Скъпите университети

  • 160 145
  • 737
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 479
Нямам съмнения в IQ-то на детето си, но и знам, че не е роботче. Хората не се състоят от IQ и амбиции.
1. Ako  детето ви е малко ще кажа че ЦЯЛАТА информация му се предава под формата на ИГРА, и то така че то само да иска да я играе т.е  забавление и мотивация

2. Няма по хубаво нещо за развитието на един млад човек от амбиции подплатени с възможности.

3. Конкуренцията при кандидатсването в САЩ стана МНОГО по голяма благодарение на увеличенаят достъп до информация и  учебни материали  главно благодарение на .интернет и компютрите.
Докато до 2000 г /приблизително/  интернеттът беше неограничено достъпен само в някои обществени учреждения, то за частните потребители беше много скъп. Освен това самите материали които се продаваха тогава в България бяха около 3 пъти по скъпи от оригиналните цени. Това съществено ограничаваше броят на кандидатите както от бившият соц блок , така и от Азия/света. Сега интернет и компютър има всеки
Ако през 2006г в САЩ учеха 3 664 българи то през 2009 те са вече 2 889 въпреки че с 8% се е увеличил броят на чуждестранните студенти в САЩ през същата година.

Иначе успехи и пари има и в България. ...Това и е хубавото на чужбината - дава свобода..... Нека отиде навън за да получи свободата да избира, а не заради моите болни амбиции.
В България няма обективни условия за развитие на умните и кадърните без връзки. Диктатурата на цървула доведе до приемственост - свински социализъм - свински капитализъм.
За мен терминът "болни амбиции" е малко непонятен. Всеки родител иска детето му да успее, да постигне повече от самият родител - това не са "болни" амбиции.
Друг е въпросът касаещ реализацията им, но това не са амбиции а възпитание на родителят , детето, семейството.

... залагам на детството.
Аз на бъдещото.

Емоциите  ни пречат, но и ни повмагат и ни правят индивидуални. Дали са щастливи вундеркиндчетата-музиканти? Не съм сигурна. Често са емоц. незрели и си наваксват на зрели години с играчки. Wink
Изключително малко родители имат такива деца /аз НЕ съм един от тях/ и не мога да дам компетентно мнени, но предполагам че такава  ИЗКЛЮЧИТЕЛНА дарба е техният кръст който трябва да понесат

Последна редакция: пт, 23 юли 2010, 08:26 от plamenhk

# 76
  • Мнения: 41 661
Виж тези деца:
http://www.mon.bg/news-home/2009/10-07-20_olimp_math.html

Преди седмица са печелили медали на неофициалното световно първенство по математика за съответната възрастова група (за други възрастови групи има аналогични състезания и децата на някои колежки заминават тези дни за друго такова състезание за други възрасти в Сеул). Освен индивидуалните медали децата от горния линк са взели и голямата награда, а тя се дава за най-висок резултат при сумиране на индивидуалните резултати с резултата от отборното класиране, като са изпреварили всички неазиатски отбори в т.ч. САЩ.
С други думи нивото на тези деца е над най-високото световно ниво. И въпреки това никое, ама НИКОЕ от тези деца не е било в състояние в предучилищна възраст да решава задачи за 5 клас, или в 6 клас да получава награди на състезания за деветокласници Shocked

С други думи или дъщеря ти е истински гений, или има нещо гнило в Дания. А пък щом дъщеря ти е била най-слабата в отбора на САЩ, то какви ли супер гении са били другите деца? Но ако са били, то как така нашите деца, които нямат такива изключителни постижения, са били сега отбора на САЩ, в който влизат такива гении??? newsm78
Дааа, нещо наистина не се връзва.

Последно - много хора правят добри кариери и, което е по-важно, са щастливи и без да са следвали в САЩ. Може би затова американските университети вече не са най-желаната опция за българските деца - в Европа може да се получи почти толкова добро образование на много по-разумни цени.
Та амбицията трябва да е с мярка, поне според мен. Целта на всеки родител е щастливо дете, а не да си задоволи амбициите. Но на вашия "екип" желая много успехи.

Последна редакция: пт, 23 юли 2010, 08:30 от Черна станция

# 77
  • Мнения: 24 467
А задачите "за 5 клас" в САЩ от какъв тип са? И на задачи за кой нашенски клас отговарят?
Какво значи "бъдещето"- IQ, Х университет, лично щастие, богатство, развитие на научна област, "дарове" в полза на човечеството, друго?
И как се постига бъдещето?

Моля Пламен, не оставяйте с грешни впечатления, че не Ви вярвам. Просто ми стана интересно това със задачите в 5 клас. Вероятно се дължи на разлика в системата тук и там.
Иначе благодаря за споделеното.

Последна редакция: пт, 23 юли 2010, 11:43 от Judy

# 78
  • Мнения: 1 479
... никое, ама НИКОЕ от тези деца не е било в състояние в предучилищна възраст да решава задачи за 5 клас, или в 6 клас да получава награди на състезания за деветокласници Shocked
1. Аз не говоря за "тези" деца а за своето!
А ако ви бях казал че в 2 или 3  клас /вече не помня точно/ ходеше на частни уроци при една университетна асистентка която за кратко време го научи уравнения с 3 неизвестни съвсем няма да повярвате. Тогава спряхме обучението защото в училище не можеше да изучава и прилага такъв материал. т.е нямаше никакъв смисъл  Ако нямате специализирано училище забравете за такова развитие.
Що са касае другото дете в съседният град директорката на училището, която същевременно е била и негова учителка, съобразява целият план на училищната програма /на цялото училище !!!/ за да може това момче постоянно и безпрепятсвено да посещава часовете по математика в горните класове. По късно му организира и посещения в часовете по математика в гимназията докато е беше още в основното училище !!! За такива условия ние можехме само да мечтаеме.

2. Говоря за 6 място а не за награда.  Награди получаваше другото дете за което споменах по горе!

С други думи или дъщеря ти е истински гений, или има нещо гнило в Дания. А пък щом дъщеря ти е била най-слабата в отбора на САЩ, то какви ли супер гении са били другите деца?
1. Никога не съм твърдял че е гений - напротив!
2. Не е участвала в "отбора на САЩ,"  а в училищният отбор т.е. това е било международно състезание на училищните а не на националните отбори.
3. В нейното училище в САЩ наистина са учили гении - виетнамец и китайка.

Но ако са били, то как така нашите деца, които нямат такива изключителни постижения, са били сега отбора на САЩ, в който влизат такива гении??? newsm78
Дааа, нещо наистина не се връзва.
Имате типично "руско"* мислене. И аз ще ви отговоря в същият този ваш "руски"  дух.  Знаем че богатият на ум е богат и на джоб и ако този умен народ ражда такива "гении"  как може да живее в такава осрата държава ?  Ама  " нещо наистина не се връзва".
* Кебриджски професор разказва че много често руските кандидати по време на интервюто се хвалят на какво ниво /в сравнение с английското/  е тяхната математика, физика,химия на което следва контра въпрос. "Щом сте толково добри защо не продължите у вас а ивате тук"?

Последно - много хора правят добри кариери и, което е по-важно, са щастливи и без да са следвали в САЩ.
Не мога да схвана "тънкият" ви намек.
До влизанете на България в Европейската уния беше почто невъзможно да се следва в нея тъй като беше много скъпо а и стандарта на българина през тези години беше нисък. Освен това за разлика от САЩ в консервативна Европа не можехте да работите дори след завършването на Кемридж/Оксфорд. Щастието не е в САЩ а в елитният университет независимо къде е той !!!

Може би затова американските университети вече не са най-желаната опция за българските деца - в Европа може да се получи почти толкова добро образование на много по-разумни цени.
Желани са те, желани, но пословицата за гроздето и лисицата е знаете. Все по трудно се влиза там а  таксите в Европа се очакват да растат. Освн това  възможноста да получите стипендия в Европа, в сравнение със САЩ, е съществено по малка. Няма по хубаво и по евтино/лесно.

Та амбицията трябва да е с мярка, поне според мен. Целта на всеки родител е щастливо дете, а не да си задоволи амбициите.
А кой твърди обратното?  
Ако амбицията ви е детето ви да влезе в Харвард и то там влезе аз лично не вярвам то да бъде нещастно. За "глупавите" американци съм слушал много ура-патриотични митове, но за "нещастниците от Харвард" още не съм.
"Дааа, нещо наистина не се връзва" (c)  Simple Smile

Но на вашия "екип" желая много успехи.
И аз на вашият !!!

PS. Аз споделих ПЪТЯТ т.е. тактиката и стратегията за постигане на дадена цел , вие преминахте на личностни мотиви.  Не ви задължавам да вярвате - дали вярвате или не това няма да ме направи по щастлив или богат.

# 79
  • Мнения: 141
Тази полемика ме учудва. Като човек, замиванащ в САЩ (на пълна стипендия, иначе няма как да го направя) и с доста приятели, избрали да отидат или в същата страна, или в Европа, имам информация първа ръка по въпроса.

Поне за мен, мненията на plamenhk звучат преувеличено. Това не значи, разбира се, че не може да са обективна истина - но има нещо в изказа му, което не ми звучи на място. Може би това, че оставя впечатление, че неговият е единственият начин. Но кандидатстването не е boot camp (един вид казарма) по IQ, започващ от детската градина едва ли не.. Поне не е задължително да бъде. Не казвам, че да оставиш едно дете да си има детството е въобще да не работиш с него. Но може и така, и иначе. Майка ми (която е икономист, но има и педагогическо образование и няколко години преподаваше на горните випуски) обича да казва, че умът на едно малко дете е буквално като "гъба", попива много и е важно да бъде занимавано, за да се научава да мисли, да играе, да се развива. И че няма значение точно с какво - дали ще е математика, език, спорт, рисуване (в което се влага много мисъл и пространствено въображение, макар рядко да се обръща внивание точно на това!). Важно е да бъде заето, да се учи на нещо. Това е бил нейният подход с мен и той сработи.  Simple Smile

Както и "стриктният" план не е задължителен. Започнах да се занимавам с литература, няколко години имах забежка към математиката, а после се концентрирах основно върху литературознание, журналистика, езици... И, да, попълних си резюмето с правещи впечатление неща, дори и по този хаотичен начин. Но се добавиха и community service проекти (неща, които помагат на обществото) и т.н. И те също тежат!

Може би, като се замисля, именно това ме е притеснявало: идеята, че се влиза с награди, награди, награди... Сигурно зависи от специалността (макар на повечето места, особено liberal arts, тя да не се декларира в началото на следването). Обаче въпреки това и другите неща - клубове и проекти, например - са важни. И могат да натежат, защото разкриват характер, постоянство.

Човек не е задължително и само IQ и амбиция, има и внимание, грижа към другите; не всичко се прави "за да се кандидатства" с него, а понякога просто защото е интересно, смислено, важно. Може и да съм луда или идеалистка, но - да - вярвам в това. И се радвам, че хората около мен ми го доказват.  Simple Smile

редакция: Не, определено не счита, че е "единственият" метод и това ми стана ясно от мнението, което току-що публикува.

# 80
  • Мнения: 41 661
Цитат
А ако ви бях казал че в 2 или 3  клас /вече не помня точно/ ходеше на частни уроци при една университетна асистентка която за кратко време го научи уравнения с 3 неизвестни съвсем няма да повярвате.

Че защо да не вярвам? Не е решавала кубични уравнения в края на краищата. И моето дете го можеше в трети клас - решаването на системи уравнения с три неизвестни е най-проста аритметика (казвам системи, защото уравнение с повече от едно неизвестно е нерешимо в общия случай).

Цитат
1. Никога не съм твърдял че е гений - напротив!
2. Не е участвала в "отбора на САЩ,"  а в училищният отбор т.е. това е било международно състезание на училищните а не на националните отбори.
3. В нейното училище в САЩ наистина са учили гении - виетнамец и китайка.

1. Не Вие, аз го казвам. Ако написаното от Вас е вярно, детето Ви Е генийче. И е трябвало да се развива в тази област.
2. И децата от линка не участват в национален отбор. За 6 клас няма национален отбор. Тези деца са в отборите на училищата си.
3. Много добре, но какво общо има това с нашия обмен на мисли?

Цитат
Имате типично "руско"* мислене. И аз ще ви отговоря в същият този ваш "руски"  дух.  Знаем че богатият на ум е богат и на джоб и ако този умен народ ражда такива "гении"  как може да живее в такава осрата държава ?  Ама  " нещо наистина не се връзва".
* Кебриджски професор разказва че много често руските кандидати по време на интервюто се хвалят на какво ниво /в сравнение с английското/  е тяхната математика, физика,химия на което следва контра въпрос. "Щом сте толково добри защо не продължите у вас а ивате тук"?

Е де, на този подход в споровете му се вика "А вие пък биете негрите". Ако изобщо имаме спор де, защото до сега нямаше такова нещо. Причините България да е в лошо положение са много и разнообразни и не му е сега мястото да ги бистрим. И все пак ние, българите, държим в бедност само себ си. А умниците от САЩ за малко да катурнат цялата световна икономика с алчността си. Това е следствието от сляпата американска мечта.
Нивото на образованието у нас също е катастрофално, но това не важи за 5-10% от децата, които са на световно ниво.

Цитат
Не мога да схвана "тънкият" ви намек.
До влизанете на България в Европейската уния беше почто невъзможно да се следва в нея тъй като беше много скъпо а и стандарта на българина през тези години беше нисък. Освен това за разлика от САЩ в консервативна Европа не можехте да работите дори след завършването на Кемридж/Оксфорд. Щастието не е в САЩ а в елитният университет независимо къде е той !!!

Никакъв намек не е. Щастие е различно за всеки. Американската мечта не е моя мечта. Прави ми впечатление обаче това "не можехте да работите". Ами Вие, Господине, да не сте марсианец, че така се разграничавате? Това е като въглищаря и дупето Joy И пак няма нищо общо със спора, че не е нормално дете в 6 клас да решава състезателни задачи за девети клас. За това си говорехме, а не за "руско мислене" или цените на образованието на Запад.
И определено не съм съгласна, че щастието е в елитния университет. По света има много щастливи хора и малко от тях са випускници на елитен университет. А има и нещастни випускници на унита от бръшляновата лига.

Цитат
Желани са те, желани, но пословицата за гроздето и лисицата е знаете. Все по трудно се влиза там а  таксите в Европа се очакват да растат. Освн това  възможноста да получите стипендия в Европа, в сравнение със САЩ, е съществено по малка. Няма по хубаво и по евтино/лесно.

Всяка година десетки (а може би и стотици) випускници на езиковите гимназии в страната, на математическите гимназии, на АК и други елитни училища продължават образованието си в САЩ, Европа и другаде. Много от тях с персонални покани. Някои избират САЩ, но други ценят Европа по ред причини. И на мен Европа ми харесва повече. Но фактът е факт - не е невъзможно. И в най-престижните университети влизат.

Цитат
Ако амбицията ви е детето ви да влезе в Харвард и то там влезе аз лично не вярвам то да бъде нещастно. За "глупавите" американци съм слушал много ура-патриотични митове, но за "нещастниците от Харвард" още не съм.
"Дааа, нещо наистина не се връзва" (c)  Smile

Точно ако амбицията МИ е детето да влезе в Харвард (а неговата е да учи живопис примерно) то няма да е щастливо. Детето ще е щастливо, ако амбицията МУ е била да учи там. Затова и казах, че оценявам стратегията ви, но не бих я натрапвала на детото си. искам то да си избере пътя в живота. Е, ако този път е Харвард - ще помагам. Глупавите американци нямат нищо общо с разговора и изобщо няма да се спирам на този "капан". А какво не се връзва не е толкова ясно newsm78

Цитат
PS. Аз споделих ПЪТЯТ т.е. тактиката и стратегията за постигане на дадена цел , вие преминахте на личностни мотиви.  Не ви задължавам да вярвате - дали вярвате или не това няма да ме направи по щастлив или богат.

А аз казах, че стратегията (една от многото все пак) е много добра. И нито за момент не съм оспорвала тази стратегията, защото се вижда, че е работеща. Имам забележки дали е добра за всяко дете, но това е друго нещо.
Главните ми съмнение са, че не мога да разбера как дете в 6 клас се класира на 6 място (не на шесто ниво) в състезание за 9 клас. Впрочем на състезанията по математика (няма как да не сте запознат с това) почти никога не се случва да има само по едно дете с един резултат и то чак до шестото място. Обикновено колкото по-надолу слиза резултатът толкова повече деца има с него. Ето типичен пример от най-масовото състезание в България, което се провежда в цяла Европа по еднакъв начин, и което е точно от тип "по-скоро логически":
http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2010/oblasten/6.pdf
Виждате, че на първо място има две деца. На второ място са 12 деца. На трето място са седем и така на татък. На международните олимпиади е същото - няма дете на първо място. Има десетина деца със златен медал, двадесетина със сребърен, тридесетина с бронзов и т.н. Затова се учудих на това шесто място. И не съм се заяждала, още по-малко с някакви лични мотиви (от къде да дойдат, като нищо не ни свързва и нищо не ни дели), а само изказах съмненията си. Откога отказът да приемеш безрезервно нечие мнение е лично отношение? Тук е форум все пак и не важи принципът "който не е с мен е против мен". Аз съм съгласна с Вас за много неща по стратегията, но се съмнявам за няколко други неща. Какво лошо има?

Последна редакция: пт, 23 юли 2010, 13:35 от Черна станция

# 81
  • Мнения: 1 479
Като човек, замиванащ в САЩ ...
Поздравления !!!

Майка ми (която е икономист, но има и педагогическо образование и няколко години преподаваше на горните випуски) обича да казва, че умът на едно малко дете е буквално като "гъба", попива много и е важно да бъде занимавано, за да се научава да мисли, да играе, да се развива. И че няма значение точно с какво - дали ще е математика, език, спорт, рисуване (в което се влага много мисъл и пространствено въображение, макар рядко да се обръща внивание точно на това!). Важно е да бъде заето, да се учи на нещо. Това е бил нейният подход с мен и той сработи.  Simple Smile
Абсолютно ВЕРНО !!!  Точно за това става дума. Има една американска теория за развитието на IQ особенно през детският период.

Не, определено не счита, че е "единственият" метод и това ми стана ясно от мнението, което току-що публикува.
Естествено ! Има много варианти, но този е свързан с най малко средства и не зависи от наличието на обективни фактори /например специализирани училаща  тип Национална природо-математическа гимназия(паралелка с английски език или Американски колеж/

По принцип почти всеки от многото варианти е свързан със специализирано учебно заведение НПМГ/АК или МГ или ЕГ.  Много малко са случаите от редовна гимназия/техникум да се отиде в САЩ с пълна стипендия. Обикновено такива случаи неотменно са свързани с 1 год. пребиваване в английско говоряща държава

Както и "стриктният" план не е задължителен. Започнах да се занимавам с литература, няколко години имах забежка към математиката, а после се концентрирах основно върху литературознание, журналистика, езици... И, да, попълних си резюмето с правещи впечатление неща, дори и по този хаотичен начин. Но се добавиха и community service проекти (неща, които помагат на обществото) и т.н. И те също тежат!  .... Обаче въпреки това и другите неща - клубове и проекти, например - са важни. И могат да натежат, защото разкриват характер, постоянство.
Абсолютно верно!

Човек не е задължително и само IQ и амбиция, има и внимание, грижа към другите; не всичко се прави "за да се кандидатства" с него, а понякога просто защото е интересно, смислено, важно. Може и да съм луда или идеалистка, но - да - вярвам в това. И се радвам, че хората около мен ми го доказват.  Simple Smile
Точно в този дух възпитаваха децата в средното училище в САЩ.

Просто ми стана интересно това със задачите в 5 клас. Вероятно се дължи на разлика в системата тук и там.
Да, има голяма разлика.  Нашата система е много по опростена - българската  обратното - много усложнена. Тя е перфектна за около 3-5% от учениците /моя преценка/ защото им дава много знания , но излишно натоварва масата със стрес. Ако едно дете иска да стане фризьорка/механик защо му трябва да учи същият материал както и дете което иска да следва ядрена физика?
Летвата на обучението /обемът и сложността  на информация/ е доста по висок от европейските страни а оттук се получава и разликата при добрите ученици.

Но когато става дума за средното  ниво  на образованието в България т.е за тези 95-97%  тогава нещата стоя по друго

Проектът PISA събу овехтелите гащи на образованието у нас
http://fro-spam156-/news_3146/

Слаба оценка за българското образование
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,2928946,00.html

Проектът PISA
http://www.ckoko.bg/content/view/31/152/lang,bg/

Или накратко: Българското образование, като обем и сложност на информацията, е отлично за няколко процента от учениците. Освен това в България има перфектни учебни заведения /съчетание на математика и език/ , които са генератор на кандидати за САЩ а ако включим и математическите основни училища става един конвейр на бъдещи университетски кадри  в САЩ/ЕУ.
Такива "специализирани" училища в Европа аз не познавам.

Последна редакция: пт, 23 юли 2010, 16:24 от plamenhk

# 82
  • Мнения: 24 467
И за мен в общото образование у нас е болежката, ама това да не го пиша тук, че ще натоваря темата излишно. Знам за PISA. Системата ни устройва определено единиците, което е изключително вредоносно занапред, но ... ние сме никой, та гледаме поне на собствените си деца да помогнем. Затова благодаря, Пламен, за всякаква информация и гледна точка, винаги ми е от полза.

# 83
  • Мнения: 1 479
ние сме никой, та гледаме поне на собствените си деца да помогнем.
Ako имате въпроси питайте, не се стеснявайте. Ако се налага пишете в лични съобщения.

Затова благодаря, Пламен, за всякаква информация и гледна точка, винаги ми е от полза.
Вместо благодарности вижте по - добре този невероятен  трик с карти  Wink
http://www.glumbert.com/media/cyril

И все пак ние, българите, държим в бедност само себ си.
От (пре)много акъл. или от самаританската им порода са на това "дередже"?   Sad  

А умниците от САЩ за малко да катурнат цялата световна икономика с алчността си. Това е следствието от сляпата американска мечта.
"умници' ... "алчност" ... "сляпа"  Говорите като абсолвентка на Висшата партийна школа при ЦК на КПСС , респективно Академията за обществени науки и социално управление при ЦК на БКП.

Американската мечта не е моя мечта.
Не трудно тогава човек да се досети коя е тя -  Московската  Laughing

И определено не съм съгласна, че щастието е в елитния университет.
"Щастието не е в парите а в тяхното количество." (c)

Търсете го тогава в СВОБОДНИЯ унивеситет !!!
http://www.vfu.bg/
http://www.bfu.bg/

Точно ако амбицията МИ е детето да влезе в Харвард (а неговата е да учи живопис примерно) то няма да е щастливо. Детето ще е щастливо, ако амбицията МУ е била да учи там. Затова и казах, че оценявам стратегията ви, но не бих я натрапвала на детото си. искам то да си избере пътя в живота.
Хм, а казват че само глупак не си променял мнението ... Sad

(завистливо) Еееех "какви е деца раждала,. раждала, ражда и сега. българска майка юнашка" -  деца Индиго направо. Hands Thumbsup

Тези деца  неотклонно по определение ли следват  "правата" линия ?
* права линия - линия успоредна на партийната

Ето типичен пример от най-масовото състезание в България, което се провежда в цяла Европа по еднакъв начин, и което е точно от тип "по-скоро логически":
http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2010/oblasten/6.pdf
Г-жо, мен тези неща отдавна не ме вълнуват - ако искайте вярвайте , ако не искате не вярвайте.
Сега се интересувам от магистратури, докторати, специализации, трето висше  и всичко свързано с тях.

Последна редакция: пт, 23 юли 2010, 16:21 от plamenhk

# 84
  • Мнения: 41 661
Уважаеми г-н plamenhk,

Очаквах нещо по-добро от Вас. На такова словесно безсилие, израждащо се в директни лични обиди, аз нямам какво да отговоря. Явно някакъв много дълбок компекс Ви гони още от преди да успеете да си намерите жена в чужбина и тя да Ви измъкне от България. А за детето Ви почва да ми е жал, щом вече е станала на възраст за трето висше, а още Вие определяте стратегиите и....

Ние имахме съвсем конкретен спор, а аргументите Ви по него сериозно надхвърлиха даже подхода "А вие защо биете негрите".

Между комунизма и американската мечта има място за много други виждания за живота, но Вие явно сте маниак на темата "щастието е в многото пари". Ми няма лошо. Останете си със здраве.

# 85
  • София
  • Мнения: 1 281
plamenhk, ехоооо, къде се въздигна, че забрави откъде си hahaha
И мен не ме кефят партийните повели, ама не смятам, че има само американска и московска мечта. Wink
И не зная откога не си "в час" с нещата в Бг (в частност по отношение на кандидатстване в елитни у-нита), но на мен ми се струва, че смяташ постигнатото от "екипа" ви за невъзможно, по отношение на други деца от Бг. Можеш да си направиш труда и да попрочетеш за нашите деца - има с какво и ние да се похвалим, и стратегийки даже сме спретнали. Wink
По отношение на математиката - няма как да е вярно това с предучилищната възраст и математиката за 5-ти клас - убедена съм, но не искам да се аргументирам обстоятелствено, щото мисля че ще е обидно за теб - ако държиш ще го сторя.
За пореден път питам и не разбирам нарочно ли игнорираш въпроса - кой е елитния университет, където ще учи детето ти?

# 86
  • Мнения: 55
Благодаря на Пламен за споделеното мнение   bouquet . Не разбирам защо едно дете от 2-3 клас да не може да спечели състезание за 6-7. Ако му е преподаден материала, И ТО В ДОБРЕ ОРГАНИЗИРАНА ОТ УЧИЛИЩЕТО СИСТЕМА за индивидуално обучение, е напълно възможно. При връщане от чужбина след 4 клас на детето ми се оказа, че по математика е учило неща от програмата за 6-7 клас в БГ, но въпреки това не можеше да реши и средно трудни задачи за 4 клас. Просто различни системи. Това е ценното на смесените бракове и смесените образователни модели, черпи се опит от различни извори.

# 87
  • Мнения: 1 479
Ние имахме съвсем конкретен спор,
Да, това са двете ваши заявления:

Точно ако амбицията МИ е детето да влезе в Харвард (а неговата е да учи живопис примерно) то няма да е щастливо. Детето ще е щастливо, ако амбицията МУ е била да учи там. Затова и казах, че оценявам стратегията ви, но не бих я натрапвала на детото си. искам то да си избере пътя в живота.

И определено не съм съгласна, че щастието е в елитния университет.
Основна житейска грешка на децата е неоценяването на бъдещото свое съществуване !!!

Ролята на родителя се състои именно в създаването на условия за избягването на тази ОСНОВНА грешка.  

PS. Вашият "класически" модел е абсолютно непригоден  за условията на една бедна държава. Tой красиво звучи, но има катастрофални последици.

А за детето Ви почва да ми е жал, щом вече е станала на възраст за трето висше, а още Вие определяте стратегиите и....
Явно не сте разбрали - тази учебна година започва да учи в университет 2 специалности. Аз просто събирам различна информация за евентуалното и бъдещо развитие.
Който владее информацията, владее ситуацията или по точно днес силен е този, който владее точната информация в точното време.

Надявам се че ме разбрахте правилно !

И мен не ме кефят партийните повели, ама не смятам, че има само американска и московска мечта. Wink
Ха,ха,ха. Майтап Бе Уили. (c) Alf

# 88
  • Мнения: 939
plamenhk,

С интерес следях темата и се радвах, че се появи човек като теб, който да споделя във форума как заедно с детето си са успели да постигнат такава цел като влизането с пълна стипендия в престижен университет.

Последните ти постове обаче са:
  • чисто заяждане и обиди към другомислещите. Цитираната от теб "права" линия вече е само във вицовете в България, дали не е време да бъде забравена и при вас?
  • незачитане и омаловажаване на постиженията на нашите деца
  • избутване на темата към неща, които със сигурност не са за форум "Деца в училищна възраст"

Иначе поздравления за постиженията на твоята дъщеря, с които ти се похвали и за които всички в темата те поздравиха.

# 89
  • Мнения: 3 216
Аз май съм единствената, която колкото повече чете plamenhk, толкова по-малко вярва.
Всъщност след като "случайно" не отговори на два прости въпроса:

1.
... защо и как, живеейки в чужбина, детето кандидатства през "Отворено общество" - България?
сега ще допълня "без да знае и дума български"...

2.
... За пореден път питам и не разбирам нарочно ли игнорираш въпроса - кой е елитния университет, където ще учи детето ти?

изобщо не вярвам.
Но пък ми е много забавно да чета.

Общи условия

Активация на акаунт