Връстниците на Запад правят в училище това, което тук правят в ДГ на 5 години. Да не кажа, че до доста по-късна възраст учат по-лесно и по-малко спрямо тукашната система. Детето на моя приятелка в английски 4 клас учи по книжки за попълване, рязане и лепене, подобни на тукашния Моливко. Тук третокласниците правят разбор на изречение. Не защитавам никоя система, казвам, че това къде на колко години тръгвали на "училище" няма нищо общо с вашия случай. Вие живеете тук, детето ви ще учи тук, гледайте нашата система, не чуждата. А училището тук става трудно много бързо и много рано. Първи и втори клас рахат и после... Още с НВО за 4 клас се започват един стрес и едни общоучилищни и директорски амбиции, за които децата не са готови, дори да са тръгнали на 7 на училище, какво остава за 5.
Това вече сме го обсъждали - достатъчно е да прелистите треда. На кратко - не е вярно. Учебната програма в ЮК и БГ се припокрива на 90%. Преди 30-тина поста сложих линк към учебната програма в ЮК по математика. Няма да се повтарям. На същия сайт я има програмата и по други предмети.
Другото е, че много училища в ЮК имат т.н. tiers - "нива". На кратко, според уменията им учениците ги разпределят в едно от няколко нива (най-често са 3). Това, което Вашата позната най-вероятно Ви е спестила, е, че нейното дете е в някое от ниските нива. В това няма нищо срамно. Моя големият кара детска градина в БГ, а после рязко тръгна в първи клас в британско училище. И, естествено, го сложиха в най-ниското ниво понеже се затрудняваше с почти всички предмети. Там изкара първата година. После го "повишиха" в по-горно ниво. След известно време (не си спомням колко) мина в най-високото ниво. Задачите в различните нива са различни. На практика, в 3-ти клас някои ученици минават материала за първи клас (примерно), някои за втори, а някои си карат материала, който си му е време. И движението между нивата не е задължително да е само нагоре. На една позната детето и го "разжалваха" и го върнаха в по-ниско ниво понеже резултатите и се понижиха (там имаше семейни проблеми, които явно имаха негативен ефект). Но всички деца, независимо от нивото, ходят на училище, часовете са с една и съща продължителност. Говоря за масовия случай. Ако има специални потребности там може и да има съществени разлики.