Имам дете със СОП, смесено специфично разстройство на развитието. В момента е шести клас и само след година ще трябва да преценим къде да продължи. Детето учи дневна форма по учебния план на класа и е на количествени оценки, като успехът е около 4,50. Ще се яви на НВО и ще участва в класиране наравно с другите. Въпросът е професионална гимназия или езикова. Не живеем в София и езиковата може и да не се окаже мираж, зависи и как ще се представи на НВО. Обмислях професионална, но децата, които ги насочват от РУО преди класиранията, ако са със СОП ги записват в класове, които имат първа квалификационна степен дори и професията да е неподходяща за състоянието им. Съответно учат до 10 клас. А аз искам детето да си учи до 12 клас и да се яви на ДЗИ. Има ли уловка, нещо, което не е в интерес на дете с леки обучителни затруднения, ако подам от 8 клас за СОП и допълнителна работа с ресурсен и психолог? Как и къде продължават деца с леки затруднения или особености като дислексия и дискалкулия например? На каква подкрепа имат право? Имат ли право да се явят на ДЗИ?
Ще се радвам на всякаква информация от първа ръка от родители, чиито деца са в подобна ситуация и в момента са в гимназиален курс по новата програма.