На някой хора им е трудно да преразказват, да отделят важното от незначителното. На мен ми бяха трудни всякакви разказвателни предмети, особено историята (където често бяха нахвърлени дати за запомняне). Цяло училище и цяло следване съм се борила с тази си слабост. Учебниците на децата често са написани по начин труден за осмисляне и хващане на вътрешна логика на текста.

Дъщеря ми също има трудности с "ученето на уроци" - 5 клас и пресъздаването им. Ето защо тази година помощно тръгнахме на логопед. Има методи за подобряване на концентрацията, за структуриране на мисълта, за отсяване на важните от маловажните неща.
Например - гледа се картинка и се задават въпроси като кое е "най-малкото" нещо, "най-голямото", "най-важното", "най-смешното".  Ходим от началото на учебната година по 40 мин. (досега са се събрали 10 ина пъти) всяка седмица и успеха е направо поразителен. В момента по разказвателните има само шестици, докато преди се промъкваха даже четворки.

Препоръчвам наистина логопед - изобщо не значи, че детето има някакъв сериозен проблем, просто е подкрепящо занимание. Вярвам, че ще й помогне да си спести дълги часове над учебниците, които може да използва да играе.