как става отлагането за у-ще и съобразяват ли се с мнението на родителите?

  • 21 579
  • 43
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 504
При нас в детската градина беше залепено листче, с графика кога работи комисията и родителите с документите отиват там, на адреса на комисията.

# 16
  • Мнения: 485
Зара здравей ! Преди малко описах нашия случай . А ето и въпросите ми :
- Кой и кога изпраща децата пред тази комисия ?
- Как става Връзката с ресурсния учител  ?
- Във Варна имали център за консултация -
Доколкото разбрах не смяташ да го представяш за отлагане, нали така?
Към комисията могат да ви насочат от учебното заведение,а  може и по ваша инициатива. Желателно е още сега да се свържеш с ресурсния център:
Варна, сградата на Помощното училище (зад спирка "Тракия"), ет.1, тел. 641670, директор: Лидия Широкова - те ще ти обяснят кога има заседание на Екипа за комплексно педагогическо оценяване. Важно е предварително да се знае в кое училище ще учи детето.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 82
Благодаря за отговора .

Аз  не смятам да го отлагам от първи клас по моя инициатива .

Страх ме е че ако заведа по някакъв начин мога да го ощетя .

 Доколкото разбирам  аз трябва да търся  ресурсния учител . Мислех че ги прикрепят към децата от училище .

Поясни ми малко моля !

# 18
  • Мнения: 485
По никакъв начин няма да ощетиш детето ако го заведеш на комисия. Именно тя определя ресурсна помощ за детето-не го ли заведеш, няма да има ресурсен учител. Самите ресурсни учители работят към ресурсните центрове и научават за детето след като родителите го заведат на комисия. Освен това щом мине на комисия, вероятно с него ще работи и логопед от ресурсния център. Вие досега ходили ли сте на логопед?
А за отлагането - щом не желаеш да го отлагаш, никой не може да те накара.
Освен това по всяко време можеш да се откажеш от ресурсната помощ, макар че според мен това ще е в ущърб на детето. Добре е колкото може повече специалисти  да помагат.

# 19
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това за отлатането е много интересно, но нещо неразбирам. Доколкото знам, дете не може да повтаря предучилищна, т.е ако отиде до 30 май, завършило предучилищна, винаги ще бъде насочено към училище - нормално или специализирано. Защото алтернативата е да си стои 1 година у дома. Чувала съм, че децата могат да се оставят да повтарят 3-та група в детската, но не ми е ясно това как се решава.


Общо взето това е начина:

Тръгва си детето на предучилищна - по време на годината обясняваш че ако не тръгне си склонна на го отложиш.
Учителите ти казват същото, ако желаеш ще ти съдействат да го отложиш.

1. Личната лекарка дава становище на комисия за отлагане (те си знаят как)
2. Характеристика на детето от учителката на предучилищната ( какво може и какво не може да прави)


Ще погледна още какви документи трябваше и както да е с тях се ходи в инспектората по образование РИО и се пуска молба и се проверява - те ти насочват дата. Тук вече се чудя защо карат да водим и децата като те преглеждат документите дори едно добър ден не казват на детето, говорят с придружителя (а дори е лошо да се говори за проблемите им пред децата). Кой нормален човек ще иска да си отлага детето , ако детето няма проблеми.



Забравих да допълня, много лесно става отлагането, ако например детето е родено края на годината и ти заявиш, че не искаш да го пускаш на училище с набора, тогава направо ти го слагат в детската градина със следващия набор.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 82
Зара , водих го на логотед - той каза че нямаме проблем .
Госпожите от Детската градина ме убедиха , че  неговото поведение не се оличава много от това на другите деца .
Дадаха ни и добра характеристика , защото сме от големите спонсори .

# 21
  • Мнения: 485
Нещо не ми се връзва, МовА. Според логопеда няма проблем, а според теб:
Говори много малко - ново 3 г.
Според теб какво значи дете на 7 г. да говори на ниво 3 г.?

# 22
  • Мнения: 1 710
За съжаление зачестяват случаите при които комисията вмчесто да отлага насочва към помощно училище. Тези дни проверявам факти и ако това се окаже така - мисля, че отново ще беснеем из улиците.  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Страшно ме е яд, че се опитваме да спасяваме помощните училища и заради това ще насочваме децата натам. Зара, не знам какво значи правилно функционираща комисия. Искам такава, на която да имам сто процента довери, че ще прецени, а не такава, в която има учители от помощните училища, които напъват да си пълнят училищата. В Щатите когато тази комисия се произнесе - думата и е закон и родителите се вслушват - но това означава да имам доверие, а аз на нашата нямам. Тази година Гого е предучилищна и съм почти сигурна, че ни предстои отлагане, ако не и с две години. Не знам какво да си мисля и се плаша от сега.
Росонери, училищната готовност я определят психолога и логопеда, които работят с детето. Гого работи и с двете и всяка година му правят тестове за училищна готовност, така знаем до къде са нещата и какво ни предстои. Просто можеш да помолиш вашата логопедка да направи такива тестове на Гери, за да се ориентираш.

# 23
  • Мнения: 485
Ами,Мая, какво да ти кажа-неведнъж съм коментирала за положението в София. Това че съставът на комисията не е мръднал от години, е абсурдно. Още по-абсурдно е специалистите там да са от ПУ, а в някои области те са 100% от ПУ.
Добре функциониращата комисия, освен че работи в полза на децата, а не в полза на едно или друго училище, отделя достатъчно време да се ориентира в състоянието на детето и да говори с родителите. продължавам категорично да НЕ приемам това измиване на ръце - определянето на форма на обучение без комисията да се е запознала с детето (най-общо казано), без дори да го е попитала как се казва, без да му е дала и една задача за изпълнение... Това за мен е пълен абсурд, свеждане на нещо толкова важно до формалност.

В състава на ЕКПО в София влиза ли поне някой специалист от ресурсния център?

# 24
  • Мнения: 1 710
Мисля, че отскоро влизат и представители на Ресурсния център, което сенадявам да доведе до промяна...Но аз като представител на родителите съм се зарекла, че много ще внимавам какво се случва там и... хайде да не се заричаме, ама така се ядосвам. Има други начини за интегриране, а не по този един да се опитваме да спасим помощните училища. Надявам се нещата да потръгнат в добра посока, наистина.

# 25
  • Мнения: 485
Мая, а знаеш ли че по закон трябва да присъства и представител на отдела за закрила на детето?

# 26
  • Мнения: 1 710
Да, знам и със сигурност в София има такъв представител. Абе факт е, че скоро пак една мама беше посъветвана да си прати детето в помощно училище - и вниманиеу касае се за дете с леко изоставане. Какво сега ще започнем да надхитряме системата и да искаме  - отделна Епикриза за ТЕЛК - дето да пише, че детето е с незнам си какво IQ, за да ни дават тъпите 128лв и отделно епикриза за пред Комисията. Нали не се прави така?????? Не искам да е така? Искам наистина да получа компетентен съвет къде детето ми ще се чувства най-добре.....Абе болна тема.

# 27
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
В много критични ситуации за мен лично аз,не мога да спра да говоря, мърморя, викам. Сега просто е един от редките мигове в живота ми,в които оставам безмълвна. Confused

# 28
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Мая само да ти кажа, от миналата година ми казаха, че не се отлага повече от един път. Сега детето ми е в нормална обстановка, но пред обстановката, която беше в 19-то училище за малко щях да предпочета помощно училище. Абе кога ще имаме черен списък с учители.

# 29
  • Мнения: 3 504
.....Росонери, училищната готовност я определят психолога и логопеда, които работят с детето. Гого работи и с двете и всяка година му правят тестове за училищна готовност, така знаем до къде са нещата и какво ни предстои. Просто можеш да помолиш вашата логопедка да направи такива тестове на Гери, за да се ориентираш.


Майче, мерси, ще помоля, да видим какъв ще е резултата от детската градина.

Общи условия

Активация на акаунт