Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 28 938
  • 866
  •   1
Отговори
# 795
  • Мнения: 1 304
Ато трябва да бъдем точни, разхода зависи от съпротивлението при търкаляне на гумите (колкото по-високи, толкова по-добре), лагерите, аеродинамиката, способността на скоростната кутия да подбере правилна предавка така че да задържи двигателя в ниски обороти и голям товар и не на последно място от ефективността на двигателя.

Едновремешните двигатели имаха някои проблясъци при отделни оптимални скорости и товари, но само ако ги караш с постоянна скорост. Каквито и да било преходни режими съсипваха всякакви опити за хайпърмайлинг. тоест при едновремешния трафик дори 80-тарски коли по 180-200 коня можеха да дадат 9-10 извън града в това, което тогава възприемахме за голямо купе. Например чугунения блок и особено глава на двигателя даваха страхотна термична ефективност в умерени режими.

Сегашните ДВГ с директно до определен товар и скорост на въртене са фрапиращо ефективни, всичките използват разслоено пълнене - stratified charge - използват само част от обема за свежа смес останалото е въздух или изгорели газове, отделно че когато могат преминават и в мек цикъл на Аткинсън. TSi например до около 129 км/ч е ужасно и неестествено икономично. Сред това минава на хомогенна смес.

Днешните коли с размери на БМВ 5-ца или голямо Волво от 80-те и 90-те, апропо и на 124-ка, както казах са по към компактния клас и на всичкото отгоре вътре имат повече място и са с по 500 л. багажници. Със зор харчат 7, а могат и под 5, че са и по-бързи и то с по-малко коне. Дъртаняните със зор слизаха под 10. Разликата е по към 50%, а от обратната гледна точка 100%, демек двойно.

# 796
  • Мнения: 41 789
Теглото влияе при ускорение и спиране, на магистрала аеродинамиката влияе повече от теглото. Мощността също е от значение как се постига - дали в ниските обороти или в екстремно високи както е при малолитражките, дали има помощ от система "мек хибрид" и т.н., както и през каква скоростна кутия се предава. При едни и същи коне на хартия може да има страшна разлика в динамиката.
Въобще тоя пример с разход 15 срещу 8 е някакъв екстремен и ме съмнява да е и при сходен маршрут и начин на каране. В 90% от случаите разликата ще е в рамките на 2-3 литра.

Карането си е все в София, колко пък да е различно? А всички останали неща са все въпрос на прогрес и подобрения в колите. Което и е целта на моя пост.

# 797
  • Мнения: 2 966
За 20+ години не виждаш никаква промяна в трафика в София?

# 798
  • Мнения: 412
Какво означава този надпис на таблото:




Буса ми е Форд Транзит, средна/къса база. На три години е.



Понеже не разбирам от устройство на автомобила ще се опитам да разкажа ...

Преди година и половина беше на 42 000 км. При отпускане на съединителя ръмжеше. Взеха го за смяна на масло - гаранционен. Върнаха ми го със светещ чек и звука спря. Сега се появи този надпис.

Познати казват да погледна маслото. Каква е връзката? Вярно ли че чека може да светне в червено?

И колата ми, 23 годишна, е със светещ чек. Какъв е смисъла на тази функция като след един проблем се прецаква?

# 799
  • Мнения: 41 789
За 20+ години не виждаш никаква промяна в трафика в София?

Виждам, към по-лошо. Което значи повече задръствания, от там и още по-тежък режим за новата кола. И въпреки това е много по-икономична.

Надписът на екранчето ти казва, че двигателят работи, защото акумулаторът ти е разреден и трябва да се зареди. Явно имаш автоматично спиране на двигателя на светофари и прочее и автоматичен старт при натискане на педала (start-stop функция). Обаче компютърът в този случай не спира мотора за да продължи да зарежда акумулатора.

Последна редакция: чт, 05 окт 2023, 20:42 от Черна станция

# 800
  • Мнения: 412
Има една буква като задраскано A. Понякога се появява при горния надпис.
Питала съм колега. Казва че е някаква старт стоп команда - да гасне на светофари за да се запази нещо си. Било по - икономично.

Пак казвам - нищо не разбирам от устройство на автомобила. Достатъчно ми е да има здрави спирачки, да усещам съединителя и газта. Удобната седалка  ми е бонус- дребна съм.

Най ми е трудно като не е моето и е различно. Колата ми е ръце, крака, обувки.

# 801
  • here and now
  • Мнения: 4 337
Буса не е твой. Обърни се към работодателя да търси сервиз.

# 802
  • Мнения: 41 789
Това не е повреда, че да се търси сервиз. И моята кола има старт-стоп функция и като я спра изключва двигателя. Но понякога в жегата се появява съобщение, че функцията е изключена заради климатика. В нейния случай е изключена заради акумулатора. Ако не се махне до ден или два (ако не се зареди пустата батерия) значи просто трябва нов акумулатор. Отделно, че тя може да изключи функцията и тогава двигателят все ще си работи.

# 803
  • Мнения: 573

И в Русия в момента китайските коли заливали пазара. Всички знаем защо. Wink
Защо, и какъв извод следва да си направим от това?

# 804
  • София
  • Мнения: 18 196
Дали някой може задочно да помогне със съвет, че малко (много) се притесних? Дъщерите ми сутринта си поеха към Германия  с колата след отпуска  тук. И двете са с книжки от 5 години вече, едната кара много активно,  това й е вече трето минаване на разстоянието БГ-Германия по различни маршрути в рамките на 6 месеца. Стигнали са без никакъв проблем  до мястото, където ще преспят в Унгария. Но стрелката, показваща нивото на горивото (дизел), е  спряла да мърда. Напълнили  са до горе резервоара, но нищо не се е променило. Става дума за Рено Клио, 2018, дизел. Не съм шофьор и се чудя кой вариант да им препоръчам - да търсят през уикенда дежурен сервиз и да им одерат кожата или да нулират километража и  горе-долу да следят отношението изминати км към  изхабено гориво и да зареждат на тази база. А после едва в Германия на спокойствие да търсят помощ. Ще съм много благодарна, ако някой сподели нещо по-конкретно, особено ако лично се е сблъсквал с подобна повреда.

Последна редакция: сб, 07 окт 2023, 18:39 от пенсионирана русалка

# 805
  • Мнения: 41 789
Естествено, че ще продължават. Знаят горе-долу колко харчи колата и за колко стига един пълен резервоар, да карат. Зареждат до горе и след 400 км пак да заредят и да видят колко са изгорили. Респективно следващия път може и след 500 или 600. Не знам колко е резервоарът на Клио.

# 806
  • София
  • Мнения: 18 196
Естествено, че ще продължават. Знаят горе-долу колко харчи колата и за колко стига един пълен резервоар, да карат. Зареждат до горе и след 400 км пак да заредят и да видят колко са изгорили. Респективно следващия път може и след 500 или 600. Не знам колко е резервоарът на Клио.
Благодаря ти, май 55 литра, ама може и да греша и да са 50.

# 807
  • София
  • Мнения: 357
Най-вероятно заседнал поплавък в резервоара. Единия начин с гумен чук почукване, за да го отпусне /което не е гаранция, че ще стане/. Другия вариант - Рено имат бордови компютър, който показва сравнително точно какво гориво е изгоряно след зануляване на компютъра Blush

# 808
  • Мнения: 41 789
Естествено, че ще продължават. Знаят горе-долу колко харчи колата и за колко стига един пълен резервоар, да карат. Зареждат до горе и след 400 км пак да заредят и да видят колко са изгорили. Респективно следващия път може и след 500 или 600. Не знам колко е резервоарът на Клио.
Благодаря ти, май 55 литра, ама може и да греша и да са 50.

Е, тогава да зареждат на 500 км сокойно и със запас. А ако компютърът може да помогне ОК, да превъртят менютата. Но и с просто нулиране на километража за изминал път и зареждане на около 500 ще са ОК.

# 809
  • Мнения: 12 241
Мисля, че обемът на резервоара на Клио дизел 2018 е 45 литра.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт