Отговори
# 30
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Закуските в училищата са същите, които после ще получава детето и в първи, и във втори и т.н. клас. Евентуално може да се смени фирмата за доставка, но процедурата е бавна и тромава.

И игрите в предучилищната не е задължително да са с играчки, че специално да имат такива. Щерката много обичаше игрите в предучилищната и понеже не и стигаше там да играят ме караше и докато стигнем от къщи до училище и обратно да играем на тях. Кажи ми една дума и тя я сричкува като пляска на всяка сричка. Играехме на асоциации - тя казва една дума, аз трябва да кажа дума с последната буква на нейната дума и т.н. Онази игра със столчетата винаги сутрин я играеха по време на гимнастиката.

Навън имаха само една пързалка и една катерушка, покрай тях минаваха третокласници, които се прибират у дома, но винаги се сърдеше, ако я взема без поне половин час да си е поиграла навън. Но пък учителката никога не се сърдеше ако останем малко повече, дори използваше това време да ни обясни как се справя детето, намира ли приятели, как се вписва в групата. 

# 31
  • София
  • Мнения: 38 791
20 пъти съм писала по тези теми, че за мен е идиотско да се вкарват малки деца на 4-5 години в училище. И че това ще се наложи на много места, където няма места в градините. И че /знам че съм лош пророк/ някоя майка в най-скоро време ще изпищи, че са и пребили малкото дете в училище.
Даже не умишлено, просто някой ще мине през него в коридора или на двора.

БГ Училището НЕ Е място за деца на градинска възраст!
И този който, го е направил тоя закон за задължителната предучилищна без условия, е пълен идиот!

# 32
  • Мнения: 10 547
А аз за 3264165 път ви пиша- не го-во-ре-те на-и-зуст!

Режимът на петгодините в училище е абсолютно еквивалентен на този на петгодишните в коя да е детска градина, но пак клап-клап зъбаците, клап-клап зъбаците. Вече става комично, ако до преди това да се панадразвах.

# 33
  • София
  • Мнения: 38 791
OK, ще поживеем, ще видим.
Не говоря съвсем наизуст - виждала съм как преживяват първокласниците в едно пренаселено училище, въпреки грижите и въпреки че часовете са им с различен режим от останалите.

# 34
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Аз навремето бях предучилищна в училище. Дъщеря ми също я преместих предучилищна в много желано, дори пренаселено училище работещо на пълния си капацитет. Догодина ще направя същото и с малката. Предучилищната е в отделно крило. Входа на предучилищната е отделен, нещо повече първолаците влизат/излизат от един вход, втори клас от друг, трети и четвърти клас- от четвърти вход. По заповед на директора, за да няма струпване на ученици на вход/изхода.

Площадката за игра на малките включва само една пързалка и една катерушка. На 3 метра от нея минават трети и четвърти клас когато се прибират. Ако се забавим на нея 15 минути след обявеното време за прибиране ги засичаме.

Но от училище, до училище разлика Балкан.

# 35
  • Мнения: 88
Режимът на петгодините в училище е абсолютно еквивалентен на този на петгодишните в коя да е детска градина, но пак клап-клап зъбаците, клап-клап зъбаците. Вече става комично, ако до преди това да се панадразвах.
Това въобще не е вярно. И храната е различна, и режимът е различен, и условията са различни. Почти нищо сходно няма. И това го казвам от собствен личен опит. Вече проучих всички детски градини около нас.

# 36
  • Мнения: 10 547
Аз пък казвам моя личен опит. А сега, де!

# 37
  • Мнения: 2 760
Според мен не може да се правят такива обобщения - навсякъде условията са различни - някъде се припокриват, а на други места има съществени различия.  Peace

# 38
  • Мнения: 18 605
lawless, попаднала си на кофти училище за предучилищна, но грешката до някъде е и твоя, защото хубаво си проучила как е в градините, но това не ти помага сега. Потърси училище, което ще ти допада поне като обстановка, срещни се с учителката, причакай родителите да ги разпиташ за лични впечатления. Още е едва началото на учебната година, не губи време.

И съвсем добронамерен съвет - струва ми се, че прекалено много "жалиш" детето и по този начин не му правиш услуга. Честно казано, докато четох, останах с впечатление за дете, расло под похлупак.

Материалът в предущилищна имай предвид, че няма как да бъде предаден под формата на игра. Ако влезеш да прочетеш в една съседна тема, има ДГ, които в петък изпращат децата с домашно за събота и неделя.

# 39
  • софия
  • Мнения: 386
Моята дъщеря посещава ПУ от 5 годишна.Условията в първа група се доближаваха горе-долу до тези в ДГ. Сега на 6 год.са като в първи клас.  Нещо този режим е сбъркано.Като я вземам от у-ще е изтощена и без желание за игра.Вече не са в отделно крило;както е при 5 год.Явно целодневния режим без място за отдих и почивка им идва в повече.Има недомислени неща при подготовката на толкова малки деца в у-ще.Храната също не е ок;с изкл.на готвените ястия.Допълвам;че тя ходи с желание и е отлично адаптирана.Учителките дават максимума от себе си.Просто този режим е изтощителен за детето и се отразява и на здравето-боледува по-често.

# 40
  • Мнения: 11 179
... има ДГ, които в петък изпращат децата с домашно за събота и неделя.
Е, това вече е прекалено. При целодневна форма на обучение изобщо не би трябвало да има домашни (дори за училищна възраст), тъй като се смята, че при тези програми самоподготовката е включена във времето, прекарано в училище.
Ама разбира се, що да четат на две и половина, а на 6 да минават направо към диференциалните уравнения.

# 41
  • Мнения: 7 821
... има ДГ, които в петък изпращат децата с домашно за събота и неделя.
Е, това вече е прекалено. При целодневна форма на обучение изобщо не би трябвало да има домашни (дори за училищна възраст), тъй като се смята, че при тези програми самоподготовката е включена във времето, прекарано в училище.
Ама разбира се, що да четат на две и половина, а на 6 да минават направо към диференциалните уравнения.


Целта не е да се дообучават у дома, а да се научат, че може да имат домашно, какво е това животно домашното и как да се справим с него. Хем да свикват, хем родителите да разберат с какво се занимават децата там и на какво ниво са, както и децата да се научат да работят сами - без учител, без група съмишленици.

# 42
  • Мнения: 88
Явно не сте ме разбрали точно какво имам предвид. Laughing Laughing Laughing Няма значение. Laughing

дудулина, подкрепям, че режимът е сбъркан. Цялата система е сбъркана.
А положението с храната започна много да ме тревожи - примерно често им дават филия със салам (е да, ама аз съм против саламите, а той като гледа от другите деца и иска, не си яде закуската, която аз му пращам, а учителката не се грижи за това да си изяде домашната закуска, въпреки че й наблегнах, че пакетирани храни и салами всякакви ние не ядем).
 

# 43
  • Мнения: 10 547
Такива проблеми ще имаш и в ДГ, и в училище, а при теб, чини ми се, и в университета.
Има и друг, идеален за теб вариант, наречен частна детска градина.

# 44
  • Мнения: 88
Е, в университета вече ще е голям човек и сам ще избира какво да яде. Ще има вече собствена теория за нещата.
Твърде безотговорно от моя страна би било да му позволя в крехката си детска възраст да яде боклуци. Peace

Общи условия

Активация на акаунт