30 дена чакане за да закрия сметка?!

  • 4 140
  • 22
  •   2
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 12
Имам разплащателна сметка в УниКредит Булбанк с дебитна карта, която вече не ми трябва и реших да я закрия. В главата ми закриването на сметки е нещо доста бързо. Преди 10тина години закрих една сметка мисля че в първа инвестиционна и си стана веднага на място. Сега отивам в офиса на УниКредит и служителката ми закри картата с някаква молба, но каза че сметката ще може да се закрия чак след 30 календарни дни. Бях доста изненадана и питах защо, на което отговорът беше 'такива са правилата, елате септември'. Тръгнах си, но още се чудя. Някой наскоро да е закривал сметка и да има обяснение за тези 30 дена чакане? Още не съм сигурна че това е вярно и се чудя дали да не ходя в друг офис да се разправям пак. Не изпитвам нужда да плащам още 1 месец такси.

# 1
  • Мнения: 4 808
https://Транзакциите не се осчетоводяват веднага, затова. Мисля, че при последното закриване на сметка - в ДСК, трябваше да изчакам няколко дни, но да са били 3-4-5, в никакъв случай 30.

# 2
  • Мнения: 4 239
Мен също са ме карали да чакам месец, точно заради осчетоводяването на транзакциите. Търговците имали някакъв срок да си поискат парите и логиката на банката е, че от закриването на картата до един месец при тях ще е постъпила напълно информацията ... абе нещо такова ми обясняваха, много отдавна беше. Пазете си старателно документите, които ви издават по закриването на сметката.

# 3
  • Мнения: 54 633
Закрих януари/февруари сметка с ДК в УниКредит Булбанк. Наистина сметката остава още 30 дни, но това с нищо не Ви ангажира. Не е нужно да ходите пак. Тя реално е закрита. Няма такси по нея след датата на която сте подписали искане за закриване.

# 4
  • Мнения: 12 206
За закриване на кредитна карта в ЦКБ, трябваше да отида след месец за закриване на сметката.
В Първа инвестицииотна имах стара сметка, с дебитна карта, която беше изтекла и не бях взела новата от банката. Отново имаше изчакване, но не помня вече колко време беше. И аз бих казала, че е нормална практика. Като изтече срокът, моят съвет е да отидете до банката задължително, за да финализирате процеса.

# 5
  • Мнения: 5 309
Закрих в ПИБ преди няколко месеца. На първото ходене срязаха картата, а след месец я закриха, наложи се да ходя втори път.

# 6
  • Мнения: 4 239
Закрих януари/февруари сметка с ДК в УниКредит Булбанк. Наистина сметката остава още 30 дни, но това с нищо не Ви ангажира. Не е нужно да ходите пак. Тя реално е закрита. Няма такси по нея след датата на която сте подписали искане за закриване.
При мен ситуацията беше по-различна. Първия път се подава искане за закриване на сметката и унищожаване на картата, а след 30 дни, ако не е имало някакви движения, се издава документ, че вече е закрита и се занулява, т.е. изплащат ти наличността, или ти доплащаш, ако е била на червено.

# 7
  • Мнения: 12
Благодаря на всички за отговорите. Явно наистина е 30 дена заради възможни чакащи плащания. Питах и съпорта и ми върнаха подобен отговор, който обяснява добре ситуацията.

Здравейте,

Във връзка с направеното от Вас запитване бихме искали да Ви информираме следното:

Писменото предизвестие за закриване на сметка е 30 дни.

Едномесечен период се прилага, в случай че има не осчетоводени плащания или изплащане на суми.

Според ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОТКРИВАНЕ, ОБСЛУЖВАНЕ И ЗАКРИВАНЕ НА БАНКОВИ СМЕТКИ НА ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА И ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПЛАТЕЖНИ УСЛУГИ И ИНСТРУМЕНТИ на Уникредит Булбанк според т.V ЗАКРИВАНЕ:

Договорът за откриване и водене на банкова сметка се прекратява и сметката се закрива:

1.1. по искане на Влогодателя, респективно негов пълномощник, във всеки един филиал на Банката;

1.2. при поддържане на нулево салдо по сметката за срок от 30 календарни дни, респективно сметка без постъпления за покриване на дължимите на Банката разноски съгласно Тарифата й в течение на 2 месеца и в случай че към сметката няма издадена дебитна карта, при което Банката има право едностранно, служебно и без предизвестие да закрие сметката;

Моля да имате предвид, че ако към сметката има активна дебитна карта, първо се деактивира картата, а сметката се закрива 30 дни след това.

# 8
  • Мнения: 12 857
Да, и аз съм чакала така, и по същите съвсем разбираеми причини.

# 9
  • Мнения: 54 633
Тетка, моята я занулиха веднага. Пред тях си прехвърлих парите в Револют и може би затова ми казаха да не ходя повече.
Картата я срязаха.
Приложението си го държах доста време в телефона, да следя да не ми начислят някоя нова такса. Върнаха ми по сметката 74 ст., които бяха блокирани при прехвърляне на суми към Револют.
Заради това, по мое желание, ходих в офис. Казаха, че не могат да бъдат изплатени, защото те бяха в следващия календарен месец и системата щяла да начисли такса, която аз вече не дължа, но  те ще си я осчетоводят служебно.
И така стана, гледах в банкирането.
А въпросните стотинки ги блокират те, не Револют, както твърдеше техен служител. Сега си зареждам от карта на ТБИ, нямам такава блокирана сума.

# 10
  • София
  • Мнения: 4 549
Закривала съм сметки с карти в ПИБ и Булбанк. Има го това изчакване от 30 дни и в двете банки.

# 11
  • Мнения: 13 859
За закриване сметка в ПИБ дъщеря ми чака 30 дена. Сведение от месец май 2023.

# 12
  • Мнения: 4 804
Закривах в Алианц преди 4-5 месеца. На първото ходене ми деактивираха и унищожиха дебитната карта. На второто ходене - след 30 дни - ми закриха сметките и издадоха документ за същото. Нормално е това изчакване, защото може да има забавени транзакции.

Май навсякъде е така (и логично) - до момента са изброени ПИБ, ЦКБ, Уникредит и Алианц.

# 13
  • Мнения: 14 942
Закривах есента кредитна карта в ОББ, срязаха ми веднага пластиката и казаха, че след 30 дни закриват сметката, към която. Последното изречение за движението излезе даже след това.
Преди 5-6 години в Инвестбанк за разплащателна също беше така.

# 14
  • Мнения: 37
Закрих януари/февруари сметка с ДК в УниКредит Булбанк. Наистина сметката остава още 30 дни, но това с нищо не Ви ангажира. Не е нужно да ходите пак. Тя реално е закрита. Няма такси по нея след датата на която сте подписали искане за закриване.
Това не е вярно,  трябва да се отиде втори път за да се закрие сметката. Може и след 2,3 месеца да се закрие, но през това време си текат таксите. Ако служителката при която се закрива картата, поеме ангажимент да ви закрие сметката без ваше присъствие, тогава попълвате розова бланка за закриване на сметка, оставате я при нея и тя вече си следи. Това обаче си е допълнителен ангажимент и не им влиза в задълженията. Иначе по процедура се ходи след месец за закриване на сметка и си вървят такси в това време.

# 15
  • Мнения: 54 633
Очевидно в различните офиси е различно.
Не съм имала нови такси.
Писах защо ходих втори път, казаха ми, че сметката е закрита и нищо повече не е нужно.

# 16
  • Мнения: 4 239
Така е, DeVa, твоя случай е от приятните, но изключително редки изключения. Аз не случайно напомних хората старателно да си пазят не само искането за закриване, но и "хартишката" за окончателното закриване на сметката, след изтичането на 30 дневния период.  Ужасно неприятно е след повече от година да откриеш случайно, че някой не си е свършил работа и уж закритата сметка ти влачи всеки месец такси. Нямаш ли документа за закриването - с нищо не можеш да докажеш, че някой е мърляч. Плащаш си натрупаното и всичко от начало...

# 17
  • Мнения: 54 633
Да, всичко пазя аз.
Имах за няколко месеца сметка в ДСК, "любимата" ми, преди 3 години я закрих и още си пазя документа, че те са опасни.

# 18
  • Мнения: 1 465
Който има ел.подпис може да си извади онлайн справка от БНБ от регистъра на банковите сметки/сейфове и да провери какви сметки му се водят и дали са активни/закрити. Аз така си проверих преди няколко месеца дали всичко е закрито както трябва, че с тия дигитални портфейли и местене в няколко банки, имах доста сметки за закриване..

# 19
  • Мнения: 13
Моля преместете въпроса ми, ако не е в правилния раздел. Може ли да има разплащателна сметка, ограничена само за плащания към един консуматив/доставчик - Топлофикация например и нищо друго? Предварително благодаря за възможните отговори.

# 20
  • Мнения: 722
Това е възможно технически, но не ми е известно банка да предлага подобна услуга.

# 21
  • Мнения: 4 804
Не мисля, че има ограничение в броя разплащателни сметки, които един човек може да притежава. Въпросът е, че, ако се създава отделна за всяка комунална услуга, ще се дължи и такса поддръжка по отделно за всяка.

# 22
  • Мнения: 13
Благодаря за бързитe отговори.

Общи условия

Активация на акаунт