Ролята на мениджъра в обучението на персонала

  • 821
  • 20
  •   1
Отговори
  • Мнения: 12
Здравейте, работя като помощник управител във висок клас магазин за хранителни стоки. Текучеството на персонала е сравнително високо, но причината най-често е, че служителя (който е студент) идва за година-две при нас и след това отива да работи по специалността си.
От няколко месеца се замислям за обучение на персонала в електронен вариант, но не ми идват конкретни идеи как да се случи.
Някой някакви предложения?

# 1
  • Мнения: 4 384
Здравейте, работя като помощник управител във висок клас магазин за хранителни стоки. Текучеството на персонала е сравнително високо, но причината най-често е, че служителя (който е студент) идва за година-две при нас и след това отива да работи по специалността си.
От няколко месеца се замислям за обучение на персонала в електронен вариант, но не ми идват конкретни идеи как да се случи.
Някой някакви предложения?
В смисъл, искате наготово реализация на някаква бледа идея, за която явно нямате и нужната подготовка, от някой?!

# 2
  • Мнения: 4 009
Никак. Като работник във фирма, която има изключително подробно онлайн обучение на персонала, който е точно като вашия (ученици и студенти) - абсолютно никой не чете, учи или обучава онлайн, въпреки че при нас това е задължителна част и заплатата зависи частично от това.  Накрая супервайзорите трябва да минаваме онлайн тестовете от обучението на персонала, защото никой от тях не иска да отдели 30 минути за да го свърши сам.

# 3
  • Мнения: 12
Здравейте, работя като помощник управител във висок клас магазин за хранителни стоки. Текучеството на персонала е сравнително високо, но причината най-често е, че служителя (който е студент) идва за година-две при нас и след това отива да работи по специалността си.
От няколко месеца се замислям за обучение на персонала в електронен вариант, но не ми идват конкретни идеи как да се случи.
Някой някакви предложения?

В смисъл, искате наготово реализация на някаква бледа идея, за която явно нямате и нужната подготовка, от някой?!

В смисъл търся мнение на хора, които са се сблъквали с подобни казуси в работата си и са намерили решение. Това е форум, не очаквам някой да ми разбработи план за мотивация и обучение на персонала за без пари Wink

Цитат
Никак. Като работник във фирма, която има изключително подробно онлайн обучение на персонала, който е точно като вашия (ученици и студенти) - абсолютно никой не чете, учи или обучава онлайн, въпреки че при нас това е задължителна част и заплатата зависи частично от това.  Накрая супервайзорите трябва да минаваме онлайн тестовете от обучението на персонала, защото никой от тях не иска да отдели 30 минути за да го свърши сам.

А защо супервайзорите правят тестовете? Заплатата на супервайзорите зависи ли по някакъв начин от направените/ненаправените тестове? А ако мога да попитам, в кой бранш сте?

# 4
  • Мнения: 1 249
Да, но това се разработва на друго ниво, имам наблюдения на хора, които работят в такива магазини и обучението са им постоянно, освен това има много които работят на 4, 6 часа, на 2 вечер зареждат рафтовете. Единят магазин има собствен обучителен център. Текучество и тук има. Работата е тежка, но почасова явно хората издържат и балансират между работа, деца и тежък 8 часов ден или 12 в магазин.

# 5
  • Мнения: 4 009
В хранителния.
Заплатата на супервайзора не зависи. Но от главния офис се обаждат и питат - защо Гошо и Пешо не са си решили тестовете в онлайн обучението? Ти отиваш при Гошо и Пешо и им казваш - трябваше да сте си прочели обучението и решили теста преди една седмица. Пешо и Гошо ти отговарят, че са учили, били на лекции или на бар и не са имали време, ама утре задължително, пък и какво толкова, нали са тук и работят, всичко им е обяснено вече на живо. След седмица разбира се нищо не е решено или прочетено, от главния офис се звъни - какво се случва, тези обучения са задължителни, защо никой не ги е решил? Ти отиваш при Пешо и Гошо и те ти казват споко бе, утре ще сме готови. И след месец такива глупости и всекидневно звънене от HR и всякакви други офис служители ти трябва или да ги уволниш или да им решиш тестовете, за да спрат да ти мелят на главата. Предполагам ви е ясно, че при голямо текучество е сложно да се намерят, обучат и задържат кадри и е по-лесно да се свърши това нещо, от колкото да се чудиш как да се разправяш със следващия, нежелаещ да решава тестове и чете обучения, студент.

# 6
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868
Какво разбираш под "обучение в електронен вариант"? Онлайн курс? Интерактивен такъв?
Не разбирам как обучение на персонала ще предотврати напускането. Извън финансовите причини (които също вероятнои са фактор при вас), хората напускат когато работата не е достатъчно интересна/мотивираща и когато нямат възможност да се развиват (т.е. не овладяват нови умения). Ако не можеш да вдигнеш заплатите, трябва да измислиш друг начин да ги задържиш, а това изисква цялостна стратегия от компанията, не работа на парче. За да увеличиш задържането на персонал се изисква сериозна програма за ангажиране, като започнеш от възможности за развитие, практическо надграждане на умения, ментори, установяване на бизнес нужди, анализ на липса на конкретни умения и компетенции... Възрастните хора учат чрез прилагане на модела 70-20-10, прочети малко и ще видиш, че идеята ти едва ли покрива и 10% от необходимото. Изобщо за такива неща има професионални консултанти и екипи за повишаване на ангажираността. Ефектът на едно обучение на персонала ще е нулев, ако ще да е най-якият курс във вселената.

# 7
  • Мнения: 4 384
Скрит текст:
Здравейте, работя като помощник управител във висок клас магазин за хранителни стоки. Текучеството на персонала е сравнително високо, но причината най-често е, че служителя (който е студент) идва за година-две при нас и след това отива да работи по специалността си.
От няколко месеца се замислям за обучение на персонала в електронен вариант, но не ми идват конкретни идеи как да се случи.
Някой някакви предложения?

В смисъл, искате наготово реализация на някаква бледа идея, за която явно нямате и нужната подготовка, от някой?!

В смисъл търся мнение на хора, които са се сблъквали с подобни казуси в работата си и са намерили решение. Това е форум, не очаквам някой да ми разбработи план за мотивация и обучение на персонала за без пари Wink

Цитат
Никак. Като работник във фирма, която има изключително подробно онлайн обучение на персонала, който е точно като вашия (ученици и студенти) - абсолютно никой не чете, учи или обучава онлайн, въпреки че при нас това е задължителна част и заплатата зависи частично от това.  Накрая супервайзорите трябва да минаваме онлайн тестовете от обучението на персонала, защото никой от тях не иска да отдели 30 минути за да го свърши сам.

А защо супервайзорите правят тестовете? Заплатата на супервайзорите зависи ли по някакъв начин от направените/ненаправените тестове? А ако мога да попитам, в кой бранш сте?
Има форуми и професионални платформи, центрове, а за някои и учебни заведения. От въпросите Ви оставам с впечатление, че сте далеч от разбирането на проблематиката, за която търсите отговор, странно е дори, че казвате, че заемате някаква управителна функция. Всъщност, не е странно.

# 8
  • Мнения: 711
Мисля, че се увличате с коментарите и съветите. Simple Smile Според мен авторката търси платформа, в която да налее информацията, която в момента се налага да предава лично на всеки новобранец в магазина, за да не го прави отново и отново.

# 9
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868
Сигурно е така, но не бива да мисли, че това ще повлияе на напускащите някак. Или поне разбрах от първия ѝ пост, че свързва двете неща. Ако просто търси платформа, да говори с HR екипа за LMS.

# 10
  • Мнения: 711
И след месец такива глупости и всекидневно звънене от HR и всякакви други офис служители ти трябва или да ги уволниш или да им решиш тестовете, за да спрат да ти мелят на главата.

А не можеш ли просто да обясниш, че Пешо и Гошо са непукисти, на които не им дреме за обученията, но все пак вършат работа? А ако тези обучения бяха толкова задължителни, че да предполагат уволнение при неминаването им, то тези служители не следва изобщо да се допускат до работа без тях.

# 11
  • Мнения: 4 009
Ех, как не съм се сетила досега да го обясня това на HR, сега като им го кажа и всички ще заживеем щастливо и планетата ще въздъхне и всички ще взимаме по 4500 заплата и няма да имаме шефове-идиоти и ненужни корпоративни задачи. Simple Smile

# 12
  • Мнения: 12
Този вариант с платформата, в която да се налее информация е добър. А фокуса на темата не беше общото между обучението на персонала и текучеството на персонал, въпреки че за мен имат връзка, макар и далечна. Според мен при провеждането на регулярни обучения за повишаване на квалификацията повишава шанса за задържане на служители с лична мотивация да се развиват.
Само че ситуацията, за която търся решение е друга - тук говорим за обучения, които са тясно свързани с текущия работен процес на един касиер, който не е особено сложен - например презентации за това какви са характеристиките на еди кой си екзотичен плод, кой след кой бутон да натисне на екрана, за да приключи сметка, за да си отчете касата... Неща, които веднъж казани, в случая изгледани в презентация, да се знае, че са така. А не - стария касиер обучава новия - ъъъ, това трябва така да го правиш, ама аз го правя еди как си и като гледам няма проблем.

# 13
  • Мнения: 4 009
Няма да ги гледат. Дори насила няма да ги гледат. Ще си чакат стария касиер да им го покаже. А дори и да го изгледат - ще го забравят след 5 секунди. Attention span-a им е около 15 секунди, по дълги клипчета дори в тик-ток не гледат, да не говорим да седнат да гледат за характеристики на личито и помелото... Това е домашна работа, за която няма да им отнемат пари от заплатата - затова няма и да я вършат. Но пробвай, виждам че имаш желание. От сега се приготви просто, че никой няма да гледа абсолютно нищо от това което заснемеш и качиш.

# 14
  • Мнения: 12
Няма да ги гледат. Дори насила няма да ги гледат. Ще си чакат стария касиер да им го покаже. А дори и да го изгледат - ще го забравят след 5 секунди. Attention span-a им е около 15 секунди, по дълги клипчета дори в тик-ток не гледат, да не говорим да седнат да гледат за характеристики на личито и помелото... Това е домашна работа, за която няма да им отнемат пари от заплатата - затова няма и да я вършат. Но пробвай, виждам че имаш желание. От сега се приготви просто, че никой няма да гледа абсолютно нищо от това което заснемеш и качиш.

Ами, ако в този бранш обученията не сработват и не дават желаните резултати, тогава какво остава да се направи - набиване на канчета, когато омажат нещо за 10-ти път, след като 20 пъти им е било обяснено как се прави иии друг вариант какъв има? Или просто да се приеме, че в този бранш повечето хора обикновено не се отнасят особено сериозно към дейността? Нито става все да има караници и скандали, нито пък да остави човек на самотек нещата.

Общи условия

Активация на акаунт