Въпроси за банки и банкови такси - 2

  • 2 436
  • 37
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 54 638
Заповядайте в новата тема! Flowers Hibiscus


Старата тема

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 14:14 от Не се сърди, човече

# 1
  • Мнения: 1 033
За някой може да е полезно. Мисля, че не само ЦКБ влиза в тази категория (до 30.12.2024 г. безплатни преводи до 100 лв. през телефонен номер с BLINK). И други банки ще се включат. За промотиране и зарибяване. Нали сега тече и реклама с този BLINK по телефонен номер. Това ще е бъдещето - безналично.

# 2
  • Мнения: 3 745
Благодаря за новата тема!
Да си пожелаем по-малко и по-малки банкови такси. Wink
Все пак още нямаме такса "днес е слънчево - четири лева, в офис на банка - шест".

# 3
  • Мнения: 1 033
Благодаря за новата тема!
Да си пожелаем по-малко и по-малки банкови такси. Wink
Все пак още нямаме такса "днес е слънчево - четири лева, в офис на банка - шест".

По - малки такси - надали. По - скоро ние да си търсим сами алтернативи.
Днес закривам сметка на починал роднина (аз съм наследник) - Добър ден! 3,50 лв. за закриване.
Както казват, човек започва да харчи пари още преди да се роди и после дори и след смъртта си.

# 4
  • Мнения: 54 638
Сейко, да позная ли коя е банката? Sunglasses
Пак малко са ти взели, ако е ДСК. На мен ми взеха 4, преди 4 години.

# 5
  • Мнения: 1 033
Сейко, да позная ли коя е банката? Sunglasses
Пак малко са ти взели, ако е ДСК. На мен ми взеха 4, преди 4 години.

Е не е. ЦКБ е, просто това беше част от една месечна такса (за този месец), то бяха останали някакви пари май 2 лв., които не можех да изтегля с картата. В случая излезе над 5 лв. това закриване. Затова сега влизах в сайта на ЦКБ и видях това за BLINK.

А преди малко ми се обадиха и на телефона от ЦКБ, явно съм задействал нещо, че ми снимаха картата, подписвах се, че скоро не бях влизал в офис.

Това може да е полезно и за друг, ползващ ЦКБ. Казаха ми, че закриват от 30.06 онлайн банкирането от компютър на ЦКБ.
Аз го ползвам него, пращат ми SMS -си за доп. идентификация. Сега ще трябва да си инсталирам мобилното приложение, а това хич не ми се иска защото ми е страшно неудобно (самият телефон, имам 3 бр смартфони, но си ползвам един с копчета Simple Smile ).

Не знам - някой знае ли само да го инсталирам приложението на телефона, но в него да няма СИМ карта. Дали ще работи, с интернет от домашния WI-FI?

# 6
  • Мнения: 5
Аз го ползвам него, пращат ми SMS -си за доп. идентификация. Сега ще трябва да си инсталирам мобилното приложение, а това хич не ми се иска защото ми е страшно неудобно (самият телефон, имам 3 бр смартфони, но си ползвам един с копчета Simple Smile ).

Не знам - някой знае ли само да го инсталирам приложението на телефона, но в него да няма СИМ карта. Дали ще работи, с интернет от домашния WI-FI?
Трябва да стане. Смених си телефона преди 2 седмици и бях в офис на ЦКБ по този повод. Служителката ме попита да ми остави ли и на старото устройство банкирането. В системата на ЦКБ се вкарва модела и марката на устройството , за да активират телефонното банкиране. А  като си смених оператора нямаше проблем защото устрйството оставало същото. Докато с ДСК 3 дена чаках да ми вкарат телефона с новия оператор.

# 7
  • Мнения: 1 033
Трябва да стане. Смених си телефона преди 2 седмици и бях в офис на ЦКБ по този повод. Служителката ме попита да ми остави ли и на старото устройство банкирането. В системата на ЦКБ се вкарва модела и марката на устройството , за да активират телефонното банкиране.

Аха, има логика. Благодаря! То банката следи IMEI номера на самият телефон, а не SIM картата. После го спряхме. Ще пробвам, на мен ми трябва 2-3 пъти годишно.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 14:30 от Seiko7075

# 8
  • Мнения: 1 465

Това може да е полезно и за друг, ползващ ЦКБ. Казаха ми, че закриват от 30.06 онлайн банкирането от компютър на ЦКБ.


Закриват CCB Lite, пълното им банкиране си остава, но там се изисква ел.подпис.
Иначе те май са единствената банка, която все още те кара да посещаваш техен офис ако си смениш телефона и искаш да си активираш мобилното им приложение. Другите банки пращат един смс и си готов..

# 9
  • Мнения: 1 033

Това може да е полезно и за друг, ползващ ЦКБ. Казаха ми, че закриват от 30.06 онлайн банкирането от компютър на ЦКБ.


Закриват CCB Lite, пълното им банкиране си остава, но там се изисква ел.подпис.
Иначе те май са единствената банка, която все още те кара да посещаваш техен офис ако си смениш телефона и искаш да си активираш мобилното им приложение. Другите банки пращат един смс и си готов..

Да, да аз него ползвам CCB Lite. Не разбрах, че е само него.
Така ми казаха по телефона - онлайн банкирането закриваме.
Добро уточнение, да не объркам някой.
 Иначе да, при всяка смяна на телефон, отиваш чинно в ЦКБ да го активират мобилното приложение.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 14:57 от Seiko7075

# 10
  • Мнения: 5 277
Скрит текст:
Сейко, да позная ли коя е банката? Sunglasses
Пак малко са ти взели, ако е ДСК. На мен ми взеха 4, преди 4 години.

Е не е. ЦКБ е, просто това беше част от една месечна такса (за този месец), то бяха останали някакви пари май 2 лв., които не можех да изтегля с картата. В случая излезе над 5 лв. това закриване.
Да не би да се те таксували за банковия превод на парите в сметката, а не за закриването? Би трябвало закриването да е безплатно.

# 11
  • Мнения: 1 033
Скрит текст:
Сейко, да позная ли коя е банката? Sunglasses
Пак малко са ти взели, ако е ДСК. На мен ми взеха 4, преди 4 години.

Е не е. ЦКБ е, просто това беше част от една месечна такса (за този месец), то бяха останали някакви пари май 2 лв., които не можех да изтегля с картата. В случая излезе над 5 лв. това закриване.
Да не би да се те таксували за банковия превод на парите в сметката, а не за закриването? Би трябвало закриването да е безплатно.

Значи стана така. Аз още миналия месец ходих, но ги имаше тези 2 лв. мисля че бяха останали. И казаха че трябва да се явим всички наследници. За да ги изтеглим (то май таксата на теглене на каса е по - голяма) и тогава закриват. Много трудно се събираме на едно място (всеки по задачи, не че не се понасяме Simple Smile ), и може да се закрие от само един наследник, когато стане отрицателна. Т.е. не се избиват наследниците да плащат, а само да взимат. В случая отива най-смотания, който да плати закриването. Казаха ми, изчакай до началото на април месец. Аз мислех, че е 2-3 лв. месечната такса, и ще платя най-много 1 лв., но явно е и повече - над 5,50 излезе общо. Не знам точно какво платих, в крайна сметка се закри сметката.
П.П.
Току-що погледнах платежното - точно така Чревеугодник - 1,5 лв. съм платил минуса на сметката и 2 лв. такса, че плащам на каса.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 16:34 от Seiko7075

# 12
  • here and now
  • Мнения: 4 316

Това може да е полезно и за друг, ползващ ЦКБ. Казаха ми, че закриват от 30.06 онлайн банкирането от компютър на ЦКБ.


Закриват CCB Lite, пълното им банкиране си остава, но там се изисква ел.подпис.
Иначе те май са единствената банка, която все още те кара да посещаваш техен офис ако си смениш телефона и искаш да си активираш мобилното им приложение. Другите банки пращат един смс и си готов..
Това не е вярно. Сменях телефон, инсталирах приложение и го активирах БЕЗ да посещавам клон.

# 13
  • Мнения: 1 033

Това не е вярно. Сменях телефон, инсталирах приложение и го активирах БЕЗ да посещавам клон.

Това кога? Последно активирах на жена ми в офис новия и телефон миналата година точно по това време.

# 14
  • Мнения: 1 465

Това може да е полезно и за друг, ползващ ЦКБ. Казаха ми, че закриват от 30.06 онлайн банкирането от компютър на ЦКБ.


Закриват CCB Lite, пълното им банкиране си остава, но там се изисква ел.подпис.
Иначе те май са единствената банка, която все още те кара да посещаваш техен офис ако си смениш телефона и искаш да си активираш мобилното им приложение. Другите банки пращат един смс и си готов..
Това не е вярно. Сменях телефон, инсталирах приложение и го активирах БЕЗ да посещавам клон.

Като им бях клиент не можеше - само в офис или ако клиента има регистрация в онлайн банкирането с ел. подпис.

# 15
  • here and now
  • Мнения: 4 316
В началото на годината е било предполагам, не помня точно.
Аз имам регистрация в онлайн банкирането с ел. подпис, но не съм влизала в него.
По смътни помени, ми изпратиха код на старото устройство, с който вместо парола влезнах в новото. Не съм напълно сигурна как точно го активирах, но клон не съм посещавала(посещенията там не ги забравям).

# 16
  • Мнения: 1 033
Така стана с приложението на TBI, като смених телефон - изпратиха ми кода на стария, който вкарах в новия. Явно и ЦКБ са се развили Simple Smile.
Но все пак служителката, която ми съобщи за приключването на CCB Lite, ми каза - инсталирайте си приложението на телефона и идете да го активирате в офис. Явно им е стандартна реплика и още не са си сменили рефрена. Не беше чатбот, щото си говореше човешки и адекватно Simple Smile. Аз ще приключвам с ЦКБ явно, няма да се занимавам с тях повече. Ще си оставя имам една сметка, спестовна която е откривана преди 2017 г. и тя няма такса месечна, но няма да имам движения по нея. Същата сметка, откривана след 2017 год. има 3 лв. такса на месец. Ако въведат и на моята, закривам.

Последна редакция: сб, 06 апр 2024, 05:32 от Seiko7075

# 17
  • Мнения: 13 153
На ТБИ не помня нещо да са ми изпращали на стария телефон, но трябваше да им пратя селфи отново, след като го инсталирах на новия. Това преди няколко месеца, ако не се лъжа в края на ноември или началото на декемри да беше.

# 18
  • Мнения: 1 033
На ТБИ не помня нещо да са ми изпращали на стария телефон, но трябваше да им пратя селфи отново, след като го инсталирах на новия. Това преди няколко месеца, ако не се лъжа в края на ноември или началото на декемри да беше.

Може да са го променили. Аз правих тази процедура с TBI преди година.

# 19
  • Мнения: 282
като няма държава, ще си правят каквото си искат

Появи се нова банкова такса – „уикенд“
https://www.novjivot.info/2024/04/06/%d0%bf%d0%be%d1%8f%d0%b2%d0 … 0%b5%d0%bd%d0%b4/

# 20
  • Мнения: 3 550
Сега в Пощенска, скоро и в останалите, които имат работещи клонове през уикенда..

# 21
  • Мнения: 54 638
За какво точно през уикенда се налага да се търси офис? Повечето банки изобщо не работят тогава, затова не виждам драма за 2 лв.

# 22
  • Мнения: 1 033
"Първа инвестиционна банка въведе от 5 април промени за плащането на сметки за ток, вода и парно чрез услугата „Електронни битови сметки“ на „Ипей“.  За регистрация на тази услуга в офис се дължи такса от 15 лева, а  промяна на регистрацията вече струва 10 лева. Месечната такса за обслужване е 2.50 лв."

Е това е абсурдно. При условие, че всичко в ePay е безплатно, а плащането на сметки от ПИБ било през ePay пък и трябва да плащам на ПИБ за това ??? Защо ще минавам през ПИБ да си плащам сметките чрез ePay, като директно ePay e с безплатна регистрация, без месечни такси и т.н.

# 23
  • Мнения: 1 465
В Epay е безплатно ако се плаща от микро сметката. Ако се плаща с карта има различна такса в зависимост от картата и банката издател.

# 24
  • Мнения: 1 033
В Epay е безплатно ако се плаща от микро сметката. Ако се плаща с карта има различна такса в зависимост от картата и банката издател.

Е да де, защо трябва всеки път да се плаща с карта? Превеждаш си някаква сума в микросметката за 1 лв. превод и си плащаш няколко месеца напред. Пък и има банки, които имат и абсолютно безплатни преводи. А и може да си пoлучаваш заплата/пенсия направо по микросметката (с IBAN) и вече ти е 100% безплатно плащането на така или иначе неприятните скъпи сметки. Що пък да плащам пари за да плащам?

# 25
  • Мнения: 3 204
Плащането на комунални сметки през банките (в т.ч. и ПИБ) доколкото знам не минава през ePay. 

# 26
  • Мнения: 1 033
Е и аз така смятах че си плащаш сметките от банкирането без ePay, но това, която съм копирал, е от линка който беше споделил waynubg. Там е написано така.

# 27
  • Мнения: 3 204
Така пише, да. Мисля обаче, че не е задължително. Плащането през ePay e по желание, чийто смисъл не схващам. Може би автоматично се плащат. Четох тарифата преди малко - май са различни неща. Или не я чета правилно. А и се заявява в офис (това пък хич не го разбирам)

# 28
  • Мнения: 1 033
Така пише, да. Мисля обаче, че не е задължително. Плащането през ePay e по желание, чийто смисъл не схващам. Може би автоматично се плащат. Четох тарифата преди малко - май са различни неща. Или не я чета правилно. А и се заявява в офис (това пък хич не го разбирам)

Е явно има клиенти на ПИБ, които избират ePay през ПИБ и обичат да им е гадно. И увеличават удоволствието им, като повишават тези такси. Или по - скоро ПИБ сигурно искат да си приключат сътрудничеството с ePay. Най-вероятно това сътрудничество е било преди банкирането на ПИБ и им става тежко за обслужване и искат да го разкарат. Знам за ЦКБ бяха в тясно сътрудничество, че със сигурност ползваха ePay, и дори онлайн банкирането им беше направено от екипа на ePay. Съответно ePay ползваха ЦКБ да поддържат сметките им (ползваха банковия им лиценз), но май са се отделили вече, защото преди, като правех преводи от ЦКБ към ePay, се водеше вътрешен превод, а сега се води "превод към друг ДПУ"

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 04:56 от Seiko7075

# 29
  • Мнения: 2 120
През мобилното приложение на ПИБ плащам всички сметки. Все още няма такси за потребителя.
Ипей за мен вече е безсмилено, освен ако човек няма банкова карта/сметка. И преди имаше такса за битовите сметки при плащане с карта на ПИБ.

# 30
  • Мнения: 54 638
И за мен Ипей е безсмислено, ако имаш онлайн банкиране и битовите сметки са без такса.

# 31
  • Мнения: 1 033

Закриват CCB Lite, пълното им банкиране си остава, но там се изисква ел.подпис.


В крайна сметка, това сигурно ли е за закриването на CCB Lite? Малко несериозно, да ми се обаждат по телефона, като предупреждение че ще го закриват, а никъде толкова време да не се появи в сайта, или като съобщение при влизане.

# 32
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 10 842
На мен никой не ми се е обадил и нямам съобщение.

# 33
# 34
  • Мнения: 1 033

Ааа, извинявам се служебно на ЦКБ Simple Smile.

# 35
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 10 842
Явно успявам да го ползвам, тъй като е до края на м. юни. Ще ходя на място да разбера.

# 36
  • Мнения: 1 465
Пише и за старите - за тях от 30.06 спира.

# 37
  • Мнения: 1 877
Голям зор днес да направя превод от ццб мобиле.
Нещо са го закъсали с подръжката.

Общи условия

Активация на акаунт