Предучлищна - в детката градина или на училище?

  • 2 605
  • 35
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 447
И на моя приятелка дъщеря и кара две години предучилищна и е много доволна.И през двете години е бил различен материала.

# 31
  • Мнения: 8 999
Моите деца нямаха никакъв проблем с адаптацията, защото си ходеха в същата детска градина от първа група /т.е. от тригодишни/. Предпочетох предучилищната подготовка да е в детската, а не в училище по няколко съображения:
- всичките им приятели бяха там
- нямаше нужда да се сработват с нови госпожи за една година, а после, в първи клас отново да имат непозната класна
- освен обучение, имаше и много игри /вътре и на двора/, с каквито си бяха свикнали вече
- щеше да им липсва следобедната почивка
- нямах възможност да ги взимам на обяд

# 32
  • Мнения: 9 814
Моите деца нямаха никакъв проблем с адаптацията, защото си ходеха в същата детска градина от първа група /т.е. от тригодишни/. Предпочетох предучилищната подготовка да е в детската, а не в училище по няколко съображения:
- всичките им приятели бяха там
- нямаше нужда да се сработват с нови госпожи за една година, а после, в първи клас отново да имат непозната класна
- освен обучение, имаше и много игри /вътре и на двора/, с каквито си бяха свикнали вече
- щеше да им липсва следобедната почивка
- нямах възможност да ги взимам на обяд

Точно това са мотивите, които ме карат и мен да предпочета след време детето ми да ходи на предучилищна в ДГ, а не в училище.

# 33
  • Мнения: 542
Здравейте, търсих, но не намерих - кои училища в София предлагат предучилищна група - има ли официална информация или трябва да се пообиколят и да се пита?
Моля, ако някой знае - нека да публикува. Praynig

# 34
  • София
  • Мнения: 18 117
Здравейте мами,
Извинявайте, че нахлувам в темата ви. Wink
Но искам да споделя и моите впечатления.Голямата ми дъщеря никога не е ходила на градина, директно я записахме на предучилщна в у-ще и нямаше никакъв проблем с адаптацията.А относно обучението там - нямахме никакви забележки.Но фактът, че си бях у дома за да гледам малките, позволяваше прибирането й у дома на обяд.Мислех си, че няколко години по-късно, ще е трудно да направя същото и с близначките.Но не се оказа така.До трета група включително ходеха плътно на детска градина, към обучението в която имах доста резерви.Затова записах и тях на предучилищна в училище.Ще ме попитате, как организирахме нещата с взимането им на обяд.Ами много лесно..В двора на училището,за справка 120 ОУ в София, се помещава филиал на Центъра за работа с деца.Последният организира своево рода занималня за следобедните часове до 17 часа.Казвам своево рода, тъй като времето на децата е запълнено с танци, рисуване, компютри, игра на двора и пр...Не се спи, а децата обядват в стола на училището.Прекрасен вариант, поне според мен..Накара ги да се чувстват големи ученички, самостоятелни и т.н..Бях много доволна, тъй като и застъпеният сутрин учебен материал бе обясняван в пъти по-добре от този в детската градина.Освен това децата са като в клас, не повече от 20-22.Таксата за следобедната занималня е съвсем приемлива..

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Твърдо съм за предучилищна в училище. Преходът към първи клас става по-плавно и незабележимо, защото децата свикват с това що е то училище, къде е тоалетната, съществуването на големи ученици, биенето на звънеца, наличието на чинове, дъска и др. училищни атрибути и най-важното, че има учебни часове, междучасия.
По мои наблюдения най-много проблеми с адаптацията в първи клас имаха част от децата от ДГ, защото изведнъж попадаха в непозната обстановка, не можеха да свикнат, че не могат да се разхождат в час и да си играят като си решат, че учителката има по-различни очаквания от тях и други такива нещица, които се различават много от това, на което са свикнали в ДГ.

Общи условия

Активация на акаунт