НОВ ДОМ - административни задължения

  • 2 031
  • 59
  •   1
Отговори
  • Мнения: 24
Здравейте!
Скоро купихме апартамент в София. Тъй като ми е за първи път не съм на ясно какво трябва да се направи за смяна на партидите да са на мое име ( имали определени дати в които да се засекат водомери и електромери и тогава да се ходи по инструкциите или е когато решим ) и трябва ли да го ходим в общината да се регистрираме?
Ако някой скоро е минавал по този път ще съм благодарна да сподели !
Благодаря!

# 1
  • София
  • Мнения: 35 297
Трябва да декларирате новия имот в общината - с декларация 14 по ЗМДТ /има я онлайн/ и копие а нотариален акт. Срока беше два месеца, не знам дали е променян.
Партидите се сменяват в централите на дружествата пак с нотариален акт.

# 2
  • софия
  • Мнения: 99
Трябва да декларирате новия имот в общината - с декларация 14 по ЗМДТ /има я онлайн/
инфо от януари   -Вече не се декларира. След като е минала сделката при нотариус , автоматично ( както и колата) се завежда в общината. Сменяте лична карта - адресна регистрация , ако апартамента е основно жилище , се изчаква около 10 дни и в данъчното се подава , само коригираща декларация.винаги носете нотариалния акт пресниман + оригинала.

# 3
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 141
Не се декларира от години. Информацията се подава служебно към общината. Все пак си проверете в общината дали всичко е наред и имате партида. Партидите в енерго и ВиК дружествата с копие на нотариален акт плюс и оригинал си носете за всеки случай за сравнение.

# 4
  • София
  • Мнения: 35 297
Е, не знам колко да са тия много, защото последно 2020-та декларирах, че и ме глобиха. София град.

# 5
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 141
То зависи от имота, при покупка на имот, не се декларира. Цитирам ти от ЗМДТ - За новопостроените сгради и постройки, които не подлежат на въвеждане в експлоатация по реда на Закона за устройство на територията собственикът уведомява за това писмено в 2-месечен срок общината по местонахождението на имота, като подава данъчна декларация за облагане с годишен данък върху недвижимите имоти.

Иначе изменението е от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.

# 6
  • София
  • Мнения: 35 297
Наследен ми е, сигурно заради това Rolling Eyes

# 7
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 141
А, там подаваш, да.

# 8
  • Мнения: 2 515
Аз преди две седмици декларирах...

# 9
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 141
Какво декларира, купен имот ли?
Това коя община?

# 10
  • Мнения: 2 515
Покупко-продажба, да. Столична община. Никаква информация нямаха почти в края на двумесечния период след изповядване на сделката.

# 11
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 141
Освен да са сбъркали служителите при нотариуса и да са пуснали инфо към друга община. Данъкът придобиване беше ли постъпил в общината?

# 12
  • Мнения: 2 515
Нямам идея, но вероятно да. Не са ми искали поне да представям нищо, освен НА.

# 13
  • Мнения: 9 906
И преди 3 години в Столична община (Люлин конкретно) не бяха получили автоматично от нотариуса (или от Агенция по вписванията) почти 2 месеца след смяната на собствеността. Аз бях продавач и отидох да проверя, защото в онлайн банкирането ми излизаше неплатен данък. И се оказа, че купувачът не е отишъл да си декларира имота, а и автоматично не е получено нищо, данъкът продължаваше да ми се начислява на мен. Та подавах декларация, копие от н.а. за продажба носех.
Явно нещо не се получава както трябва с това автоматично уведомяване, поне в София.
Жилището не беше новопостроено.

Смяна на партиди за ток и вода може във всеки офис на съответната компания, Софийска вода даже предпочитат онлайн, реални офиси имат малко. С Топлофикация е малко по-сложно, заради изравнителните сметки. Добре е да отидете с продавача заедно, за да не се окаже, че ще плащате неговите сметки (изравнителна сметка). От Топлофикация са супер нахални, ще се опитат да ви накарат да платите и сметките на бившия собственик (ако има такива). Искат нотариално заверена декларация от продавач и купувач как се разпределят сметките.

# 14
  • Добрич
  • Мнения: 1 150
Интересно заглавие на темата и би било хубаво някой компетентен да направи такъв списък- Административни задължения след придобиване на нов дом:. Кое първо, в какъв срок, къде, в коя институция, такси, декларации и прочее.  Мисля, че ще бъде много полезно за новодомците

Общи условия

Активация на акаунт