На море в Турция - тема 79

  • 65 493
  • 742
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 476
В последната седмица на септември извървяла ли се е вече голямата навалица почиващи? За Кушадасъ по-точно ми е въпросът Simple Smile

# 46
  • Мнения: 3 403
За Камелия Ейшън не мога да кажа нищо, но ние сме в момента във Фуля (ако някой в темата още не е разбрал 😜) и моето мнение е изцяло положително. Комплексът е страхотен. И двата хотела са красиви и ефектни, басейни - чисти, изобщо навсякъде е чисто и добре поддържано, озеленено... удоволствие за окото, откъдето и да минеш - красота, в която се преплитат ориенталското и модерното:
Скрит текст:


Храната е вкусна, по-добра е от тази във Вон ризорт, но ми липсват морски дарове.
Персоналът е любезен. Стаята е нормална, достатъчно широка, без да е огромна, въпреки допълнителното легло за детето. Платихме гледка градина, но сме странично море. На снимки не личи, но се вижда чудесно. Терасата ни е доста голяма.
Скрит текст:



Плажът е прекрасен, също като във Вон. Тук чадърите са разположени на голямо разстояние един от друг, което ми допада повече.  Но ми липсва пиърса в морето, който има там...
В заключение и двата комплекса ми допаднаха,  но Камелия е по-добър...
Времето днес - цял ден слънчево и много горещо,  сега е облачно. От утре според прогнозата, ще е само слънчево.

# 47
  • Мнения: 681
Безумно написана статия, търсеща евтина сензация стил шок и ужас.

Въпросът не е кой и каква статия в написал, а какво точно се е случило и ако човек има интерес да получи обективна информация ще си намери и достатъчно източници.

За съжаление и самолетите аварират. И 100% е по-добре да повисиш на летище един ден, отколкото да ти се скапе самолета във въздуха например...

Такъв пример не може да има, защото няма ситуация дори хипотетично, при която да се прави избор между това дали хората да чакат на летището или да летят с технически неизправен самолет. В Европа конкретно има много стриктни изисквания за безопасност и ако самолет има техническа неизправност, той просто не лети. Не е въпрос на избор и няма "100% по-добре", има една единствена възможност и тя е, че самолета не излита, а пътниците остават на летището. Вече колко ще чакат хората на летището е въпрос на организация и възможности за реакция на съответната компания.

Нашите туроператори обикновено наемат малки чартърни компании с много малък флот (често с 2, 3 или 5 самолета, какъвто е случаят) и много възможност за гъвкавост нямат. Самият „чартър“  е превърнат в нискокачествена услуга, но с висока цена, при която повечето негативи са на гърба на клиентите включително не гарантирането на часовете за излитане с цел да се използват възможно най-евтините слотове, доплащания за горивни такси и често използването на не много модерни и некомфортни самолети.

Положителното на нашия пазар в последно време, са редовните полети София-Анталия на Pegasus, както и тези на SunExpress, които ще започнат от септември, което евентуално може да доведе и до отпадането на чартърите в тази посока, които просто ще се окажат нерентабилни, какъвто е случая с други дестинации. Лично аз не съм особен почитател на нискотарифните компании, но именно те превърнаха летенето из Европа буквално в градски транспорт преди пандемията и въпреки техните си недостатъци (вкл. анулирания и закъснения) са по-добрия вариант от чартърите. В тази връзка в един момент имахме възможност да имаме три компании (и AnadoluJet) с такива полети и можем да се надяваме пазарът да се окаже достатъчно голям и това поне за лятото да се случи отново.     

Не ги разбирам тези коментари.
И как така няма информация, като се казва, че е съобщено за авария и за това няма да се излети. Какво повече трябва да се каже? Точната техническа повреда?
Много се е чакало. За съжаление организацията на полет, намирането на свободен самолет, екипаж, разрешение за часови слот за кацане и т.н., не е като да си викнеш такси. Отнема време. Докато не се направи организация и всичко да е потвърдено, няма и информация,  която да се даде на турист по различна от: работи се по въпроса.
На летище София има един куп заведения за хранене, които си работят. Не е като човек да е ...
Със сигурност хората, които ще пътуват по-късно, ще бъдат обезщетени. Но при авария не се дължи компенсация за закъснение на полет.
И ако някой смята, че Емералд печели нещо от това е в голяма грешка. Със сигурност и те са се побъркали във висок сезон да дирят самолет и да успокояват клиенти/ агенти.

Няма да коментирам, тона, начина на изразяване и превантивното поведение в стил „клиентът винаги е крив“, като се надявам, че това всеки сам може да оцени тези неща, но обръщам внимание, че болднатото е категорично невярна информация. Според европейското законодателство техническата изправност на самолетите е отговорност на авиокомпаниите и при закъснение поради технически проблеми се дължи компенсация. Единственото изключение са извънредните обстоятелства, които са извън контрола на авиокомпанията като удар от светкавица, сблъсък с птица, скрити производствени дефекти на даден модел самолет или случаи на саботаж/тероризъм.

Конкретно за случая, в него има няколко страни - пътниците, агенциите и туроператорът, като всички от тях са имали възможност са си изразят позицията, но всички естествено ще гледат на ситуацията от тяхна гледна точка, затова е хубаво да намерим и мнението на някой, което е независим наблюдател в случая.

Самолетът е трябвало да излети в 11:10 и от там нататък позицията на всички участници:

Пътниците
„Качиха ни в самолета и бяхме на пистата, но изведнъж пилотите съобщиха, че няма да излетим заради техническа неизправност и неработеща система. Върнаха ни на гейта на летището и започна голямото чакане. До 14.30 часа нямахме никаква информация какво се случва и дали ще тръгнем за Анталия“, обяви Христо Цеков, който пътува със семейството си с малки деца.

Той каза, че е имало много деца в полета. Чак към 17 часа е съобщено, че ще излетят с друг самолет на друга турска авиокомпания към 20 часа, но машината е с 20 места по-малка и ще трябва някои хора да останат за друг чартър на „Емералд травел“ в неделя. Дадоха ни в късния следобед само по една вода и един сандвич, коментира Цеков. „Цял ден вървят скандали, защото нямаше адекватна информация“, подчерта той.

В момента пътниците (21 часа) се намират в новия самолет, но трябва да чакат в него един час до излитането, като отново няма информация какво се случва.

Туроператорът
Един от собствениците на „Емералд травел“ Асен Хитов не пожела да коментира ситуацията и затвори телефона в разговор с TravelNews.

Агенция
За проблема потвърди и управителят на туроператора „Екзотик холидей“ Красимир Златанов, който също има туристи в чартъра. „За съжаление се случи неприятната ситуация, като има и наши туристи, на които им се извиняваме“, заяви Златанов. Той също обясни, че хората са чакали цял ден на Летище София. За вечерта е осигурен друг самолет, но по-малък с 20 седалки. Вероятно някои туристи ще останат за неделя, допълни Златанов.

Това са трите страни в този случай и всеки е казал или не това, което е преценил, а кой би бил независим наблюдател в случая, естествено летището, на чиято територия се разиграва всичко това и за щастие имаме и тяхната позиция по въпроса.

Летището
Пиарът на Летище София Росен Бъчваров по-късно съобщи пред TravelNews, че самолетът е имал технически проблем и са изпратили друга машини, което е отнело значително време. "Основният проблем е комуникационен, че на пътниците не е съобщено за ситуацията", подчерта той.


Този коментар на летището ви отговаря и на въпроса, защо се е стигнало до всички разправии, скандали и недоволни клиенти, които са търсили начин да си решат проблема, включително и със сигнали до различни медии.

И тук основния въпрос е, ако ролята на тур агенциите/операторите не е най-малкото да ви обясняват какво и защо се случва, когато възникнат проблеми, за които те са отговорни, то за какво са ви изобщо? Реторичен е въпросът, но нека все пак си дадем сметка, че организирано пътуват предимно хора, които се страхуват да пътуват сами, тръгнали са с децата си, някои от тях може и за пръв път да се качват на самолет (тук сме имали много такива през годините, даже сме ги убеждавали, че не е страшно да се лети… ) и т.н. В общия случай това са едни притеснени и изнервени хора, някои от които вероятно са нямали никаква идея какво точно става, защото вероятно никога не са попадали в подобна ситуация и през главите им са минавали всякакви мисли. Задължение на тур агенциите/операторът е да обясняват колкото пъти трябва и по какъвто начин се налага какво точно се случва, включително какви са възможностите на туроператорът в случая и че може да отнеме много време, клиентите ви не се длъжни да знаят в каква „трудна“ ситуация бил туроператорът представете си и едва ли не да му влизали в положението. Нещо повече, ако всички си бяха свършили работата и бяха реагирали адекватно вероятно нямаше да разберем за този случай от „сензационни статии“, а в последствие като информация, че е имало неприятна ситуация, но е било намерено решение и клиентите са било адекватно информирани през цялото време.

Иначе ситуацията е съвсем банална, неприятна е, но се случва и то не рядко, въпросът тук е какво отношението, което получавате от тур агенциите и операторите, каква трябва да е тяхната роля в такива случаи и кое трябва и кое не трябва да търпите, което много се надявам, че сами да можете да прецените.

# 48
  • София
  • Мнения: 3 516
Здравейте, някой с отзиви за Дидим?

Самото градче е... едно тъпо село 🥴 (но хората са изключително сърдечни и приятни).
Но хотелът, в който бяхме е ОК. Почивахме 21- 28 май и цената, която платихме беше доста по- ниска от качеството на услугата.
Персоналът и аниматорите се раздаваха на МАХ (много ентусиазирани са всички в началото на сезона). Навсякъде блести от чистота (почистване и смяна на чаршафи и кърпи всеки ден, покривки в ресторанта - на всяко хранене т.е. 3 пъти на ден).
Храната е добра, разнообразна и много- за всеки вкус (аз се храних основно с нещата приготвени на плоча в момента- омлети, риба, гриловани зеленчуци).
Времето беше ОК, имаше дни сутрин мръчкаво и вали, но към 11 вече сме на плаж.

Аз предпочитам клубните хотели (не обичам сградите мастодонти) с много зеленина и цветя.

https://anadoludidimclub.com/

Никога не ходим 2пъти на едно място, иначе бих се върнала  (пък и за края на лятото още се двоумя Албания ли да избера или Тунис) ☺️

# 49
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 781
Adventurer, дължи се в определени случаи. В други не. При технически проблем. Как ще го обяви авиокомпанията....всички знаем.

Грешите и за нещо друго. Към кого е насочена критиката ми. Възмутена съм от уж "професионална" медия, която пуска статия в стил подходящ за Блиц. Предвид количеството им платени статии=реклами имам съвсем резонни съмнения в идеята зад тази публикация.

Обезщетение може да се поиска от авиокомпанията директно.

Иначе аз лично също бих побесняла при такова забавяне. То да си затворен в летище за 7-8 часа си е мъка.

Последна редакция: пн, 05 юни 2023, 21:07 от Galactic Voyager

# 50
  • Мнения: 681
Скрит текст:
Adventurer, дължи се в определени случаи. В други не. При технически проблем. Как ще го обяви авиокомпанията....всички знаем.

Грешите и за нещо друго. Към кого е насочена критиката ми. Възмутена съм от уж "професионална" медия, която пуска статия в стил подходящ за Блиц. Предвид количеството им платени статии=реклами имам съвсем резонни съмнения в идеята зад тази публикация.

Обезщетение може да се поиска от авиокомпанията директно.

Иначе аз лично също бих побесняла при такова забавяне. То да си затворен в летище за 7-8 часа си е мъка.

Не мисля, че в България има професионални медии вече в какъвто и да е смисъл и го казвам с най-голямо съжаление, но това е дълга тема и аз вече не се впечатлявам от нищо, нито вярвам или очаквам от някой нещо... Нямам идея и в случая коя медия каква е, освен че очаквам всички да са някъде в жълто-кафявия спектър и да търсят сензации, но е по-добре да се насочите към това да не им давате "храна" за публикации, а не да се занимавате с тях...

В момента пиша от Южна Африка и много от нещата, за които чета, че се случват у нас, предвид и някои "директни връзки", и за които, не че не сме подозирали, ме е срам дори тук да ги разправям, а иначе не знам коя страна от кой свят е вече...

На тези които се оплакват от времето, да ви кажа, че и мен ме вали дъжд, но тук поне се води зима, което е към 15 градуса средно... но на мен дъждът не ме пречи и дори очаквах в Анталия през април да ни вали, а то за две седмици капка не капка освен може би малко през нощта беше валяло...  Sunglasses

Цитат

Adventurer, дължи се в определени случаи. В други не. При технически проблем. Как ще го обяви авиокомпанията....всички знаем.

Ще ти отговоря и на този коментар, защото подигравателно си подхвърлила "Какво повече трябва да се каже? Точната техническа повреда?", а това всъщност е много важен въпрос.     

Много често авиокомпаниите крият тази информация или обявяват, че е поради "извънредните обстоятелства", което не винаги е вярно, затова ако човек още на летището успее да получи такава информация, а понякога това може да стане и с документ, това би довело до значително по-лесно предявяване на претенции за компенсация.   

В противен случай и при отказ за съдействие на авиокомпанията имa юридически посредници, които срещу някакъв процент от компенсацията се занимават с такива случаи, без да се дължи нищо, ако не успеят да осигурят въпросната компенсация.

Български такъв посредник е АероИск, а чужди ClaimHelp, ClaimCompass, AirHelp и т.н. като си проверявайте колко точно проценти взимат при успех, обикновено започват от 25% например. Това го казвам и за потребителя, които е задал въпрос за компнесацията и за всички, които не успеят да се разберат с някоя авиокомпния, можете да опитате по този начин, няма да ви коства нищо.

Хубаво лято на всички и дано все пак ви се оправи времето... ще намина пак по-нататък евентуално...

# 51
  • Германия
  • Мнения: 513
Изпуснала съм, че има нова тема.
Нашата почивка е чак октомври, но с интерес следя мненията тук. Братовчед ми се върна в неделя от  Kirman Sidemarin Beach, доволен е, макар че не случиха на време. Имали са 4 часа закъснение на връщане, но не разбрах причината.

# 52
  • Мнения: 3 403
Щом напиша нещо във форума и съдбата ме опровергава.  Снощи тематичната вечеря явно бе средиземноморска - имаше калмари, миди, скариди... нещата, които писах, че ми липсват.
Скрит текст:

Времето е горещо. Истинско лято. Водата е разхлаждащо-приятна. Не се притеснявайте изобщо, които ви предстои стягане на куфарите. Дори да се заоблачи, както се случваше в предните дни, за часове се разнася. Пък и от днес вече се надявам да не се случва въобще...
Скрит текст:

Последна редакция: вт, 06 юни 2023, 12:43 от Аркадия

# 53
  • Мнения: 6 901
Включване и от района между Сиде и Алания.
Времето е чудесно. Вчера следобед на 1км навътре в сушата гърмеше и валеше. На плажа печеше слънце. Водата е около 24-25 С, а след обяд си е направо топла. В някои сайтове дават, че била 21 С, което абсолютно не е вярно
Не се притеснявайте и не се ръководете много по информацията в нета.

# 54
  • София
  • Мнения: 3 732
Много  ме успокоихте- стягам летните роклички и в събота  и аз съм в Сиде

# 55
  • Стара Загора
  • Мнения: 743
Ще почиваме в Сиде, въпроса ми е дали има някакъв транспорт до Земята на легендите, сякаш не точно  организирана екскурзия, че там сумите, които чета са сериозни, а нещо самостоятелно... Дали някой от вас го е посещавал така?

# 56
  • София
  • Мнения: 1 855
Ще почиваме в Сиде, въпроса ми е дали има някакъв транспорт до Земята на легендите, сякаш не точно  организирана екскурзия, че там сумите, които чета са сериозни, а нещо самостоятелно... Дали някой от вас го е посещавал така?

Има турски и руски агенции в Алания и Анталия, които продават билети на цени с около 25-30% по-ниски от цените на каса в Легендите. Тоест вместо 100$ на човек 70$. В цената им влиза и трансфер от хотела до Легендите и обратно. Потърсете из нета и им се обадете. Не се плаща предварително, а на място.

# 57
  • София
  • Мнения: 4 787
Роже, това беше полезна информация!
Ще потърся и аз.

# 58
  • СОФИЯ
  • Мнения: 533
Здровейте ,знам че е относително ,но по кое време събота сутрин е удачно да се мине границата през капитан андреево? Благодаря .

# 59
  • Мнения: 4
Adventurer, дължи се в определени случаи. В други не. При технически проблем. Как ще го обяви авиокомпанията....всички знаем.

Грешите и за нещо друго. Към кого е насочена критиката ми. Възмутена съм от уж "професионална" медия, която пуска статия в стил подходящ за Блиц. Предвид количеството им платени статии=реклами имам съвсем резонни съмнения в идеята зад тази публикация.

Обезщетение може да се поиска от авиокомпанията директно.

Иначе аз лично също бих побесняла при такова забавяне. То да си затворен в летище за 7-8 часа си е мъка.


Компанията превозвач е доставчик на услуга на туроператораа, т.е. крайният клиент няма договорни отношения с превозвача и не може да предяви искане за обезщетения и въпросът ми е как е уреден този казус от превозвача, към туроператора - респ. от туроператора към клиента.


Adventurer, потребителят е прецизирал въпроса си и допуска, че е зададен неясно и/или неправилно.
Пример: Ако  в Договора с туроператоря няма клауза, която касае извънредно забавяне, но тур оператора има възможност да предяви иска към превозвача, клиентът е без никакви права. Това така ли е и ако е така, защо след като има отговоронт по договор от трета страна - в случая доставчика на транспортната услуга.

Последна редакция: вт, 06 юни 2023, 15:26 от cardinal

Общи условия

Активация на акаунт