Отговори
# 345
  • Мнения: 29 910
Аз пък често си поглеждам таблото, особено скоростта.

# 346
  • София
  • Мнения: 22 998
Винаги следя скоростта.

Искам да споделя за един проблем, който имам с  колата от няколко месеца.
При изкачване на наклон, ако  карам бавно, имам чувството, че колата ще сдаде багажа. Два пъти ми се случва в Банкя при изкачване на наклон. Първият път имаше много коли пред мен и буквално лазех. Колата спря и  тръгна назад, бяхх натиснала газта докрай. Съвсем наскоро, пак в Банкя едва изкачих наклона, но не спря.  На моста над Околовръстното, по бул. Европа, посока Джъмбо, Метро нямам никакъв проблем с изкачване на наклона.
В автосервиз, който посещавам напоследък, автомонтьора каза, че колата ми е в изрядно състояние и нямал представа защо така се получава. Аз изобщо нямам представа какъв й е проблема.
Какво може  да е? Колата е с автоматична скоростна кутия.

# 347
  • Мнения: 573
Автоматик ли е?

# 348
  • Мнения: 2 945
Трябва диагностика на кутията в сервиз разполагащ с оригинална диакностика и човек който разбира от нея. Може компютъра да взима грешни решения, а в  зависимост от вида на кутията може и тя да приплъзва.
Оборотите на двигателя скочиха ли когато колата спря на наклона?

# 349
  • София
  • Мнения: 22 998
Оборотите на двигателя скочиха ли когато колата спря на наклона?

Не помня. Много се притесних тогава, защото зад мен имаше доста коли.

Къде в София има  сервиз за Мерьедес, който да разполага с оригинална диагностика и такъв специалист?

# 350
  • Мнения: 591
А къде си слагаш ръцете, че да не са върху някой бутон?
Иначе аз и с моя волан си виждам таблото.
Но - за всеки вкус волан Simple Smile
Нормално си държа ръцете на 10 и 14 часа и до сега никога не ми се е случвало да натисна някой бутон по грешка. А таблото заради скосението горе, го виждам удобно. Понеже съм със завиден ръст от почти 1.60м, в досегашните коли таблото го гледах под горната дъга на волана Simple Smile

# 351
  • Мнения: 41 646
Трябва диагностика на кутията в сервиз разполагащ с оригинална диакностика и човек който разбира от нея. Може компютъра да взима грешни решения, а в  зависимост от вида на кутията може и тя да приплъзва.
Оборотите на двигателя скочиха ли когато колата спря на наклона?

Това е най-вероятната повреда. Но има малък и шанс да не е така, щом не се случва винаги. Случайно да си бутнала скоростния лост на ръчен режим?  Може и да натискаш газта така, че логиката на колата да се бърка?
Ако е повреда лошото е, че такива повреди се откриват трудно, не е като нещо да е счупено.  Аз от коли има повърхностни разбирания, но съм електроинженер и знам, че най-гадните повреди са тези, които ту ги има, ту ги няма, и като дойде майстор все всичко е на шест Simple Smile

# 352
  • София
  • Мнения: 22 998
Скоростният лост не го пипам когато шофирам.

# 353
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 570
Автоматикът старичък ли е, може нещо да се е износило? Или подаваш газ твърде рязко и то вдига предавката вместо да я сваля? Качи до теб някой който разбира от коли да види как караш по наклон и да чуе, може да му хрумне отговор.
Нищо не съм казвала за без мигач.
Съвременните коли са достатъчно мощни да ускорят докато дадеш мигач и да се престроиш безпробелемно при градско каране без да създаваш опасна ситуация. Скоростното шмугване пред друга кола би създало опасна ситуация и в този смисъл няма жизнена необходимост от повече мощност за да се изпълняват подобни маневри. Иначе е хубаво като бръмнеш Ферарито, но не е необходимост.

# 354
  • Мнения: 2 945
Къде в София има  сервиз за Мерьедес, който да разполага с оригинална диагностика и такъв специалист?
Официалният е Балкан Стар, ама там отношението към клиентите, които не са с последен модел S класа е потресаващо, а цените - умопомрачителни.
Аз съм ходил преди време във Витоша Кар, на околовръстното при Сливница и имаха оригинална диагностика.
Може да потърсиш други в двата форума на Мерцедес.

Случайно да си бутнала скоростния лост на ръчен режим?  Може и да натискаш газта така, че логиката на колата да се бърка?
На не спортните модели ръчният режим не е чак толкова ръчен, че да позволи предавка, която не може да се поддържа, има си защити.
Да се бърка може при рязко каране, тип газ-спирачка, ако се бърка при нормално каране е проблем с компютъра или някой от сензорите.

# 355
  • Мнения: 41 646
Съвременните коли са достатъчно мощни да ускорят докато дадеш мигач и да се престроиш безпробелемно при градско каране без да създаваш опасна ситуация. Скоростното шмугване пред друга кола би създало опасна ситуация и в този смисъл няма жизнена необходимост от повече мощност за да се изпълняват подобни маневри. Иначе е хубаво като бръмнеш Ферарито, но не е необходимост.

"Съвременни коли" не значи нищо. Има такива с ускорение от 0 до 100 за 13-15 секунди, има и такива за 7-10. По надолу вече са резачките, но едно 10 секунди за мен е оптимално и не за джигитско каране.

# 356
  • Мнения: 391
Съвременните коли изобщо не са мощни. Заради downsizing-а и стрмнежа към намаляне на емисиите масово колите са с 1.5 до 2.0. л. като почти всички от ниския клас Тойоти , Киа , Хюндай , Пежо, Пено и прочие. На подоби , нискобюджетни “ коли” не бих разчитала нито за ускорение , нито за безопасни манерви. С тях просто се придвижваш …

# 357
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 564
Т.е. всички, които караме нискобюджетни коли, правим само опасни маневри. Добре.

# 358
  • Другата България
  • Мнения: 37 737
И аз се ококорих.
30 години все такива “нискобюджетни“ коли шофирам, имам хиляди навъртяни километри, последните години именно с Тойота, нямам нито едно ПТП до момента /пу-пу/, нито един акт, златен талон /не, че важи някъде де/....а маневри да искаш. Попридвижила съм се и у нас, и в чужбина, поманеврирала съм, и много такива с “високобюджетни“ автомобили по пътищата съм видяла, които си мислят, че като са зад волана на мощен автомобил той е най-безопасното място на света. Вероятно да, но за околните такъв водач е потенциално опасен.
Всеки един автомобил може да маневрира безопасно, защото за това всъщност “отговаря“ задкормилното устройство, когато то не си е на мястото....

# 359
  • Мнения: 2 945
При потегляне и маневри с ниски обороти, около 1000, разполагаш с 20-30% от мощността по документи според конкретния модел двигател и горивото. А ако е някой от азиатските модели с пикова мощност при 6000 оборота, може и по-малко.
Та ако не знаеш кога и как да натиснеш газта и 300 коня да имаш няма да са ти достатъчни. А и важното всъщност е съотношението мощност - тегло, а не само мощността.

Общи условия

Активация на акаунт