Анкета за родители

  • 12 810
  • 39
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 4
        Здравейте! Казвам се Далия Ал-Халил и съм студентка в Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Уча в специалност „Предучилищна и начална училищна педагогика”. Съставих тази анкета с цел да проуча средностатистическия модел на родителско поведение в България, което ще помогне за прогнозирането на това, какъв ще бъде обликът на новото поколение, а именно – Вашите деца.
   Предоставям Ви, създаден специално за анкетата e-mail, на който може да посочвате отговорите си - например: 1- а; 2 - б и т.н. или (при желание) да ги посочвате в пост в тази тема. E-mai-ът е anketazaroditeli@abv.bg Анкетата е анонимна и ще се използва само с научна цел. Вашето участие е от голямо значение за постигане й.
        След приключването на изследването ще осигуря информация за резултатите от проучването.
        Темата е съгласувана с администраторите на форума.

Благодаря Ви предварително!


Моля Ви, отбележете само един от предложените отговори:

1.   Коя от изброените групи качества е най-важно да се възпита  в детето?
А. Послушание, дисциплинираност, отговорност към задълженията;
Б. Постоянство, самоувереност, продуктивност;
В. Отстояване на „своето”, стремеж за преодоляване на трудностите, отзивчивост;
Г. Не знам. Детето ми може само да се възпитава и без много-много да му обръщам внимание.

2.   Кое от следните твърдения считате за най-близко до Вашите разбирания за възпитанието на детето?
А. Най-важно е да се дава пълна свобода на детето. Нека прави това, което сметне за добре!
Б. Най-важно е да се дава свобода на децата и да се удовлетворяват желанията им.
В. Най-важно е съвместно да изработваме правилата и родителят да се съобразява с индивидуалността на детето.
Г. Родителят знае най-добре как и какво трябва детето му да прави, тъй като то все още не разбира добре света, в който живее. Затова е и родителят – той наставлява детето, за да може то да успее в живота!

3.   Какво Ви е отношение към т. нар. „джобни пари”?
А. Ако имаме възможност, защо не.
Б. На децата трябва да се дават пари, но ако разходите се контролират и ако не е самоцелно.
В. За детето си давам всичко! Само да ми поиска, веднага му давам.
Г. Бих му давал/а при условие, че това ще го научи да планира разходите си.

4.   Ако разберете, че Вашето дете Ви лъже, защото иска да прикрие някаква беля, която е направило, как ще реагирате?
А. Ще се почувствам много зле от това, но няма да се издам, че знам, че ме лъже.
Б. За мен няма значение, стига белята да не е голяма.
В. Ще се постарая да разбера каква е причината
толкова да се притеснява, че чак да ме лъже.
Г. Ще го накажа, защото детето ми знае, че не трябва да лъже и знае какви са последствията.

5.   Ако видите как Вашето дете обижда друго, как бихте реагирали?
А. Детето ми никога не би направило подобно нещо! Знае, че е неправилно!
Б. Децата винаги се карат. Няма да реагирам по някакъв по-специален начин.
В. Ще разговарям с детето си за случилото се и след като го изслушам ще му дам съвет как е било по-добре да постъпи.
Г. Ще се почувствам засрамен/а, но няма да накажа детето си. Сигурно не е виновно то. Ще поговоря с другото.

6.   Представете си следната ситуация: детето Ви иска само да занесе чинията с обяда си до масата, но от невнимание я разлива на пода. Какво бихте му казали?
А. Така става когато не внимаваш! Трябва да уважаваш храната! Наказан/а си! Няма да обядваш!
Б. Ех, какво направи! Нищо. Ела да ти сипя пак.
В. Ще си замълча. Не искам да стават „драми”.
Г. Това стана, защото си невнимателен/на и разсеян/а. Сега трябва да почистиш, а след това ела пак да ти сипя и искам да видя дали ще си си взел/а поука!

7.   Как бихте реагирали ако Вашето дете Ви извика да Ви покаже рисунката, която е направило върху стената в хола?
А. Веднага ще го накажа без нищо да му казвам. Детето ми знае, че това е неправилно. Сам/а ще се сети.
Б. Ще започна да я чистя и ще се надявам детето ми да не ми се разсърди – въпреки всичко, това е неговата рисунка.
В. Няма значение за мен. Да прави каквото си иска. Нали е дете все пак!
Г. Първо ще му/й обясня, че е било по-добре да ме попита за листове, на които да рисува и които можем да закачим на стената. А после ще го/я накажа да изчисти нарисуваното.

8.   За какво са наказанията според Вас?
А. Те са, за да разберат децата кои  неща са забранени, да осъзнаят грешката си и да поемат отговорност за нея, осъзнавайки защо.
Б. Начин да се контролира поведението на децата и да не противоречат на родителите си.
В. Не обичам наказанията и не ги прилагам.
Г. Колкото и да наказвам детето си, все няма резултат. Вдигнал/а съм ръце вече!

9. Довършете изречението: Моето дете е:
А. Послушно дете, доверява се напълно на това, което му кажа.
Б. Палаво дете, но чаровно.
В. Не мога да определя.
Г. Жизнерадостно дете, но знае кога трябва да слуша.

10. Каква оценка бихте си дали като родител?
А. Не мога да преценя. Надявам се да съм добър родител.
Б. Отличен 6!
В. Много добър 5 – човек винаги има какво да научи.
Г. Не знам. Не мисля, че има значение.
 
 
Демографски данни
(Те са от голяма важност за изследването. Моля Ви, попълнете ги! Анонимността Ви е гарантирана.)

 
1.   Моля Ви, напишете в кой град/село живее семейството Ви:……………………………...

2.   Завършена образователна степен на родителя/ите (настойника/ци). Моля Ви, подчертайте!:
А. Майка: без образование; основно; средно; висше – бакалавърска степен; висше – магистърска степен; доктор на науките; по-висока степен.
Б. Баща: без образование; основно; средно; висше – бакалавърска степен; висше – магистърска степен; доктор на науките; по-висока степен.

3.   Към кой вид семейство спада Вашето:
А. Нуклеарно семейство – родителите са със сключен граждански брак;     
Б. Нуклеарно семейство – без сключен брак между родителите;
В. Разширено семейство – живеете с родителите на съпруга/та си;
Г. Непълно семейство – самотен родител; разведен /а; починали майка /баща/;

4.   Колко деца имате? Моля Ви, запишете:
……………………………………………………………

5.   На каква възраст е/са?
……………………………………………………..
 
                                                                                                           
6.   Моля Ви, запишете на каква възраст сте Вие!
……………………………………………………..

7.   Каква е Вашата професионална
ангажираност?
А. В държавния сектор;
Б. В частния сектор;
В. Безработен.

8.   Каква е Вашата етническа  принадлежност?
А. Българска;
Б. Турска;
В. Ромска;
Г. Друга (Моля Ви, запишете)…………………………………..     
 
Благодаря Ви искрено за проявения интерес и търпение! Бъдете сигурни, че сте помогнали на българската наука!

С уважение и признателност,
Далия Ал-Халил

Частично са използвани идеи от:

<http://www.varnaparents.com/za_maiki/stil_na_vazpitanie.html>

<http://www.kenguru.bg/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5/1/MlW-gRSTI5W3I5WHUZK3YJS-c9O3IdOfMhKvYZe7gRK-UdOLU9OHUlKLgdab>

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
Анкетата е нескопосано направена. Не знам каква статистика ще изкара накрая, че и изводи за новото поколение.  ooooh!

# 2
  • Мнения: 1 350
само да добавя към автора:
като съвет обособете целевата, каква е тази анкета за родители?
нещо конкретно?
ако анкетата ще се ползва за доктурантура, моля уточнете въпросите -
примерно т.9: послушното дете е и палаво, и жизнерадостно и т.н.
не знам кой би попълнил анкетата както следва да се попълва такава Simple Smile
но, успех! Simple Smile

# 3
  • Мнения: 11 875
Бих я попълнила, но аз също искам първо да разбера каква е целта на анкетата - за кога прави статистика за детето или за родителите  newsm78, какво проверява - какви родители(образование, социален статус и т.н.) какви деца имат ли .... или какъв модел на възпитание имаме

# 4
  • Мнения: 46 565
На въпросите за възпитанието на едно дете не може да се отговаря с крайности, а доста от отговорите са точно такива.
Пример, за въпрос 1 най-важното за мен е болднатото:

1.   Коя от изброените групи качества е най-важно да се възпита  в детето?
А. Послушание, дисциплинираност, отговорност към задълженията;
Б. Постоянство, самоувереност, продуктивност;
В. Отстояване на „своето”, стремеж за преодоляване на трудностите, отзивчивост;
Г. Не знам. Детето ми може само да се възпитава и без много-много да му обръщам внимание.

Не бих посочила самостоятелно нито една точка.

Или въпрос 6:
6. Представете си следната ситуация: детето Ви иска само да занесе чинията с обяда си до масата, но от невнимание я разлива на пода. Какво бихте му казали?
А. Така става когато не внимаваш! Трябва да уважаваш храната! Наказан/а си! Няма да обядваш!
Б. Ех, какво направи! Нищо. Ела да ти сипя пак.
В. Ще си замълча. Не искам да стават „драми”.
Г. Това стана, защото си невнимателен/на и разсеян/а. Сега трябва да почистиш, а след това ела пак да ти сипя и искам да видя дали ще си си взел/а поука!

Въпрос 7 - няма да наказвам и да се карам, не защото е дете и трябва да му се прощават белите, а защото това за мен не е беля, а етап от развитието му. Но такъв отговор не виждам.

И т.н., и т.н.

Отворени въпроси или поне "разбити", с възможност за повече от 1 отговор и точка "друго", с място за писане.


П.П. Надявам се, че проучването е съгласувано с администраторите Peace

# 5
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 879
Има въпроси, на които не мога да избера подходящ отговор. Например на въпрос 4, този за лъжата, не бих направила нищо от изброеното. Да, детето ми знае, че не трябва да лъже и знае какви са последствията, но няма да го накажа за това.

# 6
  • Мнения: 4
Здравейте!

Благодаря за изказаното мнение на всички!

Ще се опитам да внеса някои пояснения:

Аз уча за бакалавърска степен - трети курс съм. Анкетата (и изобщо това проучване) е моя инициатива поради факта, че въпросите на семейното възпитание са ми интересни.

Подробности относно анкетата: проучването е свързано с това, кой е преобладаващият модел на родителско поведение. Анкетата е базирана на класификацията на моделите на родителско поведение, определени от психолога Д. Баумринд. Тя определя следните четири стила на възпитание: авторитарен, авторитетен, либерален и отхвърляне (индиферентен) стил. Всеки стил на възпитание дава отражение върху децата, върху това какви личностни ще са те. Въпросите в анкетата съм ги изготвила така, че всеки от четирите отговора да отговаря на характеристиките на всеки един от тези четири стила. Това е и причината да са крайни опциите за отговор. Не внесох в началото това пояснение, защото исках да избегна субективизма.

Благодаря за предложение да оставя един отговор "Други". Не съм съобразила за неговата необходимост, но считам, че сте прави. Тъй че бих Ви помолила, който желае да попълни анкетата да счита, че към всеки въпрос има опция "Други" и да впише това, което е най-близо до неговите разбирания за възпитанието.

Цел на анкетата: Кой е преобладаващият родител в България - авторитарният, авторитетният, либералният или индиферентният. Определяйки го може да се стигне до извода какви характерни особености на поведението и личността ще имат децата, тоест стилът на възпитание на родителите определя какви ще са децата.

Бих искала да отговоря и на Andariel: Благодаря за мнението Ви! Първо - това е първата анкетата, която съставям в живота си и съм се постарала да използвам утвърдени източници и да съблюдавам необходимите правила за коректно изготвяне на анкета - за справка: Бижков, Г., В. Краевски. Методология и методи на педагогическо изследване. УИ "Св. Климент Охридски", С., 2002.

Ще очаквам мненията Ви, за да мога да усъвършенствам знанията и уменията си и да продължавам да се чувствам мотивирана!

# 7
  • Мнения: 1 350
понеже писах по-горе бих желала пак да се включа.
благодаря за разясненията от страна на автора. имах голямо желание да помогна, но не виждам как бих дала анкета с повече от 50 процента отговор "други" и допълнени.
похвално е, че имате желание да се развивате в професионалната област и проявявате инициатива.
ако позволите, моля, посъветвайте се с Ваш преподавател относно въпросите и отговорите като коректив.
все пак, надявам се да съберете достатъчно информация за това изследване.
сигурна съм, че ще се усъвършенствате в съставянето на анкети, щом тепърва започвате това начинание, успех!

# 8
  • Мнения: 5 940
1.   Коя от изброените групи качества е най-важно да се възпита  в детето?

В. Отстояване на „своето”, стремеж за преодоляване на трудностите, отзивчивост;

2.   Кое от следните твърдения считате за най-близко до Вашите разбирания за възпитанието на детето?

В. Най-важно е съвместно да изработваме правилата и родителят да се съобразява с индивидуалността на детето.

3.   Какво Ви е отношение към т. нар. „джобни пари”?
не съм си изградила още отношение
4.   Ако разберете, че Вашето дете Ви лъже, защото иска да прикрие някаква беля, която е направило, как ще реагирате?

В. Ще се постарая да разбера каква е причината
толкова да се притеснява, че чак да ме лъже.


5.   Ако видите как Вашето дете обижда друго, как бихте реагирали?

В. Ще разговарям с детето си за случилото се и след като го изслушам ще му дам съвет как е било по-добре да постъпи.


6.   Представете си следната ситуация: детето Ви иска само да занесе чинията с обяда си до масата, но от невнимание я разлива на пода. Какво бихте му казали?
обикновено той се ядосва, аз казвам "случа се, нищо, друг път бъди внимателен"
7.   Как бихте реагирали ако Вашето дете Ви извика да Ви покаже рисунката, която е направило върху стената в хола?
. Детето ми знае, че това е неправилно.
8.   За какво са наказанията според Вас?
В. Не обичам наказанията и не ги прилагам.

9. Довършете изречението: Моето дете е:

. Жизнерадостно дете

10. Каква оценка бихте си дали като родител?
А. Не мога да преценя. Надявам се да съм добър родител.

 
 
Демографски данни
(Те са от голяма важност за изследването. Моля Ви, попълнете ги! Анонимността Ви е гарантирана.)

 
1.   Моля Ви, напишете в кой град/село живее семейството Ви:……………………………...

2.   Завършена образователна степен на родителя/ите (настойника/ци). Моля Ви, подчертайте!:
и двамата висше, магистри
3.   Към кой вид семейство спада Вашето:
А. Нуклеарно семейство – родителите са със сключен граждански брак;     

4.   Колко деца имате? Моля Ви, запишете: две
……………………………………………………………

5.   На каква възраст е/са? четири години, почти 6 месеца
……………………………………………………..
 
                                                                                                           
6.   Моля Ви, запишете на каква възраст сте Вие!33
……………………………………………………..

българка другото ми се струва лично.

# 9
  • Мнения: 4 965
Понеже се предполага, че ще има и отговор "Друго", ще пробвам да отговоря.
1.   Коя от изброените групи качества е най-важно да се възпита  в детето?
Д. Отговорност, точност, постоянство, самоувереност, самостоятелност, упоритост, отзивчивост, целеустременост, толерантност.

2.   Кое от следните твърдения считате за най-близко до Вашите разбирания за възпитанието на детето?
В. Най-важно е съвместно да изработваме правилата и родителят да се съобразява с индивидуалността на детето.

3.   Какво Ви е отношение към т. нар. „джобни пари”?
Б. На децата трябва да се дават пари, но ако разходите се контролират и ако не е самоцелно.
Допълнение: детето/децата трябва да носят отговорност за това как харчат парите си - да им се дава определена сума за нещо и за конкретен срок, а те да преценяват дали да я изхарчат по предназначение или за друго, но да не получават допълнително.

4.   Ако разберете, че Вашето дете Ви лъже, защото иска да прикрие някаква беля, която е направило, как ще реагирате?
В. Ще се постарая да разбера каква е причината
толкова да се притеснява, че чак да ме лъже.
Допълнение: Децата ми са категорично наясно, че каквото и да направят, ще ги подкрепя, но не толерирам лъжата.

5.   Ако видите как Вашето дете обижда друго, как бихте реагирали?
В. Ще разговарям с детето си за случилото се и след като го изслушам ще му дам съвет как е било по-добре да постъпи.

6.   Представете си следната ситуация: детето Ви иска само да занесе чинията с обяда си до масата, но от невнимание я разлива на пода. Какво бихте му казали?
Г. Това стана, защото си невнимателен/на и разсеян/а. Сега трябва да почистиш, а след това ела пак да ти сипя и искам да видя дали ще си си взел/а поука!
Допълнение: Не бих реагирала толкова крайно, но ще обясня да внимава, ще поискам да почисти и ще го успокоя, че се случва, след което ще му сипя пак.

7.   Как бихте реагирали ако Вашето дете Ви извика да Ви покаже рисунката, която е направило върху стената в хола?
Д. Друго: Първо ще му/й обясня, че е било по-добре да ме попита за листове, на които да рисува и които можем да закачим на стената. Детето ми знае, че това е неправилно. Ще почистим рисунката заедно.

8.   За какво са наказанията според Вас?
Д. Друго: При малки деца са израз на слабост на родителя, защото при тях резултатът идва с говорене и с лични примери. При по-големи деца са начин детето да разбере, че всяко неприемливо действие има неприятни последици (не приемам физическите наказания, но такива от типа да не гледа телевизия, да не играе на компютъра, да не получи определена вещ, да не излезе с приятели и др. подкрепям).

9. Довършете изречението: Моето дете е:
Д. Общото и за двете ми деца е, че са послушни, жизнерадостни, комуникативни и самостоятелни. Отделно са индивидуалните черти.

10. Каква оценка бихте си дали като родител?
Д. Резултатите ще дойдат след доста години и децата ми са тези, които трябва да ме оценят. Аз просто се опитвам да съм най-добра за тях.
 
Демографски данни
1.   Моля Ви, напишете в кой град/село живее семейството Ви:София.

2.   Завършена образователна степен на родителя/ите (настойника/ци). Моля Ви, подчертайте!:
А. Майка: висше – 2 бакалавърски степени, 2 магистърски степени и 2 специализации.
Б. Баща: висше – магистърска степен.

3.   Към кой вид семейство спада Вашето: А. Нуклеарно семейство – родителите са със сключен граждански брак;     

4.   Колко деца имате? Моля Ви, запишете: Към момента - 2.

5.   На каква възраст е/са? Почти на 8 г.
                                                                                                           
6.   Моля Ви, запишете на каква възраст сте Вие! 34.

7.   Каква е Вашата професионална ангажираност?
Д. А. + Б (важи и за двамата родители).

8.   Каква е Вашата етническа  принадлежност? А. Българска;

# 10
  • Мнения: 7 947
Момичета, просто се опитайте да изберете най-близкото до вас!
Правила съм това проучване по задание от университета и аз с близки и познати, ама такава критика нямаше, какво се вживявате!  Wink

След малко ще си копна отговорите и аз.
Ето:
1 б
2 г
3 б
4 в
5 в
6 г
7 г
8 г
9 б
10 а

С уговорката, че варират отговорите ми в зависимост от моето, лично моето настроение, факт е  Peace

Последна редакция: вт, 06 мар 2012, 15:36 от viliko

# 11
  • Мнения: X
1.   Коя от изброените групи качества е най-важно да се възпита  в детето?
В. Отстояване на „своето”, стремеж за преодоляване на трудностите, отзивчивост;


2.   Кое от следните твърдения считате за най-близко до Вашите разбирания за възпитанието на детето?
В. Най-важно е съвместно да изработваме правилата и родителят да се съобразява с индивидуалността на детето.

3.   Какво Ви е отношение към т. нар. „джобни пари”?
Б. На децата трябва да се дават пари, но ако разходите се контролират и ако не е самоцелно.

4.   Ако разберете, че Вашето дете Ви лъже, защото иска да прикрие някаква беля, която е направило, как ще реагирате?
В. Ще се постарая да разбера каква е причината
толкова да се притеснява, че чак да ме лъже.

5.   Ако видите как Вашето дете обижда друго, как бихте реагирали?
В. Ще разговарям с детето си за случилото се и след като го изслушам ще му дам съвет как е било по-добре да постъпи.

6.   Представете си следната ситуация: детето Ви иска само да занесе чинията с обяда си до масата, но от невнимание я разлива на пода. Какво бихте му казали?
Б. Ех, какво направи! Нищо. Ела да ти сипя пак.

7.   Как бихте реагирали ако Вашето дете Ви извика да Ви покаже рисунката, която е направило върху стената в хола?
Г. Първо ще му/й обясня, че е било по-добре да ме попита за листове, на които да рисува и които можем да закачим на стената. А после ще го/я накажа да изчисти нарисуваното.
По-скоро ще почистим заедно.

8.   За какво са наказанията според Вас?
А. Те са, за да разберат децата кои  неща са забранени, да осъзнаят грешката си и да поемат отговорност за нея, осъзнавайки защо.
За сега не съм наказвала детето си,просто му правя забележка и му обяснявам защо не трябва.

9. Довършете изречението: Моето дете е:
Г. Жизнерадостно дете, но знае кога трябва да слуша.

10. Каква оценка бихте си дали като родител?
А. Надявам се да съм добър родител.

 Демографски данни

 1.   Моля Ви, напишете в кой град/село живее семейството Ви:Хасково

2.   Завършена образователна степен на родителя/ите (настойника/ци). Моля Ви, подчертайте!:
А. Майка:  висше – магистърска степен;
Б. Баща: средно;
 
3.   Към кой вид семейство спада Вашето:
А. Нуклеарно семейство – родителите са със сключен граждански брак;     

4.   Колко деца имате? Моля Ви, запишете:1

5.   На каква възраст е/са?-3 години

 
                                                                                                                              6.   Моля Ви, запишете на каква възраст сте Вие!-28 години

8.   Каква е Вашата етническа  принадлежност?
А. Българска;

# 12
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 879
1. Б
2. В
3. Г
4. В
5. В
6. Б
7. Г
8. В
9. Г
10.А
 
 
1.   Моля Ви, напишете в кой град/село живее семейството Ви: София

2.   Завършена образователна степен на родителя/ите (настойника/ци). Моля Ви, подчертайте!:
А. Майка: висше – бакалавърска степен;
Б. Баща: средно

3.  А.
4.   Колко деца имате? Моля Ви, запишете: 1

5.   На каква възраст е/са? 3г.
                                                                                                           
6.   Моля Ви, запишете на каква възраст сте Вие!31

7.   Каква е Вашата професионална
ангажираност? Б

8.   Каква е Вашата етническа  принадлежност? А

# 13
  • Мнения: 304
1 - в + отговорност към задълженията и самоувереност
2 - в
3 - б
4 - в
5 - друго - няма да го съветвам, а просто и ясно ще му кажа, как трябва да се постъпва - а именно,  че дори когато човек е ядосан, не трябва да обижда.
6 -друго - ще кажа 'нищо' и ще му сипя пак, като отново му дам само да си занесе чинията
7 - г (с уточнението, че моето дете е малко и не бих го наказвала за подобно нещо)
8 - в
9 - а + г
10 - а



1 София
2 а) висше – магистърска степен
   б) висше – магистърска степен
3 б
4 1
5 2 1/26 28
7 а
8 а


Цитат
Цел на анкетата: Кой е преобладаващият родител в България - авторитарният, авторитетният, либералният или индиферентният.

Само ми се струва, че вероятността индиферентният тип родител да бъде срещнат в подфорум, посветен на децата, е значително по-малка, в сравнение с другите типове. Т.е. съотношението между различните типове, което анкетата ще покаже,  няма да е обективно.

# 14
  • Мнения: 8 999
На всеки от въпросите бих отговорила: "Зависи от ситуацията", но такава опция няма.

# 15
  • София
  • Мнения: 12 394
dalita90 Най- важното, за да има смисъл от едно проучване е проучващия да подбира респондентите, а не да се разчита на инициатива от тях. В много проучвания по редица причини инициативата взимат само определен тип родители. Да не говорим, че тук сме общност и голяма част от отговорите няма да са достоверни, заради престиж, пример от отговорилите първи и тн.

По останалото няма да Ви обучавам, но не всеки прочел как се прави проучване може да проведе такова, още по- малко с научна цел. Катедра Социология предполагам все още е в блок 4, съседен на 5-ти, в който ако не се лъжа учите Вие и можете да потърсите някой колега за съвет и помощ. Не вярвам да откажат.

# 16
  • Мнения: 7 947
Ох, Бояна - тук не се иска достоверност на 100%, нито момичет опретендира, че може и знае как се прави. Трети курс е напасала ясно! Това е курсова задачка, нали трябва да се започне от някъде! Нас са ни искали и съм ползвала познати, защото тогава не пишех тук, но ако днес ми бяха казали - също щях да ползвам форума. Просто защото в трети курс човек няма кой знае коблко близки с деца.

# 17
  • София
  • Мнения: 12 394
Ох, Бояна - тук не се иска достоверност на 100%, нито момичет опретендира, че може и знае как се прави. Трети курс е напасала ясно! Това е курсова задачка, нали трябва да се започне от някъде! Нас са ни искали и съм ползвала познати, защото тогава не пишех тук, но ако днес ми бяха казали - също щях да ползвам форума. Просто защото в трети курс човек няма кой знае коблко близки с деца.
Защо е нужно да прави "проучване". Все едно кой курс е това е несериозно за каквато и да е научна работа. Курсовите работи са научни работи и е нужно да се опират на нещо достоверно, а подобна на тукашната анкета няма да е по- достоверна от това да изложи наблюденията и предположенията си без анкета. А за онези, които ви искат такива "проучвания" думи нямам.

ПП И не ме разбирай погрешно, не се карам на девойката, а уточнявам, че заниманието и е безсмислено от научна гледна точка. По- добре да използва за курсовата работя някое налично истинско проучване по въпроса.

# 18
  • Мнения: 7 947
 Laughing Не е никак безсмислено. Като направи пет такива ще й се избистри идеята какви въпроси и как да ги поднася. Ще усети как реално родителските модели се прилагат и действат. Накрая ще разбере, че повечето родители взаимстват от всички по малко. С повечето теория е така, приложението леко се видоизменя. По твоята логика - каква практика предлагаш да имат студентите? За научна гледна точка тук никой не говори, нито тя претендира, че това е научен труд!
Но нека да спрем, момичето да си събере информацията на спокойствие, има майки, които очевидно откликват!

# 19
  • София
  • Мнения: 12 394
Laughing Не е никак безсмислено. Като направи пет такива ще й се избистри идеята какви въпроси и как да ги поднася. Ще усети как реално родителските модели се прилагат и действат. Накрая ще разбере, че повечето родители взаимстват от всички по малко. С повечето теория е така, приложението леко се видоизменя. По твоята логика - каква практика предлагаш да имат студентите? За научна гледна точка тук никой не говори, нито тя претендира, че това е научен труд!

Курсовите работи са научни- това е идеята и на такъв принцип се пишат. А студентите по педагогика нямат никаква нужда от опит в правенето на проучвания, иначе щяха да имат организирани такива. Предполагам, че в рамките на специалност Педагогика има достатъчно възможности за изява, от която наистина да има полза за самите студенти.

# 20
  • Мнения: 7 947
Нека не спорим кои са похватите за проверка на знанията или за придобиване на нови, може ли?
Тук не става въпрос за практика как се правят анкети или  - а по-скоро за приложението на теорията. За изявите на студентите мога доста да ти напиша, но смисъл не виждам, само ще спомена, че практиката е безобразно малко!

# 21
  • София
  • Мнения: 12 394
Нека не спорим кои са похватите за проверка на знанията или за придобиване на нови, може ли?
Тук не става въпрос за практика как се правят анкети или  - а по-скоро за приложението на теорията. За изявите на студентите мога доста да ти напиша, но смисъл не виждам, само ще спомена, че практиката е безобразно малко!

Хем искаш момичето да получи отговори на въпросите си, хем продължаваш спора.
Дори педагозите да учат на теория как се прави проучване, което силно ме съмнява, няма теория за проучвания, чиято практика да може да се състои по този начин.
Иначе практиката по всички специалности и безобразно малко, в това няма спор. Затова с гола диплома можеш да започнеш само неквалифицирана или неплатена работа.

# 22
  • Мнения: 7 947
Ама, Бояна, в по-предния си пост апелирах да спрем спора именно аз, но ти продължи! Държиш да се изкажеш просто последна ли? И затова продължаваш да упорстваш как е безсмислена темата като вадиш нови и нови "доказателства"? Ами не пиши в нея просто и готово. Иначе събирането на данни и съответните интерпретации си е един от основните похвати, това търси момичето.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Бояна е права. От тази анкета нищо обективно няма да излезе. От самото начало е сбъркана, защото извадката й не е случайна, а се разчита хората сами дапроявят интерес да отговорят. После, тук разултатът допълнително ще се изкриви, защото е орум за родители, и се очаква заинтересуваните да пишат. Трето - социалножелателни отговори 0 всеки иска да се изкараа добър родител, знае се какви са препоръчителните нагласи. четвърто, още като погледне човек въпросите, и се знае кой е "верният" отговор, а в графата "други" може да се окажат най-важните отговори. В такъв случай останатилет отговори филъри ли са? Не знам за авторката, но аз не бих представила такава анкета и такива данни, без да ме е срам и не бих си сложила името спокойно отдолу. А ако бях преподавател, бих върнала работата.

Вили, това че е курсова работа не е оправдание да се правят нещата грешно. Като ще се прави нещо, да се прави като хората, а не за отбиване на номера! И после защо кадрите на стрували! Ами, как ще струват при подобно снизходително отношение! Дори курсовата работа е документ, а анкетата ще претендира за обективност, нищо чудно и да влезе в нечий доклад. Когато човек си слага името под един документ, той трябва да е наясно, че това е нееговият труд, неговата визитна картичка.

# 24
  • Мнения: 5 940
Анкетата я възприемам като тема и са ми любопитни отговорите.

# 25
  • Мнения: 7 947
Анди, не те разбирам, дали е тук анкета или на улицата - родителите винаги могат да послъжат първо. Второ - от кое ще те е срам?  Rolling Eyes  Всъщност...както и да е.

# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
извадката не е случайна, което изначално изкривява не, ами направо обръща резултатите. Не се прави и анкета на улицата, поне не точно такава анкета.  Родителите послъгват, затова въпросите трябва да бъдат направени така, че да се снижи тежестта на тези послъгвания - и за това си има начини.
Мен би ме било срам да разбера, че имам гореми пропуски в работата си, и въпреки това да си сложа името под нея. Суетна съм, искам утре, ако случайноработата ми попадне в ръцете на някой специалист, той да я оцени като методология и обективност. Светът е малък, човек трябва да си държи на авторитета като специалист.
Вили, не мога да разкажа в един пост неща, които човек просто трябва да седне и да ги научи! В края на краищата, достатъчно безплатни съвети се дадоха тук, авторката трябва да бъде благодарна на това, защото тази работа, която ние свършихме тук е всъщност работа на ръководитееля й, и той получава заплата за това, а ние го правим на добра воля.

# 27
  • Мнения: 7 947
Защо ядете момичето не ми е ясно, казали са й - така може - така е решила, това е.
Желая успех!

# 28
  • Мнения: 5 940
Честно да ви кажа, понякога ви се чудя с този перфекционизъм защо си губите времето във форума?Казвам го съвсем добронамерено.

# 29
  • София
  • Мнения: 12 394
Защо ядете момичето не ми е ясно, казали са й - така може - така е решила, това е.
Желая успех!
защо мислиш, че я ядем. Напротив, опитвам се да помогна. Да кипи безсмислен труд не е от полза за никого. Авторката не е длъжна да знае защо проучване не се прави така, защото специалността и не изисква подобни познания. Форума е за взаимопомощ и в случая опитвам да помогна с онова, което знам. Хем момичето ще си спести безсмислен, но тежък труд, хем ще напише по- смислена курсова работа с реални и достоверни данни. Истински проучвания има колкото щеш, но еди свеж и млад поглед върху тях ще е много полезен. на мен би ми било интересно да прочета такава работа.

Честно да ви кажа, понякога ви се чудя с този перфекционизъм защо си губите времето във форума?Казвам го съвсем добронамерено.
Какво общо има перфекционизма? Това са съвсем простички неща. А времето във форума не си го губя, а компенсирам липсата на достатъчно реални контакти, поради обстоятелствата.

# 30
  • Мнения: 7 947
Ох, Бояна - ако седне да разчита на непозната от форума да й помага за у спеха в учението  ooooh! Придаваш си прекалено голяма тежест и важност, но твоя воля.
И стига ме цитира, че ме сърби да ти отговарям, а става досадно вече  Embarassed

# 31
  • Мнения: 1 350
и критиката в случая би била полезна на автора Simple Smile още повече, че й е първа анкета и различни насоки биха й били от полза в бъдещата работа

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Честно да ви кажа, понякога ви се чудя с този перфекционизъм защо си губите времето във форума?Казвам го съвсем добронамерено.

абсолютно права си! Не че не ги бутам и другите неща, ама нА, сглупявам! Суета, суета! И къде на друго място има толкова различни хора и теми за раздумка! Вчера, например, се скъсах от смях с темата за Кънчо! Снощи ме хвана вампирясването, ама нито ми се четеше нещо сериозно, нито ми се работеше, нито нищо.

# 33
  • Мнения: 4
Здравейте!

Не съм очаквала, че ще получа толкова добър урок за живота!
Първо: Проучването не е курсова задача! Реших да се заема с това проучване сама! Никой не го изисква от мен. Не смятам, че е необходимо да правя само неща, които са ми задължение, да гледам праволинейно и да не полагам допълнителни усилия само, защото не съм длъжна. Просто искам да се развивам!

Уважаема Andariel, много съм Ви признателна! Ако според Вас не мога да извлека каквито и да е било изводи от анкетата - то не се притеснявайте! Вашето поведение ми е достатъчно. Направих съответните изводи за Вас като родител (и човек) и без да попълвате "нескопосаната" анкета. Благодаря Ви за участието!
ДАЛИЯ АЛ-ХАЛИЛ


Здравейте, viliko! Наистина съм Ви признателна за подкрепата! Вече вярвам на всички учители, с които съм коментирала тази професия, питала съм ги кое е най-трудното в нея, а те всички ми отговаряха едно и също: "Родителите." Уви, самата истина!

jos, абсолютно съм съгласна с Вас! Но всяка критика трябва да е тактично изказана иначе се превръща в проява на ниска социална и гражданска култура.

Бoяна, бих искала да Ви кажа няколко неща:
Първо - права сте, че по-съобразителният ход би бил да се обърна за консултация със социолог.
Втора - не чувам за първи път в живота си, че нещо е безсмислено, а Вие? Не знам в каква професионална сфера се развивате, но считам, че субективизмът е неизбежен.
И да, права сте - практиката ни е много малко. В един момент се получава, че сме подготвени теоретично, но какво е теорията без практика.
Позволете да Ви цитирам: "А студентите по педагогика нямат никаква нужда от опит в правенето на проучвания, иначе щяха да имат организирани такива." Проучването е начин сам да откриеш актуалната истина, а не да вярваш на остарели и незлободневни вярвания, по които децата се възпитават и обучават. И всъщност постоянно се организират проучвания, за да не се превърнем в закостенели, лишени от мислене, инициатива и желание за иновативност същества.

С уважение,
Далия Ал-Халил

# 34
  • София
  • Мнения: 12 394

Втора - не чувам за първи път в живота си, че нещо е безсмислено, а Вие? Не знам в каква професионална сфера се развивате, но считам, че субективизмът е неизбежен.
Тук не говорим за субективизъм, а за това, че с подобен подход няма да получите нужната ви информация. Реално това не е проучване и след обобщаване на информацията от отговорите няма да знаете по вълнуващите ви въпроси повече, отколкото знаете сега. дори е вероятно да останете с напълно грешни впечатления. Най- важното, за да бъде едно проучване проучване е случайният принцип при подбора на респондентите. Т.е. аз не казвам, че е безсмислено да се прави проучване, а че това, което правите не е проучване, защото не отговаря на най- важното условие за достоверност. Ако със същите въпроси анкетирате всяка 5-та майка, която срещнете в пет градинки избрани също на случаен принцип /т.е. номерирани с числа, а числата изтеглени от програма за случаен избор на числа/ тогава има по- голяма вероятност да получите някакви достоверни резултати. можете и да си направите квоти за майки с едно, две и повече деца, майки, които са безработни, работещи, учащи, за майки с висше и средно образование и тн. Малко повече работа ще е, но поне би могла да доведе до нещо. Можете да се кооперирате с някой студент по социология, защото така и за двамата ще има полза.


Надявам се разбирате, че не искам да ви доминирам или да демонстрирам някакво измислено превъзходство, а наистина искам да помогна. Социолог съм и затова си позволявам да давам акъл точно по тази тема. Иначе се радвам, че все още има студенти, които се вълнуват от онова, което учат. Пожелавам Ви успех!   bouquet

# 35
  • Мнения: 4
Бояна, предполагах, че сте социолог и уважавам мнението Ви. Всъщност истината е, че пуснах анкетата във форума с мисълта това да е само едно от местата, на които мога да събера информация. Разбира се, че не разчитам само на информацията, която ще получа от тук. Аз съм планирала устно провеждане на анкетата и то не само в софийските градинки, но и в други градове, като в плановете ми влиза и посещаването на няколко села. Това ще са основните ми източници. А пуснах анкетата във форума с презумпцията, че тук участват хора от различни населени места, което ми е необходимо

# 36
  • София
  • Мнения: 12 394
А пуснах анкетата във форума с презумпцията, че тук участват хора от различни населени места, което ми е необходимо
Предположих, че е така, но по- добре да анкетирате хора само от едно населено място, отколкото да нарушите правилото за случаен подбор. Факт, че преди години имаше агенции, които правеха национални представителни проучвания на Централна гара в София, защото там има хора от всякакви населени места, но и тези проучвания толкова бяха проучвания.
Наистина, някой колега за един разговор време ще ви помогне с методиката на проучването и това ще ви спести много излишни движения.
Пожелавам ви успех и се надявам да разкажете за резултатите, когато приключите с работата.  bouquet

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Далита, как да разбирам думите ти? Като една кратка "благословия" с много думи и заобиколно ли? Точно като родител няма какво ти да ме оценяваш! Проблемът си е твой, дори съжалявам, че изобщо направих анализ, защото не заслужаваш помощ, а да си мътиш запъртъка!
Между другото, с мнението си, ти ми направи голяма услуга. Като виждам с какви нескопосани анкетки някои хора имат самочувствието да правят истинско проучване, а не някоя курсова задачка за тройка, окончателно ме мотивира да се върна на пистата. вече не се съмнявам, че ще постигна успех, защото мога да изпипвам нещата. Направо ми се иска да те разцелувам.

# 38
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
Моля Ви, отбележете само един от предложените отговори:

1.   А
2.   Г
3.   Б
4.   В
5.   В
6.   Г
7.   Г
8.   А
9.   Б
10. А
 
 
Демографски данни
 
1.   София
2.  А. Майка: висше – магистърска степен
     Б. Баща: висше – магистърска степен
3.   А. Нуклеарно семейство – родителите са със сключен граждански брак;     
4.    2
5.   на 6 и на 3г.                                                                                                     
6.   36г
7.   Б. В частния сектор;
8.   А. Българска;

Успех!  Peace

# 39
  • Мнения: 168
1.  А.
2.  В.
3.  А.
4.  В.
5.  В.
6.  Б.
7.  Г.
8.  А.
9.  Г.
10. А.

 Демографски данни

1.  гр. Стамболийски
2.  А. Майка:  висше – бакалавърска степен;
     Б. Баща:  висше – бакалавърска степен;
3.  А.   
4.  Две
5.  3г.6м. и 1г.2м.
6.  34г.
7.  А. В държавния сектор;
8.  А. Българска;

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт