Пубертетът при момичетата - как да подготвим децата? - тема 19

  • 40 757
  • 753
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 6 497
Pimpinela, изискванията обикновено водят до протест и правене напук. Ако вместо да изискваме, повече подкрепяме, стимулираме и мотивираме, ще помогнем на детето да открие своя спорт, да усети щастието от движението, от добрата координация, форма, сила. И така ще превърнем спорта в естествена част от живота им.
Аз съм дете, което е ограничавано във всичките му желания за спорт или движение и резултатът от това е кофти. Затова направих всичко възможно децата ни да са физически активни от малки и смея да твърдя, че всичките ни усилия и похарчени средства за това си заслужаваха.
Дъщеря ни е с далече от перфектна фигура. Твърде бразилски извивки има, за да се впише в модерните сега стандарти. Но е активна, силна, координирана, много фитната. И много организирана и самостоятелна, което категорично са неща, следствие от годините интензивна спортна активност.

Споменах преди няколко дни, че тази седмица дъщеря ни има задължителен едноседмичен професионален стаж. Тя избра стаж във ветеринарен кабинет и днес тръгна натам доста притеснена, но се прибра много въодушевена и превъзбудена. Много са се харесали с лекарката (много харесвана като специалист в района, но голям чешит като характер). Доста неща са я карали да прави и ги е правила с удоволствие, доста неща е научила и разбрала. Съвсем различно си е представяла работата в такъв кабинет и е много впечатлена. Дано и останалата седмица да е така.
Горките немски деца, карат ги да работят... Нали, Рамацоти? Има и по-лошо. Средният ни син е в 11 клас и като всички гимназисти тази година има задължителен социален стаж - седмица работа в социално заведение - старчески дом, дом за специални деца, болници и оздравителни заведения, социални кухни и подобни.

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 22:05 от Mößbauer-Effekt

# 721
  • София
  • Мнения: 2 437
Пет пари не давам как изглеждат или колко високи ще станат, ако съм сигурна, че са здрави. Тревожа се за здравословното им състояние, и по-малко за визията. За външния вид се тревожа дотолкова, че да не станат обект на булинг в училище.

Ама едната без грам зеленчук в менюто, а другата с коремче на 8, не ми звучи като нещо ок. Не искам да са перфектни, искам да са здрави! И се опасявам, че не правя нещо като хората. Как става така, че в семейство, в което смея да твърдя, родителите се хранят здравословно, и двете деца не взимат примера им? Явно ние бъркаме някъде.

# 722
  • Мнения: 21 282


Моята е някакъв отврат напоследък, вчера имаше страхотен скандал с баща и. Пак заради това, че за всяко нещо трябва да и се повтаря, потретва и накрая да се повиши тон, за да се свърши. Това напряга много всички ни! А можем толкова спокойно да живее, ако малко ги отвори тия ушаци и спре на всяка реплика да има по две дуплики!😅
Кога ще мине това:(

И при нас е така.
Направо ...

# 723
  • Мнения: 3 041
Не смятам, че съществува родител който да не иска децата му най-вече да са здрави. А за да са здрави, съществена роля играе с какво се хранят и доколко се движат/спортуват. Поне това зависи от самите нас, останалите фактори извън нас са доста по-комплексни и по-трудно се променят. Когато и родителите живеят по този начин през цялото време, всичко се случва естествено и няма нужда от убеждаване. Няма как да изискваме нещо от децата без самите ние да не сме пример за това. И все пак осъзнавам, че дъщеря ми е самостоятелен човек и няма как, а и не е нужно да я правя копие на себе си.

# 724
  • Мнения: 24 471
Защо се обръщаш към мен? Аз бих се радвала, ако детето ми може да пробва професия, която и е интересна.
В Германия нямате матури в 7 клас. В София е.....боевете при Шипка. Не разбирате на какъв огън се печем. И ние, но най- много децата. Все ми е тая в момента какво яде, спортува ли. Само да е здрава. Физически, но и психически.
Омммм

# 725
  • Мнения: 1 688
Не е перфектна. Естествено е далече от манекенка, но ме е страх да не залитне по диети и други крайности. В същото време в класа има деца с наднормено тегло. За мен не е ОК да се обядва с вафли и кроасан. Киноа и броколи не ядем, поне те не ядат.

Моята също е ужасна тия дни. Крещя почти постоянно. Дразни сестрите си, повтарям елементарни неща по 5 пъти и това ме докарва до лудост. Имам чувство, че никой не ме взима на сериозно в тая къща, но накрая всички опират до мен за нещо, което съм казала поне 3 пъти.

Апропо, бих дала всичко за подобен стаж и тук. Мисля, че им дава много голям поглед върху живота и очакванията им са по-реалистични. Аз моята я водя с мен по доброволческите ми задачи, да знае и да се учи от сега.

# 726
  • Мнения: 6 497
Сравнителният анализ между немската и българска образователна система не е нещо бързо. Но ето няколко факта за размисъл: Немските гимназии са от 5 до 12 или 13 клас. Влизането в гимназия не гарантира завършването и. Отпадат деца всяка година поради несправяне, нисък успех, лошо поведение, прекален стрес. В нашата гимназия влизат 120 деца в 4 класа, завършват около 70. Тоест стресът е перманентен - всяка година от 5 до 12 клас, не само в 7 клас. Гимназия се завършва с абитур - нещо като матури по 5 предмета, жестоко трудни. Не всеки успява. Ако не успееш с абитурите, край с шанса за университет. Ставаш равен на тези, завършили само 10 клас и с достъп  само до професионално обучение за ограничен кръг професии.
Колко българчета отпадат от гимназия? Единици.

Извинете за офтопика - към всички останали.

# 727
  • София
  • Мнения: 2 437
Отпадат какво значи? Спират обучението си до 5, 7, 9 клас? 50 от всеки 120? 42% от германските деца не завършват дори гимназия? Или вашата гимназия не е показателна за цялостната картина? Ако е, то звучи страшно.

# 728
  • Мнения: 6 497
Отпадат, значи ги местят в друг тип училище - не гимназия, ами училище до 10 клас (реал) или до 9 клас (гезамт). След тях - учат професия 2-3 години. Евентуално могат да доучат в професионални гимназии и да опитат пак абитур - около една трета от Реал учениците успяват. Хайде нашата гимназия е от трудните, но около 25-30 % от влезлите в 5 клас гимназисти си е нормално да не добутат до абитур. Както казах - перманентен стрес.
А какъв процент от срочната оценка е по субективна преценка на учителя да споменавам ли? 30 до 50% са за участие, отношение към предмета, извънредна активност, поведение, работа в група, самостоятелна работа, креативност и прочее трудни за измерване критерии, даващи много власт в ръцете на учителите и възможност за осребряване на симпатии и несимпатии. Но спирам, не е интересно за аудиторията.

# 729
  • София
  • Мнения: 7 077
жаки, на всяко “Не”, моята има Убавица има сто и един аргумента в защита на искането си. Всяко нещо се повтаря по пет пъти без никакъв ефект. Днес каза, че няма никакви права в нашия дом, за задълженията удобно си мълчи. Обясни ми, че или трябва да приема доброволно моето мнение или да го приеме аргументирано от наша страна, но под натиск, независимо, че не е съгласна. А аз си избирам битките много внимателно и казвам категорично НЕ,само, ако имам притеснения относно нейната безопасност Confused. Много ме е яд, че не съм й понаместила чакрите като малка.

# 730
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 468
За здравословното хранене няма да се включвам редовно купувам сладолед и шоколад, имаме "сладко" чекмедже, за училище носи прозаичен сандвич с шунка и кашкавал или, боже!, готова закуска от Лидл.
В Испания също много деца отпадат от училище, късат ги на изпити, остават да повтарят- нещо отдавна нечувано в Бг, където парите следват ученика и никое училище не си признава, че бълва некадърност. Не е възможно да останеш още веднъж в същия клас, т.е. да го караш за трети път и директно ги прехвърлят в професионално обучение ( от информатика, до дърводелство). Гимназия се завършва в 10 клас, нататък не е задължително. Ако учиш нагоре, профилирането е по- строго. Завършвайки бачийер, правиш матури за университет, но имаш и друга опция- без матури, 2 години за следващата степен.

# 731
  • София
  • Мнения: 17 322
Илит, не се обвинявай, убедена съм, че правиш всичко възможно!

# 732
  • Мнения: 8 297
Да, вкъщи с храната всичко е наред. Надявам се наистина това със средата да отмине. Не иска да спортува и това е, само ролери кара често и с удоволствие. Водила съм на танци, на йога, на карате, на бадминтон, на плуване, на тенис. Ходеше на танци в първи и втори клас, но преподавателят не е сериозен, без да предупреди изчезва за 2 месеца и тя спря да ходи. Предложих друга школа, вече не иска. Обича да чете и да рисува в свободното време, това е. Другото е, че е на училище до 18 часа и възможностите ни като часове са много ограничени, но най-основното е, че не иска. Казала съм, че от 5ти клас като мине на полудневно обучение,  трябва да избере спорт, не ако иска, а да посочи какъв.
Личният пример е най-важен. Ако вие като семейство не спортувате, детето никога няма да пожелаее.
Което пък е кофти, един сладолед, една пица или една баничка не са толкова вредни колкото обездвижването. Което води до доста различни здравословни проблеми в бъдеще.
Вижте удобен за двете фитнес с групови занимания -йога, комбо джъмп или каквото и да било, просто пробвайте. Със сигурност можете да отделите два часа в седмицата.
Звуча като свекърва,но с това да се обяснява на дете какво да яде и какво не, само замазваме личната си съвест.
От позицията на дебело дете и активен спортуващ родител съм.

# 733
  • Мнения: 4 420
Дъщеря ми спортува от 4 годишна. По време на ковид качи някой друг килограм и после трудно влезе въм форма. Преди година, като наближи пубертета, визията й претърпя доста промени, закръгли се доста. Храни се що годе здравословно. Сама си наложи ограничения за доста неща. Аз гледам много да не мърморя, а да давам съвети. След 1 година с цикъл, нещата пак се променят. Сега расте на височина,  закръгленията са прибраха. Рязко свали 6 кг и задържа положението. През цялото това време не е спирала да спортува и да се движи. Заформиха се и доста мускули и фигурата изглежда различна. Така, че ако има движение, разумно хранене, търпение му е майката.

# 734
  • Мнения: 1 688
На мен ми е много интересно за образованието в чужбина.Не знам защо тук затриха всички техникуми и ги превърнаха в професионални гимназии.Реално те са почти същите като училищата за професии, които описвате.Аз съм завършила техникум и излизам с професия, разликата с немската система е, че аз можех да кандидатствам в университет и го направих. Тук наистина няма прекъсване и гонене на ученик.Сами виждаме в малките класове какъв Ад е с някои деца, а нататък нещата не се променят коренно.Има цели училища в селата, които оцеляват точно на база, дай да пишем три, няма нищо че не може да пише.

Общи условия

Активация на акаунт