Обучение по схема "Предприемчивите българи" за София

  • 49 408
  • 887
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 22 496
Fashionista, не си чела внимателно. ))))
Въпросният документ не се отнася до обучаващите се лица. )

# 16
  • Мнения: 345
Карала съм курс към ЦПО "Знание" и първите  дни бяхме с психолог. При тях май винаги така се процедира. Беше доста интересно  Peace

# 17
  • Мнения: 292
Относно допустимите и недопустимите разходи по проектите ето една извадка от изискванията за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
Всички изисквания могат да бъдат намерени на http://www.az.government.bg/OPHR/storage/procedures/89_Direct_Order_1201.pdf

Цитат
ИЗИСКВАНИЯ
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ДИРЕКТНО ПРЕДОСТАВЯНЕ
НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ, ПРИ КОЯТО
КОНКРЕТЕН БЕНЕФИЦИЕНТ И ДОГОВАРЯЩ ОРГАН
СА В РАМКИТЕ НА ЕДНА И СЪЩА ИНСТИТУЦИЯ

....................
3.3. Критерии за допустимост на разходите: разходи, които се признават при отпускане на безвъзмездна финансова помощ
При отпускане на безвъзмездна финансова помощ ще бъдат взети под внимание само “допустимите разходи”. Допустимите разходи се определят на база изискванията на ПМС №62/2007 г. и ПМС 180/27.07.2007 г. за приемане на детайлни правила за допустимост на разходите по ОП „РЧР”, съфинансирани от ЕСФ, за финансовата рамка 2007-2013 г.

Важно!
Всички следва да отговарят на изискванията за преки разходи, дефинирани в ПМС № 180 от 27.07.2007 г.
Безвъзмездната помощ не може да има за цел или да води до формиране на печалба* за конкретния бенефициент на безвъзмездна финансова помощ.

* Печалба - Превишение на общите приходи над разходите за изпълнение на проекта към момента на представяне на искането за окончателното плащане на безвъзмездната помощ за проекта.

Допустими разходи

За да бъдат допустими разходите трябва да отговарят едновременно на следните условия, съгласно ПМС 180 /27.07.2007 г. за приемане на детайлни правила за допустимост на разходите по ОП „РЧР”, съфинансирани от ЕСФ, за финансовата рамка 2007-2013 година:

• да са законосъобразни;
• да са извършени за дейности, определени и осъществени под отговорността на Управляващия орган, съгласно критериите за избор на операции, одобрени от комитета за наблюдение на Оперативната програма;
• да са извършени срещу необходимите разходооправдателни документи - фактури или други документи с еквивалентна доказателствена стойност съгласно националното законодателство, за съхранението на които са спазени изискванията на чл. 13 от постановлението;
• да са извършени въз основа на договор или заповед по смисъла на чл. 3 от Постановление № 121 на Министерския съвет от 2007 г. и неговите изменения;
• да са действително извършени и платени през периода за допустимост на разходите по чл. 3 от постановлението;
• да са извършени в съответствие с принципите за добро финансово управление, определени в чл. 27 и 28 от Регламент на Съвета (ЕО, Евратом) №1605/2002 г., изменен с Регламент на Съвета (ЕО, Евратом) № 1995/2006 г.;
• да са отразени в счетоводната и данъчната документация на бенефициента чрез отделни счетоводни аналитични сметки или в отделна счетоводна система и да могат да бъдат проследени въз основа на ефективно функционираща одитна пътека;
• изборът на изпълнител да е извършен в съответствие с действащото национално законодателство и по-специално със Закона за обществените поръчки и подзаконовите актове по прилагането му..

Допустими преки разходи по правилата на ЕСФ

Допустими преки разходи, както следва са:

- разходите за възнаграждения и социални осигуровки на физически лица, наети съобразно националното законодателство само и единствено за изпълнение на дейности по проекта;
- командировъчни разходи съгласно Наредбата за командировки в страната;
- разходи за закупуване на материали, консумативи, и други материални запаси за нуждите на проекта;
- разходи за външни услуги, които включват: разходи за наем, разходи за телефон/факс, електричество/отопление, разходи за експертизи, разходи за застраховка, разходи за проучвания и изследвания, разходи за други външни услуги;
- Разходи за невъзстановим данък върху добавената стойност – съгласно Указание на Министерството на финансите № 91-00-502 от 27.08.2007 г. за третиране на данък върху добавената стойност като допустим разход при изпълнение на проекти по Оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, което е неделима част от настоящите Изисквания за директно предоставяне и е публикувано на електронната страница на Агенция по заетостта;
- други преки разходи в съответствие с разпоредбите на Регламент 1081/2006, 1083/2006 и ПМС 180/27.07.2007 г.

Допустими преки разходи по правилата на ЕФРР

Не са допустими по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

Допустими разходи за организация и управление

Допустими са разходи за организация и управление, определени по реда на чл.4, ал.5 на ПМС №180 от 27.07.2007 г. в размер на не повече от 10 на сто от преките допустими разходи за дейността.

Недопустими разходи

Следните разходи са недопустими:

o възстановим данък добавена стойност;
o лихви по дългове;
o закупуване на обзавеждане, оборудване, превозни средства, инфраструктура, земя и сгради;
o глоби, финансови санкции и разходи за разрешаване на спорове;
o разходи за консултантски услуги свързани с подготовката и/или попълването на документите за кандидатстване;
o разходи финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема произлизаща от националния бюджет, бюджета на Общността, или друга донорска програма;
o разходи за закупуване на стоки втора употреба;
o принос в натура
o разходи по смисъла на чл.5, ал.1 на Постановление № 62 от 21.03.2007 г. на Министерския съвет;
o разходи за договори с изпълнители от страна на бенефициента, които увеличават разходите за изпълнение на дейността, без да създават добавена стойност;
o разходи за договори с посредници, консултанти и изпълнители от страна на бенефициента, в които плащането е определено като процент от общия разход за дейността.

edit: Тук бенефициент за евро парите е АЗ, но дали същите изисквания за разходите ще се гледат и когато безработното лице подготвя бизнес проекта си и е бенефициент...?

Последна редакция: сб, 07 яну 2012, 17:58 от Jasmine_

# 18
# 19
  • Мнения: 16
@Jasmine_ Точно за това се чудех и аз Simple Smile Някой с информация по този въпрос?

# 20
  • Мнения: 292
Ами все пак ако оборудване и разни такива не влизат във допустимите разходи трябва да се мисли за наемане на нещо готово и оборудвано, което от своя страна доста ограничава сферите и ако някой е решил да прави нещо ново за България бизнесът ще му е на "кантар - с единия крак във фалита"
Иначе в петък ходих в БТ и ги питах как ще се получават стипендиите. Отговорът беше, не знаем точно все още, но със сигурност ще минават през нас, след като получим присъствените протоколи. Дали ще ви издаваме нови дебитни карти или друго не можем да ви кажем...

# 21
  • Мнения: 22 496
Jasmine_, още веднъж ще напиша, че това не се отнася изобщо за проектите, с които ще кандидатстват безработните лица. )
Не бъркайте нещата и не давайте погрешна информация.
Все още информация няма никаква нито за критериите за оценяване на бизнес проектите, нито нещо друго.

# 22
  • Мнения: 292
Да, да, видях  yes и си коригирах поста, че не става дума за нас безработните  Peace
Наистина не ни остава друго освен да чакаме, пък каквото стане Simple Smile А и в крайна сметка има много време в което да се мисли и да се поправят грешките  Wink

# 23
  • Мнения: 1 091
Здравейте!
Аз също съм включена в програмата ,но в гр. Сливен.
Искам да попитам по време на обучителният период дали те осигуряват здравно
или по какъвто и друг начин или пак трябва да се самоосугурявам?
  bouquet

# 24
  • Мнения: 686
Здравейте,записвам се при вас. Днес ми се обадиха от училища Европа, че е сформирана вече групата и обучението почва от 1 февруари.

# 25
  • Мнения: 1 091
Здравейте,записвам се при вас. Днес ми се обадиха от училища Европа, че е сформирана вече групата и обучението почва от 1 февруари.
Успех!  bouquet

Моля тия които са ходили вече на обучение да споделят в какво се състои обучението...има ли изпит  Simple Smile

# 26
  • русе
  • Мнения: 646
Аз искам да питам какво представлява курса "Бизнес услуги" някой наясно ли е с изискванията за да се включиш в него,в сайта на АЗ има съобщение  - в цялата страна преустановяват набирането на заявления за включване в обучение по проект "Подкрепа за предприемчивите българи – Компонент І", специалност "Малък и среден бизнес",а  заявления  само за специалността "Бизнес услуги"

# 27
  • Мнения: 292
Аз искам да питам какво представлява курса "Бизнес услуги" някой наясно ли е с изискванията за да се включиш в него,в сайта на АЗ има съобщение  - в цялата страна преустановяват набирането на заявления за включване в обучение по проект "Подкрепа за предприемчивите българи – Компонент І", специалност "Малък и среден бизнес",а  заявления  само за специалността "Бизнес услуги"

Изискванията са същите като за "Малък и среден бизнес", а именно:
Цитат
Заявленията се подават лично от лицата. Заявлението е по образец и може да се изтегли от
тук
.

Целева група на проекта

Безработни лица, регистрирани в Дирекции „Бюро по труда”, със средно и по-високо образование, в т.ч. безработни младежи и други, които искат да стартират собствен бизнес и разработят бизнес план и/или маркетингова стратегия, с изключение на дълготрайно безработните, обект на социално подпомагане.
Продължително безработни лица, с регистрация в Дирекции „Бюро по труда”  повече от 12 месеца, които не получават месечно социално подпомагане се включват в целевата група, ако притежават средно или по-високо образование.
В целевата група не се включват лица, обект на месечно социално подпомагане, независимо от продължителността на регистрацията им в ДБТ.
..........................................
Безработни лица от целевата група имат право да се включат в обучение по част от професии по специалностите „Малък и среден бизнес” или „Бизнес услуги” за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. Желанието на лицата за избор на специалност се посочва в заявлението.
След одобряване, лицата от целевата група се уведомяват от Дирекция „Бюро по труда” за реда и условията за предоставяне на ваучер за обучение.

Относно какво се изучава в самия курс, могат да ти кажат или в БТ или направо в някое от дадените в списъка ЦПО. Или чичко Гугъл  - код 345040 Сътрудник в бизнес - услуги и код 3450501 Малък и среден бизнес Mr. Green
ПОСЛЕДНИТЕ ДВЕ ПРЕПРАТКИ СА ОТ 2008 г. И НЕ СА ЧАСТ ОТ ПРОГРАМАТА ЗА, КОЯТО ГОВОРИМ! ПРОСТО ДА СЕ ВИДИ ПРИБЛИЗИТЕЛНО КАКВО ЩЕ СЕ ИЗУЧАВА!


Дебитните карти, по които ще се превеждат стипендиите, в момента се подготвят и най - вероятно ще се изпращат на адрес по лична карта.

Последна редакция: пт, 13 яну 2012, 18:41 от Jasmine_

# 28
# 29
  • Мнения: 0
Здравейте,записвам се при вас. Днес ми се обадиха от училища Европа, че е сформирана вече групата и обучението почва от 1 февруари.
Успех!  bouquet

Моля тия които са ходили вече на обучение да споделят в какво се състои обучението...има ли изпит  Simple Smile


Разбира се, че ще има изпит. Иначе как ще разберат оценяващите и ние самите дали можем да се справим  със стартирането на самостоятелна стопанска дейност... ? След самият изпит следва събеседване и евентуална помощ от специалист- оценител по бизнес-проектиране, което си е вече минаване в Компонент 2 по програмата, накрая се финишира със самия изготвен бизнес план и крайното решение на специалисти от гр. София, според които ще се реши кои ще спечели и кои отпадне от програмата. Да се надяваме всички, които са наясно със себе си и това какво могат да правят да имат шанса и да успеят да се развият в своята мечтана работна среда.  Party

Общи условия

Активация на акаунт