Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 17 820
  • 216
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 841
Струва ми се правилно, че майката е ходила да Провери за какво иде реч. Не се е разправяла, доколкото разбрах. Би било добре сега, като знаят, че за непредадено контролно се пише двойка, вместо да се тръшнат и да заемат позиция колко е грешно това, просто да поработят над разсеяността(причините за нея)

 Peace Абсолютно

Аз си признавам, че казусът беше непознат за мен, изобщо не знаех, че има такава практика. И ако синът ми беше получил такава двойка, също щях да питам какъв е случаят. В питането няма лошо. Затова сме хора - като не знаем или не сме сигурни в нещо, питаме.
Сигурна съм, че за доста хора темата е била полезна.

# 46
  • Мнения: X
Прави впечатление като цяло че госпожите очакват от децата в първи и втори клас поведение на възрастни.Няма да и срува кой знае колко на конкретната госпожа да преброи работите и да види че не всички са си предали и да провери кой не е.Да се направи забележка да, дори като толкова държи да напише и на родителите,но двойка в първите две седмици на новата учебна година ми се струва наистина садистично.Това е толкова малко дете,а може завинаги да намрази училището.И учителите трябва да бъдат по хора!!!
Да си предадеш тетрадката при поискване от учител не е кой знае колко сложно. Все пак говорим за деца, които са ученици вече втора година. Предполага се, че имат и поне година предучилищна подготовка. Едва ли им събират тетрадките за първи път. А и само едно не е предало. Другите са разбрали и са предали.
Драмите често идват не от самата оценка, а от родителската реакция. Детето би се почувствало по един начин, ако родителят без излишно вайкане и тюхкане  спокойно му обясни защо е получило слаба оценка и как да избегне в бъдеще подобни ситуации и по друг - ако реакцията е " Как можа? Ти ли си най-глупавият ( най-смотаният, най-разсеяният...) от сега ли ще ми влачиш двойки? и т.н.

# 47
  • Мнения: 41 390
Аз също не приемам подобен подход към децата,още са малки във втори клас.Да не говорим че ако е някое чувствително дете може да му се нанесе голяма травма!!Незнам,дразни ме такова садистично отношение към 8 годишно дете!

Ах, жива да не бях. Ми дай под похлупак да ги сложим тези деца и да ги държим така до 12 клас. Ама после в живота какво ще стане?
Не я разбирам тази нова мода с тази перманентна фобия да не се нанесяла травма на детето. Ама те после затова стават такива неконтролируеми и изоглавени - от криворазбрана защита на чувствата. Светът не е за чувствителни души и училището е времето, когато децата могат да научат това без сериозни последици. В края на краищата говорим за една текуща двойка, не за края на света.

# 48
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Цитат
просто да поработят над разсеяността(причините за нея)

С това съм съгласна, точно това исках да кажа!  Peace
На мен пък ми се струва неуместно изобщо да ходи майката да пита, понеже така снема отговорността от детето и рискува да попадне в ролята на арбитър, който да отсъжда едва ли не права ли е била учителката или не. А също със самото си ходене тя поставя под въпрос авторитета на учителката и нейните решения. Отделно, че извежда на преден план пред детето оценките като нещо кой знае колко значимо.
Цитат
Ми дай под похлупак да ги сложим тези деца и да ги държим така до 12 клас. Ама после в живота какво ще стане?
Не я разбирам тази нова мода с тази перманентна фобия да не се нанесяла травма на детето. Ама те после затова стават такива неконтролируеми и изоглавени - от криворазбрана защита на чувствата.
Точно!... ooooh!

# 49
  • Мнения: 1 181
Искам да вкарам няколко уточнения, защото виждам, че освен общата тема за двойките по принцип, методи, практика и др. се обсъжда и конкретния случай.

1. НЕ СЪМ се разправяла с учителката. Беше номален разговор, за който синът ми естествено не разбра. Както писах по-рано
...Досега винаги съм подкрепяла действията на учителите и защитавала репутацията им пред детето, дори когато не съм била твърде съгласна с методите им..
 и ще продължа да го правя и занапред по две причини: първо, защото смяам, че там е тяхното царство, както в моя офис е моето и децата трябва да уважават учителите, независимо какви са. И второ, защото аз не съм педагог и не се меся в работата на хората, когато не я разбирам. И хабер си нямам как  да възпитавам и обучавам 25 деца и не знам кое е правилно и кое не. Затова се допитах до вас. Може да имам мнение за конкретен случай, но не и за методиката.

2. Така нареченото контролно или входно ниво не е на отделен лист както винаги досега са ги правили, а е в тетрадката, в която правят диктовки в час. Вероятно това го е заблудило, защото тетрадките не се проверяват всеки път. Той е наясно от първи клас, че контролни се предават за проверка и оценка.
3. Получената двойка не е драматизирана вкъщи. Не съм с болни родителски амбиции за отличен успех.
4. Същата двойка обаче е обсъдена, критикувана е причината, поради която е получена и детето си е получило  "лекцията"  за това, че не е внимавало какво се очаква от него и не е слушало какво говори госпожата.  

Не толерирам разсеяността. Напротив - боря се с нея колкото ми стигат силите. Във всякакви ситуации. Но моето лично мнение, като човек не-педагог и като човек, който също е бил в първи, втори и трети клас е, че първият учител е този, който ще накара едно дете да се стреми към нови знания или ще го смачка.

# 50
  • Мнения: 9 990
И в този ред на мисли-една двойка няма как да го смачка. Че и две.
Успех!

# 51
  • по света
  • Мнения: 1 587
Аз също не приемам подобен подход към децата,още са малки във втори клас.Да не говорим че ако е някое чувствително дете може да му се нанесе голяма травма!!Незнам,дразни ме такова садистично отношение към 8 годишно дете!

Ах, жива да не бях. Ми дай под похлупак да ги сложим тези деца и да ги държим така до 12 клас. Ама после в живота какво ще стане?
Не я разбирам тази нова мода с тази перманентна фобия да не се нанесяла травма на детето. Ама те после затова стават такива неконтролируеми и изоглавени - от криворазбрана защита на чувствата. Светът не е за чувствителни души и училището е времето, когато децата могат да научат това без сериозни последици. В края на краищата говорим за една текуща двойка, не за края на света.
Моите да, за Вашите незнам.А какви ще станат- живота ще покаже.Всеки има право на мнение както  и гледна точка за възпитание на деца без да дава квалификации за чуждите.

# 52
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Ако има малко желание да се реши дилемата, г-жата може да започне да събира такива контролни.
Или да каже три деца да съберат от редиците.

Разговор имаше, но не с конкретната учителка по български език, а с класната му......
Но явно е масово явление сред учителите.  Отказах се да споря с нея.
Не е рядкост учителят да не даде на децата пълния набор инструкции във времето в което е "Овластен" и има вниманието им.
Един подобрен пример е даването на домашно след думите "Свободни сте."
Това е пълна липса на професионализъм - даже не като чуител, а като човек отговорен да информира.
Недопустимо е. Не е лошо учителят да получи няколко забележки. Ако се налага и от шеф. Обикновено един родител стига, но написаното не ми говори за такава ситуация.

За теста се е получило подобно нещо вероятно. Лошото е, че няма идея какво става.
А обясненията защо е писала и тя двойки говорят за пълна липса на желание да си върши нейната работа и търсене на възможност за нарочване на черни овци. Добронамереност няма. А това е вредно дори при обучение на възрастни. С деца е абсолютно недопустими.

ПП. Подписвала съм 2 във втори клас. На домашно дадено в ден когато детето отсъства. Нямаше идея за него защото никой не ни каза /и аз питах майки, и то деца/, въпреки питанията. Оказа се, че и децата не са разбрали... Почерпих /детето/за първа двойка. Обясних, какво се е случило, че няма вина и че за втора няма да черпя.
Лошото е че децата имат остро чувство за справедливост и трупат гняв. Ако това преодолеете д детето, другото са глупости. Ще я изтърпи г-жата...

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 16:04 от арт мама

# 53
  • sofia
  • Мнения: 8 946
На мен пък ми се струва неуместно изобщо да ходи майката да пита, понеже така снема отговорността от детето и рискува да попадне в ролята на арбитър, който да отсъжда едва ли не права ли е била учителката или не. А също със самото си ходене тя поставя под въпрос авторитета на учителката и нейните решения. Отделно, че извежда на преден план пред детето оценките като нещо кой знае колко значимо.
А как да се информира без да пита?
Едва ли този разговор се е провел пред детето, освен това е ставало дума за друг учител. Какъв авторитет, какви 5 лева?
За мен проблем би била неяснотата върху критериите за оценяване. Ако в началото на годината госпожите са разяснили методите на оценяване (при нас имаше за три пъти без домашно - двойка) - ще се съобрази детето, ще му обясня какво се изисква от него и какви са последствията, ако не го спази.
Ако знам за какво е написана дадена оценка - няма проблем. В случая майката е отишла да провери дали действително е поставена за непредаването на контролното. Понеже до сега не съм се сблъсквала с подобно нещо, аз също се учудих.

Оценката е значима до толкова, ако се знае какво стои зад нея. Отделно всеки родител и всяко дете интерпретират оценките по съвсем различни начини.

# 54
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Мейвис, постъпила си както си сметнала за правилно!  Peace
Ние тук можем само да изкажем мнение и все пак да гледаме и принципно на нещата, понеже отстрани винаги е по-лесно.  Mr. Green
Но не можем да моделираме света така, че да пасне на нашите деца. По-разумно ми се струва да направим така, че нито еди-коя си учителка, нито няколко двойки да могат да ги пречупят.
А според мен отношението към училището, към ученето и към всичко, свързано с него, тръгва още от вкъщи, от първите 7 години, а не от първата учителка. Колкото и тревиално да звучи!Казвам го от личен опит като дете, възпитано в любов към ученето и в уважение към учителите! Peace И имало многооо скучна учителка в 1-ви клас, която само се чудеше от кой родител какво да измуфти... Crazy
vesi1, и все пак на мен ми е интересно какво ще стане, ако има следващ и по-следващ път, в който майката не е наясно защо детето й е получило дадена оценка и не е съгласна с нея...Питам съвсем добронамерено, да не се тълкува като заяждане, моля!  Peace

# 55
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Оценката трябва да е ясна. На каква основа е - какъв материал, какви постижения и липси я образуват.
Първо за детето - защото то учи. И после за родителят защото той отговаря за него и подписва. Редно е да знае какво подписва.  Затова е ОК да се говори с учител и това НЕ оспорва авторитета му. Ако е допуснал неяснота и родителят го потърси, това е от уважение към учителят.

Има и друга плоскост - пазенето на авторите на учителя по подразбиране и на всяка цена.
Подпомагам изграждането на авторитета му, но усещането че е само човек също го пазя.
Не правя гимнастики за да запазя авторитет даден по право заради професията, който той самия съсипва методично.
В такива случай обяснявам кой как е постъпил. Помагам на детето да не съди учителя си и да преодолява проблемите които той създава без да трупа обида или гняв. Но не му обяснявам как учителят е прав. Няма как ако не е.

# 56
  • Мнения: 2 898
Да си предадеш тетрадката при поискване от учител не е кой знае колко сложно. Все пак говорим за деца, които са ученици вече втора година. Предполага се, че имат и поне година предучилищна подготовка. Едва ли им събират тетрадките за първи път. А и само едно не е предало. Другите са разбрали и са предали.
Драмите често идват не от самата оценка, а от родителската реакция.

Така е. Децата свикват с правилата в клас до около третата седмица на 1 клас. Ако някой не го направи, трябва да му се обърне повече внимание. Във 2 клас нещата вече са ясни. Друг е въпросът, че за някои родители и в 12 клас децата са мънички и не трябва да им се създават неудобства.



# 57
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Горното е вярно ако са чули.
Иначе не. Ако детето е дъното на стаята това се лсучва трудно, ако учителят се е сетил по-късно.
Изобщо в един проблем има две страни:
1. учителят да каже когато трябв аи да събере по подходящ начин.
2. детето да внимава
И учителят е човекът с контрола, той трябва да внимава повече.

# 58
  • sofia
  • Мнения: 8 946
vesi1, и все пак на мен ми е интересно какво ще стане, ако има следващ и по-следващ път, в който майката не е наясно защо детето й е получило дадена оценка и не е съгласна с нея...Питам съвсем добронамерено, да не се тълкува като заяждане, моля!  Peace
Или не й е обяснено, както трябва, или майката е тъпа. Не е лошо и на децата да се обяснява защо са оценени по даден начин. Те също разбират.

В нашето семейство се насажда неглижиране към оценките. По ред лични причини. Но големия, много добре осъзнава и се самокритикува, когато е много ниска. Т.е. оценяването и самооценката, която произтича от него е нещо много персонално и трудно би могло да бъде обобщено какво би станало.

# 59
  • Мнения: 9 990
Oт начина, по който е разказано в началото, аз оставам с усещането, че на детето е обяснена оценката, то е било наясно, обяснило е и вкъщи. Авторката не спомена, детето да е смачкано и подтиснато от въпросната двойка, заради непредаденото поради разсеяност или друго контролно.
Съвет към авторката-хубаво и правилно, че си се поинтересувала, но не насаждай вторачване в оценката.

Общи условия

Активация на акаунт