Интервю след години безработица

  • 3 884
  • 60
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 109
Здравейте на всички !
След работа в чужбина ,реших да започна работа в България,и попаднах в Билла.
За мое разочарование ,работата е много ,и обстановката беше лоша .
Наложи се да напусна .
Сега съм се капсулирала,и се чудя на къде?
Как да се мотивирам за нова работа ,ако намеря читава ,и да продължа напред!
Как да преодолея страховете си от нов провал?

На нископлатените работи винаги ще те третират зле.
Влязох в Jobs.bg и видях всички високоплатени работи, а те са: шофьор, програмист, retention agent и брокер.
Алтернативата е да си създадеш собствен бизнес или да работиш в чужбина.
Други опции не виждам.

# 46
  • Мнения: 711
А не е ли опция това да се квалифицира и да потърси по-високоплатена работа тук? 🙂

# 47
  • Мнения: 45
Попаднах след кандидатстване ,и не знаех  какво ме чака. Там постоянно напускат ,и все се търсят хора!
А какво ще кажете за Кауфланд ,и там ли е така ?За Слънчеви лъчи също ?
Говоря за Пловдив.

# 48
  • Melmak
  • Мнения: 2 991
Кават, че в лидл е най-добре. Ако имаш възможност за преквалификация или имаш друг опит, пробвай нещо друго. В тия магазини си е яко гърбеж.

В ДМ знам, че също е по-добре. Лили е мизерно.

# 49
  • Мнения: X
Какво е слънчеви лъчи?
В Кауфланд е ад. Върви Събота сутрин, работа много, но се загледай във персонала. Аз по-нещастни и тъжни служители не съм виждала.Всички магазини са такива. Гърчат, мамят.
Много е гадно да се работи на график.
Ще се радвам да обнменим опит.
За Била една позната получи дискова херния от там и всеки път като вляза някой служител се жалва. Един не е казал добра дума за Била. И за Лидъл се оплакват,но все пак всеки магазин е различен и много зависи и от мениджъра.

# 50
  • Мнения: 2 476
"Слънчеви лъчи" си е квартален магазин. Не вярвам да имат кой знае какви стандарти в грижата за служителя, но и нямам личен опит.

# 51
  • Мнения: 31 701
Попаднах след кандидатстване ,и не знаех  какво ме чака. Там постоянно напускат ,и все се търсят хора!
А какво ще кажете за Кауфланд ,и там ли е така ?За Слънчеви лъчи също ?
Говоря за Пловдив.

На такива позиции е така.
Имаш два  пътя. Стискаш зъбки и търпиш. Сменяш магазин след магазин.
Да, чувала съм, че лидл било по-добре, ама било с връзки.
Или пък се преквалифицирай. Учи нещо.
Работила съм като студент в такива магазини. Не е място което бих избрала след завършване, освен разбира се на по-висока длъжност.

# 52
  • Мнения: 3 617
В Лидл и аз съм чувала, че е по-добре. Прави ми впечатление, че някои хора са си същите с месеци (едва ли изкарват години). Та и това е показателно. Обаче касиер/магазинер/нареждащ стелажи и каквато и там да е длъжността, си е хамалска работа. Мъкнеш, чистиш, нареждаш, с пари работиш, понякога с някой крив клиент…. Не е най-желаната професия на света, но пък веднага може да почнеш и не ти искат висше, шофьорска книжка, език, кой знае каква компютърна грамотност също. Та това са условията и положението. По-добра опция е някой магазин за дрехи, козметика, мебели.

# 53
  • Мнения: 711
Аз по-нещастни и тъжни служители не съм виждала.Всички магазини са такива.

Това не е съвсем вярно. Живея съвсем близо до голям софийски Кауфланд, в който основната маса служители са там от години и не изглеждат особено нещастни. Когато съм ги чувал да се оплакват, почти винаги е от някой колега - мързелив или интригант, а не от работата като цяло.

# 54
  • Мнения: X
Както казах всеки магазин си определя.
Ако мениджъра е свестен, ок. Аз говоря за тези около мен,от магазин до магазин разлика има, нищо че са от една верига.
За козметика и дрехи искат визия тип чалгарка, силиконови джуки и да си 45, 50 кила. Поне около мене е така. Може и да има стари служителки с по-обикновен на визия, но новите, които назначават са като фолкаджиики(явно добре им плащат, щом стигат парите за поддръжка на екстеншъни, хиаурони и подобни).

# 55
  • Melmak
  • Мнения: 2 991
Мрънкането и оплакването не са показател. И моите колеги само мрънкат, ще кажеш, че са на ръба. Не сме за оплакване, ама се оплакваме.
В дм не съм виждала никоя с джуки, нормални жени си работят, доста се задържат, години наред са едни и същи.

В моловете ги подбират тези като за делириум, дъглас и сефора. Изискват да ходят с грим на работа, ама нормално.

# 56
  • Мнения: X
Не знам. От мрънкане до мрънкане има разлика. Сега, 5-10 служителя да казват(познати и непознати), че при 8 часа смяна ги карат да стоят докато има работа(а то в магазин хич няма🤔) и не се плаща, че почивката обедната не може да я вземат. 8 часа, карат те 12 да стоиш,пълна скръб,тия са за инспекцията.Това е работа за няколко месеца, да има човек някакъв стаж.

# 57
  • Melmak
  • Мнения: 2 991
О, аз не споря за нелоялните практики. Сигурно е истина. Казвам само, че мрънкането не е фактор, понеже някой и за 10 к заплата ще мрънка. 😁

В интерес на истината, за мен най-големия гърбеж е във фантастико, ама те май са концентрирани в София и не са популярни в страната. Живея до фантастико и влизам често, купувам дребни неща от там в последните 10 г. Много гърбят персонала, но има няколко човека, които работят там с години и аз им се изумявам как издържаха. Иначе повечето са за по 5-6 месеца и нови. Много работа и малко пари. Плюс яко кражби. Клиентите крадат и после май персонала плаща.

# 58
  • Мнения: 920
"Лични причини" е достатъчно. Ако са читави няма да ровичкат какво и защо. Майчинство, бременност, също са лични причини и ако не конкретизираш няма нищо лошо.

# 59
  • Мнения: 314
Навремето имах почти 3-годишна работна дупка, защото поради лични причини ми се наложи да се върна в родния си град, а там работа трудно се намираше, нищо че градът е голям. Също така бях с бедно откъм трудов опит св. Кандидатствах за всякакви работи и накрая си намерих работа в магазин за дрехи в мола. Буквално се хванах на първата работа, която ми предложиха и не съжалявам. Отгогава имам само две работни дупки. Едната, защото не се напаснах с колективните "ценности" на отдела ми и имах нужда да си почина от тях, а другата заради майчинство. Нито един път, след преминаване на първоначален подбор по документи, не са ме питали защо не съм работила.
Моят съвет е да опишеш стегнато в какво са се изразявали работните ти задължения.
Ако те питат защо не си работила, или си имала краткотрайни работни отоношения, обясни, че поради семейни/лични причини се е наложило да направиш компромис с работата, но вече си на линия. Възможно е както казват и другите, потенциалните работодатели да те оценяват като рисков служител. Моят съвет е да обърнеш дефекта в ефект- ако си била в голям екип, обясни, че това не е твоето и предпочиташ работата в малък сплотен екип. И обратното, ако си работила на по-тихи и спокойни места, кажи, че имаш нужда от динамика, обичаш контакти с хора и поради това не си се напаснала с работата на предишните места.
Най-важно обаче си остава усещането, което ще оставиш у потенциалния работодател.
ПС - Много време съм се чудела колко време трябва да се работи на една позиция, преди служител да я напусне /въпреки, че не я харесва/, за да не изглежда несериозен пред потенциални работодатели. След доста разговори стигнах до извода, че минимума е година- година и половина.

Общи условия

Активация на акаунт