Аз моята дъщеря я възпитавах, възпитавах, колко книги съм й прочела, като беше малка...
не че не чете, ама...
тая любов към книгите, както аз я разбирам...
Извън училищната програма - разправя ми, че обичала филми на ужасите - влизам й в положението и й казвам да си потърси "То" на Стивън Кинг - книгата естествено, и да я прочете - че книгата е наистина страшна и т.н.... а тя ме пита: Що книгата, филм няма ли?!
Такова им е мисленето.
По отношение на училищната програма - чете само задължителното. Щото трябва.
А когато четоха "Под игото" миналата година с нейната приятелка обсъждаха усилено как той Огнянов бил гадже на Рада, ама и Соколов я харесвал...
Когато я прочете каза, че била много тъжна книга и си говорихме за Априлското въстание - тя добре го познава, защото обича историята, даже на олимпиада участва.
Не е да й липсва интерес - ама само ако няма друг начин!
Та мисълта ми е, че ние ги мотивираме, мотивираме за четене, възпитаваме ги, а те накрая... гледат филми!
А, недей така...
Дъщеря ми е на 3г. и 8м. и има около 30 детски книжки + големи томове с приказки. Не минава ден без да й се прочетат многоооо приказки. Ми и тя обича да гледа детски филмчета, но не ми казва "Не ми чети за Пепеляшка, пусни ми филмчето." Естествено, че ще чете книги когато порасне - тя поне знае какво аджеба представлява книгата и какво удоволствие й дава.
С това, че четенето се възпитава, исках да кажа, че деца, на които родителите не четат (примери колкото щеш), няма как да развият привързаност към книжките. У мен и брат ми четенето е възпитано в много ранна възраст и това си е - без книги не оставаме и досега! Точно така и ще възпитам децата си. Ако искаш провери пак след 3-4 години, за да видиш дали съм успяла .