"ЕЛИТНИТЕ" гимназии в София

  • 5 680
  • 80
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 3 042
не съм срещнала дете, което да иска немски език, да изкара бал достатъчен за 91во, но да не го пише и да се запише в друго немско. Виж за английските нещата са малко по-различни.
Това потвърждава думите ми, че 91 НЕГ е най-желана от немските гимназии.
Всички познаваме деца, които са избрали "друго".
 Миналата година имаше 5 деца със 100т по БЕЛ и по Мат. Едно от тези деца не остана в СМГ, защото те са учили там до 7клас.Отиде в Испанската.
Въобще изборът, когато можеш да избираш, е строго индивидуален и зависи от много фактори.
За мен тази тема би била полезна в тази насока - защо да избера Първа АГ, а не Втора, например. Или обратното, за да не се засегне пак някой
Защо Испанска, а не Френска и т.н, и т.н
Няма как всеки да знае какво е преподаването във всяка от топ 10 гимназии, а и нещата са динамични. Но явно няма да се споделят мнения и впечатления, защото темата поема в друга посока

Това, че някой не познава дете с изкаран бал за НЕГ, а избрало 73 СУ, не значи, че не е вярно. Аз мога да кажа, че не познавам дете с бал за 1АЕГ, пък да е влязло във 2АЕГ, но това, дали значи, че това е вярно? Не.
Няма първи и втори ешалон и не може да се категоризира. Иначе само си пишем, колкото да не заспим.

# 46
  • София
  • Мнения: 18 123

Въпросът ми е прост. КОЕ ги прави "ЕЛИТНИ"?!

Отговорът се върти из форума от години под формата на комбинация от причини..
1. славата и балът за прием
2. самите деца, които въпреки недостатъците на системата, на управата, на някои учители се дърпат взаимно, тоест средата
3. класациите на НВО в 10 клас и ДЗИ в 12-ти
4. някои ( за жалост все по-малко) златни попадения сред учителите
5. някои по-специфични неща, които другаде не се предлагат - чужди учители, по-специални паралелки, множество клубове  (1 АЕГ), проекти, база..
6. ограниченият брой училища, в които се предлага ученето на желания език/предмет

И апропо, дами, думата е ешелон, идва от френски Simple Smile

Последна редакция: пт, 28 апр 2023, 16:22 от пенсионирана русалка

# 47
  • Мнения: 664
Няма елитни гимназии в София, има езикови и математически.
Има хубави класове, с деца с широка обща култура, интереси и възпитание, но това е абсолютен късмет.
По-голямото ми дете завърши Лайстунг в 91 НЕГ и до днес ми разказва, че е бил с най-смотания клас със сухари.
По-малкото ми дете пък, след ПИ в СМГ беше възмутено от миризливите им тоалетни и обратно много приятно впечатление от НПМГ. За това се отказах да я водя на Дни на отворените врати, че ще вземат да отпаднат доста от гимназиите.
Имам доста приятелки с деца във всяка една от езиковите гимназии и отзивите са меко казано недобри.
Остава само да си пожелая много късмет на детето, най-вече късмет със съученици и нормални учители.

# 48
  • Мнения: 486
Елитните гимназии са тези, в които се влиза с най-висок бал. Те имат изградено име от много години и нормално обират най-силните ученици след 7 клас. И децата, и родителите сме хора и сме малко или повече суетни. Хубаво е да кажеш, че детето ти учи в СМГ или НЕГ. Отделно, когато целият клас е от отличници се създава конкурента среда и децата се дърпат напред взаимно. Нормално е, че тези училища ще покажат най- високи резултати и на изхода. Децата, които влизат в тях са организирани и амбициозни и имат изградени навици да учат и да не се задоволяват с ниски резултати.
Това е, което отличава тези училища от останалите. Те имат, според мен и недостатъци, които са следствие от подбора само на отличници.  Но ако децата ми бяха изкарали оценки за някое от тях и аз щях да ги предпочета. Ако детето има бал няма значение, кое от тях ще избере. Най- добре е да се води от предпочитанията си- дали иска да се занимава с математика или с природни науки (НПМГ е елитно училище с много високи резултати), с компютърни науки или с определен език. Няма голямо значение дали ще избере Първа или Втора английска, НЕГ или 73то СУ. Всички тези училища ще му предоставят възможност за добро образование.

# 49
  • Мнения: 41 392
Думата "елит" означава подбор. Респективно и елитните училища са такива, защото там учат подбрани деца (подбрани чрез оценките от НВО в случая). От там нататък вече може много да се спори дали нивото им е високо или ниско спрямо чужбински гимназии, но това вече се дължи на други фактори. Обективното е, че в тези училища общо взето е събран каймакът, което вдига нивото, от там на преподавателите им е по-лесно да преподават, децата се мотивират едно друго и така нататък.
И значи елитни гимназии ще да са тези, които са в първата шестица или десетка по бал за прием.

# 50
  • Мнения: 6 799
Ох, любимата ми тема.... Пак ли ще си ги мерим.
Смирете се малко. Първи, втори ешелони...каймаци т.н.
За всекиго има място под слънцето.

Последна редакция: сб, 29 апр 2023, 10:07 от Dincho

# 51
  • Мнения: 1 688
Съгласна съм с горните мнения - добавям само, че "елит" в случая винаги е в сравнителен план. Няма идеално училище, няма идеална среда. Има по-добре представящи се от останалите.
Лично за мен елитни са всички (за София говоря), в които минималният бал за прием е 420 точки на НВО-то в 7 клас. Ето един много просто критерий Wink Естествено, можем да го усложняваме  (или ограничаваме) до безкрайност, но едва ли има смисъл Wink

# 52
  • Мнения: 622
Учителските заплати от 600 са се увеличили на 1200 това е двойното увеличение.

# 53
  • Мнения: 19 335
Предлагам на авторката да спре да крещи във всеки пост, ако иска да получи някаква смислена дискусия.

# 54
  • София
  • Мнения: 3 042
Доколкото разбирам, децата на авторката са вече приети в гимназии, и то добри, но явно тя не е доволна от качеството на обучението въпреки повишените и вече "големи" заплати на учителите.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 036
В темата, в която обсъждаме качеството на образованието в предпочитаните от част от родителите училища, ми се иска да отбележа, че думата е "ешЕлон", а не "ешалон":
"Правилно е да се пише ешелон, мн.ч. ешелони. Думата е заета от френски – échelon.
В манипулирането на индекса са били въвлечени служители на банката, включително мениджъри от висшия ешелон. Водена от любовта си, Юлия Вревска не се поколебава да тръгне по пътя на военните ешелони, когато се обявява войната.
Източници
Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 259.
Речник на чуждите думи в българския език. Състав. М. Филипова-Байрова и др. С., БАН, 1982, с. 314."
https://kaksepishe.com/eshelon/
По темата, имам деца в СМГ и АК. Проблемите в образованието им според мен са свързани както с много остарелите програми на МОН, липсата на междупредметни връзки, изпитването с тестове със затворени отговори... Освен това голяма част от българските учители не могат да работят с класовете си като с група, да им покажат и да ги въвлекат в екипни задачи, които изискват истинско творчество и сериозно проучване. И на двете места има проблеми с учители по основни предмети и на двете места има вдъхновяващи и посветени учители. В този смисъл, напълно съм съгласна с Русалката, че усещането ми като родител за едно училище се определя от учителите, с които се срещам. И понеже имам две деца в СМГ, те сякаш учат в различни училища. В този смисъл няма как да обсъждаме отделните училища, защото учителите в тях не следват общи стандарти на работа. Може би АК най-много се старае да въвежда общи стандарти на преподаване и изпитване по всеки предмет, но все пак учителите са различни.

Последна редакция: сб, 29 апр 2023, 10:02 от esma

# 56
  • Мнения: 7 122
Не се сещам как е възможно някой, който сериозно повдига тема за елитарност, да споменава нечие възнаграждение в каквато и да било връзка.
А има училища, които са усъвършенствали отличната комуникация и това е най-добрият начин за постигане на отлични резултати. Училище, родители и деца са отбор.

Последна редакция: сб, 29 апр 2023, 10:20 от рони

# 57
  • София
  • Мнения: 18 123
Проблемът е, че има немалко училища, които хич не са я усъвършенствали тази комуникация и  описаната отборност е мижава или тотално липсва, но въпреки това резултатите и по трасето, и на финала, и след него в университета са отлични, при това трайно във времето. Което някак доказва, че децата в тях се справят не с подкрепата  на училището, а въпреки създаваните от него пречки във вид на лоша организация, слаби звена сред учителите и т.н. И така  тези училища заради успеваемостта на учениците си почват/продължават да се спрягат като елитни.

Последна редакция: сб, 29 апр 2023, 10:44 от пенсионирана русалка

# 58
  • Мнения: 19 335
А за каква комуникация става въпрос?
При някакъв проблем с детето, тормоз, провинение, или как се справя в училище?
Някак за второто не мога да си представя да се изисква от учището (гимназиална степен ) да пише обратна връзка, ако има рс 2-3 пъти годишно. Все пак децата не са първи клас и могат сами да преценяват, да разказват и т.н.  Виж, оценките трябва да се нанасят навреме, защото те също са обратна връзка.

# 59
  • София
  • Мнения: 18 123
Ми точно за такава, Дъждец -актуализирани сайтове, съобщения за родителски, навременно нанасяне на оценки и т.н..

Общи условия

Активация на акаунт