🌷ИСТАНБУЛ🌷 [тема 60]

• Варна
Здравейте, знайни и незнайни любители на Истанбул!
Изтървах ви много, много сериозно. Ще опитам да изчета всичко пропуснато, но моля да ми пишете (ако знаете, естествено) дали след въвеждането на новите различни цени за местни и чужденци все още важи безплатния вход за деца до 7 години. Естествено, интересува ме дали важи за наши, а не за местни деца. Примерно в Йеребатан. Или за където и да е, стига да знаете със сигурност.

Благодаря предварително!

Връщам се да чета... почти цяла тема.
Ако е нужна извинителна бележка, нося веднага!

Моля ви кажете ми, че може да се влезе в турция с лична карта??

Може.

• Габрово (троянка омъжена за габровец)
Здравейте, знайни и незнайни любители на Истанбул!

Благодаря предварително!

Връщам се да чета... почти цяла тема.
Ако е нужна извинителна бележка, нося веднага!
Потвърждавам, поне септември важеше безплатният вход до 6 години, искат паспорт. А в Йеребатан на нас ни направиха жест за малкият, който е 8 навършени години. Платихме само ние по 190 лири.
И аз имам още да разказвам за аквариума и леголенд Stuck Out Tongue Winking Eye

• Варна и...духом на Босфора
Честит празник на нашите съседи,
Да ни посрещат все така радушно и гостоприемно/ без да шикалкавят,ей/!
Днес който е да докладва колко лири за - приходи в джоба от празничният гратис😊

• вкъщи
Ние баш вчера пристигнехме. На границата почти четири часа ни отне. В Инстанбул беше невъобразима тълпа. Явно всички от кварталите се бяха юрнали към Галата ,Истиклял,Еминюню. Не се дишаше от народ,Такова чудо не съм виждала. Градски транспорт беше невъзможно да се ползва,та вървяхме пеша от Лалели до средата на Истиклял и обратно . Цените са много нагоре,по - скъпо е от България за дрехи и обувки. Мигроса малко неща са по- евтини , доколкото успях да видя.

И ние така, толкова народ мисля,че на едно място не бях виждала. Мъжът ми щеше да си ходи без нас с детето още малко. Блъскането за трамвая беше като от Токийското метро...кошмар.

Ами то май и още като ходихме преди 2-3 седмици пак така беше. Даже както бях писала още тогава, водохранилището го бях отписала. По случайност влязохме.

Аз обаче пак не мога да вдяна с тез карти каква е далаверата. И има ли смисъл да се купуват за всеки по отделно. Ние като излезехме сутринта и чак вечерта се прибирахме. И вървене цял ден. Кога да я ползвам пак тая карта не ми стана ясно, освен като се прибирахме вечер. Да речем отишъл си на Св. София. Край нея са всички места за посещение, барабар с пазарите. Транспорт не сме ловили втори път за деня. Това намаление не е ли ако ползваш картата пак, в рамките на определено време? Където и да отидехме, и да се прикачквахме, все пълна цена сме плащали ние.

• Варна и...духом на Босфора
Вичето🥰 vici75
Бе ти да не си нейде от Ловеч,Плевен,Луковит.
И мойта дружка казва - ще ходя да ловя тролея

Дип най- добре Танчето ги знай картите и акбилите 😂
И аз изобщо не вдявам - туй Истанбул карт рабат,и правилата на кърлинга Доживотно
Ни мой ги научим 🍺!

Лелка
Метрото що не взехте
Ами нормално,празник е, сичкУ юруш по гезмето.

• Варна
... Аз обаче пак не мога да вдяна с тез карти каква е далаверата. И има ли смисъл да се купуват за всеки по отделно.
Скрит текст:
Където и да отидехме, и да се прикачквахме, все пълна цена сме плащали ние.

Ами не, всъщност не е пълната цена, защото тя е 15 лири. С Истанбулкарт на първо качване плащаш 7,67. Другите намаления са вече добавка, при прекачване в рамките на минимум 15 минути и максимум два часа. Това е малко относително и невинаги се случва точно по таблицата, но не е основния плюс на картата.
Колкото до карта за всеки, това вече е въпрос на удобство и на преценка дали не си струва заради отстъпки от прекачвания и от ресто от Мармарай да се вземе още една-две карти при повече хора. И двете (допълнителните отстъпки и рестото) зависят от брояи естеството на пътуванията, но картата е задължителна, щом имаш поне 7 чекирания за престоя (толкова избиват настоящата ѝ цена, без да са прекачвания).

А местата за посещение са толкова много, че на ден сме имали и по десетина таксувания (на човек) с Истанбулкарт. Нормално е на първо ходене да се въртиш около Султанахмет, но след това тръгваш по по-отдалечените туристически, а после и по нетуристическите места и без карта не би било разумно да се движиш. И по-скъпо, и по-бавно, и по-неудобно би било. Нашите карти са от 2011 (скоро ще има антикварна стойност Wink ) и от 2017 и са ни спестили много пари и време. А че сме ги купували за по 6-7 лири, е съвсем отделна тема. Станаха две поради забравена карта при едно от отиванията, но сега си ги позваме и ни е много по-удобно, дори когато сме само двамата.

В предната тема съм потънала в четене на една полемика за града и неговите минуси.
Скрит текст:
'Начи, в такива случаи много се дразня, ама не щото някой е казал нещо за любимия град, а защото не мога да проумея от коя точно камбанария критикуваме хигиената в този град, който неофициално си е три Българии, без туристите.
Както каза и Емка, която го вижда с прекъсвания, а аз - всеки ден, Варна (която, колкото и да ми е любима, е някакво джудже на фона на исполина Истанбул) е толкова безобразно мръсна, че можем само да си мечтаем да постигнем нивото на хигиената по улиците на мегаполиса. И тук говоря както за централните, така и за малките улички в широкия център на града. Да, несъмнено в България има по-чисти градове, но колко от тях могат да се похвалят, че имат даже и с две нули по-малко население от Истанбул?
А пък на повръщано не ми е замирисало никога там. А сме били много пъти и сме се навирали и на плашещи места. Обаче пък за сметка на това около входа ни, на централен варненски булевард и около училището, в което работя, едно от най-централните в града, редовно виждам типичните следи от среднощни подвизи и неразположения, избликнали през различни телесни отвърстия и носещи специфични аромати. За кучешките даже няма да споменавам.
Което не значи, че Истанбул мирише само добре. Пък идиличната картина, която някои са очаквали - да мирише на кестени и царевица повсеместно, никога не съм я виждала/помирисвала ни на живо, ни в темата. Явно много романтично е четено, а не писано.
И другото, на което се дразня, са обобщенията. Не може да обобщаваш от едно посещение, нито от две, нито от три. Аз имам навика да твърдя категорично много неща, за които съм сигурна като в това как се казвам, но избягвам да обобщавам. И пак съм била критикувана за тона ми.

Досмеша ме преди малко, когато се запитах защо ние, отдавна влюбените, не виждаме (или по-скоро не се впечатляваме от) някои кусури на града. Ами, то е като с половинката. Ако някои недостатъци биха ни отказали, когато сме били в периода на влюбване, то същите вече са част от образа на любимия мъж/жена и едва ли биха довели до развод. Просто защото не им обръщаме внимание... доколкото можем.
И за пореден път казвам: Слава на Господ, че не всички се влюбват в тоС град, че и без туй е твърде претъпкано!

Колкото до комерсиалността... Ами, извинявайте, ама тази криза кое не развали? Цените хвърчат с невероятни темпове. Хотелът ни, който през юли даваше цени за ноември от около 36 евро на вечер за двойна стая (цена, около и под която се въртим вече 3-4 години), сега иска по 60 за малкото останали дати. Обаче пак трудно можеш да намериш повече от две последователни нощувки. Защото е пълно!
Тази година светът е като отвързан. Такава лудост беше и през август, че и още през април... очаквам да е и сега. Мога да твърдя, че за всичките години от 2011, откак не пропускаме поне по веднъж да "се разпишем", такова чудо не е било. Туристите наваксват с пътувания и харчене на пари, търговците и другите в сферата компенсират загубите от две слаби години, шмекерите - и те.

УтиУам да чета... пак! Че много се разприказвах.

• София
Белята вече е отговорила, но да се изкажа и аз. Joy При първото посещение на града не се качих нито веднъж на градски транспорт, но времето беше твърдо кратко. При второто се въртяхме само около Султанахмет - Галата - Таксим и навсякъде ходехме пеша. Единствено се качихме на метрото до Аквариума в мол Форум и тъй като не бяхме особено ориентирани, си платихме пълни билети. Тогава даваха едни жетони, с които се отваряха турникетите. Simple Smile На следващото обаче започнахме да пътуваме интензивно и купихме първо един Акбил (предшественикът на картата), после за всеки по един. Ето един примерен ден от последното пътуване - ферибот до Кадъкьой, веднага автобус до парка Гьозтепе, след около час пак автобус към Кадъкьой, веднага друг автобус към новата голяма джамия. Щяхме да слезем за малко на джамията на Мармарския богословски факултет, но заради препълнените автобуси се отказахме. Ако бяхме слезли, щеше да има още едно таксуване. Разгледахме джамията Чамлъджа за около час и се качихме пак на автобус до Юскюдар, след това на Мармарай за 1 спирка и веднага след това на трамвай. Почти навсякъде се вмествахме в двата часа и повечето билети бяха с намаление. Отделно, че заради Мармарай спестихме от парите, които се връщат. Иначе при Мармарай няма отстъпки за второ, трето и т.н. пътуване, но пък системата го брои. Ако е било второ по ред, макар и без отстъпка, следващото пътуване е с отстъпка като за трето.

Та така, отстъпките се натрупват и е въпрос на сметка доколко могат да покрият парите за втора карта. В момента билетчето е доста евтино за нас, но когато установихме, че две карти са по-добре от една, лирата и лева бяха почти равни, цената на градския транспорт беше доста по-висока от тази в София и съответно отстъпките бяха доста по-осезаеми от сега.

Последна редакция: пн, 31 окт 2022, 09:01 от Тaня67

redemi🥰, от покрай него край сме бе жена. И баш тъй ловим транспорт 😂.

Благодаря за поясненията за картите. Явно като за първо посещение не сме я ползвали много. На нас нали в азиатската част ни беше хотела, та по 8,75 плащахме за предвижването сутрин и вечер на ферибота. Минало заминало вече. Но за в бъдеще ще се знае.

• Къде ли не
И ние сме тук от вчера вечерта. На границата Капитан Андреево за автобуси нямаше никаква опашка, но толкова протяжно и време губещо пътуване с автобус няма да повторим! В осем часа изглежда тълпите бяха изчезнали и беше много приятно пътуването с метро и трамвай. Благодарение на всичко изчетено тук нямахме никакви спънки, та даже помогнахме на една жена със закупуване на карта и напътствия за мМармарай. Дано си е хванала полета за Египет, който гонеше. Ходихме по една много търговска улица, пихме сок от нар, настанихме се в хотела, а собственика ни заведе в чудно ресторантче точно срещу него.  Дано днес като е работен ден туристите да не са чак толкова много и блъсканицата, за която говорите да е по - малка.

Добрутру!

Изчетох ви! И си записах някои неща. Пепелче, основно твои. Ще искам някои разяснения по другата линия, да знаеш.

Само да вметна, че музеят на илюзиите е 340 лири за семеен билет само за местните. За нас е 780 (за 2+2 или 1+3.
Ето ги цените:
Скрит текст:
Предвид възрастта на малката за нас би било по изгодно да вземем индивидуални билети (2+1), отколкото семеен. Ако не броим, че разликата в цените на билетите не е аналогична за различните видове, пак е малко над два пъти по-скъпо за нас, което май е поносимо, предвид Йеребатан, примерно, където е почти 1:4.

И като казах малката...
Почерпете се за нейно здраве! Днес става на достолепните... 4 годинки!

Таня 67, покрай написаното от теб си припомних, че и нашите първи ходения бяха подобни. Първото, в далечната 2006-та, беше с една нощувка и за ден и половина почти не се отделихме от групата. Второто, през 2011-та, пак на подобен принцип, но вече имахме и отделяния, предвид по дългото време. Плащали сме с жетони. Даже някъде имах снимка. И после вече, като се отвориха очите мои (с любезното съдействие на тази тема), че като се метнахме още същата година пак... Купихме първата карта от една будка до Университета в ранната утрин след пристигането... и вече нямаше кой да ни спре. И оттогава си я зареждаме редовно, та още ни служи.
Но предвид опита на приятелите ни (Добруджанка и сие) наистина след определен период (не помня колко беше при тях) дори и по-нови карти стават невалидни, ако не са били зареждани/ползвани.

Възникна в моята глава една чуденка...
Някой бе харесал старо мое мнение и покрай него се зачетох в тема от 2020-та... Ето какво се е очаквало да бъде положението със Света София, преди да я отворят с новия статут:
https://bg-mam.ma/p/1198526/41066957 - този пост на Шебечко и следващите три...
Не съм изпадала в подробности, защото вече нямам желание да влизам там, но като че ли съм с впечатлението, че подобно нещо няма. По мои впечатления нито се отваря/затваря за/след молитва, нито има моменти, в които християнските реликви са свободно видими. Аз ли съм в грешка или просто са се отметнали от заявеното?

• Бургас / UK
Беличке, да ви е жива и здрава рожденичката и мнооого да ви радва ❤

Тоз ,"нашия" ,хотел какво става с него?! Няма никакви налични стаи 😳 Търся в Букинг различни дати и все пише , че е разпродаден... много странно 👀