От публикации в медиите става ясно че Булсатком знаят за проблема от 2021 година.
https://clubz.bg/136733
В самото начало на 2023 преди близо 6 месеца започват оплаквания на клиенти породени от същия проблем с липса на лиценз.
https://forum.bulsat.com/viewtopic.php?f=2&t=23745&start=104
https://www.facebook.com/bulsatcom.official/posts/2352125431489208/
Самите Булсатком се събуждат и започват да говорят открито за това едва на 13 Април 2023.
https://forum.bulsat.com/viewtopic.php?f=2&t=23745
Дотук освен говоренето няма никакви други видими мерки за решаването на проблема. Работи се на парче и засегнатите приемници се подменят пак със същите модели, но без изтекъл сертификат все още.
Така се стига до 10.05.2023, когато огромен брой приемници спират и абонатите на Булсатком остават без решение на техния проблем със седмици напред. Булсатком поднася на обществото версията, че това е хакерска атака.
https://www.bulsatcom.bg/novini/customer-info
Започва мъчителен процес на подмяна на приемници, който очевидно не може да реши проблема в близките няколко месеца, а може би и повече от година. Не и по начина по който Бълсатком искат.