АНДАЛУСИЯ

• София
Хахаха...много ме развесели 🤣🤣  Sold out е много интересен. Все изскачат места 🤣🤣
И аз ще съм тъжна, ако вали, но не очаквам да е много. Всеки ден се подобряват нещата, но няма да жегата, която беше тази седмица.
За мен ще е интерсно де, да видя и усетя по-хладна, че и валежна Андалусия. От няколкото ми опита веднъж през юни преваля, ама беше приятно.

• София
Не мога да не се похваля, че след 25-дневни мъки най-накрая купих билети за Алхамбра.
Освен това вчера в Севиля доста валя, направо порой беше. Добре че деня изкарахме в Кадис, където имаше само силен вятър. Днес големи закъснения на влаковете, но пък слънцето пак се показа.
Андалусия е прекрасна, както винаги.

ПП Горещо препоръчвам Паласио де лас Дуеняс, домът в Севиля на херцозите Алба.

Ние се завърнахме след едноседмична почивка в Андалусия. Разкошно е.Улучихме слънчево време, гладко и чисто море.
Избрахме като локация Беналмадена. Препоръчвам. Градчето е тихо и приятно, разположено на хълмове, белият град, съчетание на планина и море.
Апартаментът, в който се настанихме беше на 6ти етаж с прекрасна гледка странично към морето. Имаше всички удобства за самостоятелно пребиваване и скоро реновиран.
Беше на еднакво разстояние от гарата, която е в центъра и от плажа и същевременно на тихо място. Целта ни беше почивка, защото пролетта ходихме до Севиля и Гранада и Андалусия ни плени.
Този път се разходихме до Михас, с градски транспорт. Автобусната спирка е на 100 метра от апартамента. Михас е много приятно бяло градче, сгушено в планината над Беналмадена или по-точно над Беналмадена и Фуенхирола.
За Михас отделихме половин ден, напълно достатъчно е.
Разходихме се в един от дните до Кордоба. Много ме впечатли. Дворецът има хубави градини, нищо общо с Алхамбра, но Мескита Кордоба е уникална. Минахме по римския мост, портата, римския театър, площадите и малките улички.
Атракцията на пътуването ни беше високоскоростни влак до Мадрид. Представете си 500 км за 2ч и 40 минути с 300 км/ч.
Влакът беше чисто нов на италианската компания iryo , които навлизат в Испания и изместват тяхното renfe с класата си и евтините цени. Мога да кажа, че цената на билета беше 18 евро на човек, като ги закупихме онлайн няколко месеца по-рано.
Като цяло сме много доволни, без забележки съм към вкусната и евтина храна. Водата им дамо не е като нашата, но...става.
Още съм в плен на емоциите.

• София
Днес си припомних колко впечатляваща и красива е Мескитата в Кордоба - този път и снимките ми се получиха по-добре от преди 20 г 🤣

И малко от Palacio de las Dueñas

• Glasgow
Аз съм толкова доволна от тази почивка, че мисля и останалата ми отпуска там да прекарам, края на ноември може би. Не беше както го планирах заради жегата, само на 2 екскурзии отидох, беше повече плажна ваканция. Дори не успях да похарча каквото бях предвидила, а не съм се ограничавала. Толкова по евтино е от UK. То ще ми е по евтино в Испания да си прекарам другата отпуска, отколкото да си отоплявам апартамента в Шотландия за същия период🤣
Lana, много хубави снимки 🥰😍на мен ми дава невалиден формат и не мога да кача...но пък аз и не умея да снимам хубаво и не снимам много.

Кордоба ми е много на сърце, много я харесвам. Друг чар има от Севиля.

И ние много харесахме Кордоба. Севиля също е впечатляваща,  но Гранада само двореца, иначе не ми е присърце.

• Софето
Здравейте, скоро пътуваме за седмица в Андалусия. Били сме в Севиля и Марбея, сега ще посетим Гранада, Кордоба, Сетенил де лас Бодегас, Ронда, Беналмадена и Малага.
Билети за Алхамбра купих за 15:00ч., двореца затваря в 18:00ч., въпроса ми е как да организирам обиколката в двореца за да имаме време да видим всичко?
За забележителностите в Кордоба има ли нужда да купим билети предварително?
Ще пътуваме с деца и искам да посетим Oasys Mini Hollywood Theme Park, някой дали може да сподели дали си заслужава?
Много харесвам къщи музеи, в Севиля - Palacio de las Dueñas много ми хареса, подобни къщи дали има в Гранада, Кордоба, Ронда, Малага?
Ако по тези места много ви е харесал някой ресторант, моля да споделите, обичаме вкусната храна и хубавото вино.

• София
Ние отидохме днес без да искаме по-рано от предвиденото, към 10:30 влезнахме, часът за двореца ни беше в 12. Обиколихме бавно и спокойно Алказаба и минахме през двореца на Карлос, почакахме около 15 мин. да си влезем за часа и също много бавно се разхождахме вътре, снимки, тук таме почивахме, около час и половината, и след това към Хенералифе. Около 5 часа общо стояхме, но с уговорката, че го давахме много лежерно. Това е единият маршрут, другият е да почнете с Хенералифе и след това останалите, но така че преди 15 да сте готови и пред Насридския дворец.

За Кордоба е излишно да се купува предварително.

• София
Имам следния въпрос - някой успя ли да намери в Кордоба известните patios с цветята. Ние се повъртяхме уж където сочеше навигацията, но освен 5-6 саксии друго не намерихме.

Но затова пък в Михас беше пълно с улички със саксии и цветя - много ми хареса разходката дотам, а и беше ново за мен място.

Да,намерихме и в Михас, и в Кордоба. Мога да ти пусна на лични някоя снимчица.

• София
Да,намерихме и в Михас, и в Кордоба. Мога да ти пусна на лични някоя снимчица.
Да, ще съм ти благодарна, специално за Кордоба.

• София

В този район има поне няколко, както безплатни, така и платени.

• София
Точно там бяхме, но не обиколихме всички улици. Не че е голяма драма, но се чудех къде ли са се скрили. Явно при мен е проблемът 🙃

Или пък повод за ново посещение.

В Кордоба мисля, че в еврейския квартал имаше дворчета и стени с саксии .