"Обичам" Топлофикация - тема 7

  • 25 729
  • 630
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 3 025
Бруната за София, кв. Ив. Вазов за нашия адрес - на 7 май.

Относно водомерите - те, като топлинен счетоводител, отчитат само този за топлата вода ако има инсталиран такъв дистанционен. Ако има монтиран и за студена вода - миналата година платих за друг апартамент 48 лв. и трябваше да им изпратя имейл, че е извършено плащане за това. За съжаление, в този апартамент не се живее, и аз не знам дали са отчитали и изпращали на Софийска вода. Но, може и да не са, или да не са го направили своевременно за определен месец, защото и за 2-та водомера имаше някакво интернет базово начисление. Аз изпращам винаги самоотчети, но тогава заради някакви празници бяха сменили отчетния период и не успях да го направя в срок. Платих си тази сметка /20+ лв./, след което продължих да им изпращам нулево потребление, приемат самоотчета, но тези пари са посочени като минус и явно ако го дам под наем, като има потребление ще бъдат приспаднати.

Миналата година дистанционен водомер беше около 133 лв., но не помня дали това беше с включен монтаж.

# 616
  • Мнения: 7 151
Ако са минали 10 години и не си заявил смяна на уредите, а уредът спре да отчита, сам си носиш отговорност за това. Пишеше го на сайта на "Техем", за другите не знам.

# 617
  • Мнения: 3 792
Здравейте! Коя фирма е за предпочитане при заявяване на нови партиди за София? Блокът е в експлоатация от 10 години, но няма партиди към момента и съседите искат всичко да се направи и да се мине към топлинен счетоводител, но не знаем кой да изберем. Благодаря предварително!

# 618
  • София
  • Мнения: 16 061
Здравейте! Коя фирма е за предпочитане при заявяване на нови партиди за София?
 
Според мене и съседите ми най-добре е с месечно отчитане.
То сега новите уреди са с дистанционно отчитане.
Търсите, питате, сравнявате оферти и решавате на Общо събрание.
Ние от 2002 г. сме към Нелбо, но няма как категорично да ги препоръчам.

Последна редакция: вт, 23 апр 2024, 08:31 от Aisha

# 619
  • Мнения: 3 556
Сякаш Техем са по-стока от Бруната.
Сравнете цени и условия, като изискате оферти от всички. Топлофикация също предлага топлинно счетоводство.

# 620
  • Мнения: 2 117
Моят избор би бил между Техем /опитът ми е само с Техем, имам лични наблюдения в три различни имота с различен начин на отчитане/ и Топлофикация.
Избирайте внимателно уредите, защото трудно се преминава към нов ТС. Поискайте и примерен договор с ТС. Това добре ще ви ориентира.

# 621
  • Мнения: 24 383
Ако са минали 10 години и не си заявил смяна на уредите, а уредът спре да отчита, сам си носиш отговорност за това. Пишеше го на сайта на "Техем", за другите не знам.
Как мога да разбера кога са сменяни уредите, защото нямам никакъв спомен? И задължително ли е да се подменят на 10г?

# 622
  • Мнения: 41 034
Не е задължително, разбира се, твои са си Wink Обаче ако не ги смениш им се изтощава батерията, показанията изчезват и ти трясват една сметка по максималната тарифа.
Ти ако не помниш съседите все трябва да помнят. Може би някъде в бележките пише кога са сменяни, потърси.
И най-лесно - като минат сега питай.

# 623
  • Мнения: 2 117
Г-жа Рамацоти, да, направете запитване към ТС с инсталационния номер към Топлофикация. На мен ми отговориха много бързо, имаме още година до нова смяна.

# 624
  • София
  • Мнения: 16 061
Малко преди да изтече срока на уредите от Нелбо лепнаха бележка във входа и в асаньорите, че трябва да ги сменим до еди кога си.
Който не иска смяна - ще плаща максимално потребление.
Няма как всеки  да помни точна дата.
Може да се попита по тел. - те си знаят на кой адрес кога е имало смяна или монтаж.

# 625
  • Мнения: 46 530
Как мога да разбера кога са сменяни уредите, защото нямам никакъв спомен? И задължително ли е да се подменят на 10г?
В изравнителните им пише номерата. Върни назад и виж кога се разминават цифрите.
За годините, на Сименс са дадени 12 г. в сайта на фирмата, при нас са минали 10 и 2 от тях сигнализират за изтощена батерия. Третият дава хардуерна или друга грешка, която не е съврзана със срока. Така че добре да се следят винаги, без значение колко време остава до срока, написан в сайта им.

Последна редакция: вт, 23 апр 2024, 16:17 от Не се сърди, човече

# 626
  • Мнения: 7 151
Г-жа Рамацоти, в клиентския портал на "Техем", в моя профил, в раздел "моите уреди" може да се провери датата на монтаж на всеки от трите уреда и на водомера за топлата вода, както и експлоатационният срок, който при мен е 10 години.
Тази информация намерих на сайта:
Какво става с показанията на загаснал уред?
Ако уредът загасне през отоплителния период (октомври-април) и клиентът веднага уведоми фирмата за дялово разпределение, фирмата ще подмени в срок до 7 дни уреда. За периода на работа на отоплителното тяло без уред (със загаснал уред) се начислява потребление на базата на енергията, изразходвана от отоплителното тяло за предишния отоплителен сезон. Ако след изтичане на сезона клиентът не подмени уреда, през следващите отоплителни периоди се начислява енергия на максимална мощност.

# 627
  • Мнения: 24 383
Благодаря много! От портала на Техем разбрах, че 2013г са поставени т.е. вече са минали 10г. Явно ще трябва да се подменят, но не можах да се ориентирам с цените. Венъж цена 50+ лв, после други за 90+лв, а след това някакви цени за монтаж, а уж в тези цени и монтаж беше включен....Ще трябва да се обадя да ги питам

# 628
  • Мнения: 7 151
Благодаря много! От портала на Техем разбрах, че 2013г са поставени т.е. вече са минали 10г. Явно ще трябва да се подменят, но не можах да се ориентирам с цените. Венъж цена 50+ лв, после други за 90+лв, а след това някакви цени за монтаж, а уж в тези цени и монтаж беше включен....Ще трябва да се обадя да ги питам
И моите бяха от 2013 г. и ги смениха през септември 2023 г., преди началото на сезона. Общо за смяната на три броя платих 160 лв. Заявих услугата онлайн - предлагат ти три дати, от които да избереш. Тези 160 лв. включват посещението, което е 12 лв, разпределите са 3 броя по 51 лв., всеки с включен монтаж, общо 153 лв., както и 5 лв. отстъпка за заявка през портала.
Може да проиграеш да пуснеш пробна заявка от профила си - в горната част може да избереш "заявки". Така или иначе докато не пратиш, не се счита за подадена, а и виждаш цената, преди да я заявиш. Самата смяна отнема общо 10 минути. Аз първоначално си мислех, че се сменят само батериите, но не е така.
За водомера за топла вода ми пише, че 10 -годишният период е изтекъл през февруари 2024 г. Писах им да ги питам дали сега трябва да го сменям или може да изчака, чакам да ми отговорят. Иначе самият водомер заедно със смяната струва 130 лв., посещението е 12 лв. и пак има отстъпка 5 лв., ако заявя през сайта, значи едни 147 лв. трябва да приготвя.

# 629
  • София
  • Мнения: 16 061
А не трябва ли целия блок да се организира и да се сменят едновременно?
Поне при нас винаги така правят и за парно, и за студ. вода.
Домоуправителката организира, има 2 дати и отстъпка - 110 апарт. сме.

Общи условия

Активация на акаунт