как става отлагането за у-ще и съобразяват ли се с мнението на родителите?

  • 21 777
  • 43
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 2 531
Вчера разговарях с една баба на тежкочуващо дете и мноогоо се обърках?! Та историята е следната - детето се явява на комисия за отлагане на първи клас , като целта е да напредне с говора и да има шанс за по-добра интеграция, а от комисията казват- не може, пишем ви протокол за спец. у-ще за деца с увреден слух, тъй като детето е много интелигентно, но все още не говори добре!?! Те се отказват и на своя глава не го записва в у-ще и ми казаха че очакват някаква глоба/ 400-600лв?/ . Та само проблем с интелекта ли може да е причина за отлагане, съобразявт ли се с мнението на родителите ???

# 1
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Как става отлагането от училище незнам,но имам позната която отложи сина си. Той е с ПМД и идеята и беше да може да играе 1г. повече/докато още ходи/. Детето е колкото моя син но наесен ще бъде в 4кл.

# 2
  • Мнения: 2 531
rosen за да можеш да получиш ЛС трябва да драснеш някое друго мнение ! Peace
Странна история - но е факт , за Пловдив става въпрос!

# 3
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Това, че детето не говори добре не е проблем да започне училище и то- масово с ресурсно подпомагане. Свържете ме с тези хора- мисля, че можем да им помогнем. Никой не може да задължи родител да запише детето си в специализирано училище. Могат спокойно да го запишат в Масово училище, където има ресурсен учител, а ако няма такъв ще му бъде осигурен- те трябва да си харесат училище и да преценят дали средата е подкрепяща и дали смятат, че в това училище детето ще се чувства добре. Колкото по- далече от специализирано училище- толкова по- добре. Hug

# 4
# 5
  • Мнения: 485
Най-често се отлагат деца със заболявания, при които се очаква през идващата учебна година да се провежда лечение, поради което детето ще отсъства от училище дълго време. Други деца се отлагат поради обща незрялост за 1-ви клас, придружена напр. с интелектуални затруднения, което би попречило детето да се обучава с останалите и би довело до нежеланата о индивидуална форма на обучение (учителите го обучават индивидуално в къщи, детето не ходи в клас, изолирано е). Често се отлагат деца с хиперкинетичен синдром.
Но, Вени, проблемът с детенцето, за което говориш,е друг:
Детето се отлага или не според съображенията на комисията, като често мнението на родителите не се взема предвид (а има много примери, че родителското мнение е крайно субективно и че родителите обикновено подценяват детето си когато има някакъв проблем). При положение че не е отложено, то няма право да посещава отново предучилищна група - никой няма да го вземе, защото директора ще бъде санкциониран. Оттук обричат детето на 1 година стоене в къщи и изолация без помощ от ресурсен учител и без обучение, без общуване с други деца на неговата възраст. За едно тежкочуващо дете това ще е истински регрес!!! Да не говорим че ако и слухово-речевият рехабилитатор е към ресурсния център, няма да получава помощ и от него, защото той също няма да има право да работи с детето!
И най-важното - никоя комисия няма право да насочва дете към специално училище без съгласието на родителите!

# 6
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
В градината на Яни има момиченце (с увреден слух), което сега беше на 8г. и беше в предучилищна група. Тоест ще посещава първи клас 1 или 2 години по-късно. Значи има начин да се даде още време на децата да наваксат с говора...
Въпреки, че Илиян е малък още и аз съм се замисляла за училището... Сега ще тръгне на детска градина и го записаха първа група (със следващия набор). Тоест и на училище ще тръгне година по-късно. Но ако не бяха успели да го запишат сега в първа (не беше много лесно), а направо във втора...
Би трябвало да има начин да се отложи детенцето, не мисля, че е правилно да не се взима мнението на родителите...

# 7
  • Мнения: 485
Да,има начин, и той е спомената комисия /екип за комплексно педагогическо оценяване/.
Петя, не че не се взима предвид мнението на родителите /самият факт, че представят детето пред комисия за отлагане е показателен какво смятат те, а имат и възможност да споделят мотивите си за това/, но то не е решаващо при окончателното решение на комисията дали да се отложи 1 клас.  Като човек, който години е бил в такава комисия, най-отговорно твърдя, че много често родителите нямат реална преценка дали децата им са готови за 1 клас или не, нито имат реалистични очаквания от училищното или предучилищното обучение. Комисията взема решение, но и трябва да се аргументира защо го е взела, така че родителите да разберат.
Но на този етап си казах мнението, че ако не пуснат детето в 1 клас, ще е в негов ущърб.

# 8
  • Мнения: 3 504
Зара, а как ние родителите да преценим или придобием реална представа, дали децата са ни готови за първи клас?

Как комисията ще знае повече от нас, например? Как протича срещата с комисията - как преглеждат детето и успяват да преценят възможностите?

Догодина ми предстои евентуално отлагане за 1-ви клас. Поне така си мисля за сега.

При евентуално отлагане, кога е най-удобно да се подава молба за първи клас в масово училище за дете с ресурсен учител?

Много въпроси зададох Thinking

# 9
  • Мнения: 485
Ако комисията си върши добре работата, се провежда много дълъг и подробен разговор с родителите, а детето се изследва от специалистите. По отношение на децата с проблеми от аутистичния спектър - обикновено няма проблем за отлагането им от 1 клас, но се препоръчва интензивна работа с логопед и психолог.
Комисията наистина не познава децата така както родителите, но все пак има някои обективни критерии за готовност за 1 клас. И вече от опита на специалистите в комисията зависи доколко добре могат да си вършат работата.

Росонери, мислила ли си да запишеш Гери в подготвителна масова група? Или поне в градината да се правят съвместни занимания с децата от масовата и специалната група?
Понеже си имате сдружение, което живот и здраве ще наблегне на интегрираното обучение след някоя и друга година, ако искаш ми напиши някакъв адрес, на който да ти пратя  книжка за един проект в Благоевград. Проектът е насочен към приемане на децата с увреждания от страна на останалите деца. Има много добри идеи.

А за отлагане се минава на комисия до 30 май всяка година, т.е. трябва да се явите другата година май месец.

# 10
  • София
  • Мнения: 4 412
Това за отлатането е много интересно, но нещо неразбирам. Доколкото знам, дете не може да повтаря предучилищна, т.е ако отиде до 30 май, завършило предучилищна, винаги ще бъде насочено към училище - нормално или специализирано. Защото алтернативата е да си стои 1 година у дома. Чувала съм, че децата могат да се оставят да повтарят 3-та група в детската, но не ми е ясно това как се решава.

# 11
  • Мнения: 485
Ако е отложено от комисия, детето може да повтори предучилищната група. Праща се писмо на родителите, както и на общината, така че с това писмо детето се записва отново в предучилищна група.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 82
Синът ще е първи клас . Хиперактивен е - Много трудно се задържа на едно място , нищо не му е интересно . Познава буквите , даже може да срича - естествено всичко се прави на бързи обороти . Пише  т.е. повтаря по контурки .  Говори много малко - ново 3 г. На всичкото отгоре е много срамежлив .
Аз съм ужасена , ако отидем на подобна комисия - дори не мога да си представя какво впечатление ще направи .

Аз съм решила да не  отлагам от първи клас . Дано се интегрира .

# 13
  • Мнения: 3 504
Зара, здравей и от тук. Благодаря за отговора. То, че ще се отлагаме догодина май месец е ясно. Но ще искам да я пусна в предучилищна група с ресурсен учител като за училище, за да видим как ще се адаптира в тази вече нова и по-различна обстановка. Не искам в градината, защото там няма да може да се подготви - няма тази усилена интензивна работа с логопед и психолог. като казваш ти. Не знам дали изобщо ще я намеря тази спойка от специалисти работещи както трябва.

Относно нашето сдружение - за съжаление такова към този момент няма. Много от родителите се отръпнаха, видя им се трудно и отговорно, задължаващо и с отделяне на време, а такова много от нас нямат.
Сега сме се насочили към създаването на детски клуб-занималния. Това ни предложение и идея го включихме под "шапката" на 1 от съюзите на инвалиди в Пловдив. Сега търсим помещение. Вече трети вариант отпада и аз съм много бясна от този факт. Иначе вече щяхме да си функционираме. Трудно, като нямаш як гръб зад теб - я депутат я някакво началство някъде си по институциите... Crossing Arms

Адресът, на който можеш да ми пратиш този проект:

4002 Пловдив
пл. "Никола Мушанов" № 1
Областна администрация
за Даниела Петрова

Благодаря ти   bouquet

# 14
  • Варна
  • Мнения: 82
Зара здравей ! Преди малко описах нашия случай . А ето и въпросите ми :
- Кой и кога изпраща децата пред тази комисия ?
- Как става Връзката с ресурсния учител  ?
- Във Варна имали център за консултация -

Предварително благодаря

# 15
  • Мнения: 3 504
При нас в детската градина беше залепено листче, с графика кога работи комисията и родителите с документите отиват там, на адреса на комисията.

# 16
  • Мнения: 485
Зара здравей ! Преди малко описах нашия случай . А ето и въпросите ми :
- Кой и кога изпраща децата пред тази комисия ?
- Как става Връзката с ресурсния учител  ?
- Във Варна имали център за консултация -
Доколкото разбрах не смяташ да го представяш за отлагане, нали така?
Към комисията могат да ви насочат от учебното заведение,а  може и по ваша инициатива. Желателно е още сега да се свържеш с ресурсния център:
Варна, сградата на Помощното училище (зад спирка "Тракия"), ет.1, тел. 641670, директор: Лидия Широкова - те ще ти обяснят кога има заседание на Екипа за комплексно педагогическо оценяване. Важно е предварително да се знае в кое училище ще учи детето.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 82
Благодаря за отговора .

Аз  не смятам да го отлагам от първи клас по моя инициатива .

Страх ме е че ако заведа по някакъв начин мога да го ощетя .

 Доколкото разбирам  аз трябва да търся  ресурсния учител . Мислех че ги прикрепят към децата от училище .

Поясни ми малко моля !

# 18
  • Мнения: 485
По никакъв начин няма да ощетиш детето ако го заведеш на комисия. Именно тя определя ресурсна помощ за детето-не го ли заведеш, няма да има ресурсен учител. Самите ресурсни учители работят към ресурсните центрове и научават за детето след като родителите го заведат на комисия. Освен това щом мине на комисия, вероятно с него ще работи и логопед от ресурсния център. Вие досега ходили ли сте на логопед?
А за отлагането - щом не желаеш да го отлагаш, никой не може да те накара.
Освен това по всяко време можеш да се откажеш от ресурсната помощ, макар че според мен това ще е в ущърб на детето. Добре е колкото може повече специалисти  да помагат.

# 19
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това за отлатането е много интересно, но нещо неразбирам. Доколкото знам, дете не може да повтаря предучилищна, т.е ако отиде до 30 май, завършило предучилищна, винаги ще бъде насочено към училище - нормално или специализирано. Защото алтернативата е да си стои 1 година у дома. Чувала съм, че децата могат да се оставят да повтарят 3-та група в детската, но не ми е ясно това как се решава.


Общо взето това е начина:

Тръгва си детето на предучилищна - по време на годината обясняваш че ако не тръгне си склонна на го отложиш.
Учителите ти казват същото, ако желаеш ще ти съдействат да го отложиш.

1. Личната лекарка дава становище на комисия за отлагане (те си знаят как)
2. Характеристика на детето от учителката на предучилищната ( какво може и какво не може да прави)


Ще погледна още какви документи трябваше и както да е с тях се ходи в инспектората по образование РИО и се пуска молба и се проверява - те ти насочват дата. Тук вече се чудя защо карат да водим и децата като те преглеждат документите дори едно добър ден не казват на детето, говорят с придружителя (а дори е лошо да се говори за проблемите им пред децата). Кой нормален човек ще иска да си отлага детето , ако детето няма проблеми.



Забравих да допълня, много лесно става отлагането, ако например детето е родено края на годината и ти заявиш, че не искаш да го пускаш на училище с набора, тогава направо ти го слагат в детската градина със следващия набор.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 82
Зара , водих го на логотед - той каза че нямаме проблем .
Госпожите от Детската градина ме убедиха , че  неговото поведение не се оличава много от това на другите деца .
Дадаха ни и добра характеристика , защото сме от големите спонсори .

# 21
  • Мнения: 485
Нещо не ми се връзва, МовА. Според логопеда няма проблем, а според теб:
Говори много малко - ново 3 г.
Според теб какво значи дете на 7 г. да говори на ниво 3 г.?

# 22
  • Мнения: 1 710
За съжаление зачестяват случаите при които комисията вмчесто да отлага насочва към помощно училище. Тези дни проверявам факти и ако това се окаже така - мисля, че отново ще беснеем из улиците.  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Страшно ме е яд, че се опитваме да спасяваме помощните училища и заради това ще насочваме децата натам. Зара, не знам какво значи правилно функционираща комисия. Искам такава, на която да имам сто процента довери, че ще прецени, а не такава, в която има учители от помощните училища, които напъват да си пълнят училищата. В Щатите когато тази комисия се произнесе - думата и е закон и родителите се вслушват - но това означава да имам доверие, а аз на нашата нямам. Тази година Гого е предучилищна и съм почти сигурна, че ни предстои отлагане, ако не и с две години. Не знам какво да си мисля и се плаша от сега.
Росонери, училищната готовност я определят психолога и логопеда, които работят с детето. Гого работи и с двете и всяка година му правят тестове за училищна готовност, така знаем до къде са нещата и какво ни предстои. Просто можеш да помолиш вашата логопедка да направи такива тестове на Гери, за да се ориентираш.

# 23
  • Мнения: 485
Ами,Мая, какво да ти кажа-неведнъж съм коментирала за положението в София. Това че съставът на комисията не е мръднал от години, е абсурдно. Още по-абсурдно е специалистите там да са от ПУ, а в някои области те са 100% от ПУ.
Добре функциониращата комисия, освен че работи в полза на децата, а не в полза на едно или друго училище, отделя достатъчно време да се ориентира в състоянието на детето и да говори с родителите. продължавам категорично да НЕ приемам това измиване на ръце - определянето на форма на обучение без комисията да се е запознала с детето (най-общо казано), без дори да го е попитала как се казва, без да му е дала и една задача за изпълнение... Това за мен е пълен абсурд, свеждане на нещо толкова важно до формалност.

В състава на ЕКПО в София влиза ли поне някой специалист от ресурсния център?

# 24
  • Мнения: 1 710
Мисля, че отскоро влизат и представители на Ресурсния център, което сенадявам да доведе до промяна...Но аз като представител на родителите съм се зарекла, че много ще внимавам какво се случва там и... хайде да не се заричаме, ама така се ядосвам. Има други начини за интегриране, а не по този един да се опитваме да спасим помощните училища. Надявам се нещата да потръгнат в добра посока, наистина.

# 25
  • Мнения: 485
Мая, а знаеш ли че по закон трябва да присъства и представител на отдела за закрила на детето?

# 26
  • Мнения: 1 710
Да, знам и със сигурност в София има такъв представител. Абе факт е, че скоро пак една мама беше посъветвана да си прати детето в помощно училище - и вниманиеу касае се за дете с леко изоставане. Какво сега ще започнем да надхитряме системата и да искаме  - отделна Епикриза за ТЕЛК - дето да пише, че детето е с незнам си какво IQ, за да ни дават тъпите 128лв и отделно епикриза за пред Комисията. Нали не се прави така?????? Не искам да е така? Искам наистина да получа компетентен съвет къде детето ми ще се чувства най-добре.....Абе болна тема.

# 27
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
В много критични ситуации за мен лично аз,не мога да спра да говоря, мърморя, викам. Сега просто е един от редките мигове в живота ми,в които оставам безмълвна. Confused

# 28
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Мая само да ти кажа, от миналата година ми казаха, че не се отлага повече от един път. Сега детето ми е в нормална обстановка, но пред обстановката, която беше в 19-то училище за малко щях да предпочета помощно училище. Абе кога ще имаме черен списък с учители.

# 29
  • Мнения: 3 504
.....Росонери, училищната готовност я определят психолога и логопеда, които работят с детето. Гого работи и с двете и всяка година му правят тестове за училищна готовност, така знаем до къде са нещата и какво ни предстои. Просто можеш да помолиш вашата логопедка да направи такива тестове на Гери, за да се ориентираш.


Майче, мерси, ще помоля, да видим какъв ще е резултата от детската градина.

# 30
  • София
  • Мнения: 4 412
dorothy, да започнем с бял списък. Кажи в кое училище и е сина ти сега?
Ужасно е това, че комисията си гледа работата през пръсти Confused

# 31
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Сега е в 41 училище при г-жа Божилова.

# 32
  • Стара Загора
  • Мнения: 386
Моля за съвет!
Моята дъщеря е на 6 години. Тази есен би трябвало да бъде в предучилищна. Тя е със симптоми на атипичен аутизъм, изоставане в речта и подобни характерни за аутистичния спектър.
Нямаме още епикриза - просто не съм бързала, защото до сега не ми е трябвала, но сме ходили на преглед в „Св. Никола”.
От всички прочетени по-горе постове горе-долу се ориентирах  как и в какви срокове става отлагането от първи клас, но при нас има друг проблем - моята дъщеря не ходи на детска градина / не можа да се адаптира, пък и никой не положи усилия, но това е много дълга и гадна тема /
Въпросът ми е:
Задължителна ли е предучилищната детска градина?
Трябва ли да я отложа и по какъв начин?
Какви медицински документи ще трябва да представя на въпросните комисии?

Твърдо съм решила да отложа Снежи с 1 година от училище, защото виждам, че има прогрес като работим с нея и се надявам, че живот и здраве след 2 години тя ще може да комуникира  дотолкова, че да започне в първи клас.
Това е мое мнение, но както казвате всички вие майки на деца с проблеми - ние родителите най-добре познаваме децата си, държим те да се чувстват добре в среда сред връстниците си, да не бъдат отритнати, осмивани, пренебрегвани и т.н.
След неуспешният ни опит да започнем детска градина на 3 години и след като установих, че т.нар. "специалисти" в тях дори не са чували за аутизъм и аутистичен спектър и четейки във форума за отношението на някои учители към децата с проблеми много се притеснявам как моята дъщеря ще започне училище.

Накратко за нейните предпочитания и умения:
- изключителен интерес към музиката - по цял ден слуша и пее
- знае азбуката - вече се опитва да срича и чете, при условие че ние не сме я учили да чете, но много пишем – всичко което я заинтригува / градове, държави, имена и т.н./ и тя със силната си памет е запомнила буквите.
- след упорита работа започна да казва доста букви, които преди не можеше и думите й станаха по-разбираеми
- иска да бъде сред деца – но няма словесен контакт с тях, притеснява се когато я питат нещо, не отговаря на въпроси
- слаба собствена реч – заучени, кратки изречения свързани с ежедневието
- много е подвижна -трудно се спира на едно място
- може да се концентрира за доста време, стига това което правим да я интригува

Извинете ме – стана доста дълго.
От дълго време чета във форума, рядко пиша, намирам отговори на много въпроси, които ме вълнуват, знам че не съм сама и понякога само това ми стига.
Благодаря предварително.

# 33
  • Мнения: 485
Въпросът ми е:
Задължителна ли е предучилищната детска градина?
Трябва ли да я отложа и по какъв начин?
Какви медицински документи ще трябва да представя на въпросните комисии?
По принцип подготвителната група е задължителна, но тя може да е както в детска градина, така и в училище /в училище е половин ден, в градина е цял ден/.
Отлагане преди предучилищна група не се прави, отлага се преди постъпване в 1 клас, така че евентуално другата година ще минете през тази процедура. Хубаво е да е поне в група в училище, за да свикне с децата, дори и 1 час на ден да е там. Също така ако решиш да я запишеш там, е добре да има ресурсен учител, който да й помага. За отпускането му пак се минава през комисия.

# 34
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Тамън пишех отговора и Зара отговорила. - същото.

# 35
  • Стара Загора
  • Мнения: 386
Зара, благодаря много за отговора.
Както писах за сега съм решила да я отложа 1 година. При това условие тази година – септември 2007, ако реша да я запиша предучилищна / на половин ден / къде и какви документи трябва да подам, включително и за ресурсен учител?
И какво ще стане следващата година, когато тя навърши 7 години – при явяване на комисия за отлагане, ако я отложат – пак ли ще бъде в предучилищна?

Може ли да има вариант следващата година да минем комисия за отлагане и като я отложат да бъде в предучилищна / като тази 2007 г. не я запиша /?

И още един въпрос – имам ли възможност за предучилищна и 1-ви клас да избирам училище или въпросната комисия ще посочи конкретно училище? Доколкото зная в нашият град не във всички училища има ресурсни учители.

Извинявам се, ако въпросите ми са объркани, но изобщо не съм наясно с образователната система при проблем като нашия.

# 36
  • Мнения: 485
Въпросите са си съвсем в реда на нещата.
Ако другата година я представиш за отлагане, ще повтори предучилищната група. Училището имаш право да си избереш, но комисията може да ти препоръча конкретно училище ако там има създадени по-добри условия за обучение от ресурсен учител и други специалисти, но последната дума е на родителите. Не пречи преди да минете на комисия да си подадеш молба за подготвителна група- до директора на училището или детската градина.
Документи за комисията:
-протокол от специализирана ЛКК или РЕЛК - във вашия случай се взема талон от личния лекар за детски писихиатър, а като отидете при него на преглед, му казвате че ви трубва протокол за явяване пред комисия-той знае какво да прави
-молба от твое име детето да се яви на комисия; за целта отиваш или до Инспектората по образованието или до Ресурсния център във вашия град, за да те насочат кога и къде точно се подава молбата и кога ще заседава комисията.

# 37
  • София
  • Мнения: 4 412
Ако детето е родено декември месец и родителя иска да го отложи как се процедира, пак ли се взима талон за здравна комисия? Това отлагане, за да може 2 пъти да посещава предучилищна ли се прави? Има ли проблем, ако едно дете отиде на 7 навършени се запише в предучилищната група и после на 8 години в първи клас?

А за детската градина как стои въпроса - ако детето е родено в края на годината и искаме да е в групата с по-малки деца? Това само от детската градина ли зависи?

# 38
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Тиганю, аз съм питала преди (задавала съм такъв въпрос) и ми отговориха, че предварително също става, да се заяви, че детето няма да тръгва на предучилищна, а ще тръгва със следващия набор. Но ако вече изкара предучилищнвата група в такъв случай пак става с протокол.

# 39
  • Мнения: 3 540
Ние също сме тръгмали с една година по късно на училище.Имахме проблем с говора(дислалия) и изоставане в развитието(ходихме припсихолог за нервно психологичен тест)с който се определя % памет,интелект и някой други  в зависимост от детето и възраста.
И тъй като е родена в края на ноември и е по дребна на ръст и документите от психиатър ,психолог и логопед отложихме 1 клас.
 така беше при нас преди 10г, Не виждам нещо да се е променило,даже е станало по-сложно.

# 40
  • Мнения: 3 504
Със сигурност е станало по-сложно и ти налагат мнение. Знам ли и аз вече кое е по-добро за Гери #Crazy

# 41
  • Мнения: 2
Здравей Зара,може ли да те питам дали имам право на отлагане от първи клас за 2 години?Случаят при нас е следният:моята дъщеря е  с епилепсия,няма проблеми от години,въпреки това в детската градина,която посещаваме до момента тя ходи само за 1 час на ден от 11-12ч.,като дори не се храни в градината.Сега ще я преместя в друга градина,която работи по европейска програма за включващо обучение,приета е,само трябва да се разберат в коя група да я приемат,в 5 или 6 годишните,понеже на практика ние не сме посещавали пълноценно градина,въпреки че с нея работи ресурсен учител и психолог.Ако я приемат в групата на 5 годишните,дали имам право и догодина да я отложа от първи клас? Wink

# 42
  • Мнения: 13
Здравейте,
нашето детенце е родено в края на годината. Бихме искали да тръгне със следващия набор в първи клас. Би било по-добре да повтори трета група на градината.
Възможно ли това? Ако да, каква е процедурата?
Ще бъда много благодарна, ако някой сподели знание и опит.
Благодаря предварително

# 43
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Свържете се с директорката на детската градина и споделете за това.

Общи условия

Активация на акаунт