Краят на годината наближава ОСМОКЛАСНИК със съучениците си се сближава

  • 31 094
  • 752
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 39 848
Аз май прескочих доста от училищните теми по ред причини. Няма да се връщам назад.
Седмокласната основно четях.

# 706
  • София
  • Мнения: 6 201
Приключи моето дете с училището за тази година. Справи се достойно по отношение на оценките, по отношение на приятелствата не толкова, ама той си е такъв.
Хич не искам да си спомням за 7-ми клас, не искам и да надничам. Не искам и да си мисля за 9-ти отсега. И без това лятото ще мине като въздишка, а догодина ме чака и зрелостничка ( и в онази тема не искам да гледам), Искам да приключа със средното образование (по възможност и с МОН), ама ще ми се наложи още да потърпя.

# 707
  • Мнения: 2 145
Тогедър, нядавам се вече свикна, че и ти като останалите си стара пушка.

Пускам ви един линк със стихотворенията на Ботев, към края има няколко които са преведени и на АЕ.
https://www.nationallibrary.bg/botev-c/

Аз мисля, че си бяхме доста по - добре отколкото ни изглежда сега, погледнато от страни. Но пък да си признаем, при нас доста рано пуснаха резултатите. Сега ги чакат като топъл хляб, и май това забавяне се дължи, не само, че набор 2009 са повече може би, а и заради факта, че 12 клас масово са резнати и дадоха някаква гласност. Явно за да не „ допуснат “ грешка, ще им ги пуснат утре някъде по обед. Горките, чак жал да го хване човек.

Хана, и тя е права. Все пак по мое мнение, не се знае кой на кого, какво е проверявал, какво е дал или отнел, и защо.

Нелсче, дали пък точно нея не сме я солили доста. Че имаше една - две дет се изказваха неподготвени ( меко казано ).
Но пък се радвам, че и ти остана. Радвам се и за останалите, вече бивши нови. Отдавна всички сме стари топове.

Ан, не съ връщай, връщането носи нещастие Joy, тъй чееее, само напред.

Оооо, Горгонзолче, появи се, чудех се ти пък къде съ скри. Браво за оценките, но няма да кажа браво за приятелствата или поне някакъв вид отношения. Моята сръдливка е тъй. Надявам се догодина, нещата да се променят, все пак ще имат период за промяна, докато почнат отново училище.

Ние няколко мами, щъкаме по 7 клас, отстрани е забавно, поне за мен. Най - вече онова с монката, как и беше ника - непознатасъм ли се е писала, не помня. Добре се опитваше да ги пързалне, поне ги разсмя.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 22:10 от Тони🍀

# 708
  • София
  • Мнения: 2 098
Ох, Тонка, смешно ни е сега със седмокласните неволи, ама мен ме чака и номер 2, който ще ми стопи лагерите за нула бройки!
Дебна я аз седмокласната още от септември и за други близки дечица, за които много се вълнувам.
А аз може да не съм от най-списващите, но винаги ми е била приятна компанията!

# 709
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
Аз също хвърлям око на седмокласната тема особено около страстите тези дни заради близки деца кандидат-гимназисти. Миналата година не можах да рефрешвам за резултатите, защото не ги очаквах толкова рано. А наборката беше разбрала, че точките са излязли и си ги беше видяла сама.
Учебната година приключва отлично за нея. Доволна е от 8 клас Simple Smile
Хубаво лято и весела ваканция!

# 710
  • София
  • Мнения: 2 348
По повод протестното писмо на зрелостниците, може да прочетете и мнението на един оценяваш учител.
Имаме късмета да преподава на дъщеря ми. Страхотен човек и професионалист! Така че си струва да се чуе и другата страна.
http://u4avplovdiv.com/%d0%be%d0%b1%d0%b8%d0%b4%d0%bd%d0%be-%d0% … d0%bc%d0%bd%d0%b5
Ханна, моите уважения към учителката ви, НО не знам как тя ще обясни на дъщеря ти -отличничка, с афинитет към литературата, пишеща стихове и есета, защо е изкарала на ДЗИ 15-20 точки под очакваното, при положение, че е написала всичко, на което тя я е научила и е убедена в знанията си. (това дано да не се случва!).
Учителката на сина ми по БЕЛ в 1АЕГ, която също е проверител,  когато не извежда 12 клас, е била изумена от взетите точки на отворените въпроси (и при него и при доста от съучениците му). Същото се случва и на матурата по английски за ниво B2.1. Обърни внимание, че децата, които се надигат срещу несправедливото оценяване са от училище, което се нарежда в топ 5 по успех на ДЗИ в страната. Повечето от тези деца вече са изкарали > 5,50 на матурата, но са огорчени от незачитането на труда и знанията им. Те не се борят да им бъдат променени оценките, а да има прозрачност и аргументация при проверяването на работите. Справедливият им протест е подкрепен с конкретни примери (момчето на ръка е преписало отговорите си на отворените въпроси и ги е изпратило на МОН, и разбира се не е получил никакъв смислен отговор, освен, че оценките са окончателни и не се преразглеждат). И също ще кажа на тази преподавателка , че колегите ѝ - “тотал-щета” (щях да използвам друга дума, но да не ме изтрият), за съжаление са болшинство и не ѝ прави чест да им пази гърбовете по този начин.
Неслучайно е забранено децата да снимат с телефон работата си , както написах и на друго място - за да не лъсне цялата посредственост, некомпетентност и некадърност на голяма част от проверителите. Когато взимаш точки така с лека ръка, ще оставиш в полето отстрани и обосновка и аргументи за решението си. Иначе децата виждат тук -там някоя подчертана дума, която очевидно не съвпада с “ключа”, който се пази в дълбока тайна, и си остават с горчивия вкус от несправедливото оценяване. Ама това, че са казали същото, но с други думи, няма значение…така ли е според вашия учител?
Темата на есето тази година беше “Живот в мрежата”. Не всички деца са тълкували “мрежа” като интернет. Някои са разсъждавали за мрежи от приятелства, соц. контакти, мрежа, която събира хора с общи интервси. На много от тези деца, есето е било оценено с 5 от 30 точки, защото не “били разбрали темата”. Някои пък са извадили късмет с нормални проверяващи и за подобни разсъждения са получили максимален брой точки. Кой определя какво е ”мрежа” в случая?
Извинявам се, че така реагирам, но това ми е болна тема. В 12-класната тема има деца, с награди за есета, от олимпиади, от журналистически конкурси, за които литературата е страст, които са вложили максимума в подготовка на курсове и уроци, и интерпретативното им съчинение от 4 пълни страници е орязано с 8 точки, без никакво обяснение.Sad
Тези деца имат амбиции и мечти да постигнат повече от средностатистическия гимназист с 3,93, който ще запише “вишЕ” в ЮЗУ. С дипломите си и оценките си от ДЗИ някои от тях кандидатстват напр. медицина в Германия и шансовете им да бъдат приети намаляват заради това, че някои от “обучените колеги” на цитирания учител, са решили просто ей така, да се изгаврят с 5-годишния труд на  тези деца. Sad
Допълвам се: Нашата съфорумка Ganis също е учител и проверител от въпросното училище, колегите й, по БЕЛ, набедени, че са “извън системата” и не работят “на терен” 😳 също са проверители и са наясно с нещата.

Последна редакция: ср, 28 юни 2023, 10:08 от Skiorche

# 711
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
Skiorche, беше ми много полезно това, което написа. Благодаря ти! Не съм запозната с тези детайли. Жалко е, че където и да се обърне човек има недомислици. Кой крив, кой прав, кой професионалист, кой не на място, но е факт, че потърпевши са нашите деца.

# 712
  • София
  • Мнения: 3 513
Този проблем го има и при оценките по БЕЛ в училище. Едни учители пишат 90% шестици в цигански училища, а другите пишат 10% шестици в гимназии, където е повече от ясно, че почти всички заслужават шест.
И ако по БЕЛ има ДЗИ, какво да кажат за оценките по математика или другите профилиращи предмети.
Написали са, че оценките са окончателни, но все си мисля, че някой добър юрист в един момент ще ги осъди. Би могъл и журналист да направи нещо, но повечето са кукушкари. Не искат сериозни разследвания, а разследват само неща без значение.

# 713
  • София
  • Мнения: 6 201
За мен пък аргументът: "И защо поне веднъж не сме единни… ?" е смехотворен. Единство в името на какво? То и други аргументи от последните два абзаца са ми абсурдни, но да приемем, че там не ги разбирам интригите в гилдията.
А да се твърди още в заглавието, че оценителите на ДЗИ имат категорично правилни естетически ориентири и никой няма право да подлага това под съмнение е абсурдно.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 21:28 от Gorg0nzola

# 714
  • Мнения: 8 611
За съжаление подкрепям написаното от  Skiorche.  Миналата година набор 2003 (бяха първият набор по новата програма),   държаха матурите по новата скала на оценяване, и новите държавни изпити...Има пропуски и неясноти в системата и трябва да бъдат отстранени, за да не бъдат ощетени децата. Вече във всички университети се кандидатства с тези оценки...

П.П. Аз не помня в тази тема някога да е имало груб тон и напрежение. Винаги всичи сте били добронамерени и мили (макар и с различно мнение), и дано си остане така....❤️

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 21:51 от Vita

# 715
  • София
  • Мнения: 2 348
Ами тази глупост: “ Говорят “учители”, които си приписват заслуги за резултатите на учениците, без да признават, че основните знания ученикът вае в многочасовите срещи с учителя в училище.”
Въпросната учителка даже не си е направила труда да погледне, че в подкрепа на протеста на децата от 73-то училище стоят техните 5 преподаватели по БЕЛ. И именно с тяхна помощ се “вае” средната оценка на ДЗИ (5,42 за 2022г.) на 73-то училище.

# 716
  • Мнения: 2 145
Има доста недомислени, недоразвити и каквото се сетим, неща. Аз написах, че и тя е права, но донякъде е така. Може пък жената да не е обърнала добре внимание на това, за какво искат да се преборят децата.
Вампирчето, добре го каза, докато не попаднат на някой адвокат, и да ги осъди.
И точно тук се замислих, дали пък няма някаква вратичка, която само чака да я отворят. Щом в законите има вратички, които позволяват на някой адвокат, който защитава подсъдим, защо и тук да няма.

Арианче, споко, ся ша съ посмеем, па кат доди ред за твойто номер 2, всички ша тъ подкрепяме. Ся другите с по номер 2 или 3, или пък дето си имат и номер 1 което е по - голямо, и тепърва ще се явява. Да не помислите, че ще въ забравим, свиркате само, и Тимур и неговата дружина, ще ви подкрепи.

Витка, миналата година си имаше, но най - много дразнеше факта, по моето скромно мнение, задаването на някои въпроси, за които вече е обсъждано или ги е имало на първа страница, на първи пост. Аз никове нема да споменавам.

Но пък на мен ми прави впечатление, че всяка година, в 7 - мокласните теми, се появява по някоя и друга особа, дето или ша дрънка глупости, или ша обърне палачинката откъм смешната страна. Та да може останалите да се посмеят на чужд гръб. Има всякакви образи.

Та ся съ смеем и сме спокойни. Но догодина аз определено ша съм дзен, при все, че сърдитка ще е във вихъра си, да изкарва нарове, домати, кот съ сетите в червено, демек ще се постарае да не прескочи прага на 2 - ката. Сигурно ша и стане мъчно ако повиши леко успеха. От любимите домати ша заминат, нара много не го тачи.

Утре се надявам, много да не мъ притеснява, ша си правя сама купон, още от ранни зори. Който иска, да заповяда, нема да каня специално.
Карзче, ти душо, още от ся, си стягай крачката, идваш, сядаш, сипвам ти, пускам музиката на макс, и настроението ще ти съ оправи, туй ако някой реши да ти го развали.

Не знам кво и става на таз клавиатура, натискам правилното, а все грешното се записва, аман вече, омръзна ми да поправям, а накрая пак да има грешни букви. Ааааййй на купооооонаааа.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 22:55 от Тони🍀

# 717
  • София
  • Мнения: 3 043
Да подкрепя и аз Скиорче, много добре описано!
Освен това инициаторът на писмото - г-жа Силвия Костова, учител от 73-то СУ, е страхотен Учител и Човек с главни букви, подготвила ужасно много випуски и винаги работила в интерес на децата! За нея децата са на първо място, а в случая те са потърпевши! И не само сега. Все още няма отговор от МОН...

# 718
  • Мнения: 2 145
Те според мен, няма и да го направят. Все пак ако се случи, ще е със заучени, и до болка познати, фрази. Трябва да се направи много повече от едно писмо и подписка.

# 719
  • Мнения: 638
Тъкмо ви изчетох и да взема да се похваля, че почти ни оформиха, остана само оценката по БЕЛ. Иии гледам много тежка тема подхванахте. Аз като математик, БЕЛ винаги ми е бил най-трудния предмет. Теми, разсъждения и "любимото" от онова време "Какво е искал да каже автора?" Добре, че вече не е така. Но за мен оценяването по литературните теми винаги е било субективно. Не е като математиката или си решил или не си! С годините се опитаха да го вкарат в някакви шаблони, направиха тестове по БЕЛ 🤔 Е, сега нещата отиват в другата крайност, не си се вместил в шаблона. А литературата дава полет на мисълта. Абе общо взето ми е сложно. Лошото, че страдат децата в крайна сметка и от тази оценка зависи много.

Общи условия

Активация на акаунт