Частни училища -информативно - дискусионна тема- 63

  • 45 769
  • 757
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 395
Аз в момента съм в дилема между Maple Bear и Дени Дидро (не че знам дали ще ни приемат инв двете, за да съм в дилема 😁). На хартия/според представянето им ми се струва, че и вие това търсите. Сега вече как е отвътре..за едното има твърде малко отзиви, за другото - никакви.
Аз за St. George бих се изразила по-скоро с нещо като "твърде висока такса за предлаганото качество, което води до малко по-различен контингент с други цели". Макар да познавам деца, които отиват там, и ми става тъжно за потенциала на някои от тях. Общо взето човек или е за там, или не е, средна позиция няма.
Британика обаче стремглаво се издигат в класациите и не бих сравнявала ни най-малко със St. George. Но Британика е известна с голямо количество домашни. Повече от топ училищата? Нас това ни отказа и не сме кандидатствали там.
Томас Едисон е по-академично и по-класическо училище. Ако сте отхвърлили Питагор, не виждам защо бихте задържали Томас Едисон в полезрението си. С разликата, че Томас Едисон е по-насочено към науките и евентуално НПМГ, докато Питагор беше към математиката.

# 61
  • Мнения: 6
Не намирам нищо скандално в обобщаващия израз "надути богаташчета" и аз бих го ползвала, въпреки че имам приятели с деца в тези училища.
Shl4..., много неясни и противоречиви критерии без приоритети сте нахвърлял, трудно ще Ви се отговори. Наистина ли мислите, че детето трябва да живее в щастлив балон без никакви сълзи, или сте повлиян от модерните течения в момента? Мислите ли, че някое училище учи децата, че да имаш 95/100 е провал? Това не е сериозно. Според мен точно дете, което реве на 95/100 трябва да учи в "трудно" училище, за да свикне да не се разстройва и на 90/100 и на 80/100.
Като Ви чета, парите Ви не са подарени, или откраднати. Ако мислите, че сте ги изкарал благодарение на аналитичност и организираност, потърсете такова училище за детето Ви, което ще развие аналогични качества. Ако Ви е важно да продължите да пътувате, потърсете училище, където това ще е лесно възможно, като приемете, че в този случай училището ще бъде с главно социална функция, а навици, логика, обща култура и т.н. ще учите в семейството. Ако с най-висок приоритет Ви е мулти-културната среда и много езици, потърсете такова, като направите съзнателен компромис с "богаташчета". Училище-еднорог няма. И форумът не може да Ви помогне. Ние можем да отговаряме на конкретни въпроси, но не можем да Ви дадем решения. Тръгвайте със списъка с училища и с ясни критерии за приоритети и възможни компромиси и направете съзнателен избор, поемете отговорността.

Благодаря, чудесен коментар. Трябва да поработим върху приоритетите си, да.

Нямам против детето да се гърчи и да му е трудно, напротив. Това което разбирам за някои училища обаче е че изключват деца за нисък успех без да им помогнат достатъчно заради самоцел да са ТОП 5/10/20 на НВО, и цялата среда е супер конкурентна по токсичен начин; децата учат без да им остава време за игра и т.н. Не искам да съсипвам детството на детето заради мои амбиции.

Моите пари не са откраднати или подарени и съм тръгнал от най-обикновено провинциално СОУ. Станал съм “успешен” финансово въпреки системата, а не заради нея. НО това ми е дало перспектива да знам какво е мизерия за да оценя хубавото. Ако децата ми са в среда с други деца които не знаят какво е да нямат, или са с родители тип “ти знаеш ли аз кой съм” те няма да имат тази перспектива и това ме притеснява много.

 Разумни ли са тревогите ми?

# 62
  • София
  • Мнения: 746
Тревогите Ви са разумни, но и стъпват на излишни клишета и предразсъдъци и малко реална информация. Обиколете няколко училища, поговорете с представителите им, вижте ги отвътре. Изборът на училище в крайна сметка е и въпрос на усет, стечение на обстоятелства и малко късмет. Предполагам, че отвътре никога не е така, както изглежда във форумните карикатури - аз много пъти съм споделяла, че децата ми учат в "Света София", синоним на "академична" центрофуга, която изцежда децата и ги лишава от детство и радост, но отвътре изобщо не изглежда така. Допускам, че същото е валидно за всяко друго училище с лепнат категоричен етиет "за богаташчета", "за хипита", "за свръхамбициозни родители".

# 63
  • Мнения: 5 914
Освен това неравенство има. Не живеем в комунизъм, че дори социализъм. Но щом можете да си позволите ЧУ, значи и вие попадате в графа "богаташчета". Wink



Нямам против детето да се гърчи и да му е трудно, напротив. Това което разбирам за някои училища обаче е че изключват деца за нисък успех без да им помогнат достатъчно заради самоцел да са ТОП 5/10/20 на НВО, и цялата среда е супер конкурентна по токсичен начин; децата учат без да им остава време за игра и т.н. Не искам да съсипвам детството на детето заради мои амбиции.


Кои са тези училища?

# 64
  • София
  • Мнения: 3 078
Имам пряко впечатление от седмокласник от Томас Едисон, който не знаеше, че пред който/която се слага запетая.

# 65
  • Мнения: 6 605
Аз това с богаташчетата не го разбрах. Децата от (реално) заможни семейства рядко навират това в очите на другите. Във ФЛ така ме плашеха, че има "контингент" със специфични ценности. Имаше си, но малцинство, предполагам навсякъде е така. Едно дете се беше опитало да се подиграва на моето, че го карам със Смарт на училище, но никой друг не се беше впечатлил, та опитът беше неуспешен. Не знам какво могат да причинят богаташчетата чак толкова...
Виж, в чужбина видяхме лек зор с децата "с произход" (аристократичен) и зорът не беше заради пари Wink

# 66
  • Мнения: 8 287
Имам пряко впечатление от седмокласник от Томас Едисон, който не знаеше, че пред който/която се слага запетая.
Е то не все има някой, който не се справя.
Не е задължително той/тя да е представителна извадка.

# 67
  • София
  • Мнения: 17 319
Имам пряко впечатление от седмокласник от Томас Едисон, който не знаеше, че пред който/която се слага запетая.

Изключително информативен пост.

# 68
  • София
  • Мнения: 3 078
Ами за мен е показателно, очевидно никой преподавател не беше обърнал нужното индивидуално внимание, за което уж се претендира.

# 69
  • Мнения: 138
"НО това ми е дало перспектива да знам какво е мизерия за да оценя хубавото. Ако децата ми са в среда с други деца които не знаят какво е да нямат, или са с родители тип “ти знаеш ли аз кой съм” те няма да имат тази перспектива и това ме притеснява много.

 Разумни ли са тревогите ми?"

Познавам родители, които могат да си позволят ЧУ, но имат такива тревоги и просто децата им учат в кварталното ДУ. Въпрос на гледна точка.

# 70
  • Мнения: 3 403
Скрит текст:
Здравейте,

Ситуацията ми се следната:

1. Изтървали сме срока за уседналост да се вредим в хубавото близко ДУ чрез смяна на адреса (в София), а това което ни е в района е зле. Съответно се ориентираме към частно училище.
2. В момента финансово мога да си позволя всяко ЧУ, но не искам непременно да се набутвам в най-скъпите.


Детето:

1. Говори английски като втори език свободно, но му е малко по-слаб от българския
2. Става на 5 скоро, та имаме време уж
3. Бил е на градина и в България и в чужбина и поназнайва малко немски (на ниво думички и песнички)
4. В момента не посещава ДГ защото пътуваме често извън страната

Ще ми се в училището:

1. Да говорят/учат на английски или немски освен на български
2. Децата да не са надути богаташчета/VIP-ове, “елити”
3. Децата да не стават бележкари, а да се радват да научат нещо ново чат-пат
4. Да не гърчат децата до откат (детето на приятели е в Питагор и се разплака след като получи 95/100 точки на някакъв изпит или тест; това за мен не е ОК)
5. Да не я карат съвсем през просото (детето на други приятели е във Валдорфското и съм потресен колко е зле)

Засега гледаме Мейпъл беър, Космос, Увекинд и Томас Едисън (и за детска градина, и за училище по-натам). Кои други според вас са като за нашата ситуация?

Не мисля че мога да успея да изчета всички теми за ЧУ тук затова направо питам по-опитните родители

Благодаря!

Здравейте,

мога да споделя за Мейпъл беър училищен етап:

1. програмата е разделена на две - българска и канадска. Обучението е целодневно (няма занималня), като половината ден е бг програмата, другата канадската. При канадската програма се говори изцяло на английски от първата минута. В свободните слотове - междучасие, спорт, тн., се говори предимно на английски.

2. децата са от различни семейства - по мои, неизчерпателни наблюдения, има и нормални деца (това, което в предишни постове обсъждаха като средна класа, има и с по-различно самочувствие). Има деца на чуждестранни семейства , което лично според мен, много обогатява разбирането и мирогледа на децата като цяло.

3. досега не съм забелязала да се гонят бележки на всяка цена. Държи се на ученето в умерена степен, децата при желание ходят на сътезания, но нищо излишно (ние и затова го избрахме). Имат домашни почти всеки ден, но те са по-скоро символични, отколкото нещо наистина отнемащо време. Само през уикенда домашните са малко повече - т.е. едно по БЕЛ, едно по математика и едно по английски, което обикновено е четиво за вкъщи.

Моето наблюдение, е че материала се поднася много интересно, с практически занимания (особено по канадската програма) и на децата им е забавно и увлекателно.

Набляга се много, изключително много на четенето. децата са насърчавани да четат постоянно - напр. ако си свършат задачата по-рано от другите, вместо да шумят и пречат, четат книжка.

Отделно, програмата се напасва спрямо нивото на детето (отново, особено в канадската програма), което не позволява другите деца да бъдат задържани или да не могат да наваксат с материала (в зависимост от това, по кого се водят учителите).

За другите училища за съжаление, не знам толкова много.

В Увекинд детето кандидатства и беше прието. Много ми хареса описания подход, но не го записахме, защото нямаше кой да му помага с немския.
 
До Томас Едисън не стигнахме, защото само като видях какви задачи ни изпратиха за ПУК , реших, че това не е мястото за нас.

Успех!

# 71
  • Мнения: 2 831
Може ли да споделите задачите на Томас Едисън?

# 72
  • Мнения: 3 403
Може ли да споделите задачите на Томас Едисън?

Ще се опитам да ги кача, дано не объркам нещо.
Все пак, да отбележа, че беше преди повече от 2 години, може много неща да са се променили (самите задачи са доста по-стари, както се вижда от датите, но това ми изпратиха като ориентировъчни материали в какво ще се състои изпита).

Скрит текст:

















Извинявам се, ако не са качени както трябва - само това ми хрумна.

# 73
  • София
  • Мнения: 2 780
Тhe slayer, това за кандидатстване ЗА ПУК, така ли? Не след ПУК?
Благодаря за информативния пост!

# 74
  • София
  • Мнения: 1 395
Не за кандидатстване, а задачи, които биха решавали през ПУК годината си в училището.

Общи условия

Активация на акаунт