Американски колеж - двадесет и девета тема

  • 49 378
  • 669
  •   1
Отговори
# 30
  • софия
  • Мнения: 25 461
Засега в календара няма отбелязана среща. Може тогава да кажат нещо по-конкретно, да аргументират действията си и дадат някакъв отчет или обяснение във връзка с написаното в поста.

Постоянно си тръгват преподаватели. Никоя от страните не е давала публични обяснения за това. В разговори някои от учителите са споделяли на децата.

# 31
  • Мнения: 7 159
Според мен за такова дръзко и показно уволнение има основателна причина. (и тя не е въпросният блог)
Не коментирам дали е правилен начинът по който е направено.
Всъщност, тепърва причините ще излизат наяве и ще се запознаваме с тях. Да не бързаме.
Може пък самият преподавател да ги сподели публично в блога си или пък да пише тук.Smile
Но всяко чудо и тук ще е за три дни. Скоро ще отшуми и след няколко месеца ще бъде забравено.
Няма и незаменими хора. Едни идват, други си отиват. В много училища е така.

На тези, които в момента се шашкат (най-вече осмокласниците и техните родители) и се чудят дали не съжаляват за избора АК, мога да кажа, че училище/гимназия не се избира заради един или двама преподаватели, а заради много други неща казани и писани многократно в темата.
Накратко: АК няма аналог не само в София, но и в цялата страна.
Да дерзаят тези родители, които могат да си позволят таксата и тези деца, които ще се чувстват в свои води в колежа. Изискванията към колежани като знания, поведение и дисциплина са високи.

Може да съм пропуснала нещо, но какъв по-точно е проблема с математиката? Може ли да кажете конкретни неща от които сте недоволни.

# 32
  • Мнения: 5 898
Аз искам само да се вмъкна със забележка, че все пак АК е длъжен да спазва "ЗАКОН ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО И УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ".
Т.е. следва да спазва чл. 265, 266, 306 и следващи. Wink Госпожата от Китай е закрила РУА, вие пък, спазвайки закона, създайте родителско сдружение отново и поискайте да участвате в заседанията на съответните органи на АК.
Принципът на госпожата по отношение на родителите и родителската организация е "разделяй и владей". Очевидно още не е осъзнала, че тук е Европа, а не Китай.

# 33
  • Мнения: 19 300
И аз мислех в началото, че не може да няма основателна причина заради показността и да не е подплатено юридически, обаче все повече имам усещането, че бекграундът тук си казва думата и някой много си е повярвал.
Като се дръпне чертата има множество неща, някои наглед дребни, които показват лоша посока след смяната на ръководството.
Като започнем от този случай на показно уволнение, минем през закриването на РУА, файнълите в един след друг дни, намаляване на броя на оценките върху домашните, смяна на проект с файнъл в края на миналата година.

# 34
  • Мнения: 7 159
Хм, не намирам закриването на РУА за минус или лоша посока.

# 35
  • Мнения: 5 898
Да, предполагам, че не всичко от дейността е одобрявано от всеки редови родител на колежанин. Настоящ или бивш.
Но закриването на родителска организация, еднолично и без да е съобразено със законите, е в разрез с всички ценности, които АК твъри, че проповядва. На първо място демокрация и плурализъм.


 
Хм, не намирам закриването на РУА за минус или лоша посока.

Последна редакция: вт, 12 дек 2023, 17:41 от Fancy

# 36
  • софия
  • Мнения: 4 985
Родителите трябва да имат своя общност. Трябва да имат място където да обсъждат, споделят и намират опит. Дали решенията и исканията на една Родителско Учителска Асоциация биха били основателни и приемани, или ще бъдат отхвърляни като несъстоятелни е съвсем друго нещо.
Не мога да си представя, че от родителите просто се иска да приемат безропотно някакви решения и информация на управлението. Поставени в изолирано общуване с ръководтсвото те може и да не се усетят нвереме, че има проблем или пък чисто и просто да не могат да дефинират, да анализират достатъчно ясно, нещо което усещат като неправилно.

Фран, ти може да не си съгласна с начините на съществуване на РУА или пък хората, които бяха вътре, както си изразявала в мнение преди, но личното ти мнение за полезност/неполезност няма нищо общо с правото (да не говорим за задължението) за съществуване на такава структура.
РУА може да работи много ефективно и аз определно намирам смисъл в съществуването и. Най-малкото ще съществува жив опит и приемственост, вместо личната интерпретация на всеки четящ и пишещ във форум. (много знае някой кой какъв е и какъв опит има еди кой си в "анонимем форум")
Изграждането на общност е едно от основните послания на колежа. Родителите какво са? финансови донори?

 п.п  (както и моето лично мнение между другото)

Последна редакция: вт, 12 дек 2023, 17:10 от Амели

# 37
  • София
  • Мнения: 5 016

Няма и незаменими хора. Едни идват, други си отиват. В много училища е така.

На тези, които в момента се шашкат (най-вече осмокласниците и техните родители) и се чудят дали не съжаляват за избора АК, мога да кажа, че училище/гимназия не се избира заради един или двама преподаватели, а заради много други неща казани и писани многократно в темата.
Накратко: АК няма аналог не само в София, но и в цялата страна.


Съгласна съм с това мнение. Но е важно броят на добри преподаватели да е значителен именно поради уникалността на колежа. Начинът на работа на учителския екип може да направи гимназиалните години чудесни и полезни, макар и трудни, както и трудни, без да са чудесни.

# 38
  • Мнения: 696
За съжаление не е точно така. Проповядването на една политика на теория и прилагането на точно обратното на практика е показателно за абсолютно всичко, което би се случило в Колежа като казус - от локър до файнъл. И децата го видяха. Как искаме тийнейджъри, които точно в тая възраст са против всякакви правила, оттук нататък да имат някакъв респект. Моето диване вече с презрение ми съобщи как Правилникът бил проформа. Е, как да се контрааргументирам, като и аз мисля така... 🤐

# 39
  • Мнения: 71
Според мен за такова дръзко и показно уволнение има основателна причина. (и тя не е въпросният блог)
Не коментирам дали е правилен начинът по който е направено.
Всъщност, тепърва причините ще излизат наяве

Може да съм пропуснала нещо, но какъв по-точно е проблема с математиката? Може ли да кажете конкретни неща от които сте недоволни.
За мен проблемът е сериозен, дългогодишен и системен, особено в профил.
Изискванията и оценяването на учениците от различните класове, но по еднакъв материал не са еднакви. Пример от миналата година- 1 писмено изпитване, което в отделните класове бе с тежест между 0 и 16 %.
Втори пример, и тази и предходна година: писмено изпитване с 3 задачи за решаване,1 от които с тежест 50%. Като се знае скалата на оценяване в Колежа, при 1 нерешена задача и 2 напълно решени, оценката е 50% макс., т.е. оценката е " висока" двойка. Каква е мотивацията на учениците да успеят с 2 от 3 задачи не е ясно.
Изрично децата от 12 клас са поискали на среща в училището да се "тренира" формата на матурата. Доколкото ми е известно, до момента не е правено, т.е. аз лично съм скептична за резултатите, ако не се ползва външна помощ. Показателно е, че от анкетата миналата година, организирана и проведена от родител, много съществена група от децата отговорили на въпросите твърдяха, че без външна помощ не могат да се справят добре в училище. Като се има предвид, че резултат от матурата като профилен предмет може да се окаже решаващ за прием в избраните университети, аз лично недоумявам защо нещата продължават по същия начин и мисля на 16.01 да попитам, ако има такава възможност.

# 40
  • София
  • Мнения: 745
Как така външна помощ за справяне в училище? Къде я получават? Има ли някъде резултати от тази анкета, за да прочета повече?

Относно РУА, за мен не е фатално закриването ако има диалог и работещ механизъм за контакт при необходимост. Но като цяло съм с нагласата да не се бъркам на детето в гимназиално ниво, така че признавам, че не ми се е налагало да проверявам дали има такъв.

# 41
  • Мнения: 120
Според мен за такова дръзко и показно уволнение има основателна причина. (и тя не е въпросният блог)
Не коментирам дали е правилен начинът по който е направено.
Всъщност, тепърва причините ще излизат наяве

Може да съм пропуснала нещо, но какъв по-точно е проблема с математиката? Може ли да кажете конкретни неща от които сте недоволни.
За мен проблемът е сериозен, дългогодишен и системен, особено в профил.
Изискванията и оценяването на учениците от различните класове, но по еднакъв материал не са еднакви. Пример от миналата година- 1 писмено изпитване, което в отделните класове бе с тежест между 0 и 16 %.
Втори пример, и тази и предходна година: писмено изпитване с 3 задачи за решаване,1 от които с тежест 50%. Като се знае скалата на оценяване в Колежа, при 1 нерешена задача и 2 напълно решени, оценката е 50% макс., т.е. оценката е " висока" двойка. Каква е мотивацията на учениците да успеят с 2 от 3 задачи не е ясно.
Изрично децата от 12 клас са поискали на среща в училището да се "тренира" формата на матурата. Доколкото ми е известно, до момента не е правено, т.е. аз лично съм скептична за резултатите, ако не се ползва външна помощ. Показателно е, че от анкетата миналата година, организирана и проведена от родител, много съществена група от децата отговорили на въпросите твърдяха, че без външна помощ не могат да се справят добре в училище. Като се има предвид, че резултат от матурата като профилен предмет може да се окаже решаващ за прием в избраните университети, аз лично недоумявам защо нещата продължават по същия начин и мисля на 16.01 да попитам, ако има такава възможност.

Не мисля, че децата имат нужда от външна помощ, но може би греша... Катедрата по БЕЛ е много силна от години - опитът от 2019 /когато номер 1 завърши/ показа, че без външна помощ, но с много учене и много "напъване" /от г-жа Рангелова- моля, не ме хулете!/ дъщеря ми получи отличен 6,00 на матурата в 12 клас за човек математик, "скаран" според мен с писането! Математиката тогава също беше на ниво- същият ученик, с по-малко учене и пак с много "напъване" изкара максималния брой точки на матурата. Сега поне по математика не е така - миналата година отреагирах- писах, че синът ми смени учители, не взе материал /поне според мен/..., което за мен НЕ е е ок. Тази година има надежда - учат сериозно и той е доволен /има критерии от СМГ.../ . НВО ще покаже- не че ме интересува оценката, но е важно как стоят децата спрямо другите.
Иначе по темата- имам мнение и мисля и утре на срещата на 10 клас да го изразя, но ви моля, да помислите по следното - когато имаше РУА, знаете ли колко родители идваха на годишните срещи, изразяваха мнение, искаха да се включат, включваха се?- малко. За периода 2014-2018 - когато бях част от РУА- с всяка следваща година идваха все по-малко родители. Нека не се сърдим,  че сега нямаме представителност- трябва да се борим за нея!

# 42
  • софия
  • Мнения: 25 461
С новия президент има нов подход: родители-посланици. Миналата година всички бяха поканени да станат такива. След първата среща тези, които са искали, станаха такива и предполагам, че имат някакви регулярни срещи.

# 43
  • Мнения: 120
С новия президент има нов подход: родители-посланици. Миналата година всички бяха поканени да станат такива. След първата среща тези, които са искали, станаха такива и предполагам, че имат някакви регулярни срещи.

Най-вероятно е добра идея, но ..., не ме спечелиха на art феста. Сигурно и в мен е проблемът, но като ми дадат една брошура и ме накарат да гласувам веднага и да се определя как искам да помогна ..- еми не знам как искам. Преди 9 години мога по един начин, сега - по друг .То и децата са различни - нали искаме да бъдем посланици на тези именно деца. Не искам да кажа, че това е лоша идея, просто не е за мен- аз предпочитам друг начин на общуване, не толкова ултимативен. Може и РУА да не е правилната форма, но родителите трябва да имат представителство и мнение, което да бъде чуто.

# 44
  • Мнения: 2
Според мен за такова дръзко и показно уволнение има основателна причина. (и тя не е въпросният блог)
Не коментирам дали е правилен начинът по който е направено.
Всъщност, тепърва причините ще излизат наяве и ще се запознаваме с тях. Да не бързаме.
Може пък самият преподавател да ги сподели публично в блога си или пък да пише тук.Smile
Но всяко чудо и тук ще е за три дни. Скоро ще отшуми и след няколко месеца ще бъде забравено.
Няма и незаменими хора. Едни идват, други си отиват. В много училища е така.


Имам опит с работа в американски организации и за мен няма съмнение, че въпросният блог пост е абсолютно достатъчен като причина. За американска организация да се извадят публично подобни "кирливи ризи", каквито бяха извадени в онзи пост, е висша форма на нелоялност и повече от достатъчна причина за уволнение. Не знам защо въпросният преподавател не го е разбирал това, дали е младежка наивност, дали вече се е бил отчаял дотолкова, че да е искал да си тръгне с гръм и трясък, но определено не познавам американски работодател, който да е в състояние да понесе такава публична критика. Това е култура, която не е преживяла нашата травма с Държавна сигурност. Там все още се смята за много по-приемливо да идеш зад гърба на колегите, да се оплачеш, да напишеш донос, ако прецениш, но не и да се излагаме пред външни хора, още повече, когато става дума за обвинения, или най-малкото намеци, за финансови злоупотреби. Друг е въпросът, че в конкретния случай и те са постъпили първосигнално и незряло, а и донякъде колониално и без да отчитат местната култура и особености. Не са си дали сметка, че това е човек със силна връзка с ученическата общност, нито за травмата, която нанасят на учениците с показното извеждане, нито за последствията за лабораторията им и всички свързани дейности. При все това, след като прочетох въпросния пост, за мен няма съмнение, че встрани от всякакви други конфликти или простъпки, които може да е имал човекът, за американски работодател този пост е достатъчно основание.

Общи условия

Активация на акаунт