Професия учител - 17

  • 44 218
  • 737
  •   2
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 175
И аз се нареждам с въпрос.
Може ли някой да ме насочи към наредба, в която да прочета как се определя работното време на учител ЦДО. Знам, че са 30 часа седмично, но от колко часа до колко? В повечето училища работното време е от 11.30 до 17.30ч., но има и друго работно време. Например от 13.30 ч. до 18.30 ч.

# 76
  • Мнения: 4 808
Здравейте!
Обадиха ми се от едно не много голмямо квартално училище, където лятото бях ходила на интервю, да поема часовете по комп. моделиране на няколко 3ти и 4ти класове.
Доколкото разбрах само една начална учителка  и една от ГЦДО имат документ за КМ. Класната май е отказала и с тази от ГЦДО ще си делим часовете. Много хаотично и с недомлъвки обясняваше зам-директорката на въпросното училище. А пък и не се знае каква е истината.
Не знаех, че е възможно да ме назначат само за едно моделирание.  Не попитах за  никакви подробности, защото много се развълнувах, че пак ще бъде в училище и всичко друго остана на заден план.
Утре като си занеса документите ще стане ясно. Дано да са ми повече часовете. И децата да са добри.
Най-вероятно часовете ще са лекторски.

# 77
  • Мнения: 10 699
И аз се нареждам с въпрос.
Може ли някой да ме насочи към наредба, в която да прочета как се определя работното време на учител ЦДО. Знам, че са 30 часа седмично, но от колко часа до колко? В повечето училища работното време е от 11.30 до 17.30ч., но има и друго работно време. Например от 13.30 ч. до 18.30 ч.
Няма такава наредба за работния график. По усмотрение на директорите се определя. При нас е ние предлагаме графика, директора го разглежда и одобрява или коригира на база на седмична програма на класовете и други обстоятелства.

# 78
  • Мнения: 5 264
Здравейте отново. Четох наредба 11, но не разбрах какъв е минумума на оценките за 1 учебен срок. Не намирам нищо и за входните нива, за кои класове са задължителни.

# 79
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 765
И аз се нареждам с въпрос.
Може ли някой да ме насочи към наредба, в която да прочета как се определя работното време на учител ЦДО. Знам, че са 30 часа седмично, но от колко часа до колко? В повечето училища работното време е от 11.30 до 17.30ч., но има и друго работно време. Например от 13.30 ч. до 18.30 ч.
Всяко училище решава според нуждите си от колко часа да започне работният ден на учителя ЦДО. Ние сме от 11 до 17, но живея в малък град, където родителите свършват около 17 работа. Разбира се от 11 до 12/13, когато поемаме децата се опитват максимално да ни уплътнят времето с дежурства на входа или в коридора, замествания, квестори на учениците в индивидуална форма и др.

# 80
  • Мнения: 10 699
Здравейте отново. Четох наредба 11, но не разбрах какъв е минумума на оценките за 1 учебен срок. Не намирам нищо и за входните нива, за кои класове са задължителни.
Колкото часа в седмицата имаш по дадения предмет толкова ти е минимума оценки за срока. Входното ниво се брои за текуща. Входното ниво е за всички класове, които предходната година са изучавали дадения предмет. Ако го учат за първа година няма как да пуснеш входно.

# 81
  • Мнения: 1 892
Раздел II.
Текущи изпитвания


Препратки от статииПрепратки от практикиПрепратки от процедуриБележки
Чл. 11. (1) Текущите изпитвания се осъществяват ритмично и системно през първия и през втория учебен срок.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) В триседмичен срок от началото на учебната година чрез текущо изпитване се установява входното равнище на учениците по учебни предмети, които са изучавали през предходната учебна година в задължителните учебни часове.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2022 г., в сила от 10.06.2022 г., доп. - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) Текущото изпитване по ал. 2 е писмено, с изключение на учебния предмет физическо възпитание и спорт и е върху учебно съдържание от последната година, в която съответният учебен предмет е изучаван. То има диагностична функция с цел установяване на степента на усвояване на основни понятия, факти и закономерности и на придобитите компетентности, които ще се надграждат през учебната година, както и идентифициране на дефицитите и предприемане на мерки за преодоляването им.
(4) (Нова - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) Текущото изпитване за установяване на входното равнище по учебния предмет физическо възпитание и спорт да се осъществява чрез практически изпитвания.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) В спортните училища се провежда текущо изпитване за установяване на входното и изходното равнище на компетентностите по учебния предмет спортна подготовка по вида спорт.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 78 от 2017 г., в сила от 29.09.2017 г., предишна ал. 5 - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) Една седмица преди оформянето на годишните оценки в училищата по изкуствата може да се провежда текущо изпитване за установяване на изходното равнище на учениците по учебни предмети от специализираната или професионалната подготовка.
(7) (Отм. - ДВ, бр. 78 от 2017 г., в сила от 29.09.2017 г., предишна ал. 6, изм. - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) Оценяването на резултатите от текущото изпитване по ал. 6 се осъществява по реда на изпитите за определяне на годишна оценка.


Препратки от статииПрепратки от практикиПрепратки от процедуриБележки
Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 75 от 2023 г., в сила от 01.09.2023 г.) (1) Минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:
1. две текущи изпитвания по учебни предмети, изучавани по училищен учебен план с до два учебни часа включително седмично;
2. три текущи изпитвания по учебни предмети, изучавани по училищен учебен план над два часа седмично;
3. едно текущо изпитване по всеки модул от профилираната или професионалната подготовка.
(2) В минималния задължителен брой текущи изпитвания по ал. 1 се включва текущото изпитване по чл. 11, ал. 2.

# 82
  • Мнения: 5 264
Много благодаря колеги!

# 83
  • Мнения: 408
Позволено ли е на психолога да влиза и остава по време на учебен час, без съгласие на учителя?
Ако някъде има текст, които да регламентира тази ситуация, моля да ме насочите.
Четох наредбата за приобщаващо образование,  но не успях да придобия представа.

Последна редакция: пт, 22 сеп 2023, 05:22 от lalla^oopsi

# 84
  • Майничка
  • Мнения: 12 630
Каква е аргументацията му (й) и директорът в течение ли е?

# 85
  • Мнения: 408
Няма аргументация. Среща ме днес на вратата и ми заявява,че ще влиза в часовете. Става въпрос за конкретно дете, с което се работи от миналата година.
Нямам против да работи индивидуално с децата ( три са от моя клас).Има си график, на децата от класа им е  направена оценка, изготвен план за работа и т.н Не съм съгласна за влизането в час, защото  други колеги се оплакаха, че реално тя не работи с детето, а говори общи приказки пред всички, подрежда им работните места, раниците и си позволява да прекъсва колегите по време урока.
Аз съм против, но искам да зная има ли тя някакви правомощия по закон?
Извинявам се за хаотичния разказ, но съм силно подразнена...

Последна редакция: пт, 22 сеп 2023, 05:24 от lalla^oopsi

# 86
  • Мнения: 10 699
На твое място бих си задала въпросите към директора. Случвало ми се е да прекъсна занятие и да заведа дете на психолог, но психолог да ми влиза на наблюдение - за първи път чувам. Психологът си има кабинет за работа с децата.
Когато се налага колективна работа с цял клас - такива случаи сме имали, да, влиза си в класната стая и се води колективен разговор.

# 87
  • Мнения: 408
На твое място бих си задала въпросите към директора. Случвало ми се е да прекъсна занятие и да заведа дете на психолог, но психолог да ми влиза на наблюдение - за първи път чувам. Психологът си има кабинет за работа с децата.
Когато се налага колективна работа с цял клас - такива случаи сме имали, да, влиза си в класната стая и се води колективен разговор.
И аз съм я викала в час на класа, с това нямам проблем. Било е по моя инициатива.
Естествено,  ще говоря с директора. Просто се чудех, дали пък няма някакви промени, които съм пропуснала.

# 88
  • Бургас
  • Мнения: 3 598
Аз съм влизала и за наблюдение на конкретно дете във връзка с оценка, за работа с ученик със СОП, по повод заявка на родител и какво ли още не. Всичко това с предварителната договорка и уточнение с учител, никога не съм си  позволявала да преча на часа или да го насочвам по мое усмотрение в определена посока, точно обратното - винаги в полза на колегата, особено що се касае за деца със СОП, почти като в ролята на ресурсния учител - плътно до детето и с тон, който само то чува се коментират задачите. Целта е, както по- ефективната работа на ученика, така и да се овладее при нужда или дори изведе от стаята, ако се наложи. Всъщност, няма правно основание, урок на който и да е учител, да не е при отворени врати, според нашия директор. Лично той е канил и родители да присъстват при необходимост, а ако детето е с ТЕЛК и с чужда помощ, също не може да се откаже. Даже един ученик  влизаше целия втори клас с частния си ресурсен учител /всеки час при това/, защото отказа подкрепа от страна на училището - била недостатъчна. Ресурсното подпомагане, въобще приобщаването, в същината си се провежда в класната стая, а не с индивидуални занятия. Що се касае за учениците със СОП, в нашето училище още в началото на учебната година, по време на екипните срещи се определя, кой кога ще влиза, кой ще се извежда и тн.

# 89
  • Мнения: 3 420
2 въпроса:
1. Допълнителен ЧК може ли да е примерно след 4ти час, когато се води последен за деня на учителя, а не да се пише чак след 7ми час?
2. Дежурство в коридорите : колега е писана в ден, в който има само 5 часа. Съответно тя си тръгва. Редно ли е? Така 2 междучасия остават без нея.

Общи условия

Активация на акаунт