Обучение по ОП "Аз мога" и "Аз мога повече" - 12

  • 54 819
  • 739
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 3




От 15.10.2012 започна новият прием
на документи по ОП "Аз мога повече"!!!
Заявления могат да се подават до 02.11.2012 г.
За улеснение на кандидатите бюрата по труда
в този период ще приемат документи
с удължено работно време.






Условия за кандидатстване
по схемата "Аз мога повече 2012"

От 15.10.2012 във всяко Бюро по труда се приемат документите за кандидатстване по програмата "Аз мога повече 2012" - това са Декларация и Заявление, които се попълват внимателно на ръка и със син химикал. Те трябва да са придружени още от:

   •   копие  от лична карта

   •   копие на диплома/и за завършено образование – с приложение/я (за средно образование, висше - степен бакалавър, висше - степен магистър). Подават се за всички образователни степени, които притежавате, т.е. ако сте висшист със степен бакалавър, подавате копия от дипломите за средно + висше + всичките приложения с оценки и хорариум от съответните дипломи.

   •   превод и легализация на документи за образование, издадени в чужбина (ако имате такива)

   •   удостоверение/свидетелство за преминат курс за придобиване на професионална квалификация или ключова компетентност (ако има такъв)

   •   При несъответствие в имената, но при съответствие на единния граждански номер (ЕГН), Вие следва да попълните и да представите в ДБТ собственоръчно попълнена Декларация за идентичност на лице с различни имена по образец (ето примерна Декларация за идентичност). При несъответствие или липсващ ЕГН в представените документи, Вие следва да представите и документ, издаден от служба ГРАО на общината (оригинал или заверено копие).

Не е нужна служебна бележка от местоработата ви, нито копие от трудов договор - при попълване на Заявлението и Декларацията където трябва да се изпише името на фирмата, се добавя и Булстата.

Комплектът документи подавате в Дирекция "Бюро по труда" по местоживеене или в Дирекция "Бюро по труда" по месторабота лично.

По програмата могат да кандидатстват лица, наети по трудово правоотношение и самонаети без значение от сферата им на дейност. Лица, заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, съдебната система, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната НЕ могат да кандидатстват и да се обучават по "Аз мога повече".

По програмата всеки има право на 1 обучение по ключова компетентност (език ИЛИ компютърен курс) и 1 професионално обучение, т.е. ако вече сте изкарали езиков курс, сега имате право само на едно професионално обучение. Не може езиков курс и компютърен, възможните варианти са:

           езиков курс + професионално обучение

           компютърен курс + професионално обучение

Обученията следва да са част от списъка на професиите за професионално образование и обучение, който можете да откриете на адрес: www.navet.government.bg. Не може да се включите в обучение по професии с кодове:

         22 - Религия,
         62 - Селско, горско и рибно стопанство,
       814 - Услуги за дома,
         86 - Обществена сигурност и безопасност


При попълване на Заявлението е полето за Професионално обучение по:... се изписва наименованието на курса и 7-цифрения му код от СППОО. В графата Ключова компетентност - обучение по чужд език - ... няма кодове, изписва се само английски/немски/френски и т.н. А в полето Ключова компетентност - дигитална компетентност - ... се записва наименованието на желания от вас курс, например Компютърна грамотност.

При подаване на документите за кандидатстване за езиков курс не се налага да конкретизирате за кои нива ще е обучението. Това става едва след като си намерите Доставчик, който ще ви предложи да попълните тест, чрез който ще определят нивото ви.

Ако искате (и имате право) да кандидатствате и за ключова компетентност, и за професионално обучение, подгответе си два комплекта документи (Декларация + Заявление + останалите придружаващи документи като копия на дипломи и прочие), които ще подадете едновременно в Бюрото по труда. Но ако бъдете одобрени и за двете обучения, при получаване на Уведомленията ще трябва да решите кой курс първо да изкарате, защото НЕ можете едновременно да посещавате курс по ключова компетентност и професионално обучение. Първо ще завършите едното обучение и с получената диплома/сертификат отивате в Бюрото по труда, където ще ви дадат втория ваучер.

Списъкът на одобрените над 650 Доставчици, които предоставят обучение срещу ваучери можете да видите тук:

         Търсене на професионално обучение
         Търсене на обучение по ключови компетентности




Етапи при кандидатстване
по схемата "Аз мога повече 2012"

1. Подаване на документи

Срок: от 15.10.2012 до 02.11.2012

Необходими документи: Заявление + Декларация + копие от лична карта + копия от всички дипломи за завършено образование /средно и висше/ + копия от всичките приложения с оценки и хорариум от съответните дипломи + копия от удостоверения/свидетелства за преминат курс за придобиване на професионална квалификация или ключова компетентност /ако има такива/ + Декларация за идентичност на лице с различни имена по образец /ако има несъответствие между имената в някоя диплома и личната карта/ + документ, издаден от служба ГРАО на общината /при несъответствие или липсващо ЕГН/.

Къде: Във всяко Бюро по труда по местоживеене или месторабота подавате комплекта документи лично

2. Одобрение

Срок: От 03.11.2012 г. започва преглеждането на подадените документи. Тук вече никой не може да се ангажира с точни срокове, тъй като различните БТ разполагат с различен брой персонал, ангажиран с обработката на информацията и за всяко БТ одобряването протича с различна скорост.

Но когато бъдете одобрени, служител от Бюрото по труда ще ви се обади, ще получите СМС или писмо, с което ще ви поканят да идете до БТ, за да си получите Уведомителното писмо и самото Уведомление.

Ако сте подали документи и за ключова компетентност, и за професионално обучение, при получаване на Уведомителните писма трябва сами да изберете кое обучение първо да започнете. Тогава от БТ ще ви дадат само Уведомлението за този курс, а второто Уведомление ще получите едва след приключване на първото обучение.

3. Избор на Доставчик на обучение

С Уведомлението в ръка вече ще започнете да си търсите Доставчик на обучение, като не забравяйте, че срока на Уведомлението е 30 дни и ако в този период не успеете да си намерите ДО, то преди изтичането на тези 30 дни трябва да идете отново до БТ, за да ви удължат Уведомлението! Няма ограничения в броя удължавания. Но пропуснете ли срока за удължаване, губите правото на ваучер за този курс!

4. Получаване на ваучера

След като сте намерили доставчик и сте уговорили всички подробности относно предстоящото обучение, доставчикът попълва отрязъка от Уведомлението, намиращ се в долната част на документа. Задължително трябва да е упомената датата на започване на курса.

Попълненото Уведомление носите в Бюрото по труда, а 7 дни преди началото на обучението от БТ ви дават Ваучера, който трябва да се занесе на ДО преди началото на курса.

Нещо важно от предходните кампании по програмата - пазете ваучера, не го сгъвайте или мачкайте, защото това е единствения документ, с който ДО разполага, за да си получи парите по програмата и съответно много държат на този документ.

5. Обучение

След като ДО получи вашият ваучер, вие може да започнете обучението си на уговорената дата. Помнете, че веднъж започнали обучението, трябва успешно да го завършите. Имате право на отсъствия до 20% от броя часове, за да ви се признае курса, а също така трябва успешно да издържите финалния изпит. В противен случай ще се наложи да платите стойността на ваучера, която хич не е малка (например ваучера за проф.обучение за цяла професия от 960 часа е на стойност 1 800 лв. ).

Ето и хорариумът за всяка специалност и стойността на ваучера, съобразно специалността, определени с ПМС № 251/21.10.2009

   1. За обучения за придобиване на професионална квалификация:
       а) за първа степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа – 600 лв.;
       б) за втора степен, с продължителност не по-малка от 660 учебни часа – 1200 лв.;
       в) за трета степен, с продължителност не по-малка от 960 учебни часа – 1800 лв.;
       г) за част от професия по първа квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 200 учебни часа – 400 лв.;
       д) за част от професия по втора квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа – 600 лв.;
       е) за част от професия по трета квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 600 учебни часа – 1125 лв.;

   2. За обучения за придобиване на ключови компетентности:
       а) за обучения по ключова компетентност с продължителност не по-малка от 16 учебни часа – 70 лв.;
       б) за обучения по ключова компетентност с продължителност не по-малка от 30 учебни часа – 140 лв.;
       в) за обучения по ключова компетентност с продължителност не по-малка от 45 учебни часа – 250 лв.;
       г) за обучения по ключова компетентност с продължителност не по-малка от 300 учебни часа и три нива на обучение – 700 лв..

Пояснение относно степените за професиите: Самите степени не са като езиковите нива и не може да се надграждат - примерно оперативният счетоводител е професия от трета степен, няма по-ниска или по-висока; или пък заварчикът колкото и проф.курсове и обучения да изкара, неговата професия си е от първа квалификационна степен. Степента за всяка професия конкретно може да проверите в СППОО.

Ако сте подали документи и за ключова компетентност, и за професионално обучение, след приключване на първото обучение и получен документ за успешно завършване (диплома/сертификат/свидетелство/удостоверение), отивате отново в БТ с този документ, за да получите второто си Уведомление. След това повтаряте стъпките от т.3 до т.5

6. Приключване на обученията и край на оперативната програма "Аз мога повече"

Крайният срок за приключване на обученията е 31.07.2014 г., а краят на програмата - 31.12.2014 г.

Тъй като програмата е за работещи, ако в процеса на кандидатстване или по-нататък това обстоятелство се промени, т.е бъдете уволнен/съкратен/останете без работа, ситуацията е следната:

 - вече сте кандидатствали по програмата, но все още не сте получили отговор от БТ дали сте одобрени или не: в 3-дневен срок от промяната на обстоятелствата сте длъжни да уведомите в БТ за това (съгласно попълнената от вас Декларация, т.4) и за съжаление губите правото да получите Ваучера дори да бъдете одобрен;

 - вече сте кандидатствали по програмата и сте получили заветното Уведомление, че сте одобрен за обучение: в 3-дневен срок от промяната на обстоятелствата сте длъжни да уведомите в БТ за това (съгласно попълнената от вас Декларация, т.4) и за съжаление губите правото да получите Ваучера;

 - вече сте кандидатствали по програмата, получили сте Ваучера и се обучавате: в 3-дневен срок от промяната на обстоятелствата сте длъжни да уведомите в БТ за това (съгласно попълнената от вас Декларация, т.4) и без проблем продължавате обучението си, като не дължите никакви неустойки (заплащане на Ваучера или част от него).

 
Успех на всички!!!




Още важни линкове:



Старите теми:


# 1
  • София
  • Мнения: 21
Записвам се да ви следя.
Много добре оформена тема браво   bouquet

# 2
  • В Балкана
  • Мнения: 672
А някой с повече информация за кандидатстване на земеделски производители?  Rolling Eyes

Или ще чакаме понеделник

Благодаря за темата!   bouquet

# 3
  • Мнения: 54 427
Поздравления за Ледената кралицаbouquet  bouquet  bouquet

# 4
  • Мнения: 788
Получих и аз заветните два номера. Вчера в Бургас отидох в 14 ч и 14:30 вече бях излязла, а вътре стоях не повече от 2 минути.
Успех на всички!

# 5
  • Мнения: 139
темата е страхотна,успех на всички

# 6
  • София
  • Мнения: 346
Повтарям въпроса си от края на предната тема и моля за отговор.
Приятелката ми работи в Транспортна болница и ми каза,че не може да кандидатства по програмата.Прочетох на първа страница,че По програмата могат да кандидатстват лица, наети по трудово правоотношение и самонаети без значение от сферата им на дейност. Лица, заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, съдебната система, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната НЕ могат да кандидатстват и да се обучават по "Аз мога повече".
Кажете ми,моля,може или НЕ може?Тази болница е регистрирана като юридическо лице на бюджетна издръжка.

# 7
  • Мнения: 54 427

Хепи мама, мога ли да те питам на ЛС, ако ми изникнат други въпроси по-нататък.


От предната тема , да , ще ти отговоря с удоволствие ! Hug

# 8
  • Мнения: 0
Здравейте, искам да попитам може ли да кандидатстват хора, които са започнали работа по програма "Старт на кариерата". Знам, че нямат право на участие хора, които работят в държавната администрация, но различни хора ми казват различна информация. Ако има някой който има сигурна информация или е в същото положение като мен ще се раздвам да сподели.
Благодаря предварително

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 3
Благодаря ви, момичета!   bouquet Надявам се в тази тема повтарящите се въпроси да са по-малко  Wink



Повтарям въпроса си от края на предната тема и моля за отговор.
Приятелката ми работи в Транспортна болница и ми каза,че не може да кандидатства по програмата.Прочетох на първа страница,че По програмата могат да кандидатстват лица, наети по трудово правоотношение и самонаети без значение от сферата им на дейност. Лица, заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, съдебната система, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната НЕ могат да кандидатстват и да се обучават по "Аз мога повече".
Кажете ми,моля,може или НЕ може?Тази болница е регистрирана като юридическо лице на бюджетна издръжка.
Това "на бюджетна издръжка" ме притеснява и ме навежда на мисълта, че след като заплатите в болницата се плащат от държавата, то тя се причислява към изключенията, т.е. приятелката ви НЕ може да кандидатства по ОП "Аз мога повече". Но за най-сигурно се обърнете към местното ви БТ или директно към Агенцията по заетостта.  Peace



Днес бях до БТ Марица-Пловдив, и на Чернишевска - и двете бюра са с нормално работно време Crossing Arms : от 8.30 до 17.00. В Марица в 8.30 нямаше жив човек, а към 9.00 на Чернишевска имаше около 15-ина човека. Опашката върви сравнително бързо - ако документите са наред, минаваш за няма и 5 минутки. Документите се приемат от 4 служители в стая 11 на ет.2, а ако сте за получаване на Уведомление или Ваучер от предходните кампании - трябва директно да отидете на третия етаж, пак в стая 11. На тази опашка имаше 4-5 човека и чакането е малко повече, около 15 мин. на човек, но е нормално предвид факта, че на момента се пише Уведомлението/Ваучера. Peace

# 10
  • Мнения: 3 222
И аз като работеща със САП съм на мнение, че споменатите часове са малко Naughty
Благодаря за новата тема!  bouquet

# 11
  • София
  • Мнения: 16 036
Благодаря за новата тема.
Дано всички желаещи да си подадат документите и да ги одобрят за харесаното обучение.

# 12
  • Мнения: 118
Запис
 ooooh! Не мога да намеря доставчик за Митническо и данъчно обслужване за София. Моля да се включат желаещи или изкарали вече, може дистанционно.

# 13
  • София
  • Мнения: 423
Здравейте, искам да попитам може ли да кандидатстват хора, които са започнали работа по програма "Старт на кариерата". Знам, че нямат право на участие хора, които работят в държавната администрация, но различни хора ми казват различна информация. Ако има някой който има сигурна информация или е в същото положение като мен ще се раздвам да сподели.
Благодаря предварително

Прочети в Декларацията 2 т. и ще разбереш защо не може.

# 14
  • Мнения: 910
хъм , мойта болница е АД , но аз имам право и не се водя държавен служител , вече изкарах една професионална квалификация , подай си , пък от БТ ще ти кажат дали имаш право

Общи условия

Активация на акаунт