Задача за 2.клас.....

  • 20 482
  • 59
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11 607
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!

# 1
  • София
  • Мнения: 11 768
Формулировката коректна ли е?

# 2
  • Мнения: 24 467
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!

Мисля, че следва само да съберете децата от І и ІІ клас. Те са всички участници, тъй като от тях 61 са лекоатлетите, т.е. те не са отделна трета група. Има такива задачи често- може да е за "заблуда на противника".  Laughing

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
и на мен нещо не ми допада условието

Ако приемем, че спортният празник се е състоял от лека атлетика и спортни игри, тогава става.

32+57=89 общо деца на спортния празник

89-61=28 деца в спортните игри

# 4
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Да такива са мислещите задачи има много подобни.


Тамън и аз щях да отговоря като ДЖуди Следва да се съберат само участниците.

# 5
  • Мнения: 1 172
Мисля, че в условието е изпуснато едно не :
Колко деца НЕ участват в спортните игри?

Тогава има смисъл от всички тези числа. И отговорът е 32 + 57 - 61 = 28 и обосновката е, че в спортните игри участват 61 лекоатлета от общо 32 +57 деца. Значи останалите 28 не участват.

В оригиналния вариант условието ми звучи странно претрупано с данни без каквато и да е връзка м/у тях.


# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
да, и така става. Нещо в условието не е наред, но не мисля, че е уловка. В учебника и сборника имат много такива задачи, но един път са с билети за кино, друг път със състезания, екскурзии и пр.

# 7
  • Мнения: 24 467
Просто при такива задачи е нужно да се разбере условието и да не се хващаме на уловката. Имаме, напр., една такава: На поляната пасат гъски и крави, виждат се общо 12 глави и 44 крака. Колко са животните?
Естествено, че краката, като бройка, са без значение.  Laughing Също така въпросът не е колко са гъските и колко- кравите, пита се колко са животните. Ами че колкото са главите, разбира се.  Laughing

Така дадената задача може да се реши и при такова условие. Въпросът е решението да отговаря на условието. В този случай- отговаря. След като лекоатлетите са част от участниците от І и ІІ клас, то няма какво да ги мислим. Нито има какво да разсъждаваме относно вида на състезанието. Това, което го няма в условието, не съществува при решението на задачите.

# 8
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Има и една подобна задача - Една лодка пътува в морето - разстоянието между стълбите на лодката е примерно 40 см Колко висока вълна ще стигне до петото стъпало.    Е отговора е никоя, защото лодката се повдига заедно със стълбата.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Обикновено в сборниците има указание с някакъв знак с каква трудност е задачата. Това може да бъде ориентир дали е с уловка или е от задължителните.
Като каква е в сборника?

# 10
  • Мнения: 11 607
Две са нещата лично за мен:

- лично не ми дападат такива условия, защото има много ясноти ако тръгнем по логикага......Има дадени лекоатлети,но в един спортен празник не участват само лекоатлети, ами ако има напр. футбол? Там лекоатлети и футболисти не се връзват..... И се тръгва за уловката - по обясненията на Judy . Така реши задачата сина, който е 5.клас......

- да...може да липсва едно НЕ...преди време пусках една задача от сборник на сина ми, 4клас тогава...и общото мнение бе,че условието е сбъкано и има грешка, както пише *SV*

RadostinaHZ задачата не е специално обозначена, има друг знак за задачи с повишена трудност.....

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
След ваканцията питайте учителката и после дайте инфо какво е решението. Поне ще разберем коя версия е била най-вероятна.

# 12
  • Мнения: 1 172
А някакъв отговор в сборника няма ли - дори и само число? Това също би ви ориентирало какъв е замисълът. Или поне раздел, от който е тази задача (примерно логически, събиране и изваждане до 100... )

# 13
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Цоцолянке искат просто да ги научат да се вглеждат в условията.

# 14
  • Мнения: 11 607
След ваканцията питайте учителката и после дайте инфо какво е решението. Поне ще разберем коя версия е била най-вероятна.

Даде ми идея да пусна един имейл на госпожата от занималнята.......Къде ще чакам понеделника.....

Но и това е много вярно:
Цоцолянке искат просто да ги научат да се вглеждат в условията.

Благодаря ви!  bouquet Hug Честно, не смятах, че ще има мами,които в този късен час ще се занимават със задача ни.....

Но съм и на мнение,че съществуват задачи, които са трудни за децата и учебния материал не е подбран коректно! Може и да греша!

# 15
  • Мнения: 1 470
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
Също за втори клас,но не помня от коя тетрадка или учебник беше...Вие каква уловка бихте намерили?!
Аз казах на синът си да отговори на госпожата че обиколката на триъгълник само с два параметъра не се намира,пък тя да му пише каквото си иска...

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
По-скоро бих намерила печатна грешка или зле свършена работа от съставителите. Много се надявам да има някаква уловка, но вече се съмнявам дълбоко в качеството на някои учебни помагала.

# 17
  • гр.София
  • Мнения: 4 165
 Трябва поне нещо за ъглите на триъгълника да пише.

# 18
  • Мнения: 1 640
Да,може и да е задача с уловка,но може и да е с печатна грешка,често се случва в днешните учебни помагала.Иначе ,така както е дадено, решението е сборът на първокл.и второкл.,като се игнорира излишната данна-броя на лекоатлетите.Но по принцип в една задача няма излишни данни,нали, а тези с уловките са по-скоро логически и от сюжетната им линия се досещаш ,че са логически,докато тази не ми прилича на логическа,просто си разсъждавам...

# 19
  • Мнения: 2 577
Моя петокласник сега питах и той реши, че отговорът трябва да е 28, щом е за втори клас

и на мен ми е интересно какво ще каже Госпожата по въпроса

blanc
, ми то за ъглите ако пише, хич няма да е втори клас тая задачка

# 20
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
 

Това пък ги карат правоъгълник да начертаят и би трябвало да пише страните с размери и тогава с линийка да  измерят хипотенузата и тогава да съберат страните.

# 21
  • гр.София
  • Мнения: 4 165
 Точно.Моят второкласник знае какво е прав ъгъл, ама спи  и нямаше как да го питам, учили ли са го вече. Аз не се сещам.
 В кой клас разделят Математиката на Алгебра и Геометрия?

# 22
  • Мнения: 1 172

Това пък ги карат правоъгълник да начертаят и би трябвало да пише страните с размери и тогава с линийка да  измерят хипотенузата и тогава да съберат страните.

Мога да кажа само: горките деца  Confused Как може толкова елементарно решение да се изисква с толкова омотано условие. Имам сборници от моето време още, ще погледна какви задачи е имало в тях. Но по сегашните ми спомени, не сме имали чак толкова завъртяни и неясни условия Sad
И аз мисля, че вече всеки е написал помагало, кое от кое по-абсурдни. Преди няколко месеца помагах на едно девойче, за 3ка се бореше на септемврийски изпит. В сборника му говориха за лице на окръжност и то не на едно място, че да го помисля за случайна грешка. Ама учителката точно този сборник избрала. Абсурдно просто.

# 23
  • у дома
  • Мнения: 7 155
В 7клас се разделя на Алгебра и Геометрия-поне по старата програма е така...Догодина 7кл е по нова програма та ще видим...А иначе по принцип и на националния изпит тест след 7кл имаше задачаза решаването на която не се използваха всички дадени данни и децата доста се бяха объркали.Ама сега ми се спи иначе утре ще ви напиша условието...

# 24
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Аз нали съм и шестокласничка - учат сега по измисления предмет човекът и природата за токови вериги, иначе математиката е в един учебник, не е като при нас пооделно учат геометрия и алгебра, ама объркано, как се оправя  при това нашия тати настоя в училище далеч от нашия квартал и това допълнително ги натоварва. Малкия се чудя какво да го правя, май по този начин без образование ще си остане.

# 25
  • Мнения: 90
Мисля, че задачата не е толкова математическа, колкото логическа и че трябва да се събере сбора на всички деца учстващи в спортния празник. Нещо като кои са повече три мухи или два слона.
Ако може след като научите все пак верния отговор да ни го кажете, за да знаем и ние Laughing

# 26
  • гр.София
  • Мнения: 4 165
 Оказа се,че са учили за равнобедрен триъгълник. Ако в условието имаше нещо по въпроса (равно-бедрен,-странен...), може и да се реши задачата от второкласник.

# 27
  • Мнения: 24 467
Оказа се,че са учили за равнобедрен триъгълник. Ако в условието имаше нещо по въпроса (равно-бедрен,-странен...), може и да се реши задачата от второкласник.

Това за триъгълника- децата във  клас учиха вече за равностранен и равнобедрен, но когато синът изчислява периметър задължително ако са дадени размерите само на две страни се указва, че той е равнобедрен, да речем и коя страна е бедро. За ъгли изобщо в случая не може и да става въпрос. Даже и да знаят за прав ъгъл, то със сигурност синус и косинус нищо не може да им говори. Значи тук или липсва третата страна /пропуск на съставителите/ или липсва обяснение, че триъгълникът е равнобедрен и кое е бедрото /пак този е проблемът/. По тези данни, за разлика от задачата на авторката на темата, не мога да намеря решение. В първият случай такова може да се намери, за което вече писахме, но тук- не. Не виждам уловка.
Тази сутрин едната ни задача беше: търси се периметър на равнобедрен триъгълник, на който бедрото е 5 см., а третата страна- три пъти по- голяма от бедрото. Това вече е нормално условие. Лично му я съчиних, понеже са на умножение с тройката  Laughing.

# 28
  • Мнения: 11 607
Определено като чета тук мненията.......и стигам до извода....

- детето ми се справя много, много бавно с учебния материал и въобще в главицата и няма място за ранобедрен и пр. триъгълник, камо ли да направи връзка между хипотенузи, ъгли и пр.

- смятам,че нищо добро няма да се постигне с това форсиране на учебния материал. Не че децата няма да се справят повече или по-малко, но...ще дойдат и болести вследствие стреса,който е на главата им

 - благодарна съм хиляди пъти,че не съм ученичка СЕГА!,а съм от поколението,което бавно, но славно учи.


Още не ми е отговорено на имейла.....

# 29
  • Мнения: 24 467
Мисля, че вероятно не детенце се справя бавно, а просто математиката не е неговата сила.
В къщи се заниваме с математика и логически задачи от ДГ, но това е игра за сина ми, интересно му е. Винаги е предпочитал такива игри пред омразното му оцветяване, например. Всеки- с интересите си. Сега и учебният материал по този предмет за него е песен, включително и СИП-а и ЗИП-а. В интерес на истината гледам че неговите здачи днес не са кой- знае колко по- различни от моите някога, макар че математиката определено не беше любима моя дисциплина, каквато е при него.
Мисля, че по- здравословно и за децата и за родителите е да не се изисква да са най- добри по всичко. Това е в същност, според мен, проблемът на повечето от нас. Улавяла съм се че ми се ще да рисува добре или да пее хубаво, само че се спирам навреме и не го занимавам с нежелани неща. Колкото може там- толкова. Тогава именно би бил стресиран, ако го накарам да се  старае пряко желанието и възможностите си по всичко. Когато обаче има мерак ще съм направо престъпник да не му помогна.
Пиши ако имаш отговор, все пак.

# 30
  • Мнения: 1 172
Тази сутрин едната ни задача беше: търси се периметър на равнобедрен триъгълник, на който бедрото е 5 см., а третата страна- три пъти по- голяма от бедрото. Това вече е нормално условие. Лично му я съчиних, понеже са на умножение с тройката  Laughing.

Judy, само да уточня, че такъв триъгълник не съществува. Не знам в кой клас учат, че сборът на две страни на триъгълника е винаги по-голям от третата страна Wink Внимавай с условията, за да не се налага след време да обясняваш, че триъгълници и четириъгълници, каквито той чинно е пресмятал, не съществуват Wink Не се заяждам, с най-добри чувства го казвам. Тези дни се наложи да обяснявам на синковеца, че част от занимавките ни не са били истински (поради незнанието на мама  Embarassed - причината му я спестих, естествено).

# 31
  • Мнения: 24 467
Не са учили за правилото, че сборът на двете страни е винаги по- голям от третата още. До година, до колкото знам, също няма да го учат. Просто задачата е за упражнение за равнобедрен триъгълник, да се сети че другата страна е дадена вече и да изчисли третата и да вкара таблицата с тройката, понеже ще са на нея понеделник. До момента, до който започнат да го учат той ще е забравил тотално днешните задачи.
Вчера, напр., гледам с тати решават нещо такова:
12:6.4 и тати първо смята 6.4 и се чуди как да обясни делението на 12:24. Гледам- пропуснали да прочетат правилото за поредността при задачи без скоби с умножение и деление, пък то било точно преди задачите. А предупредих първо теорията да прочетат. Толкоз са ме чули.
Я кажи вие с какво сте се занимавали, което после си отчела като недобро. Да гледаме да го избягваме с оглед да не се получи наистина такъв резултат- днес имаме една цел, а утре се усещаме, че не сме помислили наистина, че ще се учи следващото.
Аз вчера му писах задачи със и без скоби и бях съчинила една, дето се получава отрицателно число. Просто не я бях проверила. Естествено, детето не е учило още такива неща.

# 32
  • Мнения: 536
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
Отговорът е 89. То си е казано в първото изречение:"В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници.". Изречението за лекоатлетите е сложено за подвеждане. Те са от участващите в състезанието деца.

# 33
  • Мнения: 68
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
Отговорът е 89. То си е казано в първото изречение:"В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници.". Изречението за лекоатлетите е сложено за подвеждане. Те са от участващите в състезанието деца.
Ако спортния празник се състои от лека атлетика и спортни игри?
И всичките деца са 89,  от тях 61 лекоатлети и остават 28 за спортните игри. Т.е. леката атлетика не е спортна игра и в условието се търсят децата, който са отишли на спортен празник, но не са лекоатлети, а са участвали в спортните игри ...

# 34
  • Мнения: 3 647
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
според мен  отговора е  в самото условие  -  демек   32+57
другото е  за заблуда - това е повече логическа, а не математическа задача - често  ги слагат  подобни  в тестове за  интелигентност  Wink
 всички  участват  в игрите независимо дали са лекоатлети или  не 

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Спортен празник е различно от спортни игри.

# 36
  • Мнения: 1 470
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
 

Това пък ги карат правоъгълник да начертаят и би трябвало да пише страните с размери и тогава с линийка да  измерят хипотенузата и тогава да съберат страните.
Дороти,смятам че ние се опитваме да намерим смисъл,там дето го няма Wink!!!
Миналата година,правили контролно децата,имало задача Празно квадратче +Празно квадтратче = 10,моят написал 7+3=10,госпожата му го задраскала и писала 6+4=10 !
Бях побесняла,и отивам да се разправям,а тя ми отвръща,че такова било решението в нейните учителски дневници,и следователно децата така трябвало да решат задачата... Mr. Green

А ПОЧВАТА знаете ли за какво служи?!За да могат дса ходят по нея животните и хората...Как му ске карах че не е чел урока на сина ми,след като ми го издекламира това,пък то вътре така си го пишело...

# 37
  • Мнения: 24 467
Че то и по мое време имаше такива изстъпления. Ограничени даскали винаги са съществували. Това са си баш даскали, за разлика от нормалните учители, които също винаги са съществували. Това не са само  приоритети на съвремието. Бях писала тема по литература в ІХ клас, нямах нито една правописна или пунктоационна грешка, но идеята беше в разрез с идеята на литераторката ми и имах двойка. Беше ми написала рецензия "стил" /това какво означаваше не успях да разбера- всеки си има собствен стил/. Майка ми беше написала, че оценката е необективна и се беше продписала под контролното. Това определено имаше ефект.
Такива неща просто не следва да ни впечатляват толкова много, освен ако не водят до неблагоприятни последици, като оставяне на поправителен изпит.  Тогава бих поискала комисия /на времето можеше, моя приятелка го направи по история, беше любимият й предмет, след това записа история в университета/.
Разбирам негодуванието ти, Червената Шапчица, имаш право да си ядосана, определено бих защитила децата си в подобни ситуации.

# 38
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Червена Шапчица - умрях си от смях с твоето писане, но и аз съм попадала на такава учителка - Колко кватрадни дециметра има един квадратен метър. Целия клас пише 10 - моят пише 100 - е пита детето в къщи притеснено, ние не му обръщаме внимание, тъжи, разпитваме го и какво се оказва - Госпожата му казва, че за този си отговор заслужава 5 за годината, а моят е един умник ходи по състезания, абе не прилича на родителите си  Joy Joy. Детето разстроено, госпожата му се изрепчва и в един момент и други деца от класа казват, че той е прав и само намекват. А в това време двойкаджии почват да го обиждат, колко е тъп, че не се спори с госпожата - това три дни. И в момента в който децата се обаждат и той обяснава леко - звънеца бие и тя казва утре ще ви обясня. И той пак в къщи ама госпожата................ . Баща му казва е сега и изрязахме нагледно 10 кв дециметра от картон и аз на другия ден - нося и при госпожата. Извинете (не засягам госпожата) ама две три деца го обиждат и аз нося нагледно колко са 10 кв дм - и накрая госпожата се накарала на двойкаджиите - те виновни.


Говорила съм с хора, които водят квалификациите на такива начални учители и те ми казаха, че си има зле между тях. Зле , зле, ама да бъдат гъвкави и да си признават грешките. Няма нищо лошо, че са сгрешили, ама да мислят малко.

Последна редакция: нд, 06 яну 2008, 10:17 от dorothy

# 39
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!
Отговорът е 89. То си е казано в първото изречение:"В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници.". Изречението за лекоатлетите е сложено за подвеждане. Те са от участващите в състезанието деца.
Ако спортния празник се състои от лека атлетика и спортни игри?
И всичките деца са 89,  от тях 61 лекоатлети и остават 28 за спортните игри. Т.е. леката атлетика не е спортна игра и в условието се търсят децата, който са отишли на спортен празник, но не са лекоатлети, а са участвали в спортните игри ...

Това е според мен правилното тълкуване. Спортни игри според мен е различно от лека атлетика, поне авторите това са имали предвид. Значи отговора е 28. Още повече като се изходи от материала за втори клас (събиране и изваждане до 100) извода сам се налага. Няма уловка, не е логическа задачата.

# 40
  • Мнения: 1 679
Задачата е от сборник на Чилингирова и Манова за 2.клас, стр. 23, задача 16:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети. Колко деца участват в спортните игри?

Моля, решение и обосновка....

Благодаря от името на дъщеря ми!

Мисля, че следва само да съберете децата от І и ІІ клас. Те са всички участници, тъй като от тях 61 са лекоатлетите, т.е. те не са отделна трета група. Има такива задачи често- може да е за "заблуда на противника".  Laughing

Много хитра задачка

# 41
  • Мнения: 11 607

Хитра или не..незнам...но Госпожата по имейла още не ми е пратила отговора...Дали и тя не може да я реши????

# 42
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Тъй.

За да няма такива неразбории, авторите на сборника е трябвало да напишат:

В спортния празник на училището участват 32 първокласници и 57 второкласници. От тях 61 са лекоатлети, а останалите участват в спортни игри. Колко деца участват в спортните игри?

Решението е като написаните по-горе:

32 + 57 = 89 деца общо участници

89 - 61 = 28 деца участвали в спортни игри


Нищо не й е хитро на задачата, просто в сборниците има много неточности и грешки. Rolling Eyes

# 43
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Точно.Моят второкласник знае какво е прав ъгъл, ама спи  и нямаше как да го питам, учили ли са го вече. Аз не се сещам.
 В кой клас разделят Математиката на Алгебра и Геометрия?

До 4 клас си е все математика.

Прав ъгъл - първи клас.

# 44
  • Мнения: 11 607
Отговорът на нашата госпожа......

Мога да кажа, че не е изключено да има допусната грешка от престараване да се създават по-различни задачи,/например в математиката за 1клас на Манова имаше задачи без решение/.Аз мисля че е объркан текста т.е. 61 лекоатлети,останалите скачачи на дълъг скок или нещо подобно,за да се търси колко са скачачите.Но по така зададения въпрос се намира броя на децата 1+2,като се има предвид че на 16 стр.все още са в началото и може би се упражняват уменията за събиране без преминаване.Аз нямам това ново издание,ще я разгледаме в училище/между другото асистентката на Манова води студенти на наблюдение при нас и можем да се консултираме с тях/.

# 45
  • Мнения: 1 470
ОТ ПРЕСТАРАВАНЕ hahaha hahaha hahaha

# 46
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Не мисля, че този отговор на вашата госпожа е от най-точните. Няма какво да пита не знам си кой. Да каже какво решение очаква от децата, а че има пропуски и грешки по сборниците е ясно.

# 47
  • Мнения: 705
съжалявам, 4е се намесвам без нужния опит, ама аз не виждам кой знае какво 4е е объркано тук newsm78

щом е спортен празник, значи се играят спортни игри, леката атлетика също е спортна игра, следователно участниците в този спорт също играят спортни игри, т.е верният отговор е 37+52, а числото 61 не ни интересува поради горната логика.

аз така бих го обяснила на децата си. знам (от познати), 4е у4ебниците тези дни са много объркващи и нелогични, не смятайте 4е заставам на страната на издателите, просто в този случай аз виждам логика  Peace

# 48
  • София
  • Мнения: 431
Тази задача не е много ясна. Общо взето може да има две тълкувания, както са писали и другите. Съмнявам се, че и учителката знае какво са имали предвид авторите. Но може би ще се ориентира по учебния материал, към който е задачата.

# 49
  • Варна
  • Мнения: 2 378

щом е спортен празник, значи се играят спортни игри, леката атлетика също е спортна игра, следователно участниците в този спорт също играят спортни игри, т.е верният отговор е 37+52, а числото 61 не ни интересува поради горната логика.


Леката атлетика е индивидуален спорт, не е спортна игра. Не може да не ни интересува числото 61, щом е намесено в цялата работа. Идеята на авторите е такава, каквато обясних и по-горе, само дето не са добавили 1 изречение. Т.е. от всички участници, някои са участвали в спорни игри, а други (61) в лекоатлетически състезания.

# 50
  • Мнения: 11 607
Ето отговора на задачата според асистентката на Манова(обяснението на нашата Госпожа):

Обсъдихме задачата. Според нея е допусната грешка с вмъкването на ""лекоатлетите са 61'' и решението е като се събере броя на децата.В учебниците на Манова се срещат такива "леко шокиращи" задачи.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Тази Манова има много здраве от мен. Явно на глупостта и некадърността им се казва ексцентричност при писането на сборници.

# 52
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Тази Манова има много здраве от мен. Явно на глупостта и некадърността им се казва ексцентричност при писането на сборници.

И от мен много здраве. Rolling Eyes Твърде елементарно ще е само да се събере броя на децата. Аз като учител, бих изискала друго решение (да не говорим, че изобщо нямаше да дам задача с такова неясно съдържание...). Wink

# 53
  • Мнения: 2 577
абсолютна тъпотия  Peace

# 54
  • Мнения: 867
А на задачата:
Намерете обиколката на триъгълник с размери-3см,на 5см!
Също за втори клас,но не помня от коя тетрадка или учебник беше...Вие каква уловка бихте намерили?!
Аз казах на синът си да отговори на госпожата че обиколката на триъгълник само с два параметъра не се намира,пък тя да му пише каквото си иска...

3+5+х=Р
8+х=Р
8=Р-х

Това е отгвора, но за втори клас newsm78 Нещо сложно ми се вижда.

На първата задача, моето мнение че се събира броят на децата. Просто искат да ги накарат да мислят.

# 55
  • Мнения: 24 467
Тъй е, Синеочка, но определено не и за ІІ клас.  Laughing
За първата задача вече писах още в началото, точно това мисля и аз. Дори не е задължително да става въпрос за грешка, дадох пример и с такава друга задача. Такива задачи има и по състезанията- детето да се сети, че не всичко от условието го касае, като същевременно следва да се придържа само към условието, без да измисля удобни допълнения.

# 56
Просто при такива задачи е нужно да се разбере условието и да не се хващаме на уловката. Имаме, напр., една такава: На поляната пасат гъски и крави, виждат се общо 12 глави и 44 крака. Колко са животните?
Естествено, че краката, като бройка, са без значение.  Laughing Също така въпросът не е колко са гъските и колко- кравите, пита се колко са животните. Ами че колкото са главите, разбира се.  Laughing

Така дадената задача може да се реши и при такова условие. Въпросът е решението да отговаря на условието. В този случай- отговаря. След като лекоатлетите са част от участниците от І и ІІ клас, то няма какво да ги мислим. Нито има какво да разсъждаваме относно вида на състезанието. Това, което го няма в условието, не съществува при решението на задачите.
Джуди,това за краката и главите не е така.Има формула за решаването на такава задача и краката са нужни!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!За задачата в началото както всички казаха последното е ненужно но твоя пример Джуди не е добър!Ето ти решението на твоята задача но първо ще ти кажа че ако казват във въпроса колко са животните имат предвид колко крави и колко гъски ПООТДЕЛНО!ето ти решението както трябва да изглежда в една тетрадка:
кравите имат 4 крака ,а гъските- 2 крака общо те са 12 животни.Краката им са общо 44.
Сега разсъждаваме(трябва да е описано разсъждението)
ако имахме само крави то краката им щяха да са 12.4=48 или 4 крака повече.Тези четири крака излишък се получават защото смятаме само с крави,а има и гъски.Една гъска има с два крака по-малко от една крава.Четирите крака излишък делим на разликата в краката на животните или 4:2=2гъски.получихме че имаме 2 гъски и 10 крави джуди.
Можеш да смяташ и с уравнение чрез формулата която ти споменах че съществува но така е с знанията до 2 клас и ще го схванеш по-лесно   Не давай неправилни пр     

# 57
  • Мнения: 24 467
Аз поне не се представям под чуждо име и не следя изказванията на даден автор в различни теми за да си правя вятър на устата.  Laughing
Ако ти се притесняваш- явно имаш причини да го правиш.
А задачите сме ги решили отдавна.  Laughing Оценил ни е който е трябвало.

# 58
  • Мнения: 234
Синът ми решава от същия сборник. Минали сме през тази задача. И на мен ми беше забавна.  Но изобщо не се съмнявам, че решението е
Цитат
Решението е като написаните по-горе:

32 + 57 = 89 деца общо участници

89 - 61 = 28 деца участвали в спортни игри
Че е некоректно условието, такова е. Но и самата задача е поставена в раздела, в който ги карат три числа да се събират и изваждат чрез скоби. ТОест да стане
(32+57)-61=89-61=28
А иначе много поздрави на госпожата математичка, която е съставила такива "забавни" задачки  Grinning

# 59
  • Мнения: 15 265

Сина ми я реши по същия начин. Изобщо не разсъждава какво е лека атлетика, спортни игри ....
С думите "спортен празник" реши, че всички са участвали. Главната му цел беше как да направи решението на един ред т.е. използването на скоби.
   

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт