Лазерна корекция на късогледство

Да,най-добре изчакай първо да родиш.
Аз също не исках да раждам с операция,защото така и никога няма да разбера какво е да родиш по естествен начин,заради това пусто късогледство.
Мисля,че дори и да си направиш операцията сега,пак ще трябва да родиш със секцио,защото напъните са опасни за ретината и може да ослепееш.
Аз имам една комшийка,която на 37 г.роди 4-тото си дете,лекарите я посъветваха да абортира,но тя не ги послуша и сега плаща висока цена-доколкото знам от слуховете в квартала,започнала е да ослепява.

• Високо в планината на изобилието
Аз си направих лазерна корекция 98година в чужбина,бях с -8 и след операция виждах перфектно до 2001когато забременях и по късно родих дете с цезарово.Сега съм с -1.5 и трябва да си слагам очила,когато карам кола.Но не съжалявам,мечтаех да си сваля очила от дете,бях токова щастлива.Но сега бих направила корекция само след раждане.
;
Аз имам прилично късогледство - (-3.75), което на всичкото отгоре е прогресивно Sad и докторът ми ме навива да си направя такава корекция като обещава, че след нея няма да ми се налага да ползвам очила. Но се опасявам, че ако я направя сега ще ми се наложи да раждам чрез секцио, а идеята не ми се нрави хич.
Искам да питам, има ли момичета, които първо са си направили корекция на зрението и са родили по естествен начин? Или наистина е по-добре да изчакам с корекцията до след ражданията на децата?
Понеже аз съм с  висока степен късогледство, на мен първо ми направиха друга операция склеропластика,чиято цел беше да се спре прогресивно късогледство,и чак след 6 месеца лазерна корекция.Ти си нямаш за щастие моите диоптри,мисля че нямаш нужда от склеропластика.Ако състоянието на очните ти дъна,склера и др. е добро,няма нужда да раждаш секцио,мисля,че трябва да имаш повече от -5.Аз все пак бих ти препоръчала,на база на личен опит,първо да си родиш дете,а после операция.

В Турция, за всичко 1350 евро си направих корекция на очите с най-новия лазер в света и си искарахме чудесна тридневна почивка с жена ми. В България ми искаха 1600 евро за двете очи + още за прегледите и лекарствата. Така стоят нещата...

Как се случи това? Нека да ви разкажа моята история.
Първо, искам да спомена, че съм ужасно доволен. Избрах лазерна корекция в клиника eyeSTAR, Инстанбул. Защо точно там, ще разкрия накрая.
И така, след интензивна кореспонденция на английски език (между другото, поддържат сума ти езици, включително и български), се уточнихме за преглед на 03 декември 2007, понеделник. Казаха ми, че всичко ще ми струва 1090 евро, което включва прегледите, операцията, медикаментите, трансфери от/до хотела и автогарата/летището и прочее. Жена ми щеше да дойде с мен като придружител, а и за да си направим една, както се оказа, доста готина почивка. Запазиха ни стая в хотел по наш избор. Питаха ни дали може към нас да се присъедини за кураж и още едно момиче, което щяло да бъде само и ние се съгласихме.
Пътувахме с нощен автобус в 23.00ч. от Бургас и бяхме на Централна автогара "Есенлер" в Истанбул в 06.00 ч. сутринта, в неделя 02.12.2007г. Нощното пътуване беше единствената ни грешка, защото доста се скапахме. Там ни посрещна човек от клиниката (в 06.00, в неделя!!!) с луксозен микробус Мерцедес с кожени седалки и телевизор, за да ни закара до хотелите. Ние си бяхме избрали четиризвездния "Кристал хотел", който се оказа на 30 метра от клиниката, беше доста хубав, а цената за двойна стая е 60 евро за клиенти на клиниката (иначе е 160 долара). Оказа се, че още е много рано и настаняването ще започне след 10.00 ч. и ние само си оставихме багажа на рецепцията. После отидохме до хотела на момичето ("Гранд хисар", на 10 мин. с кола до клиниката, също готин, с цена за единична стая 28 евро). Там положението беше същото - настаняване след 10.00 ч., така че оставихме  багажа й, човекът паркира колата наблизо и ни изведе на сутрешна разходка на площад Таксим.
За тези, които не знаят, Таксим е сърцето на Истанбул - там е пешеходната улица-стъргалото, където излизат на разходка млади и стари, там е центърът на нощния живот... там е и клиника eyeSTAR, там беше и нашия хотел.
Та, както си миткахме на стъргалото и зяпахме забележителности, представителят на клиниката ни предложи да закусим и когато приехме, ни заведе в една китна симитчийница до самия площад. Взехме си страхотни кифлички със сусам, кашкавал, маслини, сирене и какво ли още не и разбира се, чай. Там чаят е традиция. Всичко плати човека, а когато поисках да си оправим поне нашата сметка, той каза, че ние сме техни гости и клиниката поема разходите. Само тук да вмъкна, че същия ден той ни разведе на много места и никъде не ни даде да платим - ние бяхме ТЕХНИТЕ ГОСТИ. За турското гостоприемство мога много да пиша, ... но нека продължа с разказа... След обилната закуска, се спуснахме по пешеходната улица на Таксим, която по това време беше доста безлюдна, за разлика от същата вечер, когато като излязохме беше направо тъпкана с народ - няма как да се разминеш, хиляди хора. Та, спуснахме се ние по стъргалото 2-3 км, момичетата гледаха забележителности - църкви, магазини, бутици, стари сгради, докато накрая не се озовахме по едни стръмни тесни улички, които ни изведоха на кулата "Галата".
Кулата "Галата" е една от най-старите запазени кули в света, построена през VI век, за да "наглежда" Босфора. Сега отвън си е със същия древен камък, а отвътре е направена като съвременен туристически център - с магазинче за сувенири, с луксозен асансьор на седем етажа, който извежда до шикозно кафе, а нагоре, по едни стълби се стига до кръгла тераса с най-невероятната панорама на Истанбул - в краката ти се оказват протока Босфор, заливът "Златния рог", мостът Галата с многобройните си рибни ресторантчета, старата част на Истанбул с "Капалъ чаршъ" и красивите си богати джамии и хълмовете на централната част на града с множеството си сгради. Там е направен и луксозен ресторант със спираща дъха гледка. За кулата има вход 10 лири (11 лева) на човек, който беше платен от придружаващия ни човек от клиниката ("вие сте ни гости").
След кулата се спуснахме до моста "Галата" на "Златния рог", където има страхотни рибни ресторанти и е много приятно до морето. Както си се разхождахме и напичахме на слънце, ни спираха управители на ресторанти и ни предлагаха сега или довечера да ги посетим и да опитаме техните рибни специалитети. Един от тях предложи да ни черпи кафе и чай, а ние бяхме изморени и приехме. Около половин час се напичахме на слънце и се наслаждавахме на чая и на морето, което беше на крачка от нас. Там е традиция да се черпят туристите, като се предполага, че като ги почерпиш сега за 5 лири, те ще останат доволни и  вечерта ще посетят именно твоето заведение и ще похарчат много повече. Просто добър маркетинг или пък възпитание. В това отношение никога няма да ги стигнем.
Вече беше 14.00 ч., пийнахме си чая и придружителят ни предложи да ни качи на такси, че видите ли, доста сме походили и вероятно сме изморени. Може ли да се откаже на такава мила оферта?! Таксито ни откара за нула време до хотелите и ние се настанихме и дремнахме следобеден сън. Няма да ви разказвам за нощното ни хойкане из Таксим - вярвайте че беше много приятно и чревоугодническо.
И така, дойде денят за преглед и операция. Забележете "преглед и операция". В българските клиники в единия ден е прегледа, а на другия - операцията. Та, в 11.00 ч. ни взеха от рецепцията на хотела и ни заведоха в клиниката (на 30 метра – протокол, майна). Там ни посрещнаха много любезно и топло. Клиниката е с луксозно изпълнение, с уютна приемна зала и кабинети за прегледи на долния етаж и също толкова уютна чакалня и операционна зала на горния етаж. Двама от персонала говорят и български. Пийнахме вода, чай и започнаха прегледите. Те минаха за час и после ни дадоха време за обяд, като операциите започваха в 14.30ч. Така отидохме в ресторант на „Пица Хът” срещу клиниката. Там имаше дневна промоция „пица на корем” за 6.95 лири (7.50лв.), колкото ти се яде и салатен бар за 5.95 лири на паница (пълниш колкото можеш). Познайте кой се тъпка най-много? 
В 14.30ч. бяхме в приемната. Дадоха ни успокоителни и се качихме на втория етаж – операционната. Докато отпивах водица в чакалнята, зяпах плазмения телевизор и се хилех глупаво на жена ми (успокоителните действаха) минаха двамата преди мен. После ме поканиха, облякоха ме с някаква стерилна престилка и смешна шапка на главата и ме настаниха на страхотен масажен стол, който ме намачка хубаво и ме отпусна съвсем. През това време асистентът ми дезинфенцира очите и ме остави да се кефя на масажа. Така и не усетих кога ме извикаха и поставиха на операционната маса. Самата корекция трае някъде 3-4 минути на око и се състои в следното. Поставят ти изолираща найлонова маска на окото, разтварят го с една метална джаджа, отнемат със специален уред един много тънък слой от роговицата като капачка, пускат лазера да работи в долните слоеве на роговицата (5-10 секунди), спират лазера, промиват и дезинфекцират окото и затварят капачето от роговицата. Това е. Ти трябва само да се стараеш да гледаш в една зелена точка на лазера, а когато в един момент тя се изгубва – трябва да се стараеш да гледаш между четирите червени точки, които са там. Няма нищо страшно, защото лазерът работи на 400 Hz и има система за улавяне и на най-малките движения на окото, което го прави изключително бърз и сигурен. Няма болка, усещаш само напрежение и дискомфорт. Дават ти и доживотна гаранция.
След корекцията е малко дразнещо – сякаш вятърът ти е напълнил очите с пясък. Мигаш като невидял и проклинаш природните стихии. После те свалят на долния етаж и ти чак на стълбите се усещаш, че виждаш добре с твоите си очи. После ти капват явно болкоуспокояващи и целия дискомфорт изчезва. Казваш няколко любезности и се оттегляш в хотела, за да си страдаш самотно. Най-наприятни са първите два часа, слагаш си капките, които са ти дали, на всеки час и най-добре е да имаш МП3 плейър, че да минава времето. След третия час съм се унесъл ( в 19.00ч.) и съм спал непробудно до сутринта. Когато на сутринта си отворих очите не можех да повярвам – никакво дразнене, никаква болка и си виждам съвсем нормално, все едно с лещите. Направо си беше малко чудо.
Хапнахме си закуската с настроение и в 11.00 ч. бяхме в клиниката за следоперативен преглед. Казаха, че операцията ми е на 100% успешна и ми честитиха. Вече можело да се къпя, продължавам с капките по схема, само не трябвало да си търкам очите. След серия от благодарности и интензивна фотосесия с персонала, взехме си багажа от хотела и ни закараха до Капалъ чаршъ, където момичетата напременно искаха да си губим времето до тръгването на автобуса за Бургас (15.30 ч.). После луксозния Мерцедес отби, за да си купим ядки и халва и в 15.00 ч, бяхме пак на автогара „Есенлер” на път за България. Бяхме толкова свежи, отпочинали и пълни с енергия и позитивни емоции след тридневната екскурзия в Истанбул, че не усетихме как сме стигнали до Бургас!
Нека сега ви кажа какво се случи с българските клиники. Обадих се в софийската „Вижън”, а там някаква отегчена лелка ми запази „на две-на три” час за преглед, говореше ми на „ти”, все едно сме били заедно в казармата, каза ми да не нося лещи 15 дена и тресна телефона. Много бързаше жената, явно имаше по-важна работа от това да печели клиенти. Чак на второто обаждане успях да разбера, че операцията ще ми струва по 600 евро на око, плюс 120 лева прегледа, плюс 50 лв./нощ за хотел. После приятел ми каза, че казвали „600 евро на око, но със стария лазер, ако искаш с новия, по-бърз и по-сигурен, ще струва 800 евро на око”. Живо изнудване!
Колкото до варненската клиника, там четох из форумите, че операциите ги правели на конвейр, „машина за правене на пари”. Това потвърди и придружаващото ни момиче, което си е правило изследвания там (имаше -9.0 диоптъра и в Турция ги свали на 0) и разказа как в клиниката имало над 30 души. Пациентите били изнервени, докторите били изнервени и накрая станало свидетел на скандал и се отказало от операция в България.
Това е българската реалност. Даваш купища пари и нищо не получаваш насреща.
А в Турция за по-малко пари си направихме почивката и бяхме оперирани в супер- спокойна и приятна обстановка, с най-новата техника. Когато знаят как да ти вземат парите, „халал да са им”!
Изборът си е ваш. Аз направих моя и съм страшно доволен.

За любопитните, ето сайта им на български: http://www.eyestar.us/eyestarus/bulgarski.html
... и на английски: http://www.eyestar.us/eyestarus/eng/

В отговор на г-н Халилов с най-добри чувства, но и с презумпцията: "подкрепете българското". Аз също си правих лазерна корекция на скоро, преди около месец. Потърсих информация от сайта на "Пълна промяна". Там бяха регистрирани 2 клиники, аз избрах "Ден". Направих своя избор по ред причини, една от които беше информацията която получих по телефона, което съответства на вашето впечатление г-н Халилов, че е много важно как ще те предразположат за да ти вземат парите. Но има нещо което ме впечатли. Направиха ми 2 предварителни прегледа за да се засекат диоптрите 2 пъти. На първия преглед ми слагаха капки за разширение за да се видят скритите диоптри и искаха да има поне 3 дни до деня за операция, за да се възстановят размерите на зениците ми. Как правят в Турция? С някакви бързи капки ли? Имам племенница която иска да се оперира..и така. Пишете ми молял. В същност съм много доволна от Ден.

Г-н Халилов имам едно въпростче кам вас значи искам да попитам след тая операция вечер напромер след работен ден карате кола и или гледате телевизия силната светлина дразни ли ви много защото имам роднина които си прави и той операция в турция и се оплаква от това но неговата операция е била преди 3-4 г и сега разпитах пак за тая клиника и ми казаха че ще ми излезе кам 500-600 евро с неква остапка шот са запомнили роднината ми  Mr. Green Mr. Green

И аз да попитам:
 г-н Халилов, ако операцията се окаже неуспешна какви са последиците? Имате ли предствава дали остава същия диоптър или става по-лошо? И ако има проблеми какви са техните гаранции? Дали следващата е за тяхна сметка?И след колко време може да се направи реоперация?А на контролен преглед трябва ли да отидете?
Благодаря!

Свекърва ми също се оперира в eyeSTAR. Тя живее в  Истанбул и в продължение на година и нещо разучаваше клиниките в града, за нея беше важно да е сигурно мястото и приемлива цената. Един ден взе час и отидохме двете като си мислихме, че ще е само преглед. Свекърва ми има глаукома, астигматизъм и ниски диоптри, но и се налагаше да носи очила.  След първоначалния преглед се установи, че глаукомата не е проблем и може да се оперира, разшириха и зениците, направиха и още един преглед и казаха, че може след 2-3 часа  да я оперират. Тъй като аз имах друга робота, свекър ми дойде да изчакат заедно и после да я придружи до в къщи, макар че от клиниката предложиха да се погрижат за нея и съответно да я закарат до дома. Операцията е минала бързо и безболезнено.Свекарвата каза, че не е чувствала болка, но 1 час след това е имало неприятно парене, но се слагали капки, които облекчават. Ние малко се притеснихме за нея, но на сутринта като и се обадихме приготвяше закуска и каза че е спала добре. След 2 дена ходи и на контролен преглед. Допълнително не е плащала лекарства и прегледи.

Първото, което ми направи впечатление беше чистотата в клиниката, навсякъде светеше. Техниката, с която работят е модерна, аз лично присъствах само на прегледа, но останах с много добри впечатления. На един екран ни показваха окото, с параметрите, които измерват като през цялото време едно момиче от персонала ни обясняваше какво точно виждаме, кое е в норма и кое не. Не знам дали го обясних, но мен ме впечатли доста.
Останалите пациенти бяха западно европейци, може и да беше случайно. Разбрах от сайта на клиниката /http://www.eyestar.us/eyestarus/eng/, че  са получили ISO 9001 миналия месец.  Дават и доживотна гаранция, т.е. ако се окаже неуспешна операцията, ще ви коригират зрението за тяхна сметка. Но това мисля, че се разбира още на контролния преглед.
Всички бяха много любезни, нямаше навалица от пациенти, а колко кафета и чай изпихме няма да споменавам.
Всичко мина много спокойно и предразполащо, и най-важното свекървата остана доволна.

ЖИВКА
ИСКАМ ДА СИ НАПРАВЯ ОПЕРАЦИЯ НО НЕ ЗНАМ КАДЕ ТУК ИЛИ В ТУРЦИЯ

ЖИВКА НЯКОЙ ДРУГ КОЙТО СИЕ ПРАВИЛ В ТУРЦИЯ ЗА КАКВО Я ПРАВЯТ ТАЗИ ЗАСТРАХОВКА

КЪДЕ Е ДОБРИЯ ВАРИАНТ ЗА ОПЕРАЦИЯ ТУК ИЛИ В ТУРЦИЯ АЗ ИМАМ 6 НА ЕДНОТО ОКОИ 7 НА ДРУГОТО ИКРИВОГЛЕДСТВО МОЛЯ ПОСЪВЕТВАЙТЕ МЕ

Здравейте!Аз си направих операцията през лятото на 98 година/мисля, че беше юли месец/.Вече минаха 10 години, родих 2 деца нормално/нямаше противопоказания, въпреки корекцията/ и си виждам чудесно.Бях с късогледство, с по около 3 диоптера.Всеки си решава за себе си, но аз и до днес съм благодарна на родителите си, че имах шанса да корегирам зрението си.

Еличке, нищо не ти разбирам мило Thinking

След дълго колебание от моя страна се спрях на клиника Вижън. Обадих се в клиниката, за си запиша час за предварителния преглед - имам късогледство (- 5,25 диоптър и на двете). Записаха ми имената и телефона и ми казаха, че ще ми се обадят, но от тогава минаха два дни. Дали са ме забравили и така ли се чака, за да ти кажат кога има възможност да те прегледат?

Аз ходих в клиниката на Гугучкова( не знам дали е нейна де)......на Балша се намира.
Там си правих прегледите.Като ми определиха дата за операцията, директно отидох във Вижън.
Та..исках да кажа, че не знам каква им е процедурата.
То сега е и отпускарски период, така че може и да няма доктори Thinking
Моето късогледство беше 5,5 и много висок астегматизъм.
Споко, всичко ще мине без проблеми Hug