СЕДМИ КЛАС - в очакване на първо класиране - 10.07-17.07

  • 92 440
  • 1 024
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 528
Благодарности за темата и пожелания на всички за успех!
Повтарям въпрос от предходната тема: ако дете има 90% вероятност да продължи образованието си извън България, все пак е добре да бъде записано и при класиране, нали? Има ли някаква особеност при такъв сценарий?

# 16
  • Мнения: 8 082
Ние писахме 7 желания, като 5то е с реалистично нисък бал (-30т, като е в най-високата част на скалата, където очаквам падане на бала с 2-3т), а 6то и 7мо са с минус 60-70т, спрямо нейния бал.

Изчислявахме за сина на приятелка, в зоната на 350т бал очаквам повишаване до 12-15т.

ПП:
Благодарности за темата и пожелания на всички за успех!
Повтарям въпрос от предходната тема: ако дете има 90% вероятност да продължи образованието си извън България, все пак е добре да бъде записано и при класиране, нали? Има ли някаква особеност при такъв сценарий?

Да, защото все пак има едни 10% вероятност да остане и ще учи "където остане", а не "където му стига бала".
Когато стане окончателно ясно, че заминава, се изтеглят документите и се записвате в чужбина в училище Simple Smile

# 17
  • Мнения: 658
Благодарности за темата и пожелания на всички за успех!
Повтарям въпрос от предходната тема: ако дете има 90% вероятност да продължи образованието си извън България, все пак е добре да бъде записано и при класиране, нали? Има ли някаква особеност при такъв сценарий?
90% вероятност не е 100%, следователно трябва да се запише заради тези 10% вероятност да си остане в БГ.

# 18
  • Мнения: 15
При нас вече са излезли баловете за съответните специалности.

# 19
  • Мнения: 772
anitsa, благодаря за новата тема 🌷
Да дочакаме търпеливо и спокойно само още няколко дни! ✌
Много късмет и сбъднати желания още на първо класиране 🍀

# 20
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Аз докато чакам да дойде 12ти да попитам:
Защо немските езикови гимназии са толкова желани? Говоря за цялата страна. Някой може ли да ме осветли по въпроса.
По мое време (90те) имаше таплив за там, но това си го обяснявам, че много хора тогава искаха да емигрират в Германия и учениците след завършване масово се преселваха там и половината клас живееха в една къща и някои учеха и работиха, други само работеха.
А сега след като положението в страната ни е по-различно каква е мотивацията?
Масово приятели на сина ми искат да ходят там подтиквани от родителите им, предпорагам, защото децата нямат представа от езика и как ще го използват след това. Дали е ефектът на стодото - някой като повлече крак и всички други след него. Или има друга причина, която не разбирам.

Последна редакция: пн, 10 юли 2023, 11:14 от Irene Adler

# 21
  • Мнения: 8 270
Аз докато чакам да дойде 12ти да попитам:
Защо немските езикови гимназии са толкова желани? Говоря за цялата страна. Някой може ли да ме осветли по въпроса.
По мое време (90те) имаше таплив за там, но това си го обяснявам, че много хора тогава искаха да емигрират в Германия и учениците след завършване масово се преселваха и половината класове живееха в една къща и някои учеха и работиха, други само работеха.
А сега след като положението в страната ни е по-различно каква е мотивацията?
Масово приятели на сина ми искат до ходят там подтиквани от родителите им, предпорагам, защото децата нямат представа от езика и как ще го използват след това. Дали е ефектът на стодото - някой като повлече крак и всички други след него.

Aз ще отговоря защо моето дете е  включило тези гимназии към желаните.
За съжаление така нареченият "първи ешелон" от училища изобщо не е голям. В тях се очаква, че са събрани малко по-мотивирани и доста по-старателни деца, както и по-добри учители (защото с по-старателните, по лесно се работи). Та залагайки на това, че детето няма някакви изявени желания освен една единствена паралелка в която приемат 25 деца (без квоти), решихме да заложим на езиковите гимназии тъй като в тях няма някаква специална профилираност. След като детето има ниво B2 по английски и това вече е нормално за голям брои деца. Останаха гимназии с езици като нески, испански и френски. Испанският отпадна - не го харесвал не бил неговият и така стигнахме до немски и френски. И от тук вече , избора стигн до немски с втори френски.

Отдавна съм разбрала, че планове без кръчмар не се правят и обикновенно къде, кога  и какво ще учи едно дете се решава в 11 -12 клас. И ако до тогава мисълта му може да е в правото, така на последната права нещата могат коренно да се променят.
Залагам на факта , че всеки език е едно богатство и още по-добре е да се научи във времето в което нямат други ангажименти.

# 22
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Нашите оценки от свидетелството уж са нанесени, но не мога да разбера защо са само оценките от 7ми клас. Не трябваше ли да са усреднените от трите години 5-6-7 клас?

# 23
  • София
  • Мнения: 540
Прекрасно казано 🤗

Аз докато чакам да дойде 12ти да попитам:
Защо немските езикови гимназии са толкова желани? Говоря за цялата страна. Някой може ли да ме осветли по въпроса.
По мое време (90те) имаше таплив за там, но това си го обяснявам, че много хора тогава искаха да емигрират в Германия и учениците след завършване масово се преселваха и половината класове живееха в една къща и някои учеха и работиха, други само работеха.
А сега след като положението в страната ни е по-различно каква е мотивацията?
Масово приятели на сина ми искат до ходят там подтиквани от родителите им, предпорагам, защото децата нямат представа от езика и как ще го използват след това. Дали е ефектът на стодото - някой като повлече крак и всички други след него.

Aз ще отговоря защо моето дете е  включило тези гимназии към желаните.
За съжаление така нареченият "първи ешелон" от училища изобщо не е голям. В тях се очаква, че са събрани малко по-мотивирани и доста по-старателни деца, както и по-добри учители (защото с по-старателните, по лесно се работи). Та залагайки на това, че детето няма някакви изявени желания освен една единствена паралелка в която приемат 25 деца (без квоти), решихме да заложим на езиковите гимназии тъй като в тях няма някаква специална профилираност. След като детето има ниво B2 по английски и това вече е нормално за голям брои деца. Останаха гимназии с езици като нески, испански и френски. Испанският отпадна - не го харесвал не бил неговият и така стигнахме до немски и френски. И от тук вече , избора стигн до немски с втори френски.

Отдавна съм разбрала, че планове без кръчмар не се правят и обикновенно къде, кога  и какво ще учи едно дете се решава в 11 -12 клас. И ако до тогава мисълта му може да е в правото, така на последната права нещата могат коренно да се променят.
Залагам на факта , че всеки език е едно богатство и още по-добре е да се научи във времето в което нямат други ангажименти.

# 24
  • Мнения: 379
Отговарям, не! За балообразуване се вземат годишните оценки от 7 клас.

# 25
  • Мнения: 4 260
Ние писахме само 2 желания, но децата с висок бал

# 26
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Отговарям, не! За балообразуване се вземат годишните оценки от 7 клас.

А защо тогава три години учителите на всяка родителска среща ни набиваха, че се вземат оценките от трите години. Това ново ли е или винаги е било така?

# 27
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 845
Хора, сериозно ли? Наистина не разбирам ден-два преди да излезе класирането как може да се задава такъв въпрос-
"Нашите оценки от свидетелството уж са нанесени, но не мога да разбера защо са само оценките от 7ми клас. Не трябваше ли да са усреднените от трите години 5-6-7 клас?"

Дидева и Санака, благородно завиждам на спокойствието ви Heart

# 28
  • София
  • Мнения: 5 764
Да пренесем притесненията в новата тема Simple Smile
И ние писахме малко желания, но каквото - такова.

# 29
  • София
  • Мнения: 3 565
А защо тогава три години учителите на всяка родителска среща ни набиваха, че се вземат оценките от трите години. Това ново ли е или винаги е било така?

От поне 5 години няма промяна, но доста учители не четат с разбиране Наредба 10 и Наредба 11.
Всичко тръгна от едно интервю на директор на училище, която пусна тази интерпретация. Преди 3 или 4 години даже имаше уточняващо писмо от МОН, че се взимат оценките от раздел А според учебната програма за 7 клас.

Общи условия

Активация на акаунт