]
Щом не е държал на сигурността. Хора наистина с възможности трудно могат да си позволят децата им да са в училище, в което всеки може да влезе по всяко време, или да излезе. Дори да няма друг мотив, безопасността в държавните училища е под всякаква критика, ако ще си говорим за богати хора.

# 25
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Успял българин с главна буква и децата му в ДУ е толкова странно, че не е лошо да сложим определение за успял. Познавам състоятелни хора с деца в ДУ, които не мога да нарека успели, тъй като не могат да спрат работа. За мен си успял ако решиш да отидеш в Танганайка за 1 година и от това бизнесът и приходите ти не страдат. Другото е добре платена работа, независимо дали си нает или не.

# 26
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
То и аз знам за един мнооого богат българин, синът на когото е бил в ДУ. Но той просто синът му толкова си може. Пишат го младежа из светските новини покрай избора му на съпруги (фолк певици и плеймейтки), но това не го прави успял. Wink

# 27
  • Мнения: 42
Мерси! Това е ценно. Кои точно училища имаш предвид?

Остай, че това ми го каза един доста успешен Българин. Така направил със своето.  И ме хвърли преди време в мат. Аз си мислих , че всички хора с възможности и акъл ги записват в частни (за София).

Щом не е държал на сигурността. Хора наистина с възможности трудно могат да си позволят децата им да са в училище, в което всеки може да влезе по всяко време, или да излезе. Дори да няма друг мотив, безопасността в държавните училища е под всякаква критика, ако ще си говорим за богати хора.
[/quote]

# 28
  • Мнения: 646
Те и държавните училища струват колкото частните ако човек тегли чертата. Един мой колега социолог го нарича паралелна образователна система, но е факт, че без уроци не могат да се постигнат високи резултати, заради структурата на програмата.

Ами не, не излиза, колкото частно образование. Включително и защото паралелната образователна система е И в частното образование.
Но дори и да не беше - разликата е значителна ако иде реч за читаво дете и интересуващи се родители.

# 29
  • Мнения: 6 303
Аз разбирам, че сте провокирани, но малко го прекалихте. В ДУ има много деца с богати родители, има и с много богати родители, включително и такива с бизнес. Изборът на ЧУ не е въпрос толкова на пари, а предимно на ценностна система. Има много богати хора, които просто не споделят нашите ценности относно образованието или пък въобще не са се замисляли, не са проучвали и смятат, че "всички са маскари", т.е. навсякъде образованието е лошо. Което не е вярно, но си е за тяхна сметка.

Общи условия

Активация на акаунт