Съпруги, чиито мъже пътуват 6

  • 58 354
  • 419
  •   1
Отговори
# 390
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Хе-хе.Честно да си кажа и аз не знам. Хубаво е да си е в къщи, ама с тези сметки и заеми т.н....Направих и някой други по големи харчове....Сърдечната радост не пълни хладилника  Mr. Green...В крайна сметка каквото стане...и двата случая ще ги преживеем.
Добре, че поне аз почвам работа другата седмица........

# 391
  • Мнения: 1 558
Момичета, много притеснителни неща пишете!
Много неприятно  Sad

Кораби ще се движат, но хората които са там какво натоварване ще понасят  #Crazy

На къде отива Параходството  newsm78

Освен това е получена заповед, че вече всички минават на 4+2 месеца.
И какво променя тази заповед - то и до сега можеха да сменят след 4,5 месечен рейс.
Предполагам, че и за в бъдеще ако няма хора, които да пратят(нали все проблеми с кадрите има) - пак може да си стоиш половин година на кораба

# 392
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
До сега си беше 6+2 и смени май правеха по рано само при уважителни причини.
Истината е, че тази заповед не ни дава 100% гаранция, че мъжете ни ще са по 4 мес в морето.
Правилото е от 105 до 210 ден...парадокс....имат право да ги държат както 4, така и 7 месеца.
За увеличението не знам как стои въпроса, но най-вероятно 100% увеличение ще е след 7м, както си беше до сега.
Лошото е, че май доста хора ще тръгнат по частните фирми и ще се задълбочат проблемите.
Вчера четох статия от в."Дневник" в която се обясняваше, че поради световната криза много голяма част от чартьорите наемат кораби за не повече от 8-9000 долара дневно....при условие , че преди кризата сумата е била около 60-70 000$.
И тъй като корабособствениците не могат да си покриват разходите са спряли корабите си (както най-вероятно е станало и с БМФ).Няма товари, бизнеса е пред страхотна криза.  Praynig поне да няма уволнени....а то е ясно, че за оставащите в БМФ вече ще има битка, кой да се качи по-рано, че с мизерните им заплатички сега.............

П.С  Ето на какво се натъкнах в Океан- Морски форум
от 01.11.2008
Цитат
относно българските заплати-да наистина няма да има,поне това се говори за сега.Всички екипажи ще бъдат на менингов принцип-наемат те за определено време и за определени пари,както е по всички други фирми.Намалиха контрактите на офицерския състав на 4 месеца,но за изпълнителския нищо не се чува.Не знам как ще стане тая работа с контракти от по 4 месеца,след като в момента не могат да намерят хора за смени?От Нова Година корабите минават под малтийски флаг, и всички задължително трябва да имат малтийски документи и американска виза,може би това ви подсказва нещо?Тия дни чух един слух дето витае из въздуха-при липса на изпълнителски състав ще се наемат украинци или руснаци!
Като,че ли нещо загатва и новия собственик в своето интервю-........"в БМФ има липса на плавателен състав,но въпреки това няма да се привличат офицери от чужбина........" а за изпълнителския състав нищо не се казва,което на мен лично не ми харесва!

Цитат
Под формата на застраховка „Живот“

Резнаха заплатите в БМФ с 10 на сто
в.Народно дело

Компенсират удръжките с по–ниски данъци и покритие на рисковете в случай на инцидент, успокои шефът на параходството
Според синдикатите обаче става въпрос за нарушение на трудовия кодекс, защото никой не е искал съгласието на работниците
Заплатите на служителите и плавсъстава на параходство БМФ за месец октомври са били орязани с 10 на сто, а парите са удържани под формата на застраховка „Живот“. За това алармираха пред „Народно дело“ изненадани моряци. „Служителите ни не са ощетени. Удръжките ще бъдат компенсирани с по–ниски данъци“ - побърза да успокои шефът на параходството кап. Христо Донев.
Всички служители на вече частния търговски флот останали неприятно изненадани, когато получили фишовете си за месец октомври. В тях пише, че 10 на сто се удържат за застраховка „Живот“ към Синдикална взаимоспомагателна кооперация (СИВЗК).
„В първия момент и аз се заблудих, но след като направих проверка, установих, че хората не са ощетени. Не губят нищо. Тези пари ще бъдат приспаднати от данъците им, както е по закон. В същото време получават застраховка, която покрива рискове в случай на трудова злополука, довела да смърт или частична загуба на трудоспособност“ - посочи кап. Донев.
Според зам.- председателя на Моряшкия професионален съюз Атанас Стойчев обаче е налице нарушение на Кодекса на труда. Според чл. 272, ал. 1 без съгласието на работниците и служителите не може да се правят удръжки, освен в няколко случая. Сред тях обаче не фигурира застраховка „Живот“.

Атанас Стойчев, зам.-шеф на синдиката
Всички са потърпевши
Договорът между БМФ и СИВЗК е подписан без знанието на служителите на 10 октомври. От двете страни стоят подписите на на шефовете на параходството и застрахователната компания, посочи Атанас Стойчев. „Служителите на БМФ са потърпевши. Голяма част от тях имат сключена застраховка „Живот“ и не искат друга“ - посочи Стойчев. Заради възникналия казус от синдиката ще направят запитване до ръководството на БМФ. Стойчев обаче посъветва всеки от служителите да сезира прокуратурата за случая, която да извърши проверка и ако открие нарушение, да отмени договора.

Мартин Марков

Последна редакция: чт, 20 ное 2008, 10:58 от мама_на_фъстъче

# 393
  • Мнения: 1 558
Ужас...от тия информации, дето ги научаваме обаче само от вестници и форуми

Мен пък друго ме подразни.
Днес прочетох малко информацийка за тези нови застраховки.
А до вчера се чудех какви са тези понятия при удръжките им по фиша  newsm78
То не че много ясно ми стана от статията де - какви удръжки, какви заеми, какви "пет пари"
Това имам в предвид http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=582641

# 394
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Доби, за съжаление на нас информация от първа ръка никой няма да ни даде. Чува се, че дори журналисти не се допускат в сградата....инфо се дава само на пресконференции.
От друга страна в Морски-форум информацията се подава от работещи в БМФ, заради което съм склонна да вярвам.
Чува се, че германската фирма е поставено лице на български предприемач, подкрепен от Станишев.Money Money Money
БМФ вече е с двама генерални директори......и освен това контейнеровозите ги спират.Корабите се ремонтират и тръгват като балкери.Смени 2 на 2 вече нямало да има..............................
И все по-зле взе да става.

# 395
  • Мнения: 1 558
Поразрових се и аз из Морския форум, попрочетох туй-онуй, да позапълня малко празнини...

От ден на ден все по-отчайващо става  ooooh!
Сега пък контейнеровозите - направо ме гръмна с тая новина  #Crazy
Очевидно е че предстои период на шокиращи вести
Лошото е, че много семейства ще бъдат застигнати от финансови проблеми в резултат на случващото се.
Как с лека ръка се пропилява граденото с години, осигурявайки интересите на шепа хора

# 396
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Ето това е поста :
Цитат
Пон 29 Сеп 2008, 23:15    Заглавие:     

--------------------------------------------------------------------------------
Ами мъти се някаква с контейнеровозите,но да видим каква ще излезе.За сега със сигурност знам,че на "Гео Милев"развалиха кошарите в хамбарите на ремонта преди месец.Чува се,че и на трите от нея серия "Г.Милев","Ал.Константинов"и
"П.Яворов"щели да монтират кранове(както си бяха първоначално, преди преустройството им за контейнеровози) и да ги пращат да работят Далечния Изток.Също така човек от екипажа на "Бургас"ми каза преди дни,че вече контрактите им стават по 6 месеца,а не както до сега 2 екипажа през 2 месеца да се сменят,което за мен означава,че вече няма да са контейнеровози,а обикнивени карго кораби. Явно новите чорбаджии са решили да закрият звено "BILCON"да превърнат 12-те контейнеровоза в обикновенни кораби,да ги дадат на чартер и да си вземат наема на края на месеца,вместо да се мъчат да им намират работа/линии.Така е по-лесно и ако не им носят пари може да ги продадат,а може и някои от тях да не ги преустройват и още сега да ги продадат заедно с линиите.Но едно е ясно,"BULCON"си отива,иначе не мога да си обясня защо се продават контейнери на БМФ и от огромното количество здрави и ремонтирани контейнери натрупани на 13-то място и в ОКТОФ сега са останали не повече от 40-50 бр.Изобщо голямото разграбване започна.......

# 397
  • Мнения: 230
Поразрових се и аз из Морския форум, попрочетох туй-онуй, да позапълня малко празнини...


Момичета, може ли да ми дадете линк на този форум, че притеснителни взеха да стават нещата.

# 398
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
Линка е пуснат в началотона темата, но ето директно към въпроса

# 399
 Здравейте момичета,
ето това,което аз знам за БМФ:
Първото е,че "тимаджии" са купили БМФ,каквото и да значи това,всеки сам да си го тълкува.
Второто е за домакините и камериерите,да,съкращават тези длъжности(слизат на първото "удобно" пристанище),задълженията им се прехвърлят на готвача и един моряк-камериер.
Тук е и моята болка,мъжът ми е готвач,сега ще бъде и домакин.Освен заявки и др.такива задължения на домакина,ще трябва и канижели,и трапове да мие.И кога точно ще меси хляба и готви 1-во,2-ро и 3-то ядене всеки ден?!?А така,и един фитер слиза!И как я мислят тия хора тая работа?Съкращават едни и товарят с техните задължения други,а за увеличение на парите нищо не се чува,увеличават само работата(ако искат,могат да свалят всички помощници,пък той капитана сам да си "кара" кораба Laughing),че даже ще спират бг заплатата.
 Сега да ви кажа за моето "гръцко приключение",което имах шанса да ми се случи-гостувах на мъжа ми,на кораба.Бяха на ремонт в Гърция и аз намазах една 10-дневна почивка покрай това.При положение,че му е първи рейс,а може и да е последен в БМФ(поради неясното бъдеще на фирмата),това беше някакъв уникален шанс да се видим по средата на рейса.Беше много хубаво,макар че той все пак беше на работа.Видях кораба,за какво става въпрос,условията им на живот там,ежедневието им.Милите,като в "Биг Брадър"са там,добре че поне кораба им е от новите.В момента най-големите им проблеми са какво ще стане с БМФ(доста от тях,които сега се качиха,след този си рейс ще решават дали да остават в БМФ) и тъпата финансова криза естествено,защото им се отразява и то доста яко като цяло на корабоплаването.
Стана много дълго,за което моля да ме извините,но се сещам още нещо-заявихте ли си за подаръци,за Коледа,за децата от БМФ?И още нещо,на кораба се чуло,че тази година няма да имат "коледни",вие нещо да знаете?

# 400
  • Мнения: 112
Поздравления Руми  за екскурзията и почивката!!!Изживяването е страхотно,нали? И аз март месец ходих с още 7-8 жени до Турция - там беше кораба на мъжа ми. Те ни се зарадваха и ни гледаха като писани яйца, ние вече знаем какъв е техния живот там- друго да го видиш с очите си. А с мъжа ми си изкарахме все едно още един меден месец- имахме време само за нас двамата- без деца, без роднини, без ангажименти Laughing!!!!
А за ситуацията в БМФ - чуват се много слухове , но и много неприятни неща се случиха - съкратиха цели отдели, ето сега свалят и част от екипажа- поне да вдигнат заплатите, че да знаят другите, които остават защо са там! Мъжа ми каза , че до края на другата седмица ще разбере къде ще ги свалят - ако идват в Европа - ще бъде тук, но ако не идват още там , в Бразилия ще ги свалят.
За коледни нищо не съм чувала още, но не се и надявам да има...

# 401
  • Brokenpromiseland
  • Мнения: 1 432
По нареждане на ген.директор за сега е преустановено свалянето на рулевите... Rolling Eyes
Руми2110 да ти кажа освен да готви и чисти, ако заеме длъжността и на домакина, на съпруга ти му се пада и ежеседмично пране на спалното бельо  Sick
Не мога да си представя кой умен го е измислил това....За заплатите се чува за някакво увеличение, но то май  няма да е това за което писах по горе.
За "подаръците" и "коледните" и аз много надежда нямам  Cry
Явно всички сериозно започват да мислят за напускане...при тая НЕсоциална политика от страна на БМФ, никак няма да се очудя.
И все пак от части ми се подтвърди предположението за истинският собственик.....лошото е, че очакванията ми от това бяха крайно оптимистични....
Моля се за всички бързо кризата да отмине, защото това положение за никого не е приятно.

# 402
Благодаря,mim d,наистина беше невероятно.Ние бяхме само 3 жени и всички много ни обгрижваха.Даже старпома ни придружи до Атина,до Акропола да не сме сами само жени,защото мъжете ни не можеха да дойдат с нас,все пак са на работа там,нямаше как да излязат за цял ден(ремонта беше в Халкис,далечко е от Атина).Като се върнах,една седмица не можах да вляза в час след тази почивка.
Най-новото,което разбрах,преди малко мъжа ми ми писа,че чакат нови колективни договори(след тези съкращения)с увеличение на валутата.Ако го устройва(защото новите му задължения включват и да бъде МОЛ)ще подпише и остава,ако ли не,да го чакаме за празниците.
мама на фъстъче,писали сме заедно.Да,ще готви,пере,мие и освен това ще е материално отговорен.Дано да е добро увеличението,което чакат.Аз отивам да украсявам елхата,че май ще имам мъж за Коледа Laughing.

# 403
  • Мнения: 1
Здравейте  и от мен, Аз съм нова тук, току що видях темата и реших да се запиша. Бъдещият ми мъж вече от месец е на път и всъщност доста ми липсва. Като добавим още и факта, че съм бременна в края на третия месец и настоенията ми са от истеричен смях до сълзи - той ми липсва още повече. Sad Но предполагам ще трябва да се оправям. Добре, че е работата ми да се разсейвам е и приятелите разбира се.
Лека вечер на всички!

Последна редакция: сб, 22 ное 2008, 19:22 от DeniDeniDeni

# 404
http://www.morskivestnik.com/compass/news/112008/112008_54.html

Явно момичетата ще решат проблемите с кадрите

Общи условия

Активация на акаунт