Образование у дома?

  • 25 949
  • 270
  •   1
Отговори
# 225
Цитат
Като не ти харесва нито българската, нито западняшката система, тогава по каква система учат твоите деца? По някаква полурелигиозна ли?
 

Тук вече има съществен въпрос. Не, системата ми не е полу-религиозна, няма такава система. Доста подробно сме писали в тази тема, а и в сайта за домашно образование, какво точно правим. Прочети го пак, последната статия, която качих снощи от г-н Петков, също ще ти помогне и ще те насочи.

Е, моето време за писане приключва, драго ми беше, че поговорихме. Ще "кръстосаме шпаги" след седмица. Виждам, че щом отговаряш активно на всеки мой пост, дискусията ти е интересна, както и на мен.

Лека нощ, и до после!

# 226
  • София
  • Мнения: 62 595
За какво да се хващам? Ти ми поднесе всичко на тепсия. Сега хората поне са наясно какви са твоите убеждения и колко общо имат те с домашното образование и колко с религиозното образование и начин на живот.

Мислех, че идеята се да се обсъждат предимствата и недостатъците на домашно и училищно обучение откъм академичната и организационната им страна. Оказа се съвсем друго.

# 227
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм толкова склонна да вярвам,че училището я научава на математиката, която  ще й е необходима.
Същото това дете, което си изкара петица по математика на изпита, и до сега не е сигурно колко е 8 по 4. Улучва понякога.
Това го написах преди Порумблабла.
Всъщност, изобщо не вярвам на конституционно полагаемото се образоване, но пък не мога да предложа друго, а това ме фрустрира (Ани, това пак е за речника).

Таблицата за умножение се учи във втори клас. Ако детето е осми клас и въпреки, че е изкарало висока оценка на приемния изпит по математика не е наясно с изучавания вече материал, то има пропуски и грешен подход при обясняването още в начална степен. Не е удачно да пренебрегваш математиката, само защото на детето му е трудно. Намерете подходящ учител и започнете с математиката от самото начало, за да може детето да навакса.
Сега е само осми клас. И да я спреш от училище, тя още 3 години минимум ще учи математика и съвсем ще закъса. Накрая ще остане без диплома и няма да може да кандидатства никъде. Дори и при чуждите университети и колежи се искат сертификати, в които има задачи по математика.

# 228
  • Мнения: 2 567
Ех тази Летисия. Колко време не е писала в темата, а пак ви в устата. Явно ви настъпи по доста болезнен мазол, казвайки истината за вас  Wink Не е приятно да бъдеш така изобличен.
Може в началото хората да не разбираха това, което казвах за вас, но от опит знаех, че увлечени в бла-бла-бла скоро ще лъснете и вие и "философията" ви. Рано или късно вие си идвате на думата и някой започнаха вече да го виждат  Simple Smile

А си напълно прав, че търпимостта ми не включва толериране на секти, които по гнусен начин увличат хората и им промиват мозъците.

Дали, ако поразгледам страниците назад няма да срещна още мои фенове  Simple Smile Жалко, че не ми се занимава  Sunglasses

# 229
  • Bristol
  • Мнения: 9 370
Цитат
Независимо по каква програма учи, ако не е застъпена математиката достатъчно, че да получи основни знания по всяка от математическите дисциплини, тя ще закъса с всички останали науки.

Това е абсолютно не вярно. Всъщност, това е точно формулираното религиозно схващане на социалистическите педагози от бившите тоталитарни държави за обучението. Математиката според тях беше най-важната дисциплина. Ето до къде я докарахме, без индивидуален подход, към децата.

За твое успокоение ще кажа, че проблема в западните държавни училища се състои в друго. Те за сметка на математиката издигат в култ социалните науки, което произведе, контактни и свободомислещи деца, които обаче не могат да си сметнат, колко струват две вафли в магазина.

И двете системи са в грешка. Нека, да напишем сега и изречението, което вече очакваш: при домашните ученици, не е така - там баланса е постигнат и той се базира, на индивидуалните таланти на всяко дете.
Не знам дали социалистическите педагози са наблягали на математиката, но за мен кошмара в училище бяха предмети от типа, история, литература, психология, морал и право ...  ooooh! Математиката, за съжаление, ми се струваше много слабо застъпена  Confused
Иначе за западната система съм съгласна  Peace Определено ми харесва, че децата са контактни и свободомислещи, а за да може моето дете да си направи сметките в магазина, се занимавам допълнително с него по математика. Там имам знания и мога да се справя на достатъчно високо академично ниво. Но по науки като история и английски, разчитам предимно на учителите в училище  Peace
Няма смисъл да спорим кое е по-добро или по-лошо, защото отговор на този въпрос няма! Отговорът зависи от конкретните хора и виждането им за света.
Проблемите на домашното обучение в България ги разнищихме и мисля всички се съгласихме, че не е лошо да се легализира.

Само не видях да отговаряте на едно майче по-нагоре, което попита, как да обучава детето си на чужд език, като не знае такъв на добро ниво. Лично аз не бих обучавала детето си, ако нямам знанията. Досега споменатите системи и изпити са основно на английски език. Какво да правят хората, които искат да се възползват от домашното обучение, но ползват само български?

# 230
  • Мнения: 2 270
schreier-малеееее какви думи знаеш.Къде ги научи?От мама и тате ли?Ти откъде си сигурна,че на дъщеря ти няма да и трябва пергела и линията.Може би си ясновидка и предсказваш бъдещето.
Аз си мисля,че на моите деца няма да им трябват :историята,географията,физиката.Ще взема да ги спра от училище,че да не си пълнят главите с ненужни неща. hahaha
Аз не съм и мислела да преподавам на децата си граматика,математика и тн дисциплини/за това си има учители/Аз ги уча на други неща.
Плюс това не съм толкова начетена и толкова знаеща ,като вас.Аз съм получила образованието си в БЪЛГАРСКО ДЪРЖАВНО УЧИЛИЩЕ.А вие,къде сте учили,че знаете толкова много неща?Може би у дома при мама и тате Joy
Извинявам се,но ми се струва,че върлите защитници на домашното образование са болни мозъци и нарушават правата на детето.
И преди го казах и сега ще го повторя:
Нямам нищо против домашното образование,когато то се извършва от квалифицирани педагози и ,когато обстоятелствата го изискват,а именно-болно дете,дете с психични проблеми,гастролиращи и много пътуващи родители,деца на богати родители/които по една или друга причина трябва да бъдат пазени/

п.п-schreier дъщеря ти определено има проблем /и то голям/щом на 14 години в БЪЛГАРСКО училище не може да сметне 4 по 8

# 231
Радостина, най-малкото аз ще седна да твърдя, че трябва да се кандидатства колективно. Откъде ти дойде това наум? Напротив, смятам, че трябва да се оценяват индивидуалните качества на всеки кандидат. Но това е единствено в полза на домашните ученици. И университетите са стигнали до тази истина вече, защото зад "А"-тата или шестиците от дипломата за средно образование не се знае какво точно стои.

Иначе статистическите данни за качеството на домашното образование идват от резултатите на стандартизираните тестове. В САЩ и Канада се събира статистика отдавна, и това позволява да се анализират данните, и да се правят сравнения, и поне до този етап резултатите са категорично в полза на домашното образование.

А линка към сайта на Йеил го дадох, за да се види от всички участници, че престижен университет като този не отхвърля кандидатстващи домашно образовани ученици поради това, че нямат стандартната диплома за средно образование. Поне дотук бяха изказани много твърдения, че домашното образование означава липса на диплома, и следователно, затваряне на вратите пред университетите. Е, ако имаш предубеждения към домашното образование, които не се основават на факти, а на предразсъдъци, рови в интернета и търси университети, които не приемат домашно образовани ученици. Със сигурност ще намериш. Но от позицията ни на учащи в България, по-вероятно е да намериш повече университети, които не приемат български дипломи, отколкото такива, които не приемат домашни ученици Simple Smile. Ако на някой му се прави такова изследване, ще е интересно да го видим. Но така или иначе тенденцията е, че все повече висши учебни заведения отварят вратите си за домашно образовани деца. (Чети: имат приемни процедури за домашни ученици). В крайна сметка добрите резултати говорят, а ако са на фона на крещящ упадък, направо викат.

Иначе, домашното образование не е панацея, съгласна съм, но предоставя най-голяма възможност за родителите да използват до максимум образователните възможности пред децата си. Съгласна съм, че и сред родителите с домашни ученици има безотговорни хора, за които домашното образование се изчерпва с неходене на училище, или просто им се пестят пари от учебници и помагала, но много често и на децата в държавните училища са такива родителите (особено ако се съди по постоянните оплаквания на учителите за нулева заинтересованост на родителите към ученето на децата им). Просто това не зависи от формата на образованието, а от самите родители. Моите наблюдения - косвени (от прочетено в книги), и лични (от контакти с хора), на този етап са, че родителите с домашни ученици в преобладаващото си мнозинство не са в тази категория, а в групата на активно ангажираните с образованието на децата си. То е и логично да бъде така: все още има много хора, които a priori критикуват домашното образование, и това принуждава родителите активно да работят за успеха на децата си и да се доказват. Странно е, че същевременно толкова много деца се провалят в държавните училища, и същите тези критици не подлагат на съмнение държавното образование като такова, а все изтъкват технически причини за неудачите му: неприятна учителка или предмет, неподходяща среда и пр.

Сега, за Ета, която се съмнява дали домашните ученици в България ще успеят да кандидатстват в Йеил, да я успокоим надлежно. Записваме ги в КЛАСС или в друга дистанционна програма, когато преценим, че има смисъл за тях, получават американска диплома за средно образование и отлични знания по английски, и кандидатстват в Йеил с тях. Нещо да има трудно за разбиране? Останалото дето си го написала си е чиста злоба и заяждане, и няма какво да го коментирам. Ако по някакъв начин си се засегнала, че децата ми са напред от връстниците си не мога да ти помогна по никакъв начин. А относно "незнам"-то, бъди спокойна, господинът е поверил проверката на писмените работи на сина си на професионалист. Да, неприятни са правописните грешки при възрастните, но какво да се прави, държавното образование не прощава никому.  Mr. Green

И нещо за Ани: Все пак грамотните хора преди да се включат в дадена дискусия първо прочитат какво е писано дотогава, за да не се оказват в позицията на слон в стъкларски магазин. Най-напред, ако трите ти деца бяха образовани вкъщи, двете големи вече щяха да имат уменията да учат самостоятелно, и да се допитват до теб само за консултация. Времето ти щеше да е заето може би на този етап с активна кореспонденция с колежи и университети. И в ситуацията, в която се намираш - с две големи деца и едно малко бебе, щеше да ти е практически доста лесно, защото винаги ще имаш на разположение две големи и зрели деца, на които да повериш малкия, ако се налага да правиш нещо, което не се съвместява с неговото присъствие. А арогантното ти и безпочвено отношение към Златка само те излага. Ако щеш се смей, ако щеш плачи, но Златка си знае математиката много добре. Може би си предполагала, че тя е от средностатистическите мами, за които математиката е нещо като мистика, но при нея удряш на камък. Ако беше изчела внимателно написаното дотук нямаше да тръгнеш с рогата напред.


 

 

# 232
Не се заяждайте с Летисия, изглежда в миналото е претърпяла остър сблъсък с някой, от когото още й пари, и й се привиждат сектанти под път и над път. Нещо като травматичен синдром.

Ех, Радостина, само търсиш под вола теле. Ти наистина ли би приела ВСЯКО гадже, което ти довлече твоето дете? И наистина ли не би взела никакви мерки, ако започне да се движи с компания, която пафка марихуана за разтоварване? Толкова ли е ненормално да искаш децата ти да имат свястна среда, и да водят порядъчен живот? Наистина ли считаш за нормално едно момиче да е било с повече мъже, отколкото майка му някога е познавала? Остави забременяването и венерическите болести, те са си сериозен риск, ами душевността й?

# 233
  • Мнения: 2 270
mama Bobar -Ти адвокат на златка ли се явяваш.За теб едно дете на 11-12 години е вече голямо и не е нужно да му се преподава,защото може да си учи съвсем само,всичко си разбира  Joy.Ти май изобщо не си в час.
За твое сведение дъщеря ми е в 5 клас,учи в математическа гимназия/сигурно не знаеш,че да влезеш там на тази възраст се изискват доста знание и интелект /Пълна отличничка е.Освен това пее в една от най- добрите вокални групи в България и не на последно място е трикратна републиканска шампионка по плуване.Тя е едно прекрасно  момиченце,което ходи на училище и е
щастлива от този факт.Големият ми син е художник и едновременно с това компютърен спец.Не е от отличните ученици .Децата ми са достатъчно самостоятелни и умни,но имат нужда от квалифицирани учители за да се развиват и да вървят напред.Аз не мога да им бъда консултант за всичко ,защото не съм толкова умна и начетена като вас

# 234
  • София
  • Мнения: 62 595
Мама Бобър,

Така, както го казваш излиза, че непускането на децата на училище ще ги опази от опасностите навън. Ако следвам твоята логика за марихуаната и сексуалните контакти, досега всички семейства в държавата да се бяха затрили. Нямаш право да правиш такива обобщения, защото има достатъчно много семейства, в които децата нямат описаните от теб проблеми. Не зная колко често и сред какви ученици и студенти се движиш, но аз имам много контакти с деца и младежи. Мога да ти кажа, че на повечето от тези, които познавам мога само да им сваля шапка от възхищение. Това са умни, добри, устремени и всячески развити деца. Те не се друсат и не се чудят само с кого да се натиснат по кьошетата.

Много изкривена представа имаш за голяма част от днешните деца. И вече започвам да се чувствам лично засегната, защото в твоя кюп слагаш и моите и на приятелите ми децата и изобщо всички свестни деца. Ако вадиш заключенията си от медиините представления, ще те накарам да пообиколиш и други места, освен наркоманските сборища. Знаеш ли колко много деца се занимават с наука, изкуство, благотворителност и други облагородяващи и сериозни занимания? Те да не би да са от друга планета?

Ако искаш да предпазиш децата си от марихуаната и безразборния секс по-добре говори с тях за това, че всеки си прави избора в този живот, а не да представяш външния свят като някакво гадно място, а децата, които ходят на училище като наркомани и с леко поведение. Изолацията не предпазва от всички проблеми.

Ако споделяш религиозните възгледи и интерпретации на Порумбачов и смяташ света за пълен с разврат, направо си кажи. Няма смисъл да ми обясняваш за домашното образование, а всъщност да имаш предвид религиозно движение, което смята ходенето на училище за среща с грехове и падение на децата ти. Учете си както искате. Зная, че си има религиозни училища, в които можете да пратите децата си. Но ще ти кажа, че това не е гаранция, че там няма да прескачат оградата и да купонясват или че няма още на първия месец като напуснат бащиния си дом да се натиснат с някого от същия този колеж. Какво си мислиш, че ще ги опазиш или че след ограничанията вкъщи те ще продължат да се държат хрисимо и ще четат само молитви ли?

Последна редакция: нд, 23 мар 2008, 11:07 от RadostinaHZ

# 235
Ани, много се радвам, че децата ти са успели на този етап. Но помисли малко - участието във вокалната група (което е извънучилищно занимание) и плуването (също извънучилищно занимание) са допринесли много повече за характера, дисциплината и мотивацията на детето ти, отколкото ходенето на училище. Заниманията с изкуство, спорт и труд се отразяват изключително благотворно на характера на децата, но какво общо има това с училището? Единствено, че положителните качества на характера, постигнати в тези алтернативни среди, повишават успеха на детето в училище. За сина ти вероятно ще се окаже подобна ситуацията - с нещата, които му се отдават, и към които има интерес (и от които вероятно един ден ще си печели парите), се занимава извън училище, а не в училище. Така ли е?

Но напълно грешиш, като определяш защитниците на домашното образование за болни мозъци и за нарушители на правата на детето. Децата ни растат щастливи, не са изложени на стрес, рискова среда и насилие, осигурява им се учебна програма, която да развие до максимум техните възможности, общуват с хора на разнообразна възраст, приобщават се естествено към света на възрастните, участват в творчески и спортни занимания, получават качествено обучение на чужди езици. Кое право по-точно им нарушаваме, моля?

Освен това, каква е тази дискриминация, която проявяваш в критериите си за домашни ученици. Ако някое болно дете иска да учи в училище, защо да се спира? Ако някое здраво дете иска да учи вкъщи, защо да се спира? И защо само квалифицирани педагози да си учат децата вкъщи? По-горе бях дала един линк към едно авторитетно изследване на института Кейто върху домашното образование. Отвори, прочети малко, осведоми се, дето се вика, не може да разбираш от всичко, но културният човек говори с аргументи, не с предразсъдъци. Авторите на едно проучване, цитирано в този доклад, стигат до интересни изводи:

Цитат
Домашното образование може да бъде благоприятно за елиминирането на потенциалните отрицателни въздействия на определени основни фактори. Ниският семеен доход, ниската родителска образователна култура, родители, които нямат формално педагогическо обучение, расата или етническата принадлежност на ученика, полът на ученика, това, че нямат компютър вкъщи, рядко използване на публични услуги (напр. обществени библиотеки), дете, което започва формалното си образование относително по-късно в живота, относително малко количество време, прекарано във формални образователни дейности, и дете, което има голям (или малък) брой братя и сестри - изглежда имат по-малко влияние върху академичните  постижения на домашно образованите. По-конкретно, в домашното образование академичната култура на родителите, полът на ученика и доходът на семейството може да имат по-слабо отношение към академичните постижения, отколкото в държавните училища (Рей, 1997 г., глава 4).

Дотук в крайна сметка останах с впечатление, че единствената вина на домашно образоващите родители е, че защитават "върло" своя избор. Че вие какво очаквате? Когато някой от вас записва детето си на училище също взема много решения, обмисля много съображения. Колко повече се е налагало да обмисляме и решаваме ние, които избираме все още не чак толкова позната за България система?


# 236
  • София
  • Мнения: 62 595

Дай малко пояснения на цитата, който си дала. Какво е това проучване, кой е този човек, какви са тези отрицателни въздействия на определени основни фактори и т.н.?
Как, при положение, че родителите обучават децата си, ниската родителска образователна култура влияе по-малко върху постиженията на домашно-образованите деца? Ако родителят не знае официалния език за обучение или поне книжовния език, на който се прави обучението как ще научи детето да пише граматически правилно или да не допуска правописни грешки? Полът си е пол, независимо дали децата се обучават вкъщи или в училище. По различно време има разлики във физиологията при половете, но какво от това?

# 237
  • Мнения: 2 270
mama Bobar -
Ани, много се радвам, че децата ти са успели на този етап. Но помисли малко - участието във вокалната група (което е извънучилищно занимание) и плуването (също извънучилищно занимание) са допринесли много повече за характера, дисциплината и мотивацията на детето ти, отколкото ходенето на училище. Заниманията с изкуство, спорт и труд се отразяват изключително благотворно на характера на децата, но какво общо има това с училището? Единствено, че положителните качества на характера, постигнати в тези алтернативни среди, повишават успеха на детето в училище. За сина ти вероятно ще се окаже подобна ситуацията - с нещата, които му се отдават, и към които има интерес (и от които вероятно един ден ще си печели парите), се занимава извън училище, а не в училище. Така ли е?

Но напълно грешиш, като определяш защитниците на домашното образование за болни мозъци и за нарушители на правата на детето. Децата ни растат щастливи, не са изложени на стрес, рискова среда и насилие, осигурява им се учебна програма, която да развие до максимум техните възможности, общуват с хора на разнообразна възраст, приобщават се естествено към света на възрастните, участват в творчески и спортни занимания, получават качествено обучение на чужди езици. Кое право по-точно им нарушаваме, моля?

Освен това, каква е тази дискриминация, която проявяваш в критериите си за домашни ученици. Ако някое болно дете иска да учи в училище, защо да се спира? Ако някое здраво дете иска да учи вкъщи, защо да се спира? И защо само квалифицирани педагози да си учат децата вкъщи?



примера ,който дадох с моите деца е свързан с това,че те освен с /ужасното/за вас училище,намират време да се занимават и с доста други неща и да бъдат добри и в тях.Така,че не виждам какъв е проблема,детето ти ходи по  3-4 часа в училище,а след това през останалите 20 часа на денонощието , да го учиш на други неща , да развиваш заложбите му,да играеш с него и да го направиш още по щастливо.
Освен това успехите на децата ми и в училище са много.Постоянни призови места на олимпиади и състезания по математика и информатика,Изложби по рисуване/дело за което имат преподавателите по живопис и графика в УЧИЛИЩЕ.В момента сина ми през ваканциите работи като компютърен специалист в най- голямата компютърна фирма в Русе и заслуга за това имат преподавателите му в УЧИЛИЩЕ.
Освен това изобщо не дискриминирам децата ,на болни и здрави,а просто споменах,че само при болно и тн.... дете мога да приема факта,че не посещава училище.Може вида и състоянието на самото дете да е такова,че то да не желае или да няма възможността да посещава училище.

Относно това,че децата ти растат щастливи от факта,че не са на училище,ами какво да кажа освен това,че те друго не познават и няма как да направят съпоставка.Какво ще стане с тях обаче ,когато станат големи и излязат от семейното гнездо и се сблъскат с истинския свят в ,който има и добро ,но има и много зло.Замисляли ли сте се за това?
Гледайте си децата  в затворения кръг на лудостта , аз спирам да си губя времето с вас

# 238
Радостина, имам контакт с много деца и не съм много очарована. Речниковата им култура е бедна. Пишат с много правописни грешки. Общата им култура е слаба. Не знаят добре поне един чужд език. В речника им присъстват прекалено много жаргони, цинизми. Не ми харесва преобладаваща "мода" на обличане сред момичетата. Имам две момичета, така че последното лично ме интересува. Не ми харесват и нагласите на децата около мен към ученето. Повечето неща са им "тъпи". Четат малко книги. Давам си сметка, че ако децата ми учат в тази среда, неизбежно ще попият нещо. Давам си сметка също, че ако се движат преобладаващо в тази среда, ще започнат да възприемат вкусовете и навиците на връстниците си като нормални.

А тези неща са "стерилните" условия, без да говорим за насилието, за пристрастяванита към разни вещества.

Наистина има много талантливи и добри деца, но причината за това не е в образователната ни система като такава, но в амбициозните им отговорни родители, които по всякакъв начин работят с тях допълнително.

Цитат
Ако споделяш религиозните възгледи и интерпретации на Порумбачов и смяташ света за пълен с разврат,
Кажи ми къде Порумбачанов смята света за пълен с разврат. Ти просто си измисляш чучела, и после си играеш да ги оборваш.

Интересувам се от тези неща, които ще са неизбежен фактор от живота в училище:

http://bgfactor.org/index_.php?cm=11&id=9976

http://www.student.bg/detail.php?id=1907

http://forums.unibg.org/lofiversion/index.php/t6277.html

http://e-reporter.net/node/100

И не желая децата ми да имат нищо общо с такава среда, докато са малки и уязвими.

# 239
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук вече имаш някои заблуди. Малко пояснения от лингвистиката:
1. Няма такова нещо като беден език. Езикът се променя непрекъснато. Има официален и ежедневен език. Официалният език (formal language) се състои от писани правила и е възприет от държавата и научните среди и университетите като такъв за водене на държавните и научни дела. В ежедневието си хората могат да си говорят както си искат. Единственото условие е другите да могат да ги разбират. Понятието "беден език или беден речник" е заблуда. Например, според теб креолският език беден ли е или богат? А българският език, или английският? Как измерваш бедността или богатството на един език или речник?

2. Повечето човешки езици се естествено възникнали и служат за комуникация между хората. Жаргоните са такива езикови форми, които са характерни за някои групи и за членовете на групата са признак за принадлежност към нея и е разбираем предимно от тази група. Има професионални жаргони  (на лекарите, брокерите, програмистите и т.н.), както и непрофесионални жаргони (на учениците, на живеещите в гетата и т.н.). Жаргоните не са малоценни или изключения. Ако имат достатъчно време да се развият и достатъчно много членове на групата, те могат да се превърнат в част и от книжавния език.

3. Общата култура е понятие, което предполага субективна оценка. За теб едно нещо е част от общата култура, но за мен може да не е така.

Та, изобщо не се опитвай да се гъбаркаш с такива сериозни неща като езика, културите и жаргоните, защото изобщо не си в час или поне нямаш знанията, които имам аз по въпроса.

Това, което искаш да направиш с децата си е непостижимо, освен ако не ги пратиш в манастир. Пристрастяване може да се получи към всичко, включително и към религията и стремежа да се живее според някакви религиозни канони и убеждения.  Ти приписваш на училищното образование всички смъртни и несмъртни грехове. А за разврат започна да говори точно Порумбачов, но явно си го пропуснала.
Моите деца учат в един клас с деца от всякакъв произход и с различни религии - християни, мюсюлмани, евреи, арменци. Разбират се чудесно и досега не е имало конфликти на верска основа. Или сега ще кажеш, че това също е лоша среда?

Последна редакция: пн, 24 мар 2008, 12:01 от RadostinaHZ

Общи условия

Активация на акаунт