НПМГ - тема 9

  • 51 007
  • 476
  •   2
Отговори
# 300
  • Мнения: 360
Ами то щялата ни държава е така, дали нямате в работата взети с връзки, защото аз имам. От рано да свикват децата с политиката на държавата.В работата не ви дразни и не ходите при шефа да му мрънкате, но в училище ви дразни.

# 301
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 313
Ми мен ме дразни.
Затова вече не ходя на работа при шеф, който е непрозрачен

# 302
  • Мнения: 10
Здравейте!
Какво ви е мнението за нивото на обучение в 5 клас? Основно математика и БЕЛ не интересуват.

# 303
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 313
Ми нивото е по-високо от Пиза. И какъв Бел, това е СТЕМ училище.

# 304
  • София
  • Мнения: 3 519
Ако Ви интересува само или основно мат и БЕЛ, то всяко друго училище ще Ви е по-полезно от НПМГ. В НПМГ освен Мат и БЕЛ се учат и природни науки много сериозно. Това е силата на НПМГ.

# 305
  • Мнения: 140
В 5-ти клас математиката е застъпена сериозно. Децата имат по 11 часа математика седмично, включвам в това число и избираемата школа, на която като цяло се записват всички и на която се решават само състезателни задачи. За БЕЛ - там не се учи нищо допълнително в сравнение с други училища и е логично. Имат обаче допълнителни часове по природни науки, които са забавни и интересни на децата.

# 306
  • София
  • Мнения: 613
Здравейте,
Много ентусиазирано тази есен записахме детето ни (3 клас) на уроци в гимназията, но с течение на времето се убедих, че типът задачи са сложни, трудно разбираеми и ни е непосилно да помагаме на детето да се справи.
В училище от първи клас до момента винаги е бил с отлични оценки по математика,  може би оттам идва и мотивацията ми да развие знанията си, но при така стеклите се обстоятелства вече се замислям. Дали господина, млад, завършил СМГ не е подбрал помагало с твърде сложни за възрастта им задачи. Нямам база за сравнение, защото не зная другите преподаватели какъв материал дават.
Нашето семейство не сме математици, днес бях страоно съкрушена от това, че не успяхме да решим повечето задачи от  домашното. Гледах тайничко готовите отговори и колкото и да опитвах различни решения, не стигах до верния отговор.
Вкъщи се колебаем дали да продължим в следващия модул при този господин.
Моля, ако може някакви съвети да ми дадете, не мисля да го отказваме от математиката, имаме идея след 4ти клас да кандидатства в НПМГ.

Последна редакция: сб, 09 дек 2023, 21:47 от Розова магнолия

# 307
  • Мнения: 8 323
Розова магнолия, задачите с които се кандидатства след 4 клас нямат нищо общо с училищният материал.
Там се изучават задачи с отсечки, рачешки задачи, кръгове на Ойлер и подобни. Ако не сте се сблъсквали с такива в живота трудно ще ги решите с материала от 3 клас.
Курсовете към СМГ, ПЧМГ използват едни и същи сборници, предполагам че така е и в НПМГ.
Варианта е детето да няма влечение към математиката и да не разбира обясненията или пък учителя да не обяснява добре.

# 308
  • Мнения: 1 631
Винаги децата, които кандидатстват, са много повече от тези, които ще бъдат приети, така че записването на курс само по себе си не е нищо. Ако детето не може да решава самостоятелно задачите за домашно, ако някой трябва да му виси на главата, за да дообяснява, ако изостава спрямо средното ниво, то по-скоро не очаквайте чудеса и занапред.
Не е виновен младият учител, задачите наистина са трудни, всеки би работил по същите сборници, но все пак има деца, които ги решават, така че, макар и трудни, са възможни за изпълнение, но при наличие на определени качества, мотивация, зрялост и подготовка.
Едното ми дете навремето е ходило на подготвителен модул за СМГ в 4 клас, справяше се в курса, но не го приеха, записах го в 107 ОУ (тогава НПМГ нямаше прием за 5 клас). Другото ми дете в 4 клас беше още бебе, нещо ако му станеше трудно, ревеше, така че изобщо не съм и помисляла да го подлагам на чудовищно за неговите тогавашни възможности натоварване и да го смахвам от стрес. Само че точно то ми е детето, което влезе в НПМГ след 7 клас, защото в прогимназията страшно много се разви и напредна, разбра какво му е интересно, подготви се с много желание и съответно постигна убедителни резултати на приемните изпити, като през цялото време и сам беше уверен в успеха си. Сега, като ученик в НПМГ се чувства точно на мястото си и затова учи с удоволствие и лекота.
Така че, съветът ми е, гледайте детето как се справя и как се чувства (много важно е дали детето е щастливо с това, което прави) - може да не е дорасло за подобно натоварване, може изобщо да не е за математика. Ако е за там, накъдето сте го насочили, много ще си личи, то ще е щастливо да ходи на курс, ще чувства удовлетворение, когато решава задачите и ще напредва с всяко следващо занятие. Желая успех.

Последна редакция: сб, 09 дек 2023, 23:57 от Rayna13

# 309
  • София
  • Мнения: 3 519
В Немо и Математическите читанки задачите са обяснени много добре. Ако Вие не ги разбирате, то прочетете “уроците” на детето. Често децата просто не го правят.
Имайте предвид, че кандидатстването след 4 клас е огромен стрес за децата. Далеч не е само още едно състезание. НВО след седми клас изобщо не може да се сравнява с ужаса в 4 клас. Децата са малки и изобщо не могат да приемат неуспех. Така че недейте да “надъхвате” детето, че ходи на курсове, само за да влезе.
Както описвате нещата, за Вас би било трудно сама да подготвите детето без курсове. Това, че един раздел детето не го е разбрало, не е фатално. В 4 клас ще повторят целия материал още веднъж.

# 310
  • Sofia
  • Мнения: 4 539
При такъв тип затруднения мога да препоръчам само да потърсите индивидуален учител. Той ще прецени по-добре дали детето ще се справи по-нататам. И да, за хора, които не разбират от математика, задачите са много трудни. Аз помагах някъде точно до трети клас, като първо гледах обясненията в Немо. В четвърти вече нищо не разбирах. Гледала съм състезанието са прием в СМГ преди 4 години и почти нищо не можех да реша. Приемът след 4 клас е много по-труден от този след 7 клас. За мен минус при влизане в СМГ или НПМГ още в 5 клас е,  че после става много изнервящо, дали детето ще се класира пак в 7 клас. Затова трябва да сте много сигурна, че мястото на детето е там , иначе не си заслужава усилието, средствата и надеждите.
Това, че в училище му върви математиката, няма да коментирам. Абсолютно нищо не значи. Моят син е 4 клас и е пълен отличник с уникално добра и амбициозна учителка, която ни е снабдила с безброй помагала , в които се правят непрекъснати упражнения. Училището ни е е между 1-во и  3-то място сред общинските училища в София  всяка година на НВО по мат и бел след 4 клас. И на този фон изобщо не ми е минало през ума, че е много добър по математика, че трябва да кандидатства в СМГ или НПМГ или че има някакъв шанс да се справи със задачите.
Извинявам се, ако се поувлякох и не е по темата. Дано вземете правилно решение, но е важно да сте реалист.

# 311
  • София
  • Мнения: 613
Абсолютен реалист съм, затова и стигнах до заключението, че вероятно мястото му не е там. Хубаво би било, но в крайна сметка влизането в училището не ни е самоцел. Наясно съм, че математиката в училище не е като математиката, която се изучава там, но искахме да му дадем възможност да опита.
Благодаря на всички за изказаното мнение!

# 312
  • Мнения: 29 925
За приемния изпит, т.е. състезанието Математика за всеки, трябва допълнителна подготовка, колкото и добро и старателно да е детето в училище. Когато не е срещало задачи от рода на Кръгове на Ойлер, Диофантови уравнения и т.н., каквито има на състезанието, просто няма откъде да знае как да ги реши. Затова са курсовете и частните учители.
Ако сега е 4 клас, само частен учител при това със страхотно темпо. Просто няма време.
Сега видях, че детето е трети клас - имате време, може да се подготви, но трябва да е системно. Да се явява на различни състезания, не толкова за някакви огромни успехи, а за запознаване с формат и начин на провеждане. Ако е в първата третина на класиране, е добре.

# 313
  • Мнения: 209
Абсолютен реалист съм, затова и стигнах до заключението, че вероятно мястото му не е там. Хубаво би било, но в крайна сметка влизането в училището не ни е самоцел. Наясно съм, че математиката в училище не е като математиката, която се изучава там, но искахме да му дадем възможност да опита.
Благодаря на всички за изказаното мнение!
Всичко е до мотивация и решаване. С външен учител или курс е много вероятно да се справи (нищо, че вашето ниво е друго). Постоянство и усилия - като за всяко друго умение. Никой не се ражда научен - при някои изглежда, че става по-лесно, но дори и при тях е станало по-скоро с труд. Мисълта ми е да не бързате да се отказвате. Отделно може и вие да се хванете и да подобрите уменията за решаване на задачи. Силно препоръчвам Khan Academy - има видеа на български, тестове и т.н.

# 314
  • София
  • Мнения: 3 519
. За мен минус при влизане в СМГ или НПМГ още в 5 клас е,  че после става много изнервящо, дали детето ще се класира пак в 7 клас. Затова трябва да сте много сигурна, че мястото на детето е там , иначе не си заслужава усилието, средствата и надеждите.

Направо нямам думи за този “минус”.
Но не е вярно това. Ама изобщо не е вярно!

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт