Частно училище или не, това е въпроса

  • 11 293
  • 222
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 263

Това разпределение е абсолютно погрешно. Не може в едно и също училище да се фаворизира едната паралелка за сметка на другата. Да не говорим, че децата и помежду си започват да се гледат накриво. Паралелка само от "отличници" си е жив змиярник.
Интересно, какво ли е мнението на родителите с деца в по-слабата паралелка. Те за какво изобщо си дават парите, ако децата им са пренебрегвани като второ качество?!

Кой казва, че някой се фаворизира?! Shocked
Изобщо не става дума за това Naughty Паралелката изобщо не е за "отличници", както и другата не е за "двойкари". отношенията между децата както в рамките на класа, така и между двата класа са страхотни и супер приятелски.
Идеята на подобно разпределение е, че по-скоро деца с приблизително еднакво начално ниво ще вървят по-лесно заедно и ще напредват по-добре, отколкото ако едно е на космическо ниво, а друго доста назад. Тогава да речем или едното ще напредва, а другите ще тъпчат на място или връщат назад, или пък детето или децата с повече качества ще тъпчат на място и ще чакат останалите да ги настигнат.
Както и да е, аз също одавна вече съм се отказала да споря и да доказвам, че нямам сестра  Wink
Който се интересува мога да обяснявам, но да спорим само, за да се надприказваме и то при положение, че изобщо нямате идея за какво иде реч е безмислено Peace
На финала само ще кажа, че наистина шарка свалям и на учителите и на цялото ръководство за начина, по който само за година направиха невероятен колектив между деца от различни училища, квартали, навлизащи в пубертета и т.н. Отношенията не само между двата класа са невероятни, но и отношенията в училището и от страна на по-големите ученици също са достойни за адмирации Peace Peace Peace

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Никъде не съм употребила думата "двойкари". Така или иначе не е добре за самите деца да са разделени по такъв начин в едно и също училище. За самите деца не е добре, защото самите учители се влияят от това в коя паралелка са първенците и в коя са с по-слабите резултати и несъзнателно започват да поставят различни изисквания към качеството на обучението. И много често именно по-силната паралелка се фаворизира за сметка на по-слабата, както откъм влагане на усилия и очаквания за резултати, така и по отношение на негативните прояви на децата - тези с по-високите резултати изглеждат по-невинни, а другите с по-слабите резултати изглеждат по-виновни. При равномерно разпределение на децата в паралелките учениците с по-слабите резултати имат шанс да догонят онези с по-силните резултати, а и е по-малко вероятно най-добрите да тъпчат на едно място.
В живота на възрастните е същото. Не можеш в единия си екип да сложиш най-добрите специалисти, а в другия не толкова добрите ,защото работата няма да върви.

# 47
  • Мнения: 7 161
Някой си,,Шунка,Lennyh УРА!!!
БЛАГОДАРЯ,че мисленето ви се доближава до моето и то е различно от това на заформилият се вече змиярник.Те сами се насъскват и после ние с различното мнение сме им виновни.Бях избягала от тук с мръсна газ,ама пусто му-не мога да си трая.
Точно това и аз исках да кажа:
Змиярник би било, ако се надъхват учениците един срещу друг, ако ги учат да работят в екип, няма да е змиярник...
За по-слабата паралелка - не става въпрос да ги пренебрегват, а да се полагат по-различни усилия и методи за усвояване на материала.
Всяка жаба да си знае ...Просто с по-слабата паралелка се работи по един начин и тя не пречи на по-силната.
С по-силната се върви напред.
Но тук,в България всички са много умни и всеки учи за директор.
windwalker,кажи нещо или просто ни гледаш вече сеира.

# 48
  • София
  • Мнения: 5 034
От организационна гледна точка, със своята целодневна организация на учебния процес и с включените допълнителни занимания, частните училища подпомагат родителите в отглежднето и обучението на децата в начална училищна възраст.
Докато държавните/общинските детски градини са с работно време от 07.00 до 19.00 часа, то държавните училища предлагат полудневна форма на обучение, с евенуална възможност за занималня до 17.00 часа.
Нима държавата очаква, че деца в първи клас ще се приберат сами в 17.00 часа, след като им приключи занималнята?
Или се предполага, че работното време на родителите се е съкратило, само защото детето им вече е в първи клас и не е необходимо занималните да работят до 19.00 часа, нито пък училището да осигури транспорт до дома?
Или пък на детето не са нужни и полезни старнични занимания, като спорт, музика, приложни изкуства, евентуално чужди езици?
Показателен е силният интерес към НУКК и Сдружение 'Шилер" - те също предлагат целодневна организация + транспорт.
И ако не се отчете липсата на алтернатива на частните училища в лицето на държавните училища точно в тази насока, оценката на мотивите на родителите да се насочат към частно образование у нас би била едностранчива.  

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Змиярник се получава, когато на едно място събереш уж най-добрите, които много често са и най-амбициозните. А където има твърде много амбиции нещата са доста по-напрегнати. Децата не са малоумни, че да не усещат разликата в отношението.
Напълно се заблуждавате в това, че е по-добре да има разделение, но ми е напълно ясно, че ще държите на своето, защото вече сте си го избрали.

А от това, което зная за частните училище съм направила извод, че те не са толкова по-добри за децата, колкото са по-удобни за ровителите заради целодневното обучение и транспорта. Много по-лесно е откъм огранизация, отколкото да се търси човек, който да прибира детето от училище и да е с него, докато си научи уроците или да го води на извънкласни занимания. Доколкото съм хвърляла по едно око на резултати от състезания по български, математика и други учебни дисциплини или по изкуства не съм забелязала децата от частните училища да са с някакви изключителни резултати в сравнение с децата от държавните училища и читалищата.

# 50
  • Мнения: 967
Има много методи, които препоръчват разделянето по ниво. Мен ми харесва, когато това се случва. При нас има пространствено разделение в класната стая и учителят има възможност да даде самостоятелни задачи на напредналите, докато отиде да обяснява по-подробно на изоставащите. Разбира се едни деца изостават по математика, други по език, трети по литература. Групите в различните часове се менят. Крайната цел е да се усвои планираният материал (т.е. учебната програма), а по-добрите научават нещо повече вместо да скучаят.  Различно отношение между децата няма! Изоставащите деца по всичко получават допълнителни занимания по друго време (2 часа на седмица са предвидени в учебната програма), за да настигнат останалите. Не усвоят ли предвидените знания, ги молят да повторят годината.

Prizma, много ми хареса поста ти - някак си малко сме засягали точно този аспект на ЧО - именно допълнителната грижа за детето!

Интерсно е, че авторката на темата наистина зачезна - мен би ми било интересно да сподели какво не им е харесало в Дорис Тенеди, до сега е нямало конкретно мама от там!

# 51
  • Sofia
  • Мнения: 4 729
Andariel, по твоята логика трябва да се образуват 2 посредствени екипа и докато амбициозните се справят със задачите, по-калпавите работници да дърпат целия проект назад. Или по-добър се налага да върши И работата на мързела. Е, изпитвала съм го в работата си и никак не е приятно чувството. Подобно развитие може да има и в такъв смесен клас.
Също ми се е случвало да бягам от часовете по немски, защото останалите още учат азбуката и на мен ми е досадно. Така ли е по-добре или да има група с малко по-напреднали и съвсем начинаещи?

# 52
  • Мнения: 7 263
Andariel няколко пъти се опитах да ти кажа, че няма фаворизиране, че няма змиярник и че няма настройване на преподавателите към едните или другите деца. Но пък може би ти знаеш по-добре - понеже си била там - на тържества, на родителски срещи, на спортни мачове \ в които участват деца от всички класове\.
Изобщо се учудвам как така някой, който никога не е бил на дадено място с такава готовност обяснява как стоят нещата там Shocked Twisted Evil
Моят син учи там вече почти цяла учебна година и непрекъснато откривам нови и положителни неща в училището \ та дори и санкциите, които се налагат на дадени ученици за неубедителното им представяне\.

Това е последния пост от това естество, на който ще отговоря, вече казах защо.
Ако някой има конкретни питания - да пита - ще отговарям с удоволствие.
Но може би и това не е темата, може би наистина погрешна се намесих тук. Защото за себе си аз вече съм взела решението ЧУ или ДУ.
И моят отговор е много прост ПО-ДОБРОТО УЧИЛИЩЕ!
Да поясня - единият ми син е в ДУ, а другият в ЧУ и това не е случайно, просто това са най-добрите възможни училища за двамата в момента. Тоест аз не мога да взема страна във вечния спор, защото съм се спряла и на двата варианта отчитайки, нуждите и етапите на развитие на синовете си и защото смятам, че като мислещ човек мога и трябва да бъда гъвкава, а не да плюя единия или другия вид образование, както и родителите спряли се на него или пък обиждайки децата на едните или другите родители.
Късмет на всички в избора на училище за децата Ви - важен е наистина  Peace!


Всяка жаба да си знае ...Просто с по-слабата паралелка се работи по един начин и тя не пречи на по-силната.
С по-силната се върви напред.
Но тук,в България всички са много умни и всеки учи за директор.
И се допълвам само защото поста на Ана ме подсети за един прекрасен пример. Децата от двата класа работят здраво и вече има деца от втората паралелка, които на състезания и турнири изпреварват тези от т.нар \ условно и то тук от вас\ паралелка на отличниците. В отбора на училището има и деца и от двата класа. Много деца във втърата напреднаха  и продължават яко да дърпат напред и това според мен е именно заслуга на системата на обучение и правилния подбор на преподавателите, които работят с едните и с другите Peace
Тоест системата видимо работи  Peace

Последна редакция: ср, 13 май 2009, 23:40 от Lennyh

# 53
  • Мнения: 7 161
От организационна гледна точка, със своята целодневна организация на учебния процес и с включените допълнителни занимания, частните училища подпомагат родителите в отглежднето и обучението на децата в начална училищна възраст.

Съгласна съм,че ЧУ подпомага родителя като организира така,че той да си вземе детето в 19.00 ч. от училище.
Но съзнавате ли на какво подлагате малкото си дете,принуждавайки го да стои в училище близо 12 часа?

# 54
  • Мнения: 4 877
Ана, ти да не си "преоблечен" Някой си. Пишете все едно сте един и същ човек. И той е фен на СМГ.
Зачудих се защо така ме стреляш. А ето на Шунка стана приятелка. Но това е само, защото тя спомена, че е от Немската. За Някой си имаше значение този факт. Пък може и аз да ти вляза под кожата откъм средно образование.  Joy Joy Joy

И сериозно защо така просташки взе да пишеш в тази тема? Слезе ни на "нивото" ли?
Странна работа! Чак пък такова делене на "Левски-ЦСКА" и по този въпрос. И чак омраза!
Авторката на темата има толкова бегли наблюдения за ЧУ и я помолихме да конкретизира, а ти ни налетя и чак взе да ни стреляш. Ужас!



ПП Дописвам се, защото видях, че все пак модераторите са изтрили грубия пост на АНА с пистолетите срещу мен. Благодаря! bouquet Все пак и във форумите си има норми на поведение, които не трябва да се прекрачват, нищо, че пистолетите са само виртуални!   

Последна редакция: чт, 14 май 2009, 10:48 от Странджата

# 55
  • Мнения: 1 144
До уважаемата авторка на темата - моите уважения, но действително, личи ви от пръв поглед, че не сте завършили частно училище тук, защото ви е много зле правописът и граматиката, дано поне сте овладели съответните в държавата, където сте учили. Относно предубедеността ви към частните училища в България - ще ви кажа само, че е изключително тесногръдо да правите такива обобщения. Все едно аз, с моите интелигентни деца, с изключителни успехи, които учат едното в АК, а другото - в ЕСПА, да заявя, че държавните училища за нищо не стават и само децата на неудачниците учат там, защото очевидно родителите им нямат възможност да си позволят нещо по-добро. Но аз никога не бих написала това, нито го мисля. Просто ви показвам как би прозвучало вашето изказване, ако бяхте на мое място. Опитайте се да погледнете по-обективно и приемете мисълта, че умни, интелигентни и успели деца има както в държавните, така и в частните училища. Не е нужно да се оплюваме взаимно, по-добре да споделим опит.

# 56
  • Мнения: 967
От организационна гледна точка, със своята целодневна организация на учебния процес и с включените допълнителни занимания, частните училища подпомагат родителите в отглежднето и обучението на децата в начална училищна възраст.

Съгласна съм,че ЧУ подпомага родителя като организира така,че той да си вземе детето в 19.00 ч. от училище.
Но съзнавате ли на какво подлагате малкото си дете,принуждавайки го да стои в училище близо 12 часа?

Ами айде тогава всички да си зарежем работата, да си останем вкъщи пред печката и да си взимаме децата на обяд  Shocked. В някой страни тази политика е популярна като мярка за сваляне на безработицата (жените пред печките, не са регистрирани като безработни)  Mr. Green, но тук в БГ - това изобщо не е тема за обсъждане - повечето майки работят.
Ако няма на разположение баби и дядовци или детегледачки и ако майката работи - е малко мисия невъзможна.

Децата са много доволни да са по цял ден в училище. Там обядват, закусват следобед, играят и си подготвят домашните - същото което биха правили и в къщи, но в приятната среда сред приятели - всъщност си е много весело.
Повечето целодневни училища са всъщност до 17 часа.

# 57
  • София
  • Мнения: 5 034
Съгласна съм,че ЧУ подпомага родителя като организира така,че той да си вземе детето в 19.00 ч. от училище.
Но съзнавате ли на какво подлагате малкото си дете,принуждавайки го да стои в училище близо 12 часа?

Нима намеквате, че не гледам добре детето си?!  И не само аз, но и всички родители, които прибират децата си от детска градина или занималня към и след 18.00 часа.
Чудя се, защо ли има частни занимални, които работят до 18.30 и дори по-късно. Вероятно таргет групата им са родители, които "не осъзнават на какво подлагат малките си деца".

Преди време четох, че родители на деца в държавни училища искат да се направи репортаж срещу ранното започване на часовете там. Или Вие одобрявате ранното ставане на малките деца?

И във Франция, където държвните училища работят до 18.00 часа, дали си дават сметка на какво подлагат децата, като ги принуждават да стоят толкова часове наред в училище ...

Последна редакция: чт, 14 май 2009, 01:08 от Prizma

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, зная какво е масовото мнение, особено когато всеки се изживява като родител на дете с изключителни способности.  И за организацията на един екип няма какво повече да обяснявам. Има си проучвания, има си измервания, който се интересува да ги прочете.

# 59
  • Мнения: 14
Stella Mariaр
Благодаря за конструктивната критика. Далече съм от мисълта да съдя някого. Чисто и просто споделям огромното си разочарование от училището в което попаднах. Следва да отбележа, че това не е само мое мнение. Всички родители с които съм говорила, на които не им е безразлично са на сходно мнение.
В училището има прекрасни преподаватели и някои от тях наистина ще ни липсват. За мен проблема е съвсем друг, а именно в политиката на училището. Абсолютно недопустимо е поведението на учители, дирекция и администрация да се определя от факта, че родителите плащат и поради това, децата им са ненаказуеми.
Ще ви дам пример с детето на мои близки, което учи в същото училище, но в прогимназията. Според бележника, детето е отличник по всички предмети. На родителска среща се оказва че средния му успех е Среден 3. Обяснението на преподавателя е, че политиката е децата да не се подтискат от слабите оценки и поради това в бележниците им се отбелязват само добрите оценки?!?
И още един пример. Моето собствено дете е съвсем нормално, средно интелигентно дете на 10 години. В никакъв случай не е гений, но е добра ученичка. Преди два дни и дадох една самостоятелна работа по математика от старата и госпожа, просто за проверка на знанията. От 6 задачи, тя успя да реши само една, и то доста трудно. А иначе е отличничка по математика в класа си. За мен това е смущаващо.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт